Renault Ponticelli/Fast Scoler/Carrier Scoler
- Wojtek-MKM
- Posty: 574
- Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
- Lokalizacja: Kraków Czyżyny
Renault Ponticelli/Fast Scoler/Carrier Scoler
Mam pytanie: rozumiem, że TWB ma duży bałagan i czasem wprowadza w błąd, ale dlaczego autobus zwany Renault Ponticelli jest na TWB opisany jako Fast Scoler i wrzucony dodatkowo do serii Carrier Scoler? Ja między tymi dwoma(?) modelami nie widzę żadnej różnicy.
Renault Ponticelli: http://photos03.otomoto.pl/photos/origi ... 5814_1.jpg
Fast Scoler: http://phototrans.eu/14,533979,0,Fast_S ... _1T61.html
Renault Ponticelli: http://photos03.otomoto.pl/photos/origi ... 5814_1.jpg
Fast Scoler: http://phototrans.eu/14,533979,0,Fast_S ... _1T61.html
Bo najpierw musisz zrozumieć to, że handlarze i sprzedawcy różne rzeczy sobie wpisują w nazwę pojazdu. Uznawanie czegoś za takie jak zostało opisane w ogłoszeniu czy aukcji to chyba najgorsza rzecz jaką można zrobić.
Widoczny na zdjęciach autobus został zbudowany na podwoziu Ponticelli, zakładu który należy do Renault V.I.. Jest wyposażony w silnik Renault, a jego nadwozie zostało wykonane przez zakład Carrier.
Carrier to producent autobusów który na początku był niezależny. Potem należał do Renault V.I., a od około połowy lat dziewięćdziesiątych jest własnością firmy Fast(firma belgijska, przedtem francuska) która sama de facto bezpośrednio nie produkuje autobusów. W zasadzie nimi handluje, ale taki model jak w/w Scoler został stworzony pod ich dyktando i choć autobus jest produkowany w zakładzie Carriera, to jest sprzedawany pod szyldem Fast.
Na potrzeby tej firmy powstają też inne autobusy które są produkowne przez zewnętrzne firmy, a sprzedawane we Francji i krajach ościennych pod ich szyldem. Na przykład podmiejskie LE które w rzeczywistości powstaje w Egipcie w zakładzie MCV czy kilka modeli tureckiego Otokara.
Dlatego właśnie model Scoler jest podpięty pod Carriera, bo on go produkuje zaś marką pod którą ten autobus jest sprzedawany, to Fast.
Widoczny na zdjęciach autobus został zbudowany na podwoziu Ponticelli, zakładu który należy do Renault V.I.. Jest wyposażony w silnik Renault, a jego nadwozie zostało wykonane przez zakład Carrier.
Carrier to producent autobusów który na początku był niezależny. Potem należał do Renault V.I., a od około połowy lat dziewięćdziesiątych jest własnością firmy Fast(firma belgijska, przedtem francuska) która sama de facto bezpośrednio nie produkuje autobusów. W zasadzie nimi handluje, ale taki model jak w/w Scoler został stworzony pod ich dyktando i choć autobus jest produkowany w zakładzie Carriera, to jest sprzedawany pod szyldem Fast.
Na potrzeby tej firmy powstają też inne autobusy które są produkowne przez zewnętrzne firmy, a sprzedawane we Francji i krajach ościennych pod ich szyldem. Na przykład podmiejskie LE które w rzeczywistości powstaje w Egipcie w zakładzie MCV czy kilka modeli tureckiego Otokara.
Dlatego właśnie model Scoler jest podpięty pod Carriera, bo on go produkuje zaś marką pod którą ten autobus jest sprzedawany, to Fast.
- Wojtek-MKM
- Posty: 574
- Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
- Lokalizacja: Kraków Czyżyny
A to w takich sytuacjach się nie wpisuje np. Renault Ponticelli / Fast Scoler? Coś jak jest tu: http://phototrans.eu/14,535122,0,Merced ... 31009.html