Heuliez GX427
Heuliez GX427
Tematu o tym autobusie do tej pory nie było, więc zakładam Dla osób które w ogóle nie są zapoznane w temacie nadmienię, że Heuliez to marka która na dzień dzisiejszy należy w 100% do koncernu Irisbus i tak na dobrą sprawę zajmuje się produkcją ekskluzywnych i ekstrawaganckich wersji Irisbusa Citelisa. Zależność podobna do tej pomiędzy Lion's City, a Centrolinerem Evolution. Do niemieckiego przedsiębiorstwa trafiły takie oto GXy:
http://www.stadtbus2.de/nachrichten/n_f ... -867-1.jpg
Już na tym ujęciu widać charakterystyczny trójkącik koło drugich drzwi. Taka dodatkowa przeszklona powierzchnia charakterystyczna dla wielu pojazdów wyjeżdżających z ich fabryki
Jednak jak się okazało w tym przypadku pojechano na maksa. Tak prezentuje się przeszklony dach:
http://www.stadtbus2.de/nachrichten/n_f ... -867-2.jpg
Wygląda to kosmicznie
http://www.stadtbus2.de/nachrichten/n_f ... -867-1.jpg
Już na tym ujęciu widać charakterystyczny trójkącik koło drugich drzwi. Taka dodatkowa przeszklona powierzchnia charakterystyczna dla wielu pojazdów wyjeżdżających z ich fabryki
Jednak jak się okazało w tym przypadku pojechano na maksa. Tak prezentuje się przeszklony dach:
http://www.stadtbus2.de/nachrichten/n_f ... -867-2.jpg
Wygląda to kosmicznie
Zajefajny... Ale rozbroiła mnie jedna rzecz: Przyciski do drzwi i "informacja" o tym, rodem z austriackiej serii "E" (w tym E1, E2, E6). Szkoda, że dali znaczek Irisbusa, zamiast pięknego chromowanego napisu Heuliez.
Amalio: Wydaję mi się, iż Heuliez już wcześniej robił autobusy "renówkopodobne", zanim jeszcze powstał Irisbus (Ba! Nawet pokusił bym się o określenie, że jeszcze za czasów istnienia Berlieta).
Amalio: Wydaję mi się, iż Heuliez już wcześniej robił autobusy "renówkopodobne", zanim jeszcze powstał Irisbus (Ba! Nawet pokusił bym się o określenie, że jeszcze za czasów istnienia Berlieta).
Tak. Heuliez produkuje od bardzo dawna produkuje autobusy miejskie. I mnie się udało nawet kilka razy przejechać ich O305 oraz sfocić O305G - które w 2004 roku masowo obsługiwały komunikację miejską w bułgarskiej Varnie. Myślę, że do tej pory jeszcze powinny tam jeździć.Coffee pisze:Amalio: Wydaję mi się, iż Heuliez już wcześniej robił autobusy "renówkopodobne", zanim jeszcze powstał Irisbus (Ba! Nawet pokusił bym się o określenie, że jeszcze za czasów istnienia Berlieta).
A nawet pojawiały się w obsłudze lotniska w Varnie - jako autobusy lotniskowe
Wracając jednak do tematu, to rzeczywiście, GX427 robi wrażenie - szczególnie ten dach
Coffee pisze: Amalio: Wydaję mi się, iż Heuliez już wcześniej robił autobusy "renówkopodobne", zanim jeszcze powstał Irisbus (Ba! Nawet pokusił bym się o określenie, że jeszcze za czasów istnienia Berlieta).
Heuliez produkuje autobusy od 1932 roku. W latach siedemdziesiątych nawiązano współpracę z mercedesem na mocy której rozpoczęła się produkcja autobusów O305 oraz O305G z lekko zmodyfikowanym nadwoziem. Od 1982 roku firma współpracowała z Renault. Dzięki tej współpracy marka poszerzyła swój asortyment oferując różne autobusy od mikrobusów do autobusów przegubowych. W latach dziewięćdziesiątych pojawiły się plany fuzji Renault z Volvo i dlatego marka zostaje przejęta przez oba koncerny(37,5% na koncern). W tym czasie wraz z Renault zostały opracowane nowe solowe autobusy niskopodłogowe, a z Volvo niskopodłogowy przegub oraz autobusy międzymiastowe. W 1998 roku Renault odkupiło od Volvo udziały (więc od teraz miało 75%). Później po powstaniu koncernu Irisbus zostały opracowane obecnie oferowane modele - w 2004 roku solowe GX327, w 2005 midi GX127, a w 2007 roku został pokazany przegubowy GX437.J-31 pisze: Tak. Heuliez produkuje od bardzo dawna produkuje autobusy miejskie.
Tak więc dopiero ta generacja została stworzona przy całkowitym udziale Irisbusa i patrząc na wyposażenie itd stanowi ofertę którym zwykły Citelis nie wystarcza.
Jak na moje to te autobusy są brzydkie w każdym malowaniu Za to tył wygląda znacznie lepiej niż w Citelisach.KKS pisze:Wrażenie trochę psują lampy, ale pewnie przy innym malowaniu wypadną lepiej.
Ale to nie jest o historii Heulieza tylko poniekąd drzewie genealogicznym obecnie produkowanych autobusów.Auper pisze:Jeśli już o historii Heulieza, to warto wspomnieć o opracowanym przez nich Renault Megabusie...
A o Megabusie toczyła się dyskusja w innym wątku, a sam Heuliez posiada na swoim koncie znacznie więcej ciekawych konstrukcji.
A jednak! Rzeczywiście było takie coś. Zwracam honor Tym niemniej były to pojazdy zbudowane podobnie jak Crealisy na potrzeby BRT o ile wiem. Toteż nie można mówić, że jakikolwiek pojazd bez tego dodatku nie jest na pełnej opcji. To po prostu rzecz montowana na wymyślate francuskie realia.szymonm pisze: Nie, może to był tylko prototyp, ale na pewno heuliez, nie irisbus.
No a dla zainteresowanych kolejne ujęcie ich czadowego dachu tym razem z innego egzemplarza:
http://www.servimg.com/image_preview.ph ... u=10018634
Ostatnio zmieniony 2011-02-16, 10:40 przez Amalio, łącznie zmieniany 1 raz.