5250 - hybrydowy autobus od... Trolzy!
5250 - hybrydowy autobus od... Trolzy!
Trolza, znany rosyjski producent trolejbusów ( dawniej ZIU ) rozpoczyna całkiem nową dla siebie erę. Otóż firma ta przygotowała prototyp hybrydowego autobusu 5250. Bazą do budowy hybrydy był trolejbus 5265 Megalopolis:
http://transphoto.ru/photo/44480/
http://transphoto.ru/photo/13541/
http://transphoto.ru/photo/19701/
Na jego podstawie powstał ten oto pojazd:
http://fotobus.msk.ru/photo/239028/
http://fotobus.msk.ru/photo/239030/
http://fotobus.msk.ru/photo/239029/
http://fotobus.msk.ru/photo/239031/
Niestety - brak na razie jakichkolwiek szczegółów na temat tego pojazdu, ale sam fakt rozpoczęcia prac nad autobusami jest ciekawy No może po za ceną - pojazd ma być ponoć trzy razy droższy od popularnego w Rosji niskopodłogowego autobusu - LiAZa 5292, a to niestety spora różnica.
http://fotobus.msk.ru/photo/231567/
http://transphoto.ru/photo/44480/
http://transphoto.ru/photo/13541/
http://transphoto.ru/photo/19701/
Na jego podstawie powstał ten oto pojazd:
http://fotobus.msk.ru/photo/239028/
http://fotobus.msk.ru/photo/239030/
http://fotobus.msk.ru/photo/239029/
http://fotobus.msk.ru/photo/239031/
Niestety - brak na razie jakichkolwiek szczegółów na temat tego pojazdu, ale sam fakt rozpoczęcia prac nad autobusami jest ciekawy No może po za ceną - pojazd ma być ponoć trzy razy droższy od popularnego w Rosji niskopodłogowego autobusu - LiAZa 5292, a to niestety spora różnica.
http://fotobus.msk.ru/photo/231567/
Ostatnio zmieniony 2010-03-25, 22:30 przez Amalio, łącznie zmieniany 1 raz.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Nigdzie jeszcze nie był.mrozard pisze:Po primo: nie wiesz może, czy ten wóz przechodził już jakieś testy u przewoźników, a jak tak to jak się sprawował?
Ktoś kiedyś podawał cenę w dolarach, ale nie pamiętam.mrozard pisze:Po secundo: ile (mniej/więcej) kosztuje wspomniany wyzej LiAZ 5292?
Kilka nowych zdjęć Trolzy+wnętrze. Jak widać jego służba zacznie się lada dzień
http://fotobus.msk.ru/photo/239697/
http://fotobus.msk.ru/photo/239696/
http://fotobus.msk.ru/photo/239695/
W końcu Rosjanie wzięli się za realizacje swoich planów z lat 60. i 70. o setkach tysięcy pojazdów o napędzie hybrydowym i elektrycznym, które miały to poruszać się po drogach ZSRR.
Jeżeli chodzi o szczegóły Trolzy to do napędu zastosowano silnik elektryczny TAD-280 o mocy 180 kW i turbinę gazową Capstone o mocy 65 kW na gaz ziemny. Niestety nie znalazłem informacji czy jest to hybryda szeregowa czy równoległa.
Więcej informacji na temat modelu 5250 (po rosyjsku):
http://www.trolza.ru/article.pl?id=14
http://www.trolza.ru/header/pantograf01.pdf
Cena LiAZa 5292 to według aktualnego cennika dealera sprzedającego LiAZy, PAZy, GołAZy i resztę cudaków grupy Russkije Awtobusy wynosi 182 600 USD.
http://www.buspiter.ru/files/Price%20avtobusi.pdf - Wspomniany cennik.
Jeżeli chodzi o szczegóły Trolzy to do napędu zastosowano silnik elektryczny TAD-280 o mocy 180 kW i turbinę gazową Capstone o mocy 65 kW na gaz ziemny. Niestety nie znalazłem informacji czy jest to hybryda szeregowa czy równoległa.
Więcej informacji na temat modelu 5250 (po rosyjsku):
http://www.trolza.ru/article.pl?id=14
http://www.trolza.ru/header/pantograf01.pdf
Cena LiAZa 5292 to według aktualnego cennika dealera sprzedającego LiAZy, PAZy, GołAZy i resztę cudaków grupy Russkije Awtobusy wynosi 182 600 USD.
http://www.buspiter.ru/files/Price%20avtobusi.pdf - Wspomniany cennik.
Nic w tym dziwnego. To samo było zawsze u nas. Tak w przypadku autobus jak i np samochodów zawsze były wielkie plany, ciekawe koncepcje, a potem przychodzili decydenci i wszystko do kosza. Ale teraz hybryda zdaje się koniecznością, więc oto ona.trasamd pisze:W końcu Rosjanie wzięli się za realizacje swoich planów z lat 60. i 70. o setkach tysięcy pojazdów o napędzie hybrydowym i elektrycznym, które miały to poruszać się po drogach ZSRR.
Osobiście mi się nie podoba (wnętrze ubogie, a wygląd zewnętrzny nie powala, ale na rynek rosyjski itp. będzie dobry ), ale myślę, że to całkiem rozwojowy pojazd. Na rodzimym rynku na pewno znajdą się przewoźnicy, którzy się tym zainteresują. Ciekawy jestem, czy zagraniczni przewoźnicy również zainteresują się tym autobusem. Może dojdzie do jakiś testów chociaż?
Kolejna sprawa to ekonomia jego eksploatacji, bo nie wiadomo, jak będzie ze spalaniem i opłacalnością jego zakupu. Czekam więc na dalszy rozwój sytuacji
Kolejna sprawa to ekonomia jego eksploatacji, bo nie wiadomo, jak będzie ze spalaniem i opłacalnością jego zakupu. Czekam więc na dalszy rozwój sytuacji
No i proszę - hybrydowe Trolzy się rozmnażają. Już są łącznie cztery egzemplarze:
http://fotobus.msk.ru/photo/271213/
http://fotobus.msk.ru/photo/271212/
http://fotobus.msk.ru/photo/273875/
http://fotobus.msk.ru/photo/277718/
http://fotobus.msk.ru/photo/277719/
http://fotobus.msk.ru/photo/277720/
http://fotobus.msk.ru/photo/271213/
http://fotobus.msk.ru/photo/271212/
http://fotobus.msk.ru/photo/273875/
http://fotobus.msk.ru/photo/277718/
http://fotobus.msk.ru/photo/277719/
http://fotobus.msk.ru/photo/277720/