ZAZ A10 City

Inne marki autobusów, dotychczas nieskategoryzowane.
Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

oloslawusus123 pisze:Ale zupełnie poważnie to by lepiej sie zajęli jakimś samochodem osobowym, bo kupili nasze FSO i im to zlekka pada, bo nie ma już co produkowac, a oni się autobusami zajmują
Robią „Chevrolety” i chyba jeszcze Matizy i Lanosy na rynek ukraiński.
Poza tym w branży motoryzacyjnej jest duża konkurencja ze strony potężniejszych firm (Logany i inne wynalazki), kryzys dotknął ją mocno, a ludzie wolą przyciągnąć z Niemiec przechodzone A4 za pół ceny małolitrażowego wyrobu z FSO

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

BKV pisze:
Nowy Solaris tez podobny do Chinskich autobuswo ;)
Ciekawe który Solaris twoim zdanem :] I jak już, to prędzej coś chińczycy zrobili na wzór Solarisa.

BKV pisze:I czego z LAZami noema takych problem d Sofii i Kijowe? :?:
Bo tam jest o wiele niższy standard i to co im pasuje nie przejdzie u nas :?:
BKV pisze: "ladny" serwis
To taki kiedy nie trzeba jechać z autobusem na drugi koniec Polski by go naprawić i czekać tygodnia na przyjście części z zagranicy jak przy Lazie.
plocmaster pisze: Poza tym w branży motoryzacyjnej jest duża konkurencja ze strony potężniejszych firm (Logany i inne wynalazki), kryzys dotknął ją mocno, a ludzie wolą przyciągnąć z Niemiec przechodzone A4 za pół ceny małolitrażowego wyrobu z FSO
Ale i tak ceny używanych aut poszły do góry. Teraz na dodatek doszła w Niemczech dopłata na zakup nowego samochodu i wszystko co ma więcej niż 10 lat idzie na złom. Jak to dobrze, że te 2,5tys, to trochę mało jak na dopłatę do autobusów - nasi przewoźnicy by się pochlastali chyba.

9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 »

2,5 tys., ale euro ;) A to już coś.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

9507 pisze:2,5 tys., ale euro ;) A to już coś.
Wiem, że euro. Ale to trochę za mało na autobus nieprawdaż? :]

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

plocmaster pisze:Robią „Chevrolety”
Cóż, kiedyś je robili na Bielanach, a teraz na ¯eraniu - znak czasów :D
Koniec OT

9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 »

Amalio pisze:
9507 pisze:2,5 tys., ale euro ;) A to już coś.
Wiem, że euro. Ale to trochę za mało na autobus nieprawdaż? :]
Za autobus niby tak, ale za niektóre to byłoby nawet za dużo :D

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Amalio pisze:Ciekawe który Solaris twoim zdanem
Pewnie Valetta. Szczerze to ZAZ wygląda atrakcyjniej :P

BKV

Post autor: BKV »

KKS pisze:
Amalio pisze:Ciekawe który Solaris twoim zdanem
Pewnie Valetta. Szczerze to ZAZ wygląda atrakcyjniej :P
Aha ;)

[ Dodano: 2009-06-18, 16:30 ]
http://www.kartek-avto.com.ua/ru/cms_news/view/id/30/

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Coś o ZAZie: Oczekiwany nowy - niskopodłogowych autobus ZAZ A10S!

Google Translate:
http://74.125.79.132/translate_c?hl=pl& ... JtO199icnw

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

O matko. Kolejna wariacja LAZa :?: Pomijając te tylne MANowskie lampy, to ten czarny skos zupełnie jak w podmiejskich LAZach.
I w ogóle zdaje się to być kopia MANa NM.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Rzeczywiście tylne lampy - wypisz, wymaluj ... MAN :lol:

Aż zastanawia mnie czemu LAZ i ZAZ tak bardzo próbują upodobnić swoje autobusy do MAN-a ? ;)

9507
Posty: 2906
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 »

¯eby było mozna sprzedawać jako "tani, zachodni autobus" ;)

Lopez

Post autor: Lopez »

A siedzenia jak widzę Astromalu... Albo chińskie kopie astromali... ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Amalio pisze:Pomijając te tylne MANowskie lampy,
Jak już to z Fiata Ducato.
http://www.czesci.v10.pl/lampa,tylna,fi ... 99897.html
J-31 pisze:Aż zastanawia mnie czemu LAZ i ZAZ tak bardzo próbują upodobnić swoje autobusy do MAN-a ? ;)
Unifikacja części zamiennych. Tak się IMO powinno robić, a nie wszystko na siłę przeinaczać. Wg norm VOV-I i II kształt autobusów i elementów nadwozia był identyczny, przez co koszt utrzymania niższy, a dostępność części zamiennych była na przyzwoitym poziomie.

Awatar użytkownika
tantus
Posty: 212
Rejestracja: 2009-05-23, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tantus »

plocmaster pisze:Robią „Chevrolety” i chyba jeszcze Matizy i Lanosy na rynek ukraiński.
Nic podobnego. Licencja na Matizy wygasła chyba w 2007 r., a produkcję Lanosów zakończono w 2008 r. W tej chwili jedynym modelem produkowanym w FSO jest Chevrolet Aveo w wersji hatchback i sedan. I to tylko teoretycznie, ponieważ znaczny spadek popytu spowodował, że fabryka musiała zrobić dwa dłuższe przestoje. Ogólnie przyszłość FSO rysuję się raczej w ciemnych barwach...

Ale to nic, władze AvtoZAZ znalazły zajęcie dla warszawskiej fabryki. Będzie zajmować się... demontażem aut Kia sprowadzonych z Korei, które następnie będą przewożone jako zestawy montażowe na Ukrainę, gdzie będą z powrotem składane (ma to oczywiście na celu uniknięcie płacenia cła przy wjeździe na Ukrainę).

A swoją drogą, nie zdziwiłbym się, gdyby AvtoZAZ zdecydował się na montaż swoich autobusów na ¯eraniu. Chociaż z drugiej strony, pewnie straciłyby wówczas swój główny walor - niską cenę.
plocmaster pisze: Poza tym w branży motoryzacyjnej jest duża konkurencja ze strony potężniejszych firm (Logany i inne wynalazki), kryzys dotknął ją mocno, a ludzie wolą przyciągnąć z Niemiec przechodzone A4 za pół ceny małolitrażowego wyrobu z FSO
A na rynku autobusów to nie ma konkurencji (obecnie w Polsce swoje autobusy oferuje ok. 17 firm!) i używek z Zachodu?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

tantus pisze:A swoją drogą, nie zdziwiłbym się, gdyby AvtoZAZ zdecydował się na montaż swoich autobusów na ¯eraniu. Chociaż z drugiej strony, pewnie straciłyby wówczas swój główny walor - niską cenę.
Gdyby sprzedawali je w Polsce albo gdzieś dalej na Zachód, rzeczywiście miałoby to sens.
tantus pisze:A na rynku autobusów to nie ma konkurencji (obecnie w Polsce swoje autobusy oferuje ok. 17 firm!) i używek z Zachodu?
Ale nowe firmy autobusowe jakoś powstają i się wybijają, vide Solaris, Solbus, etc. Nowych samochodowych jakoś nie ma.

Awatar użytkownika
tantus
Posty: 212
Rejestracja: 2009-05-23, 12:45
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: tantus »

plocmaster pisze: Ale nowe firmy autobusowe jakoś powstają i się wybijają, vide Solaris, Solbus, etc.
Z tym "wybiciem się" Solbusa to bym nie przesadzał ;)
plocmaster pisze: Nowych samochodowych jakoś nie ma.
Nie ma i nie będzie. Autobusy są produkowane w większości ręcznie, więc do założenia fabryki autobusów (cokolwiek przez to rozumiemy) nie potrzeba potężnych inwestycji. Wystarczy tylko trochę kapitału, doświadczenia np. przy remontach autobusów (tak powstał np. Novoplan, SOR czy węgierski ARC) i kilku zdolnych inżynierów.

Natomiast zaprojektowanie i uruchomienie produkcji samochodu osobowego to co innego. Auta osobowe są produkowane w większości przez roboty, które trzeba precyzyjnie, od podstaw zaprojektować. To pwymaga ogromnych inwestycji, przekraczających możliwości budżetowe niejednego państwa. Za przykład niech posłuży niesławna firma Daewoo, która w samo uruchomienie produkcji na ¯eraniu Matiza, Lanosa i Nubiry zainwestowała 1,1 miliarda ówczesnych dolarów. A to tylko produkcja - nie mówimy tu o kosztach opracowania, testów, badań, zaprojektowania linii produkcyjnej itp.?

Czy ktoś w Polsce dysponuje takimi pieniędzmi? A jeżeli nawet, to czy byłby skłonny wydać je na taką inwestycję?

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Aktualne i konkretne zdjęcia ZAZa:
http://fotobus.msk.ru/photo/273964/

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Dobrze by było, gdyby te wszystkie Awtomobilnyje Zawody i inni autobusotwórcy z krajów niezbyt rozwiniętych jednak zdecydowały się na usługi jakichś porządnych stylistów, bo co widzę wyrób jednego z tych producentów, to mam wrażenie, że design wszystkich z nich został zaprojektowany przez jakiegoś zaocznego studenta w ramach pisanej na ostatnią chwilę pracy licencjackiej. W dodatku od razu widać, że to nie jest wyrób najwyższej jakości.
Wiem, że Solaris czy nawet Solbus nie są najodpowiedniejszymi przykładami, ale oni przecież jakoś mogli. Choć w sumie co im zależy, i tak kupią to co wyprodukują, bo tanie.
A tak w ogóle to tantus rok temu pisze:Z tym "wybiciem się" Solbusa to bym nie przesadzał
Prorok jakiś? :D

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »


ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne marki”