Otokar - ogólnie
On dolicza spalanie z włączoną klimatyzacją . Ten autobus miał podczas testów ją odłączona i dlatego jest dodawane. Na TWB ktoś podał nawet 40l.pol pisze:Zresztą widac twoje nastawienie skoro przed testami wiesz ze spali 35L a firmy ktore przetestowały podają około27L na naprawde cięzkich liniach po górkach a 20 na pusto.
No tak zapomniałem ze klima u nas to standard:) i ze testowane solarisy zawsze ją mają:)ŁK-MZK pisze:On dolicza spalanie z włączoną klimatyzacją . Ten autobus miał podczas testów ją odłączona i dlatego jest dodawane. Na TWB ktoś podał nawet 40l.pol pisze:Zresztą widac twoje nastawienie skoro przed testami wiesz ze spali 35L a firmy ktore przetestowały podają około27L na naprawde cięzkich liniach po górkach a 20 na pusto.
W sobotę i niedzielę spędzi na 35 a nie na 7. Na linii 7 jeździ z powodu opisanego niżej - większość linii normalnie obsługiwanych przez klasę "Midi" odpadło - na 7 ustawiony jest na najmniej obciążonej brygadzie.
Teraz trochę faktów.
Jadąc do nas z Jaworzna spalił na A4 17l/100km. Czyli szczenka wszystkim opadła. Ale nie trwało to długo - w cyklu miejskim wczoraj spożył 35l/100km. Tutaj dla porównania podam, że Autosan Wetlina z automatem na autostradzie schodzi do 16l/100km.
Trwałość wozu jest kiepska - zdążył się już zerwać jeden z pasków klinowych (może i podzespoły OK ale wykonanie nie do końca).
Inny i najpoważniejszy problem pojazdu to wysokość - urządzenia klimatyzacji ma zamontowane na dachu - przestrzeń wewnątrz pojazdu nad niską podłogą jest niewykorzystana. Z tego powodu wóz jest wyższy niż np. Jelcz 121M CNG (a jaka różnica w rozstawie osi na niekorzyść Jelcza) Nie mieści się nam pod wiaduktem na ulicy Kolejowej z tego powodu może jeździć tylko na części linii.
Jest to pierwszy autobus z którym w MPK zetknęliśmy się, że nie przejedzie pod tym wiaduktem - nawet holownik przechodzi i wspomniany już wypożyczony niegdyś Jelcz 121M CNG z MPK Kraków przeszedł z pewnym zapasem.
Ogólnie zaczyna ujawniać się coraz więcej negatywów tej konstrukcji.
Teraz trochę faktów.
Jadąc do nas z Jaworzna spalił na A4 17l/100km. Czyli szczenka wszystkim opadła. Ale nie trwało to długo - w cyklu miejskim wczoraj spożył 35l/100km. Tutaj dla porównania podam, że Autosan Wetlina z automatem na autostradzie schodzi do 16l/100km.
Trwałość wozu jest kiepska - zdążył się już zerwać jeden z pasków klinowych (może i podzespoły OK ale wykonanie nie do końca).
Inny i najpoważniejszy problem pojazdu to wysokość - urządzenia klimatyzacji ma zamontowane na dachu - przestrzeń wewnątrz pojazdu nad niską podłogą jest niewykorzystana. Z tego powodu wóz jest wyższy niż np. Jelcz 121M CNG (a jaka różnica w rozstawie osi na niekorzyść Jelcza) Nie mieści się nam pod wiaduktem na ulicy Kolejowej z tego powodu może jeździć tylko na części linii.
Jest to pierwszy autobus z którym w MPK zetknęliśmy się, że nie przejedzie pod tym wiaduktem - nawet holownik przechodzi i wspomniany już wypożyczony niegdyś Jelcz 121M CNG z MPK Kraków przeszedł z pewnym zapasem.
Ogólnie zaczyna ujawniać się coraz więcej negatywów tej konstrukcji.
jase że mi płacą przecież u nas za kase wszystko można załatwić. A nowy sącz nie wie ze a wiadukty w mieście chyba nie problem przed testami sprawdzić jaki wysoki jest pojazd ktory ma byc testowany no chyba ze chcieli sobie zapchac luke w taborze. Tacy spece z sącza to chyba wiedzą jak czytac wysokosc w mm .
To co powiesz o kierowcach ciężarówek, którzy zrywają dachy na tym wiadukcie? Jest on zdecydowanie za niski- z tego powodu autokary PKSu muszą jeździć naokoło na niektórych liniach, czy zjeżdżając na bazę...pol pisze:jase że mi płacą przecież u nas za kase wszystko można załatwić. A nowy sącz nie wie ze a wiadukty w mieście chyba nie problem przed testami sprawdzić jaki wysoki jest pojazd ktory ma byc testowany no chyba ze chcieli sobie zapchac luke w taborze. Tacy spece z sącza to chyba wiedzą jak czytac wysokosc w mm .
U nas bez problemu pod mostami się mieścił, więc to zależy od miasta, a nie jest to mankament tego autobusu i to trzeba rozgraniczyć.
Niestety to się trochę zawiodłem zobaczymy co będzie dalej.zanzar pisze:Trwałość wozu jest kiepska - zdążył się już zerwać jeden z pasków klinowych (może i podzespoły OK ale wykonanie nie do końca).
Jesteś żenujący. Tu chodzi głównie o to, że jest wyższy od wozu posiadającego butle CNG na dachu. To chyba nie jest normalne?A nowy sącz nie wie ze a wiadukty w mieście chyba nie problem przed testami sprawdzić jaki wysoki jest pojazd ktory ma byc testowany no chyba ze chcieli sobie zapchac luke w taborze. Tacy spece z sącza to chyba wiedzą jak czytac wysokosc w mm .
Zgadza się, a we wspomnianym M121 CNG z Krakowa butle były częściowo schowane w dachu co spowodowało obniżenie sufitu w przedniej części pojazdu. Może tutaj też można to było zastosować?KKS pisze:Tu chodzi głównie o to, że jest wyższy od wozu posiadającego butle CNG na dachu. To chyba nie jest normalne?
Co zastosować? Przecież Otokar niema butli na dachu. Dla mnie to jest nienormalne żeby taki autobus był wyższy niż wóz z zabudową na dachu, przecież to nie turystyk.Shadow238 pisze:Zgadza się, a we wspomnianym M121 CNG z Krakowa butle były częściowo schowane w dachu co spowodowało obniżenie sufitu w przedniej części pojazdu. Może tutaj też można to było zastosować?
z tego co wiem to sącz nie bedzie zamawiac z kliamatyzacją wiec jak bedzie bez klimy na dachu to obniży sie o 30cm to bedzie miał wysokosc jak inne
[ Dodano: 2010-04-24, 23:11 ]
Jesteś żenujący. Tu chodzi głównie o to, że jest wyższy od wozu posiadającego butle CNG na dachu. To chyba nie jest normalne?[/quote]
¯enujące to jest to że Solaris z butlami CNG ma 3430mm a Otokar ma 3146mm i to z klimą na dachu więc kolego specjalisto od szesciu boleści najpierw sprawdz a pozniej sie wypowiadaj
[ Dodano: 2010-04-25, 07:52 ]
Jak nie ma dobrej woli to nawet mniejszy nie zmiesci się tam gdzie mieści się większy. I od razu się wyjasniło kto tu ma płacone za negowanie lub chwalenie czegoś. Poniżej link dla tych co ciekawi są wymiarów M121 CNG i żeby juz nie było wątpliwości.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Jelcz_M121M/4_CNG
[ Dodano: 2010-04-24, 23:11 ]
Jesteś żenujący. Tu chodzi głównie o to, że jest wyższy od wozu posiadającego butle CNG na dachu. To chyba nie jest normalne?[/quote]
¯enujące to jest to że Solaris z butlami CNG ma 3430mm a Otokar ma 3146mm i to z klimą na dachu więc kolego specjalisto od szesciu boleści najpierw sprawdz a pozniej sie wypowiadaj
[ Dodano: 2010-04-25, 07:52 ]
Jak nie ma dobrej woli to nawet mniejszy nie zmiesci się tam gdzie mieści się większy. I od razu się wyjasniło kto tu ma płacone za negowanie lub chwalenie czegoś. Poniżej link dla tych co ciekawi są wymiarów M121 CNG i żeby juz nie było wątpliwości.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Jelcz_M121M/4_CNG
Dobra - co do wysokości nie będę się kłócił wyjaśnię tylko, że ktoś przekazał MPK Nowy Sącz nieprawidłową informację. Nie wiem kto - zapewne albo któryś wcześniejszy testujący albo właściciel pojazdu.
No i zatem pytanie - skąd wiesz co Nowy Sącz będzie zamawiał? Autosan Wetlina klimę kabiny kierowcy ma więc nie jest powiedziane, że nowe wozy nie będą zamawiane z klimatyzacją kabiny kierowcy. Ponadto każdy wóz bez klimy stanie się niższy.pol pisze:z tego co wiem to sącz nie bedzie zamawiac z kliamatyzacją wiec jak bedzie bez klimy na dachu to obniży sie o 30cm to bedzie miał wysokosc jak inne