Viseon LN12

Inne marki autobusów, dotychczas nieskategoryzowane.
Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Viseon LN12

Post autor: Amalio »

Na targach w Hanowerze Viseon zaprezentował nowy model miejskiego autobusu który został zbudowany w kooperacji z Bombardierem i jest wyposażony w nowatorską technologię primove.
O co w tym wszystkim się rozchodzi :?: Przede wszystkim skoro mowa o kooperacji z Bombardierem, to oczywiście mowa tu o w pełni elektrycznym autobusie. Ten jednak w przeciwieństwie do konkurencyjnych pojazdów może być ładowany podczas postoju i to w dodatku bezprzewodowo :!:
Autobus podczas postoju opuszcza specjalna platformę i pojazd jest ładowany poprzez płytę indukcyjną umieszczona w jezdni:
https://lh4.googleusercontent.com/-tOa2 ... ickup1.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-ENUV ... ickup4.jpg
Tu jeszcze nagranie wideo:
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... efie5_wC6k

Jak widać technologia ta może znaleźć zastosowanie również w tramwajach i taksówkach. Sama technologia primove nie jest jakąś totalną nowością, bo z podobnego rozwiązania korzystają już laptopy Dell czy samochody Tesla, ale jest to świeża technologia i warta uwagi. W kontekście transportu publicznego umożliwia również unifikację sposobu zasilania różnego rodzaju pojazdów.

Sam LN12 wygląda tak:
https://lh3.googleusercontent.com/-Kl4q ... ve_bus.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-96Wx ... ON_012.jpg
https://lh4.googleusercontent.com/-Dfsx ... ON_014.jpg

Jak widać jest to zmodyfikowany Centroliner Evo, a więc bliźniak Lion's City.

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie »

Całkiem ciekawa technologia, która z pewnością zwiększa zasięg autobusów elektrycznych. Pozostaje tylko kwestia infrastruktury i kosztów, które z tego tytułu trzeba ponieść. Z pewnością nie są one małe, więc ciekawy jestem jak wygląda ewentualna opłacalność takiego rozwiązania oraz wytrzymałość przy częstym ładowaniu, czy nawet samego osprzętu do ładowania. ;)
Aspektu ekologicznego się nie tykam, bo to już kwestia sposobów wytwarzania energii elektrycznej.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Amalio pisze:Jak widać technologia ta może znaleźć zastosowanie również w tramwajach i taksówkach.
Prace nad tym rozwiązaniem trwają już ze cztery lata. Poszukiwanie lepszego rozwiązania rozpoczęto kiedy okazało się, że trzecia szyna (taka jak w Bordeaux) jest zbyt kłopotliwa w eksploatacji w niesprzyjających warunkach atmosferycznych.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

TLG pisze: Prace nad tym rozwiązaniem trwają już ze cztery lata. Poszukiwanie lepszego rozwiązania rozpoczęto kiedy okazało się, że trzecia szyna (taka jak w Bordeaux) jest zbyt kłopotliwa w eksploatacji w niesprzyjających warunkach atmosferycznych.
Chodzi o śnieg i lód?

Solcity

Post autor: Solcity »

Wszystko ładnie pięknie, ciekawe tylko jaka cena będzie ;). Nie zdziwię się jak będzie spokojnie 2 razy droższy od zwykłego Lion's City które jak wiemy z przetargów bywa dosyć drogie...

Bartek

Post autor: Bartek »

Sam autobus bardzo ładny i zgrabny.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Amalio pisze:Chodzi o śnieg i lód?
Dokładnie. Francuzi mieli z tym problemy, zaniki napięcia i tym podobne sytuacje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne marki”