Bogdan/Ursus - autobusy i trolejbusy z Ukrainy (i z Lublina)

Inne marki autobusów, dotychczas nieskategoryzowane.
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Dowciapne. Najpierw chcieli wejść w układ z MAZ-em. Nawet jeden jeździ. Oczywiście z montowaniem trolejbusów MAZ w Lublinie nic nie wyszło. A teraz kolejny pomysł racjonalizatorski - Bogdan. I oni myślą, że wszyscy będą teraz kupować Bogdany jako tanie ukraińsko-polskie trolejbusy. Też nic z tego nie wyjdzie. Pewnie też pojawi się jeden i będzie jeździł po Lublinie. ;)

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

J-31 pisze:A teraz kolejny pomysł racjonalizatorski - Bogdan. I oni myślą, że wszyscy będą teraz kupować Bogdany jako tanie ukraińsko-polskie trolejbusy. Też nic z tego nie wyjdzie. Pewnie też pojawi się jeden i będzie jeździł po Lublinie.
To będzie dokładnie taka sama kooperacja, czyli Bogdan będzie podsyłał im nadwozia a w MPK wyposażą je w polską elektrykę, skończy się na jednym prototypie i na tym sprawa się zamknie, niemniej jednak szkoda że współpraca z MAZem nie doszła do skutku, Solaris miałby konkurenta.

Awatar użytkownika
K4016td
Posty: 461
Rejestracja: 2011-06-01, 18:33
Lokalizacja: Kierownik Zamieszania
Kontakt:

Post autor: K4016td »

Marcin N pisze:współpraca z MAZem nie doszła do skutku, Solaris miałby konkurenta.
Nie, no ludzie nie rozwalajcie mnie - MAZ konkurencją dla Solarisa? :rotfl:

Czyżby Solaris aż tak bardzo spadł z jakością żeby go do MAZ-ów równać?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Konkurencja w sensie ceny - nie jakości ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Raczej konkurencja w sensie konkurencji. Bo Solaris żadnej nie ma.

Awatar użytkownika
K4016td
Posty: 461
Rejestracja: 2011-06-01, 18:33
Lokalizacja: Kierownik Zamieszania
Kontakt:

Post autor: K4016td »

Czy ja wiem czy nagle nasi przewoznicy przerzucili by sie z ''unijnych'' Solarisów na tanie MA3-y, o niepewnej jakosci.

Solaris nie ma konkurencji... hmm, przypadkiem elektrocitara nie sa produkowane fabrycznie? ;)

Awatar użytkownika
Formuła1
Posty: 178
Rejestracja: 2008-03-09, 13:29
Lokalizacja: "A moje miasto to Białystok, a moje życie to Białystok..."

Post autor: Formuła1 »

Elektocitara? Nie wydaję mi się. O ile dobrze pamiętam, to jeżdżą tylko przerobione diesle. W Gdyni i Szegedzie.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

K4016td pisze:hmm, przypadkiem elektrocitara nie sa produkowane fabrycznie? ;)
Nie. Nigdy takiego czegoś nie było.
Po za tym co to za różnica skoro chodzi o nowe pojazdy.

BKV

Post autor: BKV »

Lublin,
Wpłynęły dwie oferty:

Solaris Bus & Coach S.A - model Solaris Trollino 12S
- kwota: 65 281 758 zł;
- stal nierdzewna;
- osprzęt na dachu;
- zasięg: 2,5 km (dojazd na zasilaniu bateryjnym);
- 20 tys. cykli ładowania/rozładowania;
- gwarancja 36 miesięcy, 14 lat na "budę";
- 6 miejsc dostępnych z niskiej podłogi.

Konsorcjum Bogdan-Ursus
- kwota 64 968 600 zł;
- stal nierdzewna;
- osprzęt na dachu;
- zasięg: 5 km (dojazd na zasilaniu bateryjnym);
- 20 tys. cykli ładowania/rozładowania;
- gwarancja 36 miesięcy, 14 lat na "budę";
- 7 miejsc dostępnych z niskiej podłogi.

Kwota zarezerwowana przez ZTM: 61 696 800 zł
Kto ma wiencej informacji?

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Bogdan-Ursus :?: :D Czyli jak - ciągnik Ursus z silnikiem elektrycznym i doczepka osobowa Bogdan z pałami :?: :D

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

W ofercie Bogdan T-107.16 jest jako Ursus T-107.16:
Sami zmontujemy ukraińskie trolejbusy?


Dwie firmy chcą sprzedać miastu 38 pojazdów z dodatkowym zasilaniem akumulatorowym. Tańsza jest wspólna oferta lubelskiego Ursusa i ukraińskiej firmy Bogdan.

O możliwym uruchomieniu w Lublinie montażu trolejbusów, mówił kilka dni temu konsul generalny Ukrainy. Ujawnił, że chodzi o firmę Bogdan z Łucka i hale dawnej fabryki Daewoo.

Wczoraj okazało się, że firma Bogdan Motors dogadała się z lubelską fabryką ciągników Ursus. Jako konsorcjum (liderem jest Ursus) złożyły ofertę w ogłoszonym przez Zarząd Transportu Miejskiego przetargu na 38 nowych trolejbusów. Za wozy typu Ursus T-701.16 chce blisko 65 milionów zł. Droższą, o zaledwie 313 tys. zł, ofertę dostawy solarisów trollino 12s, złożył producent znanych już w Lublinie pojazdów.

Cena gra na korzyść Ursusa, ale tylko w 70 proc. ma ona decydować o ocenie oferty. Pozostałe punkty oceny przypadają na parametry techniczne. Tu wozy różnią się tylko dystansem, który mogą przejechać na zasilaniu akumulatorowym. Solaris deklaruje 2500 m, a Ursus dwa razy więcej. Obie firmy dają taką samą gwarancję (10 proc. oceny ofert), mogą też uzyskać równą punktację za liczbę siedzeń na najniższym poziomie podłogi.

Duże szanse Ursusa wzbudziły niepokój na internetowych forach miłośników komunikacji. Obawiają się o jakość wozów.

Skrajne opinie wzbudził niedawny zakup 12-metrowych autosanów. 18 autobusów zawrócono do fabryki w celu usunięcia wad. Chodziło o wzmocnienie dachu uginającego się pod ciężarem klimatyzatorów. Wozy krytykowane są również za "skrzypiące wnętrze”. Ale to właśnie autosan uzyskał najlepszą punktację. To, że przed złożeniem oferty producent zmontował zaledwie jeden egzemplarz tego modelu, nawet nie mogło być uwzględnione przy rozstrzyganiu przetargu.

Nie jest jednak pewne, że przetarg na trolejbusy oznacza ich zakup. Obie oferty przekraczają kwotę przygotowaną przez ZTM (61,7 mln zł). To potencjalny powód do unieważnienia przetargu. Można też wybrać zwycięzcę i poprosić prezydenta, by dołożył pieniędzy. Ratusz nie wyklucza, że przychyliłby się do takiej prośby.

– Jeśli chodzi o nasze dalsze działanie, to oferty zostaną przez nas sprawdzone pod względem formalnym. Dopiero po ich analizie będziemy mogli podjąć dalsze kroki, a więc w przypadku wyboru najkorzystniejszej oferty, wystąpić o zwiększenie kwoty na sfinansowanie zamówienia – wyjaśnia Justyna Góźdź z ZTM.

Co zamawiamy

Trolejbusy z akumulatorami pojadą ulicami, nad którymi nie ma drutów, np. ul. 3 Maja. Kierowca z kabiny sterowałby opuszczaniem pałąków oraz podłączaniem ich do sieci. Wozy na min. 90 miejsc mają posiadać klimatyzację, monitoring i biletomat. Pierwsza piątka ma dojechać do końca września, kolejne 12 szt. między grudniem br. a połową czerwca 2014 r., a pozostałe 21 do marca 2015 r.

http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbc ... /130129614

Awatar użytkownika
K4016td
Posty: 461
Rejestracja: 2011-06-01, 18:33
Lokalizacja: Kierownik Zamieszania
Kontakt:

Post autor: K4016td »

Składam serdeczne wyrazy współczucia że w tym przetargu musiała wbić się jakaś firma krzak. Liczę że mimo wszystko Lublin wybierze Solarisy. W końcu mają do nich zaplecze przystosowane i ogólna unifikacja marek ;)

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

Jeżeli w ofercie kosmo-konsorcjum brakuje 2 kwitów (to prawdopodobnie oni pytali o możliwość rezygnacji z wymogu ISO i TUV), a magistrat zdecyduje się na zwiększenie kosztorysu to obejdzie się bez sensacji. Kwestia tylko czy klimat polityczny będzie temu sprzyjał. Tydzień temu niestety narobiono znowu niepotrzebnego ambarasu zwanego 'rozkręcamy n-ty raz w Lublinie przemysł motoryzacyjny'.

BKV

Post autor: BKV »

http://bip.lublin.eu/bip/ztm/index.php?t=200&id=34143

Wykonawcy
biorący udział w postępowaniu

Dotyczy: Przetargu nieograniczonego na „Zakup i dostawę 38 sztuk nowych, niskopodłogowych trolejbusów miejskich klasy maxi” Nr sprawy DZ.381-1-19/12 (Nr ogłoszenia o zamówieniu opublikowanego w Dz.U.U.E nr 2012/S 242-397873 z dnia 15.12.2012 r.)

1. Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty.

Na podstawie art. 92 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.) zwaną dalej Pzp, Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie informuje, że w przetargu nieograniczonym na dostawę pod nazwą „Zakup i dostawę 38 sztuk nowych, niskopodłogowych trolejbusów miejskich klasy maxi”, Nr sprawy DZ.381-1-19/12 za najkorzystniejszą została uznana n/w oferta:

Oferta nr 1 złożona przez konsorcjum firm: URSUS S.A., ul. Fabryczna 21, 11-040 Dobre Miasto i Przedsiębiorstwo Filialne „Zakład samochodowy Nr 1” Publiczna Spółka Akcyjna „Kompania samochodowa „Bogdan Motors”, ul. Riwnenska 42, 43010 Łuck, Ukraina
Wykonawca spełnia wszystkie warunki udziału w postępowaniu, treść jego oferty odpowiada wszystkim wymaganiom określonym w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz oferta nie podlega odrzuceniu na podstawie art. 89 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych i została oceniona jako najkorzystniejsza spośród ofert niepodlegających odrzuceniu w oparciu o podane w specyfikacji istotnych warunków zamówienia kryteria wyboru.

2. Informacja o wykonawcach, którzy złożyli oferty wraz ze streszczeniem oceny i porównania ofert.

Wykonawcy, którzy złożyli oferty w postępowaniu na „Zakup i dostawę 38 sztuk nowych, niskopodłogowych trolejbusów miejskich klasy maxi” Nr sprawy DZ.381-1-19/12
...

wojtek1611
Posty: 457
Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: wojtek1611 »

To życzę jak najmniejszej awaryjności w tych wynalazkach :diabeł:

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: Bogdan/Ursus - autobusy i trolejbusy z Ukrainy (i z Lubl

Post autor: Marcin_558 »

Wychodzi na to że w Polsce Ursus będzie produkował w Lublinie autobusy i trolejbusy Bogdana:
URSUS dostarczy ... trolejbusy dla Lublina

Dzięki realizacji kontraktu, oraz zgodnie z zapowiedziami spółka w szybki sposób weszła na rynek produkcji autobusów i trolejbusów. Dodatkowym powodem satysfakcji dla spółki jest to, że przetarg będzie realizowany dla Lublina, czyli obecnego miejsca produkcji ciągników Ursus. Oferta zaproponowana przez Ursus SA okazała się lepsza od oferty złożonej przez doświadczonego gracza na tym rynku firmy Solaris Bus and Coach SA.

URSUS SA to firma z ponad 120 letnią historią. Zajmuje się produkcją i sprzedażą ciągników oraz maszyn rolniczych. Posiada cztery zakłady produkcyjne na terenie kraju oraz jeden w Bośni i Hercegowinie. Ursus SA jest jedyną spółką z segmentu maszyn i urządzeń dla rolnictwa notowaną na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.

źródło: URSUS
http://motoryzacja.wnp.pl/ursus-dostarc ... 1_0_0.html
------------------------
Lubelakkk

Ponadto Bogdan na stronie zakładu produkcyjnego w Łucku wypuścił notkę prasową:
http://luaz.com/press.php?article=320
Według firmy konsorcjum z Ursusem, ze względu na spadającą sprzedaż na "rodzimych rynkach, jest pierwszym krokiem do ekspansji na rynki EU.

http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... ount=19762
----------------------------
new: Nowa wersja Bogadan A09202 Ataman:

http://autoline.info/sf/bus-city-bus-BO ... 25200.html

Teraz Elbud i DLA Wrocław mogą kupować ucywilizowaną wersje Bogusia.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: Bogdan/Ursus - autobusy i trolejbusy z Ukrainy (i z Lubl

Post autor: Marcin_558 »

Ursus z Bogdanem zamierza startować w innych przetargach? Czy czekają aż skończą robić trolejbusy dla Lublina i dopiero potem nowe kontrakty?

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: Bogdan/Ursus - autobusy i trolejbusy z Ukrainy (i z Lubl

Post autor: Marcin_558 »

Elektryczny Ursus z homologacją:
Ursus uzyskał świadectwa homologacji na autobus elektryczny Ekovolt

- Ursus otrzymał europejskie świadectwo homologacji na autobus elektryczny marki Ursus, typ E70110, o nazwie handlowej Ekovolt, podała spółka.
"Wyprodukowanie przez emitenta autobusu elektrycznego stanowi po trolejbusach kolejny krok w realizacji strategii zarządu Ursusu S.A., będącej odpowiedzią spółki na zapotrzebowanie na innowacyjne i ekologiczne produkty" - czytamy w komunikacie.

Uzyskane świadectwa homologacji na autobus Ekovolt ma charakter międzynarodowy i umożliwia spółce sprzedaż autobusu elektrycznego na rynku polskim oraz na rynkach Unii Europejskiej, podano także.

Homologowany autobus elektryczny Ursus jest efektem współpracy spółki z Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacyjnym sp. z o.o. w Lublinie oraz Politechniką Lubelską w ramach Konsorcjum - Autobus Elektryczny.

Współpraca członków Konsorcjum ma na celu budowę i przeprowadzenie badań elektrycznego autobusu miejskiego dostosowanego do potrzeb Lublina, z możliwością oferowania go miejskim przedsiębiorstwom komunikacyjnym w Polsce i poza jej granicami, a także stworzenia w Lublinie zaplecza produkcyjnego i badawczego autobusów elektrycznych.

Ursus specjalizuje się w produkcji i sprzedaży maszyn i urządzeń przeznaczonych dla rolnictwa. W 2011 r. spółka Ursus połączyła siły z innym rodzimym producentem maszyn dla rolnictwa - spółką Pol-Mot Warfama. Władze spółki zadecydowały o przeniesieniu produkcji ciągników do Lublina oraz rozszerzeniu zakresu asortymentowego produkowanych wyrobów.

http://stooq.pl/n/?f=958540

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Bogdan/Ursus - autobusy i trolejbusy z Ukrainy (i z Lubl

Post autor: J-31 »

Ciekawy jestem czy Ursus znajdzie nabywców na Ekovolta. Oby to się nie skończyło na jednym egzemplarzu dla MPK Lublin - tak jak w przypadku tego elektro Maz-aka ;)

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Re: Bogdan/Ursus - autobusy i trolejbusy z Ukrainy (i z Lubl

Post autor: Marcin_558 »

Ursus współpracuje z AMZ-Kutno:
Ursus z AMZ-Kutno razem dla elektrobusów

13 kwietnia br. Ursus otrzymał homologację na swój pierwszy autobus elektryczny –Ekovolt. Pojazd jest efektem prac polskich inżynierów i konstruktorów z ośrodka badawczo-rozwojowego w Lublinie, których wsparła firma AZM-Kutno, mająca już spore doświadczenie w tym temacie.

http://www.infobus.pl/text.php?from=main&id=70488

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne marki”