Optare
Optare
Ta firma przewijała się już na forum, ale odrębnego tematu dotyczącego gamy pojazdów miejskich jeszcze nie było. Jest to jeden z największych i moim zdaniem produkujący najładniejsze autobusy na Wyspach producent.
RAPTA- nowe dzieło konstruktorów z Optare. Piętrus zasilany silnikiem MANa
http://alistair268.fotopic.net/p54737251.html
http://davidsnonrailwaypics.fotopic.net/p54894368.html
http://album4103.fotopic.net/p54778288.html
SOLO- gama midibusów, chyba najpopularniejszych w Anglii. Silniki MB, MAN, Cummins. Produkowany aż w 6 wariantach długości M710SE, M780SE, M810, M880, M950, M1020,
Bardzo ciekawa konstrukcja, szkoda, że niedostępna w Polsce.
http://buses.fotopic.net/p57540427.html
http://ipswichbus.fpic.co.uk/p57432977.html
http://davebalme.fotopic.net/p57492895.html
http://ipswichbus.fpic.co.uk/p55955144.html tylna ściana obecnie produkowana
http://chriswhitesbuscollection.fotopic ... 63917.html tylna ściana starszych egz.
http://martinbalmforth.fotopic.net/p54184371.html wnętrze
http://gjmbusphotos.fotopic.net/p43613796.html
SOLO +- to identyczny konstrukcyjnie model różniący się odważniejszym wyglądem. Oferowany równolegle ze "tradycyjnym" Solo
http://album4103.fotopic.net/p54778264.html http://davidsnonrailwaypics.fotopic.net/p54894367.html
SOLO SR- konwencja tego modelu ta sama, tylko konstrukcyjnie i stylistycznie różni się od od swego protoplasty. Silniki jw z tym, że pojazd oferowany tylko w 2 wariantach długości M890 oraz M960
http://mutlysarrivafots.fotopic.net/p56406756.html
http://plugsbuspics.fotopic.net/p57476127.html
http://east-midland.fotopic.net/p56485023.html
http://kuszok.bus.photos.fotopic.net/p45784418.html wnętrze
TEMPO- rodzina miejskich pojazdów o 4 wariantach długości oznaczona X1060, X1130, X1200, X1260
http://kevin-smith.fotopic.net/p56784848.html
http://plugsbuspics.fotopic.net/p56240180.html
http://1276-busstop.fotopic.net/p56387525.html
http://ipswichbus.fpic.co.uk/p45690935.html tylna ściana bez udziwień, ale brzydka nie jest. Zwróćcie uwagę na umiejscowienie tablicy rejestracyjnej (we wszystkich nowych modelach identyczne rozwiązanie)
http://ipswichbus.fpic.co.uk/p56141881.html wnętrze
http://ipswichbus.fpic.co.uk/p56141880.html
VERSA- jedni jej nie nawidzą, drudzy chwalą za niebanalną stylistykę. Występuje w 2 wariantach V1040 oraz V1110. Osobiście autobus przypadł mi do gustu
http://kevin-smith.fotopic.net/p57402795.html
http://davidsnonrailwaypics.fotopic.net/p57150608.html
http://ipswichbus.fpic.co.uk/p56887397.html
http://tynetransport.fotopic.net/p50689227.html wnętrze
http://www.simplygne.fpic.co.uk/p55730363.html
http://www.simplygne.fpic.co.uk/p55730382.html
RAPTA- nowe dzieło konstruktorów z Optare. Piętrus zasilany silnikiem MANa
http://alistair268.fotopic.net/p54737251.html
http://davidsnonrailwaypics.fotopic.net/p54894368.html
http://album4103.fotopic.net/p54778288.html
SOLO- gama midibusów, chyba najpopularniejszych w Anglii. Silniki MB, MAN, Cummins. Produkowany aż w 6 wariantach długości M710SE, M780SE, M810, M880, M950, M1020,
Bardzo ciekawa konstrukcja, szkoda, że niedostępna w Polsce.
http://buses.fotopic.net/p57540427.html
http://ipswichbus.fpic.co.uk/p57432977.html
http://davebalme.fotopic.net/p57492895.html
http://ipswichbus.fpic.co.uk/p55955144.html tylna ściana obecnie produkowana
http://chriswhitesbuscollection.fotopic ... 63917.html tylna ściana starszych egz.
http://martinbalmforth.fotopic.net/p54184371.html wnętrze
http://gjmbusphotos.fotopic.net/p43613796.html
SOLO +- to identyczny konstrukcyjnie model różniący się odważniejszym wyglądem. Oferowany równolegle ze "tradycyjnym" Solo
http://album4103.fotopic.net/p54778264.html http://davidsnonrailwaypics.fotopic.net/p54894367.html
SOLO SR- konwencja tego modelu ta sama, tylko konstrukcyjnie i stylistycznie różni się od od swego protoplasty. Silniki jw z tym, że pojazd oferowany tylko w 2 wariantach długości M890 oraz M960
http://mutlysarrivafots.fotopic.net/p56406756.html
http://plugsbuspics.fotopic.net/p57476127.html
http://east-midland.fotopic.net/p56485023.html
http://kuszok.bus.photos.fotopic.net/p45784418.html wnętrze
TEMPO- rodzina miejskich pojazdów o 4 wariantach długości oznaczona X1060, X1130, X1200, X1260
http://kevin-smith.fotopic.net/p56784848.html
http://plugsbuspics.fotopic.net/p56240180.html
http://1276-busstop.fotopic.net/p56387525.html
http://ipswichbus.fpic.co.uk/p45690935.html tylna ściana bez udziwień, ale brzydka nie jest. Zwróćcie uwagę na umiejscowienie tablicy rejestracyjnej (we wszystkich nowych modelach identyczne rozwiązanie)
http://ipswichbus.fpic.co.uk/p56141881.html wnętrze
http://ipswichbus.fpic.co.uk/p56141880.html
VERSA- jedni jej nie nawidzą, drudzy chwalą za niebanalną stylistykę. Występuje w 2 wariantach V1040 oraz V1110. Osobiście autobus przypadł mi do gustu
http://kevin-smith.fotopic.net/p57402795.html
http://davidsnonrailwaypics.fotopic.net/p57150608.html
http://ipswichbus.fpic.co.uk/p56887397.html
http://tynetransport.fotopic.net/p50689227.html wnętrze
http://www.simplygne.fpic.co.uk/p55730363.html
http://www.simplygne.fpic.co.uk/p55730382.html
Generalnie wszystkie autobusy angielskie, którymi jeździłem robiły wrażenie dobrze i estetycznie wykonanych, z myślą o wygodzie pasażerów. Niektóre pojazdy, które "zaliczyłem" były zrobione wewnątrz lepiej niż MAN czy Mercedes. Nie pamiętam czy podczas pobytu w Anglii jechałem Optare, ale mogło mi się to zdarzyć. Autobusy te wyglądają estetycznie, chociaż nie ma w ich wzornictwie żadnego "fajerwerku", ot trzymają linię producenta. Jedynie piętrowy Rapta mi naprawdę zaimponował.
- Formuła1
- Posty: 178
- Rejestracja: 2008-03-09, 13:29
- Lokalizacja: "A moje miasto to Białystok, a moje życie to Białystok..."
Co do Solo to Węgrzy wpadli na wersję z drzwiami po prawej stronie: http://www.freeweb.hu/buszok/solo.jpg
Nie wiem czy to nie efekt współpracy z węgierską Rabą. Ta firma swego czasu produkowała na licencji brytyjskiej model Excel, którego kilknaście sztuk na Wegrzech jeździ. A jeżeli chodzi o prawostronną wersję to poza Węgrami można spotakźc oryginalnego Optare w niemieckim Kiel. Tam sprzedano 1 szt dla przewoźnika KVG.Formuła 1 pisze:Co do Solo to Węgrzy wpadli na wersję z drzwiami po prawej stronie