Otokar - ogólnie

Inne marki autobusów, dotychczas nieskategoryzowane.
ŁK-MZK

Post autor: ŁK-MZK » 2010-04-22, 10:32

pol pisze:Zresztą widac twoje nastawienie skoro przed testami wiesz ze spali 35L a firmy ktore przetestowały podają około27L na naprawde cięzkich liniach po górkach a 20 na pusto.
On dolicza spalanie z włączoną klimatyzacją ;) . Ten autobus miał podczas testów ją odłączona i dlatego jest dodawane. Na TWB ktoś podał nawet 40l.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2010-04-22, 12:24

pol pisze:Każdy kto użytkuje solarisa nie powie ze to dobre auto (no chyba ze ma za to płacone)
Jakoś są firmy z Solarisa zadowolone.
pol pisze:MAN to super autko tylko kogo stać w polskich warunkach na takie auto.
Kosztuje niewiele więcej niż Solaris.
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

pol

Post autor: pol » 2010-04-22, 14:01

ŁK-MZK pisze:
pol pisze:Zresztą widac twoje nastawienie skoro przed testami wiesz ze spali 35L a firmy ktore przetestowały podają około27L na naprawde cięzkich liniach po górkach a 20 na pusto.
On dolicza spalanie z włączoną klimatyzacją ;) . Ten autobus miał podczas testów ją odłączona i dlatego jest dodawane. Na TWB ktoś podał nawet 40l.
No tak zapomniałem ze klima u nas to standard:) i ze testowane solarisy zawsze ją mają:)

siekierowy

Post autor: siekierowy » 2010-04-22, 16:54

Czyli podsumować go można tak: to co pochodzi z MAN-a czyli silnik, skrzynia, zawieszenie jest dobre, reszta zmontowana albo "poprawiona" w Turcji wyszła im jak zwykle.

pol

Post autor: pol » 2010-04-22, 22:28

KKS pisze:
pol pisze:Każdy kto użytkuje solarisa nie powie ze to dobre auto (no chyba ze ma za to płacone)
Jakoś są firmy z Solarisa zadowolone.
Znam też takie co sobie JELONKA chwalą albo IKARKA

Bartek

Post autor: Bartek » 2010-04-23, 08:23

Kolego "pol" coś ty się tak przyczepił do tych Solarisów? Faworyzujesz tego Otokara, który jak sie okazało w cale nie jest taki święty. Płacą Ci za to?

Awatar użytkownika
Matlik
Posty: 612
Rejestracja: 2008-01-23, 23:02
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: Matlik » 2010-04-23, 17:18

J-31 pisze: A moje pytanie jest takie. Na jakich liniach (lub na jakiej linii), w Nowym Sączu będzie testowany ten autobus ? ;)
Na 7 czyli głównej linii miejskiej :/

Awatar użytkownika
zanzar
Ekspert
Ekspert
Posty: 245
Rejestracja: 2008-01-26, 22:51
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: zanzar » 2010-04-23, 17:44

W sobotę i niedzielę spędzi na 35 a nie na 7. Na linii 7 jeździ z powodu opisanego niżej - większość linii normalnie obsługiwanych przez klasę "Midi" odpadło - na 7 ustawiony jest na najmniej obciążonej brygadzie.

Teraz trochę faktów.

Jadąc do nas z Jaworzna spalił na A4 17l/100km. Czyli szczenka wszystkim opadła. Ale nie trwało to długo - w cyklu miejskim wczoraj spożył 35l/100km. Tutaj dla porównania podam, że Autosan Wetlina z automatem na autostradzie schodzi do 16l/100km.

Trwałość wozu jest kiepska - zdążył się już zerwać jeden z pasków klinowych (może i podzespoły OK ale wykonanie nie do końca).

Inny i najpoważniejszy problem pojazdu to wysokość - urządzenia klimatyzacji ma zamontowane na dachu - przestrzeń wewnątrz pojazdu nad niską podłogą jest niewykorzystana. Z tego powodu wóz jest wyższy niż np. Jelcz 121M CNG (a jaka różnica w rozstawie osi na niekorzyść Jelcza) :!: Nie mieści się nam pod wiaduktem na ulicy Kolejowej z tego powodu może jeździć tylko na części linii.

Jest to pierwszy autobus z którym w MPK zetknęliśmy się, że nie przejedzie pod tym wiaduktem - nawet holownik przechodzi i wspomniany już wypożyczony niegdyś Jelcz 121M CNG z MPK Kraków przeszedł z pewnym zapasem.

Ogólnie zaczyna ujawniać się coraz więcej negatywów tej konstrukcji.

pol

Post autor: pol » 2010-04-23, 19:46

jase że mi płacą :) przecież u nas za kase wszystko można załatwić. A nowy sącz nie wie ze a wiadukty w mieście chyba nie problem przed testami sprawdzić jaki wysoki jest pojazd ktory ma byc testowany no chyba ze chcieli sobie zapchac luke w taborze. Tacy spece z sącza to chyba wiedzą jak czytac wysokosc w mm .

Awatar użytkownika
Matlik
Posty: 612
Rejestracja: 2008-01-23, 23:02
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: Matlik » 2010-04-23, 21:06

pol pisze:jase że mi płacą :) przecież u nas za kase wszystko można załatwić. A nowy sącz nie wie ze a wiadukty w mieście chyba nie problem przed testami sprawdzić jaki wysoki jest pojazd ktory ma byc testowany no chyba ze chcieli sobie zapchac luke w taborze. Tacy spece z sącza to chyba wiedzą jak czytac wysokosc w mm .
To co powiesz o kierowcach ciężarówek, którzy zrywają dachy na tym wiadukcie? Jest on zdecydowanie za niski- z tego powodu autokary PKSu muszą jeździć naokoło na niektórych liniach, czy zjeżdżając na bazę...

ŁK-MZK

Post autor: ŁK-MZK » 2010-04-23, 22:58

U nas bez problemu pod mostami się mieścił, więc to zależy od miasta, a nie jest to mankament tego autobusu i to trzeba rozgraniczyć.
zanzar pisze:Trwałość wozu jest kiepska - zdążył się już zerwać jeden z pasków klinowych (może i podzespoły OK ale wykonanie nie do końca).
Niestety to się trochę zawiodłem zobaczymy co będzie dalej.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k » 2010-04-23, 23:41

A nowy sącz nie wie ze a wiadukty w mieście chyba nie problem przed testami sprawdzić jaki wysoki jest pojazd ktory ma byc testowany no chyba ze chcieli sobie zapchac luke w taborze. Tacy spece z sącza to chyba wiedzą jak czytac wysokosc w mm .
Jesteś żenujący. Tu chodzi głównie o to, że jest wyższy od wozu posiadającego butle CNG na dachu. To chyba nie jest normalne?
Mój poprzedni nick to KKS. Ponieważ wszystkie nicki, które sugerowałem były według administracji za długie postanowiłem użyć krótkiego nicka na cześć naszego moderatora z Dolnego Śląska.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 » 2010-04-24, 00:08

KKS pisze:Tu chodzi głównie o to, że jest wyższy od wozu posiadającego butle CNG na dachu. To chyba nie jest normalne?
Zgadza się, a we wspomnianym M121 CNG z Krakowa butle były częściowo schowane w dachu co spowodowało obniżenie sufitu w przedniej części pojazdu. Może tutaj też można to było zastosować?

Bartek

Post autor: Bartek » 2010-04-24, 08:57

Shadow238 pisze:Zgadza się, a we wspomnianym M121 CNG z Krakowa butle były częściowo schowane w dachu co spowodowało obniżenie sufitu w przedniej części pojazdu. Może tutaj też można to było zastosować?
Co zastosować? Przecież Otokar niema butli na dachu. Dla mnie to jest nienormalne żeby taki autobus był wyższy niż wóz z zabudową na dachu, przecież to nie turystyk.

ŁK-MZK

Post autor: ŁK-MZK » 2010-04-24, 10:41

Ale on nie jest tak wysoki już nie przesadzajmy. Większość autobusów z butlą na dachu nie była w stanie by się zmieścić w Przemyślu pod niektórymi wiaduktami, a ten przechodził bez problemu.

Awatar użytkownika
Mariolino
Posty: 79
Rejestracja: 2010-04-23, 14:24
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: Mariolino » 2010-04-24, 16:14

A ma ktoś jakiś filmik tego stwora, bo jak na razie niewiele jest o nim w sieci. Chętnie bym się temu czemuś przyjrzał bliżej.
Sygnaturka usunięta. Forum to nie tablica ogłoszeń - prosimy o zmniejszenie wielkości sygnatury. //P

pol

Post autor: pol » 2010-04-24, 22:56

z tego co wiem to sącz nie bedzie zamawiac z kliamatyzacją wiec jak bedzie bez klimy na dachu to obniży sie o 30cm to bedzie miał wysokosc jak inne

[ Dodano: 2010-04-24, 23:11 ]
Jesteś żenujący. Tu chodzi głównie o to, że jest wyższy od wozu posiadającego butle CNG na dachu. To chyba nie jest normalne?[/quote]

¯enujące to jest to że Solaris z butlami CNG ma 3430mm a Otokar ma 3146mm i to z klimą na dachu więc kolego specjalisto od szesciu boleści najpierw sprawdz a pozniej sie wypowiadaj

[ Dodano: 2010-04-25, 07:52 ]
Jak nie ma dobrej woli to nawet mniejszy nie zmiesci się tam gdzie mieści się większy. I od razu się wyjasniło kto tu ma płacone za negowanie lub chwalenie czegoś. Poniżej link dla tych co ciekawi są wymiarów M121 CNG i żeby juz nie było wątpliwości.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Jelcz_M121M/4_CNG

Awatar użytkownika
zanzar
Ekspert
Ekspert
Posty: 245
Rejestracja: 2008-01-26, 22:51
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: zanzar » 2010-04-25, 18:01

Dobra - co do wysokości nie będę się kłócił wyjaśnię tylko, że ktoś przekazał MPK Nowy Sącz nieprawidłową informację. Nie wiem kto - zapewne albo któryś wcześniejszy testujący albo właściciel pojazdu.
pol pisze:z tego co wiem to sącz nie bedzie zamawiac z kliamatyzacją wiec jak bedzie bez klimy na dachu to obniży sie o 30cm to bedzie miał wysokosc jak inne
No i zatem pytanie - skąd wiesz co Nowy Sącz będzie zamawiał? Autosan Wetlina klimę kabiny kierowcy ma więc nie jest powiedziane, że nowe wozy nie będą zamawiane z klimatyzacją kabiny kierowcy. Ponadto każdy wóz bez klimy stanie się niższy.

spex

Post autor: spex » 2010-04-26, 01:43

Witam, mam dwa pytania. Gdzie mniej więcej można się go spodziewać we wtorek? Ew czy w ogóle w ten dzień wyjedzie na linie.
Wiadomo gdzie jedzie dalej?

Awatar użytkownika
zanzar
Ekspert
Ekspert
Posty: 245
Rejestracja: 2008-01-26, 22:51
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: zanzar » 2010-04-26, 16:06

Jutro już nie będzie na trasie. W godzinach nocnych opuszcza Nowy Sącz. Nie wiem gdzie jedzie - jutro może się dowiem.

ODPOWIEDZ