ZAZ A10 City
AhaKKS pisze:Pewnie Valetta. Szczerze to ZAZ wygląda atrakcyjniejAmalio pisze:Ciekawe który Solaris twoim zdanem
[ Dodano: 2009-06-18, 16:30 ]
http://www.kartek-avto.com.ua/ru/cms_news/view/id/30/
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Coś o ZAZie: Oczekiwany nowy - niskopodłogowych autobus ZAZ A10S!
Google Translate:
http://74.125.79.132/translate_c?hl=pl& ... JtO199icnw
Google Translate:
http://74.125.79.132/translate_c?hl=pl& ... JtO199icnw
Jak już to z Fiata Ducato.Amalio pisze:Pomijając te tylne MANowskie lampy,
http://www.czesci.v10.pl/lampa,tylna,fi ... 99897.html
Unifikacja części zamiennych. Tak się IMO powinno robić, a nie wszystko na siłę przeinaczać. Wg norm VOV-I i II kształt autobusów i elementów nadwozia był identyczny, przez co koszt utrzymania niższy, a dostępność części zamiennych była na przyzwoitym poziomie.J-31 pisze:Aż zastanawia mnie czemu LAZ i ZAZ tak bardzo próbują upodobnić swoje autobusy do MAN-a ?
Nic podobnego. Licencja na Matizy wygasła chyba w 2007 r., a produkcję Lanosów zakończono w 2008 r. W tej chwili jedynym modelem produkowanym w FSO jest Chevrolet Aveo w wersji hatchback i sedan. I to tylko teoretycznie, ponieważ znaczny spadek popytu spowodował, że fabryka musiała zrobić dwa dłuższe przestoje. Ogólnie przyszłość FSO rysuję się raczej w ciemnych barwach...plocmaster pisze:Robią „Chevrolety” i chyba jeszcze Matizy i Lanosy na rynek ukraiński.
Ale to nic, władze AvtoZAZ znalazły zajęcie dla warszawskiej fabryki. Będzie zajmować się... demontażem aut Kia sprowadzonych z Korei, które następnie będą przewożone jako zestawy montażowe na Ukrainę, gdzie będą z powrotem składane (ma to oczywiście na celu uniknięcie płacenia cła przy wjeździe na Ukrainę).
A swoją drogą, nie zdziwiłbym się, gdyby AvtoZAZ zdecydował się na montaż swoich autobusów na ¯eraniu. Chociaż z drugiej strony, pewnie straciłyby wówczas swój główny walor - niską cenę.
A na rynku autobusów to nie ma konkurencji (obecnie w Polsce swoje autobusy oferuje ok. 17 firm!) i używek z Zachodu?plocmaster pisze: Poza tym w branży motoryzacyjnej jest duża konkurencja ze strony potężniejszych firm (Logany i inne wynalazki), kryzys dotknął ją mocno, a ludzie wolą przyciągnąć z Niemiec przechodzone A4 za pół ceny małolitrażowego wyrobu z FSO
Gdyby sprzedawali je w Polsce albo gdzieś dalej na Zachód, rzeczywiście miałoby to sens.tantus pisze:A swoją drogą, nie zdziwiłbym się, gdyby AvtoZAZ zdecydował się na montaż swoich autobusów na ¯eraniu. Chociaż z drugiej strony, pewnie straciłyby wówczas swój główny walor - niską cenę.
Ale nowe firmy autobusowe jakoś powstają i się wybijają, vide Solaris, Solbus, etc. Nowych samochodowych jakoś nie ma.tantus pisze:A na rynku autobusów to nie ma konkurencji (obecnie w Polsce swoje autobusy oferuje ok. 17 firm!) i używek z Zachodu?
Z tym "wybiciem się" Solbusa to bym nie przesadzałplocmaster pisze: Ale nowe firmy autobusowe jakoś powstają i się wybijają, vide Solaris, Solbus, etc.
Nie ma i nie będzie. Autobusy są produkowane w większości ręcznie, więc do założenia fabryki autobusów (cokolwiek przez to rozumiemy) nie potrzeba potężnych inwestycji. Wystarczy tylko trochę kapitału, doświadczenia np. przy remontach autobusów (tak powstał np. Novoplan, SOR czy węgierski ARC) i kilku zdolnych inżynierów.plocmaster pisze: Nowych samochodowych jakoś nie ma.
Natomiast zaprojektowanie i uruchomienie produkcji samochodu osobowego to co innego. Auta osobowe są produkowane w większości przez roboty, które trzeba precyzyjnie, od podstaw zaprojektować. To pwymaga ogromnych inwestycji, przekraczających możliwości budżetowe niejednego państwa. Za przykład niech posłuży niesławna firma Daewoo, która w samo uruchomienie produkcji na ¯eraniu Matiza, Lanosa i Nubiry zainwestowała 1,1 miliarda ówczesnych dolarów. A to tylko produkcja - nie mówimy tu o kosztach opracowania, testów, badań, zaprojektowania linii produkcyjnej itp.?
Czy ktoś w Polsce dysponuje takimi pieniędzmi? A jeżeli nawet, to czy byłby skłonny wydać je na taką inwestycję?
Aktualne i konkretne zdjęcia ZAZa:
http://fotobus.msk.ru/photo/273964/
http://fotobus.msk.ru/photo/273964/
Dobrze by było, gdyby te wszystkie Awtomobilnyje Zawody i inni autobusotwórcy z krajów niezbyt rozwiniętych jednak zdecydowały się na usługi jakichś porządnych stylistów, bo co widzę wyrób jednego z tych producentów, to mam wrażenie, że design wszystkich z nich został zaprojektowany przez jakiegoś zaocznego studenta w ramach pisanej na ostatnią chwilę pracy licencjackiej. W dodatku od razu widać, że to nie jest wyrób najwyższej jakości.
Wiem, że Solaris czy nawet Solbus nie są najodpowiedniejszymi przykładami, ale oni przecież jakoś mogli. Choć w sumie co im zależy, i tak kupią to co wyprodukują, bo tanie.
Wiem, że Solaris czy nawet Solbus nie są najodpowiedniejszymi przykładami, ale oni przecież jakoś mogli. Choć w sumie co im zależy, i tak kupią to co wyprodukują, bo tanie.
Prorok jakiś?A tak w ogóle to tantus rok temu pisze:Z tym "wybiciem się" Solbusa to bym nie przesadzał
Powstał kolejny egzemplarz miejskiego ZAZa:
http://fotobus.msk.ru/photo/295660/
http://fotobus.msk.ru/photo/295659/
http://fotobus.msk.ru/photo/295660/
http://fotobus.msk.ru/photo/295659/