Strona 1 z 1

Modulo

: 2016-04-22, 15:54
autor: Marcin_558

Re: Modulo

: 2016-04-23, 00:42
autor: Auper
Dlaczego to jest identyczne jak Ikarus?

Re: Modulo

: 2016-04-23, 13:10
autor: NEO
Pewnie robią tańszym kosztem na licencji Ikarusa.

Re: Modulo

: 2016-04-23, 21:52
autor: Marcin_558
Właśnie szukam informacji czemu ARC/Ikarus zmienił nazwę na Modulo. Też mnie to zdziwiło.

Re: Modulo

: 2016-04-24, 08:53
autor: TLG
Może wygasły prawa do nazwy Ikarus?

Re: Modulo

: 2016-05-03, 19:37
autor: Marcin_558
TLG:

Może wygasły prawa do nazwy Ikarus?
Teraz już wiadomo czemu:
Made in Hungary

Zacznijmy od „zielonej rewolucji”, czyli wejścia elektrobusów do regularnej obsługi linowej w stolicy Węgier. Trasy 16A i 116 są teraz obsługiwane przez pierwszych 5 szt. midibusów z napędem elektrycznym – C68E Modulo. Łącznie BKV zamówiło 20 tego typu pojazdów, podpisując w zeszłym roku stosowną umowę z firmą Evopro Systems Engineering Kft. Aby było jeszcze „prościej”, oficjalnie marka elektrycznych autobusów nazywa się MABI-BUS, która w swojej ofercie ma także standardowe i przegubowe konstrukcje - znane do tej pory marką … ARC-Ikarus (np. przegubowy model V187). Według węgierskiego portalu magyarbusz.info, aktualnie nazewnictwo w ramach marki MABI-BUS Kft zostało na szczęście już ujednolicone i wszystkie modele nazywają się teraz Modulo, które z grubsza możemy podzielić na cztery podstawowe typy (łącznie i czysto teoretycznie jest ich razem … 26):

Modulo C 68 E (Medio) - 8-metrowy autobus miejski z napędem elektrycznym;

Modulo C 68 H (Medio) - 8-metrowy autobus miejski z napędem hybrydowym;

Modulo M 108 D – niskopodłogowy autobus miejski o długości 12,7 metra z silnikiem Cummins Euro 6;

Modulo M 168 D – niskopodłogowy, przegubowy autobus miejski o długości 18,75 m z silnikiem Cummins Euro 6.

http://www.infobus.pl/pierwsze-elektrob ... 83984.html
Trochę o budapesztańskich zamówieniach:
Pierwsze elektrobusy w Budapeszcie. Węgierskie Modulo

30 kwietnia pierwsze autobusy elektryczne C68E Modulo rozpoczęło obsługę linii na Zamek Królewski w Budapeszcie.
Aktualnie na tej trasie można spotkać 5 takich egzemplarzy – pozostałych 15 jest w drodze. To nie wszystkie wiosenne wzmocnienia BKV.

Wracając do Budapesztu, w maju br. stolica Węgier odbierze kolejne 15 autobusów Modulo C68E i tym samym zamknie swój pierwszy elektryczny kontrakt. Wszystkie pojazdy będą klimatyzowane i niskopodłogowe. Ich pojemność pasażerska to 41 pasażerów (37 + wózek). Zastosowane akumulatory pozawalają im pokonać trasę do Zamku Królewskiego przynajmniej cztery razy. Potem muszą zostać doładowane. Wartość elektrycznego zamówienia BKV wynosi 3,9 mld HUF, który to suma częściowo została dofinansowana przez węgierski rząd. Jak podkreśla przewoźnik, zakupione e-pojazdy w całości zostały opracowane i wyprodukowane na Węgrzech.

http://www.infobus.pl/pierwsze-elektrob ... 83984.html