Tata Hispano CNG Hybrid
Tata Hispano CNG Hybrid
Madryt inwestuje w hybrydowe autobusy zasilane CNG
2010.12.04, carwale.com, przetłumaczył Karol Wieczorek
Tata Hispano Motors Carrocera SA, podmiot w całgości należący do Tata Motors, dostarczy 10 autobusów hybrydowych zasilanych sprężonym gazem ziemnym (CNG) dla EMT Madrid - miejskiego operatora komunikacji. Zamówione autobusy będą w całości niskopodłogowe i zostaną dostarczone w 2012 roku. W zastosowanym napędzie hybrydowym priorytetowym silnikiem będzie jednostka elektryczna, a jej pracę będzie wspomagała jednostka gazowa.
Silnik gazowy będzie napędzał generator wytwarzający prąd, który zostanie zmagazynowany w specjalnych akumulatorach. Stamtąd energia będzie przekazywana do silnika elektrycznego, który już bezpośrednio zasili układ napędowy. Dzięki temu jednostka napędowa pracuje ze stałym obciążeniem i momentem obrotowym, przez co otrzymujemy maksimum wydajności bez względu na bardzo duże zmiany obciążenia pojazdu, typowe dla ruchu miejskiego - częste hamowania i ruszania, przyspieszenia. [red. w jęz. angielskim - series hybrid, podobny rodzaj napędu do zastosowanego w pojeździe Chevrolet Volt, więcej informacji tutaj]
Nowo zakupione pojazdy zostaną wyposażone w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej, kamery monitoringu, pokładową sieć Wi-Fi oraz tylną kamerę cofania. Dzięki zastosowaniu niskiej podłogi (350 mm) oraz funkcji przyklęku, ułatwiono dostęp dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, którzy dostaną się do pojazdu po specjalnej rampie. Dla podniesienie właściwości jezdnych zastosowano zawieszenie pneumatyczne oraz hamulce elektryczne. Wykorzystanie jednostki hybrydowej pozwoli na bardzo komfortowe zatrzymywania i ruszanie pojazdu. Prędkość maksymalna pojazdu wyniesie 70 km/h.
Wszystko to sprawia, że Tata Hispano Hybrid będzie niezwykle innowacyjnym autobusem, dzięki któremu transport miejski wkroczy w nową ekologiczną epokę.
¬ródło: cng.auto.pl
2010.12.04, carwale.com, przetłumaczył Karol Wieczorek
Tata Hispano Motors Carrocera SA, podmiot w całgości należący do Tata Motors, dostarczy 10 autobusów hybrydowych zasilanych sprężonym gazem ziemnym (CNG) dla EMT Madrid - miejskiego operatora komunikacji. Zamówione autobusy będą w całości niskopodłogowe i zostaną dostarczone w 2012 roku. W zastosowanym napędzie hybrydowym priorytetowym silnikiem będzie jednostka elektryczna, a jej pracę będzie wspomagała jednostka gazowa.
Silnik gazowy będzie napędzał generator wytwarzający prąd, który zostanie zmagazynowany w specjalnych akumulatorach. Stamtąd energia będzie przekazywana do silnika elektrycznego, który już bezpośrednio zasili układ napędowy. Dzięki temu jednostka napędowa pracuje ze stałym obciążeniem i momentem obrotowym, przez co otrzymujemy maksimum wydajności bez względu na bardzo duże zmiany obciążenia pojazdu, typowe dla ruchu miejskiego - częste hamowania i ruszania, przyspieszenia. [red. w jęz. angielskim - series hybrid, podobny rodzaj napędu do zastosowanego w pojeździe Chevrolet Volt, więcej informacji tutaj]
Nowo zakupione pojazdy zostaną wyposażone w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej, kamery monitoringu, pokładową sieć Wi-Fi oraz tylną kamerę cofania. Dzięki zastosowaniu niskiej podłogi (350 mm) oraz funkcji przyklęku, ułatwiono dostęp dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, którzy dostaną się do pojazdu po specjalnej rampie. Dla podniesienie właściwości jezdnych zastosowano zawieszenie pneumatyczne oraz hamulce elektryczne. Wykorzystanie jednostki hybrydowej pozwoli na bardzo komfortowe zatrzymywania i ruszanie pojazdu. Prędkość maksymalna pojazdu wyniesie 70 km/h.
Wszystko to sprawia, że Tata Hispano Hybrid będzie niezwykle innowacyjnym autobusem, dzięki któremu transport miejski wkroczy w nową ekologiczną epokę.
¬ródło: cng.auto.pl