Bogdan/Ursus - autobusy i trolejbusy z Ukrainy (i z Lublina)
Dowciapne. Najpierw chcieli wejść w układ z MAZ-em. Nawet jeden jeździ. Oczywiście z montowaniem trolejbusów MAZ w Lublinie nic nie wyszło. A teraz kolejny pomysł racjonalizatorski - Bogdan. I oni myślą, że wszyscy będą teraz kupować Bogdany jako tanie ukraińsko-polskie trolejbusy. Też nic z tego nie wyjdzie. Pewnie też pojawi się jeden i będzie jeździł po Lublinie.
To będzie dokładnie taka sama kooperacja, czyli Bogdan będzie podsyłał im nadwozia a w MPK wyposażą je w polską elektrykę, skończy się na jednym prototypie i na tym sprawa się zamknie, niemniej jednak szkoda że współpraca z MAZem nie doszła do skutku, Solaris miałby konkurenta.J-31 pisze:A teraz kolejny pomysł racjonalizatorski - Bogdan. I oni myślą, że wszyscy będą teraz kupować Bogdany jako tanie ukraińsko-polskie trolejbusy. Też nic z tego nie wyjdzie. Pewnie też pojawi się jeden i będzie jeździł po Lublinie.
Lublin,
Wpłynęły dwie oferty:
Solaris Bus & Coach S.A - model Solaris Trollino 12S
- kwota: 65 281 758 zł;
- stal nierdzewna;
- osprzęt na dachu;
- zasięg: 2,5 km (dojazd na zasilaniu bateryjnym);
- 20 tys. cykli ładowania/rozładowania;
- gwarancja 36 miesięcy, 14 lat na "budę";
- 6 miejsc dostępnych z niskiej podłogi.
Konsorcjum Bogdan-Ursus
- kwota 64 968 600 zł;
- stal nierdzewna;
- osprzęt na dachu;
- zasięg: 5 km (dojazd na zasilaniu bateryjnym);
- 20 tys. cykli ładowania/rozładowania;
- gwarancja 36 miesięcy, 14 lat na "budę";
- 7 miejsc dostępnych z niskiej podłogi.
Kwota zarezerwowana przez ZTM: 61 696 800 zł
Kto ma wiencej informacji?
Wpłynęły dwie oferty:
Solaris Bus & Coach S.A - model Solaris Trollino 12S
- kwota: 65 281 758 zł;
- stal nierdzewna;
- osprzęt na dachu;
- zasięg: 2,5 km (dojazd na zasilaniu bateryjnym);
- 20 tys. cykli ładowania/rozładowania;
- gwarancja 36 miesięcy, 14 lat na "budę";
- 6 miejsc dostępnych z niskiej podłogi.
Konsorcjum Bogdan-Ursus
- kwota 64 968 600 zł;
- stal nierdzewna;
- osprzęt na dachu;
- zasięg: 5 km (dojazd na zasilaniu bateryjnym);
- 20 tys. cykli ładowania/rozładowania;
- gwarancja 36 miesięcy, 14 lat na "budę";
- 7 miejsc dostępnych z niskiej podłogi.
Kwota zarezerwowana przez ZTM: 61 696 800 zł
Kto ma wiencej informacji?
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
W ofercie Bogdan T-107.16 jest jako Ursus T-107.16:
Sami zmontujemy ukraińskie trolejbusy?
Dwie firmy chcą sprzedać miastu 38 pojazdów z dodatkowym zasilaniem akumulatorowym. Tańsza jest wspólna oferta lubelskiego Ursusa i ukraińskiej firmy Bogdan.
O możliwym uruchomieniu w Lublinie montażu trolejbusów, mówił kilka dni temu konsul generalny Ukrainy. Ujawnił, że chodzi o firmę Bogdan z Łucka i hale dawnej fabryki Daewoo.
Wczoraj okazało się, że firma Bogdan Motors dogadała się z lubelską fabryką ciągników Ursus. Jako konsorcjum (liderem jest Ursus) złożyły ofertę w ogłoszonym przez Zarząd Transportu Miejskiego przetargu na 38 nowych trolejbusów. Za wozy typu Ursus T-701.16 chce blisko 65 milionów zł. Droższą, o zaledwie 313 tys. zł, ofertę dostawy solarisów trollino 12s, złożył producent znanych już w Lublinie pojazdów.
Cena gra na korzyść Ursusa, ale tylko w 70 proc. ma ona decydować o ocenie oferty. Pozostałe punkty oceny przypadają na parametry techniczne. Tu wozy różnią się tylko dystansem, który mogą przejechać na zasilaniu akumulatorowym. Solaris deklaruje 2500 m, a Ursus dwa razy więcej. Obie firmy dają taką samą gwarancję (10 proc. oceny ofert), mogą też uzyskać równą punktację za liczbę siedzeń na najniższym poziomie podłogi.
Duże szanse Ursusa wzbudziły niepokój na internetowych forach miłośników komunikacji. Obawiają się o jakość wozów.
Skrajne opinie wzbudził niedawny zakup 12-metrowych autosanów. 18 autobusów zawrócono do fabryki w celu usunięcia wad. Chodziło o wzmocnienie dachu uginającego się pod ciężarem klimatyzatorów. Wozy krytykowane są również za "skrzypiące wnętrze”. Ale to właśnie autosan uzyskał najlepszą punktację. To, że przed złożeniem oferty producent zmontował zaledwie jeden egzemplarz tego modelu, nawet nie mogło być uwzględnione przy rozstrzyganiu przetargu.
Nie jest jednak pewne, że przetarg na trolejbusy oznacza ich zakup. Obie oferty przekraczają kwotę przygotowaną przez ZTM (61,7 mln zł). To potencjalny powód do unieważnienia przetargu. Można też wybrać zwycięzcę i poprosić prezydenta, by dołożył pieniędzy. Ratusz nie wyklucza, że przychyliłby się do takiej prośby.
– Jeśli chodzi o nasze dalsze działanie, to oferty zostaną przez nas sprawdzone pod względem formalnym. Dopiero po ich analizie będziemy mogli podjąć dalsze kroki, a więc w przypadku wyboru najkorzystniejszej oferty, wystąpić o zwiększenie kwoty na sfinansowanie zamówienia – wyjaśnia Justyna Góźdź z ZTM.
Co zamawiamy
Trolejbusy z akumulatorami pojadą ulicami, nad którymi nie ma drutów, np. ul. 3 Maja. Kierowca z kabiny sterowałby opuszczaniem pałąków oraz podłączaniem ich do sieci. Wozy na min. 90 miejsc mają posiadać klimatyzację, monitoring i biletomat. Pierwsza piątka ma dojechać do końca września, kolejne 12 szt. między grudniem br. a połową czerwca 2014 r., a pozostałe 21 do marca 2015 r.
http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbc ... /130129614
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Jeżeli w ofercie kosmo-konsorcjum brakuje 2 kwitów (to prawdopodobnie oni pytali o możliwość rezygnacji z wymogu ISO i TUV), a magistrat zdecyduje się na zwiększenie kosztorysu to obejdzie się bez sensacji. Kwestia tylko czy klimat polityczny będzie temu sprzyjał. Tydzień temu niestety narobiono znowu niepotrzebnego ambarasu zwanego 'rozkręcamy n-ty raz w Lublinie przemysł motoryzacyjny'.
http://bip.lublin.eu/bip/ztm/index.php?t=200&id=34143
Wykonawcy
biorący udział w postępowaniu
Dotyczy: Przetargu nieograniczonego na „Zakup i dostawę 38 sztuk nowych, niskopodłogowych trolejbusów miejskich klasy maxi” Nr sprawy DZ.381-1-19/12 (Nr ogłoszenia o zamówieniu opublikowanego w Dz.U.U.E nr 2012/S 242-397873 z dnia 15.12.2012 r.)
1. Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty.
Na podstawie art. 92 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.) zwaną dalej Pzp, Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie informuje, że w przetargu nieograniczonym na dostawę pod nazwą „Zakup i dostawę 38 sztuk nowych, niskopodłogowych trolejbusów miejskich klasy maxi”, Nr sprawy DZ.381-1-19/12 za najkorzystniejszą została uznana n/w oferta:
Oferta nr 1 złożona przez konsorcjum firm: URSUS S.A., ul. Fabryczna 21, 11-040 Dobre Miasto i Przedsiębiorstwo Filialne „Zakład samochodowy Nr 1” Publiczna Spółka Akcyjna „Kompania samochodowa „Bogdan Motors”, ul. Riwnenska 42, 43010 Łuck, Ukraina
Wykonawca spełnia wszystkie warunki udziału w postępowaniu, treść jego oferty odpowiada wszystkim wymaganiom określonym w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz oferta nie podlega odrzuceniu na podstawie art. 89 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych i została oceniona jako najkorzystniejsza spośród ofert niepodlegających odrzuceniu w oparciu o podane w specyfikacji istotnych warunków zamówienia kryteria wyboru.
2. Informacja o wykonawcach, którzy złożyli oferty wraz ze streszczeniem oceny i porównania ofert.
Wykonawcy, którzy złożyli oferty w postępowaniu na „Zakup i dostawę 38 sztuk nowych, niskopodłogowych trolejbusów miejskich klasy maxi” Nr sprawy DZ.381-1-19/12
...
Wykonawcy
biorący udział w postępowaniu
Dotyczy: Przetargu nieograniczonego na „Zakup i dostawę 38 sztuk nowych, niskopodłogowych trolejbusów miejskich klasy maxi” Nr sprawy DZ.381-1-19/12 (Nr ogłoszenia o zamówieniu opublikowanego w Dz.U.U.E nr 2012/S 242-397873 z dnia 15.12.2012 r.)
1. Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty.
Na podstawie art. 92 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.) zwaną dalej Pzp, Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie informuje, że w przetargu nieograniczonym na dostawę pod nazwą „Zakup i dostawę 38 sztuk nowych, niskopodłogowych trolejbusów miejskich klasy maxi”, Nr sprawy DZ.381-1-19/12 za najkorzystniejszą została uznana n/w oferta:
Oferta nr 1 złożona przez konsorcjum firm: URSUS S.A., ul. Fabryczna 21, 11-040 Dobre Miasto i Przedsiębiorstwo Filialne „Zakład samochodowy Nr 1” Publiczna Spółka Akcyjna „Kompania samochodowa „Bogdan Motors”, ul. Riwnenska 42, 43010 Łuck, Ukraina
Wykonawca spełnia wszystkie warunki udziału w postępowaniu, treść jego oferty odpowiada wszystkim wymaganiom określonym w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz oferta nie podlega odrzuceniu na podstawie art. 89 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych i została oceniona jako najkorzystniejsza spośród ofert niepodlegających odrzuceniu w oparciu o podane w specyfikacji istotnych warunków zamówienia kryteria wyboru.
2. Informacja o wykonawcach, którzy złożyli oferty wraz ze streszczeniem oceny i porównania ofert.
Wykonawcy, którzy złożyli oferty w postępowaniu na „Zakup i dostawę 38 sztuk nowych, niskopodłogowych trolejbusów miejskich klasy maxi” Nr sprawy DZ.381-1-19/12
...
-
- Posty: 457
- Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: Bogdan/Ursus - autobusy i trolejbusy z Ukrainy (i z Lubl
Wychodzi na to że w Polsce Ursus będzie produkował w Lublinie autobusy i trolejbusy Bogdana:
new: Nowa wersja Bogadan A09202 Ataman:
http://autoline.info/sf/bus-city-bus-BO ... 25200.html
Teraz Elbud i DLA Wrocław mogą kupować ucywilizowaną wersje Bogusia.
------------------------URSUS dostarczy ... trolejbusy dla Lublina
Dzięki realizacji kontraktu, oraz zgodnie z zapowiedziami spółka w szybki sposób weszła na rynek produkcji autobusów i trolejbusów. Dodatkowym powodem satysfakcji dla spółki jest to, że przetarg będzie realizowany dla Lublina, czyli obecnego miejsca produkcji ciągników Ursus. Oferta zaproponowana przez Ursus SA okazała się lepsza od oferty złożonej przez doświadczonego gracza na tym rynku firmy Solaris Bus and Coach SA.
URSUS SA to firma z ponad 120 letnią historią. Zajmuje się produkcją i sprzedażą ciągników oraz maszyn rolniczych. Posiada cztery zakłady produkcyjne na terenie kraju oraz jeden w Bośni i Hercegowinie. Ursus SA jest jedyną spółką z segmentu maszyn i urządzeń dla rolnictwa notowaną na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.
źródło: URSUS
http://motoryzacja.wnp.pl/ursus-dostarc ... 1_0_0.html
----------------------------Lubelakkk
Ponadto Bogdan na stronie zakładu produkcyjnego w Łucku wypuścił notkę prasową:
http://luaz.com/press.php?article=320
Według firmy konsorcjum z Ursusem, ze względu na spadającą sprzedaż na "rodzimych rynkach, jest pierwszym krokiem do ekspansji na rynki EU.
http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... ount=19762
new: Nowa wersja Bogadan A09202 Ataman:
http://autoline.info/sf/bus-city-bus-BO ... 25200.html
Teraz Elbud i DLA Wrocław mogą kupować ucywilizowaną wersje Bogusia.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: Bogdan/Ursus - autobusy i trolejbusy z Ukrainy (i z Lubl
Ursus z Bogdanem zamierza startować w innych przetargach? Czy czekają aż skończą robić trolejbusy dla Lublina i dopiero potem nowe kontrakty?
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: Bogdan/Ursus - autobusy i trolejbusy z Ukrainy (i z Lubl
Elektryczny Ursus z homologacją:
Ursus uzyskał świadectwa homologacji na autobus elektryczny Ekovolt
- Ursus otrzymał europejskie świadectwo homologacji na autobus elektryczny marki Ursus, typ E70110, o nazwie handlowej Ekovolt, podała spółka.
"Wyprodukowanie przez emitenta autobusu elektrycznego stanowi po trolejbusach kolejny krok w realizacji strategii zarządu Ursusu S.A., będącej odpowiedzią spółki na zapotrzebowanie na innowacyjne i ekologiczne produkty" - czytamy w komunikacie.
Uzyskane świadectwa homologacji na autobus Ekovolt ma charakter międzynarodowy i umożliwia spółce sprzedaż autobusu elektrycznego na rynku polskim oraz na rynkach Unii Europejskiej, podano także.
Homologowany autobus elektryczny Ursus jest efektem współpracy spółki z Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacyjnym sp. z o.o. w Lublinie oraz Politechniką Lubelską w ramach Konsorcjum - Autobus Elektryczny.
Współpraca członków Konsorcjum ma na celu budowę i przeprowadzenie badań elektrycznego autobusu miejskiego dostosowanego do potrzeb Lublina, z możliwością oferowania go miejskim przedsiębiorstwom komunikacyjnym w Polsce i poza jej granicami, a także stworzenia w Lublinie zaplecza produkcyjnego i badawczego autobusów elektrycznych.
Ursus specjalizuje się w produkcji i sprzedaży maszyn i urządzeń przeznaczonych dla rolnictwa. W 2011 r. spółka Ursus połączyła siły z innym rodzimym producentem maszyn dla rolnictwa - spółką Pol-Mot Warfama. Władze spółki zadecydowały o przeniesieniu produkcji ciągników do Lublina oraz rozszerzeniu zakresu asortymentowego produkowanych wyrobów.
http://stooq.pl/n/?f=958540
Re: Bogdan/Ursus - autobusy i trolejbusy z Ukrainy (i z Lubl
Ciekawy jestem czy Ursus znajdzie nabywców na Ekovolta. Oby to się nie skończyło na jednym egzemplarzu dla MPK Lublin - tak jak w przypadku tego elektro Maz-aka
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: Bogdan/Ursus - autobusy i trolejbusy z Ukrainy (i z Lubl
Ursus współpracuje z AMZ-Kutno:
Ursus z AMZ-Kutno razem dla elektrobusów
13 kwietnia br. Ursus otrzymał homologację na swój pierwszy autobus elektryczny –Ekovolt. Pojazd jest efektem prac polskich inżynierów i konstruktorów z ośrodka badawczo-rozwojowego w Lublinie, których wsparła firma AZM-Kutno, mająca już spore doświadczenie w tym temacie.
http://www.infobus.pl/text.php?from=main&id=70488