Renault PR 100.2 - recenzja

Inne marki autobusów, dotychczas nieskategoryzowane.
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Mibars pisze:Nie wiem ile one mają lat, widać, że są stare, ale wnętrza mają w zaskakująco dobrym stanie!
Rzeczywiście rocznika tych autobusów nie znamy, ale wiem, że w tej wersji były produkowane od połowy lat 80-tych ubiegłego wieku ;)

Autobus, którego Sfociłeś ja znalazłem dawno temu - już od ponad roku jeździ - należy rzeczywiście do firmy "Mobilis". Póki co tylko tylko "Mobilis" zdecydował się na zakup Renault PR100 - zarówno PR 100MI jak i PR 100.2.

Ten pojazd, jak i jeszcze dwa należały do jednego przewoźnika z zachodniej Francji. Obsługiwały komunikację miejską w rejonie miasteczka Saint Brieuc. Swego czasu udało mi się nawiązać kontakt z miłośnikiem właśnie z tamtąd. On szukał swoich byłych Renault. Ten autobus ma numer taborowy ex #411, a oprócz niego są jeszcze ex #401 i ex #412 ;)
Mibars pisze:Maxibusa (jakiś MAN, nie znam się na nich ;)
MAN NL223 ITS A Michalczewski Oddz. W-wa. To właśnie one obsługują linie do Maximusa. :)

Mibars

Post autor: Mibars »

Jestem niepocieszony - zredukowali liczbę kursów autobusu Centrum Mody do... Jednego dziennie! :/

Dlatego widziałem go stojącego na parkingu w Jankach...

A tego TUVa widuje dość często - Miałem zamiar napisać o nich 2 dni wcześniej, a czekałem na aktywację konta i akurat w przeciągu 2-ch dni pstryknąłem mu fotkę :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Mibars pisze:Jestem niepocieszony - zredukowali liczbę kursów autobusu Centrum Mody do... Jednego dziennie! :/
Ooops. Szkoda, ale muszę przyznać, że on fajnie wygląda jak przejeżdża przez rondo w Nadarzynie. W końcu - może jakoś w lato, kiedy znów będę działkował - muszę się wybrać na rowerze i zrobić fotkę :)

Mibars

Post autor: Mibars »

Celowo odkopuję.

Nie wiecie jak jest z wymiennością części między Jelczami, a Renaultami? Nie mówie tutaj bezpośrednio o Jelczu Berliecie, i orygialnych Berlietach, ale raczej o późniejszych wersjach Renaulta i takich "następcach" jak 120M.

Mam takie podejżenia, że Mobilis sprowadził kilka tych Renaultów PR100.xx, właśnie z myślą, że jak np. pójdzie szyba, to nie bedzie trzeba jej sprowadzac z Francji (bo w Polsce te Renówki nie są zbyt popularne), tylko podpasuje taka prosto z Jelcza...

Jak szyby zdają się być takim dość oczywistym elementem (w końcu licencja robi swoje), tak jak to jest z mechaniką? Oczywiście nie myślę o pakowaniu do Renaulta silnika z Andrychowa, ale o rożnych detalach, jak powiedzmy elementy układu hamulcowego/npędowego/kierowniczego, czy coś...

Tak więc pytanie brzmi jak duża jest "wymienialność" elementów między Jelczami, a PR'ami z Francji?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Szyby to może i nawet, ale pewnie z mechaniki to niewiele. Myślę, że to nie miało największego znaczenia

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Plocmaster już dobrze to opisał. Te autobusy jednak się różnią pod wieloma wzgędami, również silnikiem.

Natomiast pozostaje pytanie czemu Mobilis zdecydował się na Renault ? Trudno orzec, bo nie wiem jaka była idea zarządu firmy. Podejrzewam jednak, że przeważały takie argumenty jak:

:strzałka: niska cena zakupu pojazdu
:strzałka: trwałość konstrukcji i elementów mechanicznych - te autobusy mają już ponad 20 lat i wciąż są w dobrej kondycji. Co dobrze o nich świadczy :razz:

Pewne jest jedno. Jeżeli, któryś z autobusów ulegnie uszkodzeniu, tak, że nie da się już go uruchomić to natychmiast stanie się on magazynem części zamiennych dla pozostałych Renault.

A po za tym, podejrzewam, że oni mogą nawet tego nie naprawiać. Jak zajeżdżą, to kupią następne. Wszak Renault PR100 jeździ jeszcze sporo we Francji. :mruga:

PS. Nie wiem, czy ja jestem ślepy, czy to wina ciemności - czy może jednak dobrze zobaczyłem - ale mam wrażenie, że Mobilis kupił Renault PR112 ex TUB. On charakteryzuje się już inną szybą przednią. Postaram się go wyczaić ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Nawet nie wiedziałem, że peery to takie światowe autobusy były:
http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... R100-2.jpg - Ansair MkII
http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... R100.2.jpg - tył

http://pl.wikipedia.org/w/index.php?tit ... 0102084906 - PR110.3 z nadwoziem Austral Denning
http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... R100-3.jpg

http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... sperth.jpg - Renówka w Perth w Australii
http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... tation.jpg

http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... igne_8.jpg - trochę starsza renówka, dobrze znana starszym mieszkańcom dużych polskich miast. Jeden z podobnych egzemplarzy, oczywiście wystylizowany na Berlieta jeździ w KMKM.

Dodajmy do tego autobusy, które jeździły we Francji, oraz nasze licencyjne wytwory, a okaże się, że konstrukcja PR100 rozprzestrzeniła się na dość znacznym obszarze globu i to na tyle mocno, że w pewnym kraju niektóre elementy z tych pojazdów stosowane są nadal (choć nieco uproszczone względem oryginału) w zupełnie nowych konstrukcjach z Sanoka ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Kędzior pisze:niektóre elementy z tych pojazdów stosowane są nadal (choć nieco uproszczone względem oryginału) w zupełnie nowych konstrukcjach z Sanoka
:shocked: Co?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Jak to człowiek rzadko przegląda internet. Nawet nie wiedziałem, że PR-ki kursowały w Australii. Dzięki Kędzior :-P

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

pmaster pisze:
Kędzior pisze:niektóre elementy z tych pojazdów stosowane są nadal (choć nieco uproszczone względem oryginału) w zupełnie nowych konstrukcjach z Sanoka
:shocked: Co?
Sufitowe wtryskowe łączniki poręczy z formy z PR100 wciąż są z powodzeniem montowane w autobusach podmiejskich i dalekobieżnych Autosanu. Helloł ? ;)
http://phototrans.pl/14,342108,0,Autosa ... T_232.html

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Nie widzę tam nic peerkowego

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

pmaster pisze:Nie widzę tam nic peerkowego
Zdjęcie do porównania: http://transportnews.tk/galeria/foto1378.htm - i już nie nakręcaj off-topicu ;)

Awatar użytkownika
Formuła1
Posty: 178
Rejestracja: 2008-03-09, 13:29
Lokalizacja: "A moje miasto to Białystok, a moje życie to Białystok..."

Post autor: Formuła1 »

A czy peerek SNVI dalej nie klepie przypadkiem?

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

O, jeszcze zapomniałem dodać licencyjnych egzemplarzy w Algierii - SVNI 100 V8F: http://phototrans.pl/14,223360,0,SNVI_100_V8F_.html

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

No, tak, ale chyba SNVI to chyba już rozstał się z tą konstrukcją. Nie wydaje mi się, aby nadal produkowali te autobusy ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Zgadza się. W 2009 roku SNVI opracowało nowy model.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Coś w stylu M121?

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Nie. Zwykły HF.

Awatar użytkownika
Formuła1
Posty: 178
Rejestracja: 2008-03-09, 13:29
Lokalizacja: "A moje miasto to Białystok, a moje życie to Białystok..."

Post autor: Formuła1 »


Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

Wygląda, jak Conecto z mordą MAZ-a.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne marki”