Otokar - ogólnie

Inne marki autobusów, dotychczas nieskategoryzowane.
Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

irisbus pisze: u nas sie nie raz zdarzało, że były takie próby...
Takim to nie trzeba czekać aż kierowca opuszczał swoje stanowisko.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wróćmy jednak do tematu - ŁK-MZK, co aktualnie dzieje się z Otokarami ? ;)

ŁK-MZK

Post autor: ŁK-MZK »

J-31 pisze:Wróćmy jednak do tematu - ŁK-MZK, co aktualnie dzieje się z Otokarami ?
Pozostałe Otokary jeszcze nie dojechały, a dwa które już są aktualnie jeżdżą na trasie, choć dzisiaj wyjątkowo nie wyjechały (zapewne już po wyborach) i czekają na tablice rejestracyjne. Na dniach pewnie zostaną namalawone numery taborowe ;) .

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Otokar w Polsce

Post autor: Marcin_558 »

Otokar na Bus World 2015: Premiera przegubowego Otokar Kent 18,75
Otokar w naszym kraju kojarzy się przede wszystkim z dwoma przewoźnikami: MPK Tarnów i 19 niskopodłogowymi egzemplarzami Kent 290 LF oraz MZK Przemyśl i 12 szt. niskowejściowymi midibusami Vectio 250L. To razem daje liczbę 31 szt. fabrycznie nowych autobusów tureckiego producenta, które pojawiły się na naszym rynku w latach 2010 – 2013. Z jeden strony to nie mało, gdyż znamy marki, które w podobnym przedziale czasu sprzedały jeszcze mniej pojazdów, ale z drugiej – ambicje Otokara są teraz znacznie większe. Stąd też decyzja tureckiej firmy o rozwiązaniu dotychczasowej współpracy w zakresie sprzedaży autobusów z firmą Gran Sp. z o.o. (dilerem marki w Polsce od 2009 r.) i związaniu się w październiku br. z warszawską spółką BUS TRANS TECHNIK Sp. z o.o. Jej właścicielem jest Tomasz Talarek, którego nie trzeba chyba nikomu przedstawiać – jeszcze do jesieni zeszłego roku reprezentował on markę Mercedes-Benz i stał za jej największymi handlowymi sukcesami w zakresie sprzedaży autokarów. Teraz rozpoczyna od nowa budowę pozycji tureckiego producenta w Polsce, który obecnie ma zupełnie inne aspiracje i inną ofertę niż pięć lat temu. Dlatego ta zmiana ma spore znaczenie dla polskiego rynku i spodziewamy się, że marka Otokar szybko pojawi się w rynkowych statystykach.

Polskie plany
-„Obecna oferta autobusów Otokar jest bardzo nowoczesna i dobrze dopasowana do potrzeb przewoźników. Widać, że ostatnio poczynione inwestycje w ośrodek badawczo-rozwojowy znajduję w niej swoje odzwierciedlenie. Szeroka gama autobusów zarówno do transportu miejskiego, międzymiastowego czy przewozów turystycznych oferowana będzie wraz z europejskim świadectwem homologacji. Otokar to także oferta pojazdów specjalistycznych przeznaczonych m.in. dla straży pożarnej, czy chociażby służby więziennej. W autobusach stosowane są podzespoły uznanych i czołowych producentów, co gwarantuje trwałość, niezawodność, a także łatwy dostęp do serwisu na terenie całej EU. Jesteśmy przekonani, że autobusy tej renomowanej marki znajdą także w Polsce wielu zadowolonych użytkowników. Wkrótce bliżej przedstawimy Państwu autobusy Otokar" - zapowiedział Tomasz Talarek, prezes polskiego przedstawicielstwa Otokar.

Turecka ofensywa

Warto tutaj dodać, że Otokar jest jednym z największych producentów autobusów w Turcji. Firma zatrudnia ponad 2000 pracowników, a pojazdy Otokar jeżdżą w ponad 40 krajach. W 2014 r. Otokar zainwestował 4,5 mln USD w rozwój swojego ośrodka badawczego wyposażonego m. in. w najnowocześniejszą komorę klimatyczną, czy symulator jazdy po zróżnicowanych nawierzchniach, w którym swoje autobusy i ciężarówki testują także inne światowe koncerny motoryzacyjne. -„Turcja jest największym producentem autobusów i autokarów oraz głównym ich dostawcą na rynki europejskie. Otokar jest liderem na niezwykle konkurencyjnym rynku tureckim i dlatego podjęliśmy decyzję o dalszych inwestycjach w Europie. Wyniki handlowe Otokara z takich krajów jak Francja, Włoch czy Hiszpania potwierdzają, że jest to słuszny kierunek” – powiedział dyrektor generalny Otokar. Te rosnące ambicje Otokara podkreśla niedawno zrealizowany kontrakt na dostawę 142 autobusów miejskich do Malty. To było pierwsze tak duże zamówienie Otokara dla kraju z lewostronnym ruchem, a także największe eksportowe zamówienie w historii tureckiej marki.

Szeroka ławka

Wracając do Busworld 2015 to Otokar jak zwykle przedstawił szerokie portfolio swoich pojazdów miejskich, międzymiastowych i turystycznych. Wśród nich gwiazdą był oczywiście premierowy przegubowy Kent C o długości 18,75 m. Równolegle oferowana jest także wersja 18 metrowa. Maksymalna pojemność pokazanego w Kortrijk egzemplarza to 164 miejsca, w tym 36 siedzących i 128 stojących.

Co ważne pod kątem polskiego rynku, przegubowy Kent napędzany jest silnikiem Paccar MX-11 o mocy 271 kW (369 KM). Kolejny plus to zamienne stosowanie w innych miejskich modelach Otokar silników Cummins i MAN. Tego nie ma nikt na polskim rynku. Warto też podkreślić, że oferta tureckiej firmy dla europejskich miast obejmuje aż 6 modeli i zaczyna się od Navigo C o długości 7,7 metra a kończy na Kent C o długości 18,75 m. Bardzo silna jest tutaj też klasa MIDI z dwoma modelami – niskopodłogowym Kent C 10,8 i niskowejściowym Vectio C o długości 9,26 lub 10 m.

Strategiczny dla funkcjonowania marki Otokar w Polce będzie oczywiście serwis. Turecka marka wychodząc naprzeciw potrzebom europejskim klientów opracowała specjalną aplikację "Mój Otokar" dostępną na App Store i Google Play, która zapewnia klientom informacje na temat eksploatacji pojazdów i usług posprzedażnych. To zawsze jakiś krok na przód.

Podsumowując:
Otokar pokazał na Busworld siedem autobusów:

Otokar Kent C 18,75 – niskopodłogowy autobus miejski przegubowy o długości 18.750 mm z silnikiem DAF MX 11 E6 o mocy 271 kW (369 KM) przy 1700 obr/min plus automatyczna skrzynia biegów (ZF Ecolife);

Otokar Kent C 12 – niskopodłogowy autobus miejski standardowy o długości 12000 mm z silnikiem Cummins ISB6.7E6280B o mocy 204 kW (280 KM) przy 2100 obr/min i pojemności do 94 pasażerów, w tym 29 na miejscach siedzących. Model ten dostępny jest także w klasie MIDI o długości 10,8 m – Kent C 10,8 (pokazany w Kortrijk wirtualnie) o pojemności 62 miejsc, w tym 25 miejsc siedzących. Jego układ napędowy to silnik Cummins ISB6.7E6280B i automatyczna skrzynia biegów Voith;

Vectio C – niskowejściowy autobus miejski o długości 9,26 m lub 10 m (nowość). Jego pojemność w wersji 9,26 m to 57 miejsc, w tym 25 siedzących. Pojemność 10,1 m to 71 miejsc, w tym 29 siedzących. W obu wersjach źródłem napędu jest silnik MAN D0836 LOH 73, Euro 6 lub Cummins ISB 6.7, Euro 6 plus automatyczna skrzynia biegów Voith;

Navigo U MEGA SH – międzymiastowy autobus do obsługi regionalnych połączeń i połączeń wahadłowych. Jego pojemność przy długości 8395 mm to 37 pasażerów. Co ciekawe, pojazd można także przystosować do przewozu do 7 wózków inwalidzkich, montując w trzecich, awaryjnych drzwiach windę. Źródłem napędu jest silnik Cummins ISBE 4,5 Euro 6 plus manualna skrzynia biegów Eaton FSO 4106B lub automatyczna skrzynia biegów Allison;

Territo U - szkolna wersja autobusu międzymiastowego o długości 13,26 m (przy dwóch osiach) i pojemność do 55 miejsc siedzących + 31 miejsc stojących. Autobus występuje także w wariancie 12080 mm długości. Napęd stanowi silnik Cummins ISB6.7E6310 plus automatyczna skrzynia biegów ZF ECOLIFE lub mechaniczna ZF 6S1110;

Vectio T – turystyczny autobus klasy MIDI o długości 10100 mm i pojemności 43 + 1 + 1 lub 39 + 1 + WC + 1 z silnikami MAN D0836 LOH 72 lub Cummins ISB6.7. E6 plus automatyczna skrzynia biegów ZF ECOLIFE lub mechaniczna ZF 6S1110.

http://www.infobus.pl/busworld-2015-oto ... 79156.html

kubex
Posty: 143
Rejestracja: 2014-07-10, 19:29
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Re: Otokar Vectio

Post autor: kubex »

Czekam na Otokary w GOPie :D . Cena pewnie atrakcyjna, więc nosze ślunskie spółki mogą się skusić.

Awatar użytkownika
KB
Kierowca
Kierowca
Posty: 881
Rejestracja: 2008-09-13, 16:14
Lokalizacja: BB/Katowice/Rybnik
Kontakt:

Re: Otokar Vectio

Post autor: KB »

kubex pisze:Czekam na Otokary w GOPie :D . Cena pewnie atrakcyjna, więc nosze ślunskie spółki mogą się skusić.
Cena to jedno, wymagania z przetargów to drugie, więc nie mów hop... ;-)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Otokar - ogólnie

Post autor: J-31 »

Widzę, że firma Tokar już produkuje autobusy przegubowe. Oto Otokar Kent C, #212, Fernanbús, S.A., Walencja ;)

=> http://busphoto.ru/photo/210283/

Autobus jest z rocznika 2017 ;)

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Otokar - ogólnie

Post autor: Marcin N »


Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Otokar - ogólnie

Post autor: J-31 »

Długo tam nie pożyją, znając RATB za bardzo nie dbają o tabor, a dodatkowo Otokar jest nieco niższej półki. No, ale to ciekawe i ważne, że RATB kupuje jednorazowo aż 400 autobusów. To spora liczba ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Otokar - ogólnie

Post autor: J-31 »

Turecki producent, firma Otokar zdecydowała się na wielką promocję swoich autobusów. Zarówno miejskich jaki i turystycznych.

Mnie - co nie powinno Was dziwić - najbardziej zainteresowały miejskie ;)

Po pierwsze nie wiem czemu ten producent nazywa każdy swój miejski autobus Kent C... nie zależnie od długości pojazdu. I tak mamy Kent C - długości 10m, Kent C - długości 12m i Kent C - długości 18M... nonsens ;)

Jak się popatrzy na Otokar(a) Kent C z zewnątrz, to aż chce się do niego wejść ;)
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/

:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/

... i ja tak właśnie uczyniłem. No po prostu jak je zobaczyłem z daleka to prawie że biegłem - aby tylko je zobaczyć. ;)

A jak już wszedłem to ... ręce, nogi i jaja mi normalnie opadły. Ohyda i to jeszcze jest piękne określenie.

Zacząłem od 18-metrowego Otokara Kenta C. Ponieważ obfociłem go na około, więc swoją wycieczkę po nim zacząłem od tylca... i od razu zdębiałem. Zanim jeszcze wszedłem. Otóż producent instaluje w III i IV drzwiach poręcze... po środku

Oto IV drzwi - i tu jeszcze jestem w stanie to rozumieć
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/

A to już III drzwi. I tego już w ogóle nie kumam...
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/

... a nie kumam tego dlatego, że producent prawie na przeciwko III drzwi pozostawił sporo wolnego miejsca - rzeźnia. Widać ją po lewej. I jest ona całkiem spora ;)
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/

Autobus w środku jest po prostu ohydny. Szare wykończenie wnętrza, szare - aluminiowe poręcze... a do tego jeszcze - uwaga - fotele bez tapicerki. Goły plastik
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/

... na tym się nie da siedzieć, nie da jechać - bo jest twardo jak na desce.

Poniżej widać "śliczne" obudowy nadkoli. To po prostu odlewy z siedziskiem, nałożone na nadkola. Super to zrobili :chytry:
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/

A najfajniejsze są "siedziska" na tylnym zwisie - normalnie aż proszą się, aby na nich usiąść - aczkolwiek nie koniecznie wygodnie
:strzałka: https://hostmat.eu/images/24221562705872473363.jpg

One mogą być po prostu niebezpieczne, bo są śliskie, więc fajnie się z tego wyskakuje przy mocniejszym hamowaniu ;)

Dużą rzeźnię Otokar podzielił na dwie części - zrobili to tak samo jak Otomarsan w MB Conecto LF dla warszawskiego oddziału "Mobilisa". Deski do prasowania - NIET
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/

Pani, która przedstawiała się jako przedstawicielka Otokara, chciała mi sprzedać - każdą ilość - tych autobusów i nakłaniała mnie abym koniecznie kupił...

... nie kupiłem. Na moje pytanie, czemu ten autobus tak wygląda w środku - przez grzeczność nie dodałem "jak" - dowiedziałem, się, że ten przegubowiec jest zamówiony przez włoskiego przewoźnika ;)

I chyba nie on jeden, bo obok stał 10metrowy Otokar Kent C. I on również miał takie samo wykończenie. Chyba już się przyzwyczaiłem, bo już nie robiło na mnie wrażenie to ohydne wnętrze... a przypadku 10-metrowca byłoby ono nawet fajne - gdyby nie te fotele
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/

A teraz pulpit kierowcy. Otokar oferuje coś własnego i wygląda to tak
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/

Śliczne to to nie jest, ale w miarę praktyczne ;)

O ile Otokar Kent C zrobił na mnie smutne wrażenie, o tyle inne pojazdy już się prezentowały się lepiej. Np. Navigo LF
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/

To ponoć koncepcja autobusu - nie jedyna na targach. I owa koncepcja zrobiła na mnie pozytywne wrażenie

Jeszcze lepsze wrażenie zrobił na mnie turystyczny Ulyso T. Ładny autobus i w środku też ;)
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/

Dobrym pomysłem jest to podświetlenie sufitu
:strzałka: https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 985807218/

Reasumując. Fajnie, że się pojawili, ale wydaje mi się, że jak się chce coś promować, to warto pokazać coś sympatycznego. EXPO w Warszawie to spotkanie czysto biznesowe. Fachowcy nie zwracają uwagi na takie detale, ale jeżeli pojawiłby się jakiś miejski polityk lub inny decydent - to, to są ludzie, którzy kupują oczami. Jak im się coś spodoba to optują za zakupem, a jak nie - to nie. Producent powinien o tym pomyśleć ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne marki”