Otokar - ogólnie

Inne marki autobusów, dotychczas nieskategoryzowane.
ŁK-MZK

Post autor: ŁK-MZK » 2010-04-22, 10:32

pol pisze:Zresztą widac twoje nastawienie skoro przed testami wiesz ze spali 35L a firmy ktore przetestowały podają około27L na naprawde cięzkich liniach po górkach a 20 na pusto.
On dolicza spalanie z włączoną klimatyzacją ;) . Ten autobus miał podczas testów ją odłączona i dlatego jest dodawane. Na TWB ktoś podał nawet 40l.

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2010-04-22, 12:24

pol pisze:Każdy kto użytkuje solarisa nie powie ze to dobre auto (no chyba ze ma za to płacone)
Jakoś są firmy z Solarisa zadowolone.
pol pisze:MAN to super autko tylko kogo stać w polskich warunkach na takie auto.
Kosztuje niewiele więcej niż Solaris.

pol

Post autor: pol » 2010-04-22, 14:01

ŁK-MZK pisze:
pol pisze:Zresztą widac twoje nastawienie skoro przed testami wiesz ze spali 35L a firmy ktore przetestowały podają około27L na naprawde cięzkich liniach po górkach a 20 na pusto.
On dolicza spalanie z włączoną klimatyzacją ;) . Ten autobus miał podczas testów ją odłączona i dlatego jest dodawane. Na TWB ktoś podał nawet 40l.
No tak zapomniałem ze klima u nas to standard:) i ze testowane solarisy zawsze ją mają:)

siekierowy

Post autor: siekierowy » 2010-04-22, 16:54

Czyli podsumować go można tak: to co pochodzi z MAN-a czyli silnik, skrzynia, zawieszenie jest dobre, reszta zmontowana albo "poprawiona" w Turcji wyszła im jak zwykle.

pol

Post autor: pol » 2010-04-22, 22:28

KKS pisze:
pol pisze:Każdy kto użytkuje solarisa nie powie ze to dobre auto (no chyba ze ma za to płacone)
Jakoś są firmy z Solarisa zadowolone.
Znam też takie co sobie JELONKA chwalą albo IKARKA

Bartek

Post autor: Bartek » 2010-04-23, 08:23

Kolego "pol" coś ty się tak przyczepił do tych Solarisów? Faworyzujesz tego Otokara, który jak sie okazało w cale nie jest taki święty. Płacą Ci za to?

Awatar użytkownika
Matlik
Posty: 612
Rejestracja: 2008-01-23, 23:02
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: Matlik » 2010-04-23, 17:18

J-31 pisze: A moje pytanie jest takie. Na jakich liniach (lub na jakiej linii), w Nowym Sączu będzie testowany ten autobus ? ;)
Na 7 czyli głównej linii miejskiej :/

Awatar użytkownika
zanzar
Ekspert
Ekspert
Posty: 245
Rejestracja: 2008-01-26, 22:51
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: zanzar » 2010-04-23, 17:44

W sobotę i niedzielę spędzi na 35 a nie na 7. Na linii 7 jeździ z powodu opisanego niżej - większość linii normalnie obsługiwanych przez klasę "Midi" odpadło - na 7 ustawiony jest na najmniej obciążonej brygadzie.

Teraz trochę faktów.

Jadąc do nas z Jaworzna spalił na A4 17l/100km. Czyli szczenka wszystkim opadła. Ale nie trwało to długo - w cyklu miejskim wczoraj spożył 35l/100km. Tutaj dla porównania podam, że Autosan Wetlina z automatem na autostradzie schodzi do 16l/100km.

Trwałość wozu jest kiepska - zdążył się już zerwać jeden z pasków klinowych (może i podzespoły OK ale wykonanie nie do końca).

Inny i najpoważniejszy problem pojazdu to wysokość - urządzenia klimatyzacji ma zamontowane na dachu - przestrzeń wewnątrz pojazdu nad niską podłogą jest niewykorzystana. Z tego powodu wóz jest wyższy niż np. Jelcz 121M CNG (a jaka różnica w rozstawie osi na niekorzyść Jelcza) :!: Nie mieści się nam pod wiaduktem na ulicy Kolejowej z tego powodu może jeździć tylko na części linii.

Jest to pierwszy autobus z którym w MPK zetknęliśmy się, że nie przejedzie pod tym wiaduktem - nawet holownik przechodzi i wspomniany już wypożyczony niegdyś Jelcz 121M CNG z MPK Kraków przeszedł z pewnym zapasem.

Ogólnie zaczyna ujawniać się coraz więcej negatywów tej konstrukcji.

pol

Post autor: pol » 2010-04-23, 19:46

jase że mi płacą :) przecież u nas za kase wszystko można załatwić. A nowy sącz nie wie ze a wiadukty w mieście chyba nie problem przed testami sprawdzić jaki wysoki jest pojazd ktory ma byc testowany no chyba ze chcieli sobie zapchac luke w taborze. Tacy spece z sącza to chyba wiedzą jak czytac wysokosc w mm .

Awatar użytkownika
Matlik
Posty: 612
Rejestracja: 2008-01-23, 23:02
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: Matlik » 2010-04-23, 21:06

pol pisze:jase że mi płacą :) przecież u nas za kase wszystko można załatwić. A nowy sącz nie wie ze a wiadukty w mieście chyba nie problem przed testami sprawdzić jaki wysoki jest pojazd ktory ma byc testowany no chyba ze chcieli sobie zapchac luke w taborze. Tacy spece z sącza to chyba wiedzą jak czytac wysokosc w mm .
To co powiesz o kierowcach ciężarówek, którzy zrywają dachy na tym wiadukcie? Jest on zdecydowanie za niski- z tego powodu autokary PKSu muszą jeździć naokoło na niektórych liniach, czy zjeżdżając na bazę...

ŁK-MZK

Post autor: ŁK-MZK » 2010-04-23, 22:58

U nas bez problemu pod mostami się mieścił, więc to zależy od miasta, a nie jest to mankament tego autobusu i to trzeba rozgraniczyć.
zanzar pisze:Trwałość wozu jest kiepska - zdążył się już zerwać jeden z pasków klinowych (może i podzespoły OK ale wykonanie nie do końca).
Niestety to się trochę zawiodłem zobaczymy co będzie dalej.

faja_k
Posty: 6026
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2010-04-23, 23:41

A nowy sącz nie wie ze a wiadukty w mieście chyba nie problem przed testami sprawdzić jaki wysoki jest pojazd ktory ma byc testowany no chyba ze chcieli sobie zapchac luke w taborze. Tacy spece z sącza to chyba wiedzą jak czytac wysokosc w mm .
Jesteś żenujący. Tu chodzi głównie o to, że jest wyższy od wozu posiadającego butle CNG na dachu. To chyba nie jest normalne?

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 » 2010-04-24, 00:08

KKS pisze:Tu chodzi głównie o to, że jest wyższy od wozu posiadającego butle CNG na dachu. To chyba nie jest normalne?
Zgadza się, a we wspomnianym M121 CNG z Krakowa butle były częściowo schowane w dachu co spowodowało obniżenie sufitu w przedniej części pojazdu. Może tutaj też można to było zastosować?

Bartek

Post autor: Bartek » 2010-04-24, 08:57

Shadow238 pisze:Zgadza się, a we wspomnianym M121 CNG z Krakowa butle były częściowo schowane w dachu co spowodowało obniżenie sufitu w przedniej części pojazdu. Może tutaj też można to było zastosować?
Co zastosować? Przecież Otokar niema butli na dachu. Dla mnie to jest nienormalne żeby taki autobus był wyższy niż wóz z zabudową na dachu, przecież to nie turystyk.

ŁK-MZK

Post autor: ŁK-MZK » 2010-04-24, 10:41

Ale on nie jest tak wysoki już nie przesadzajmy. Większość autobusów z butlą na dachu nie była w stanie by się zmieścić w Przemyślu pod niektórymi wiaduktami, a ten przechodził bez problemu.

Awatar użytkownika
Mariolino
Posty: 79
Rejestracja: 2010-04-23, 14:24
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: Mariolino » 2010-04-24, 16:14

A ma ktoś jakiś filmik tego stwora, bo jak na razie niewiele jest o nim w sieci. Chętnie bym się temu czemuś przyjrzał bliżej.

pol

Post autor: pol » 2010-04-24, 22:56

z tego co wiem to sącz nie bedzie zamawiac z kliamatyzacją wiec jak bedzie bez klimy na dachu to obniży sie o 30cm to bedzie miał wysokosc jak inne

[ Dodano: 2010-04-24, 23:11 ]
Jesteś żenujący. Tu chodzi głównie o to, że jest wyższy od wozu posiadającego butle CNG na dachu. To chyba nie jest normalne?[/quote]

¯enujące to jest to że Solaris z butlami CNG ma 3430mm a Otokar ma 3146mm i to z klimą na dachu więc kolego specjalisto od szesciu boleści najpierw sprawdz a pozniej sie wypowiadaj

[ Dodano: 2010-04-25, 07:52 ]
Jak nie ma dobrej woli to nawet mniejszy nie zmiesci się tam gdzie mieści się większy. I od razu się wyjasniło kto tu ma płacone za negowanie lub chwalenie czegoś. Poniżej link dla tych co ciekawi są wymiarów M121 CNG i żeby juz nie było wątpliwości.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Jelcz_M121M/4_CNG

Awatar użytkownika
zanzar
Ekspert
Ekspert
Posty: 245
Rejestracja: 2008-01-26, 22:51
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: zanzar » 2010-04-25, 18:01

Dobra - co do wysokości nie będę się kłócił wyjaśnię tylko, że ktoś przekazał MPK Nowy Sącz nieprawidłową informację. Nie wiem kto - zapewne albo któryś wcześniejszy testujący albo właściciel pojazdu.
pol pisze:z tego co wiem to sącz nie bedzie zamawiac z kliamatyzacją wiec jak bedzie bez klimy na dachu to obniży sie o 30cm to bedzie miał wysokosc jak inne
No i zatem pytanie - skąd wiesz co Nowy Sącz będzie zamawiał? Autosan Wetlina klimę kabiny kierowcy ma więc nie jest powiedziane, że nowe wozy nie będą zamawiane z klimatyzacją kabiny kierowcy. Ponadto każdy wóz bez klimy stanie się niższy.

spex

Post autor: spex » 2010-04-26, 01:43

Witam, mam dwa pytania. Gdzie mniej więcej można się go spodziewać we wtorek? Ew czy w ogóle w ten dzień wyjedzie na linie.
Wiadomo gdzie jedzie dalej?

Awatar użytkownika
zanzar
Ekspert
Ekspert
Posty: 245
Rejestracja: 2008-01-26, 22:51
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: zanzar » 2010-04-26, 16:06

Jutro już nie będzie na trasie. W godzinach nocnych opuszcza Nowy Sącz. Nie wiem gdzie jedzie - jutro może się dowiem.

ODPOWIEDZ