MPK Łódź
No to akurat dzisiaj i wczoraj są trzyaleksej pisze:Tak? Bo od przynajmniej tygodnia na trasie jest 6 citkow. Info od dyspozytory. Citki sa na brygadach calodniowych, na szczytowych i posilkowych sa 805tki (z regoly bulwy badz eliny).Citków na trasie jest koło 3
Aleksej
Dziś na trasie widziałem sporo bulw
1246 - 1247
1565 - 1577
1812 - 1813
1818 - 1819
1623 - 1630
1455 - 1456
Dobra nie ważne juz
Wiesz może Aleksej kiedy 1201 wyjedzie na trase znowu ?
Pewnie po remontach W - Z które zaczną się w Sierpniu .
BTW. Wiesz coś może jeszcze na temat ŁTR ? Na czym sprawa staneła i kiedy mają ruszyć
Ostatnio zmieniony 2006-06-30, 19:40 przez Lucas, łącznie zmieniany 1 raz.
Mozliwe, reszte pewnie obklejaja w reklamy
Nie wiem kiedy wyjedzie 1201, pewnie troszke to potrwa, zniszczenia sa wieksze niz po zderzeniu z Ikarem. Pewnie ze 2-3 miesiace to potrwa.
Co do LTRu to na razie zaczelo sie instalowanie obszarowego systemu sterowania ruchem (na razie zrobiono juz skrzyzowanie Mickiewicza i Wlokniarzy, obecnie system jest regulowany) oraz roztrzygnieto przetarg na tabor (PESA, Koncar nie spelnial warunkow, nie mial klasycznej pelnej osi). Co do reszty na razie nie wiadomo, najpierw musza wybrac inzymiera kontraktu, potem rusza z przetargami, w polowie lata powinni zaczac. Sprawy nie ulatwia wojewoda ktora zwleka z podpisaniem umowy.
Aleksej
Nie wiem kiedy wyjedzie 1201, pewnie troszke to potrwa, zniszczenia sa wieksze niz po zderzeniu z Ikarem. Pewnie ze 2-3 miesiace to potrwa.
Co do LTRu to na razie zaczelo sie instalowanie obszarowego systemu sterowania ruchem (na razie zrobiono juz skrzyzowanie Mickiewicza i Wlokniarzy, obecnie system jest regulowany) oraz roztrzygnieto przetarg na tabor (PESA, Koncar nie spelnial warunkow, nie mial klasycznej pelnej osi). Co do reszty na razie nie wiadomo, najpierw musza wybrac inzymiera kontraktu, potem rusza z przetargami, w polowie lata powinni zaczac. Sprawy nie ulatwia wojewoda ktora zwleka z podpisaniem umowy.
Aleksej
Pewnie masz racje że obklejają w reklame ciekawe w nie oblekleją .
Nie wiesz na jaki czas jest umowa ?
A 1209 na jakie cześci czeka , co on ma rozbite . Czy jest prawdopodobne że wczśniej wyjedzie na trase niż 1201 ?
Nie wiesz na jaki czas jest umowa ?
A 1209 na jakie cześci czeka , co on ma rozbite . Czy jest prawdopodobne że wczśniej wyjedzie na trase niż 1201 ?
Widać że regulują bo ostatnio jak jechalem to coś tam jest schrzanione i światło dla tramwaju właczą sie co 2 razy . Czyli raz jadą same samochody , potem zielone swiatlo mają Ci co jada Włokniarzy i dopiero jedzie tramwaj i samochody. Strasznie długo się tam czeka . [/hide]Co do LTRu to na razie zaczelo sie instalowanie obszarowego systemu sterowania ruchem (na razie zrobiono juz skrzyzowanie Mickiewicza i Wlokniarzy, obecnie system jest regulowa
Nie wiem na ile, ale 7 ma miec reklamy, wiec dopuki nie wyremontuja 1209 badz 1201 to nie bedzie liniowych w malowaniu zakladowymLucas pisze:Pewnie masz racje że obklejają w reklame ciekawe w nie oblekleją .
Nie wiesz na jaki czas jest umowa ?
ZTCW to najpierw chca zrobic 1201, 1209 tez mial jakis wypadek, z zewnatrz nie wyglada zle, ale podobno cos elektronika poszla i czekaja na czescie z Wiednia, troszke to moze potrwacA 1209 na jakie cześci czeka , co on ma rozbite . Czy jest prawdopodobne że wczśniej wyjedzie na trase niż 1201 ?
No, na razie ustawiaja, to nie jest do konca takie proste, szczegolnie ze testuja wszystkie obcje aby potem latwiej ustawiac na innych skrzyzowaniach. Wszystko ma wygladac tak, jak tramwaje jada na wprost (10 i 14) to dostana zielone swiatlo, oraz wczesniej system zablokuje skrety dla innych pojazdow, aby nie blokowaly tramwaju. W przypadku tramow skrecajacych (8 i 12) cale skrzyzowanie ma byc blokowane, aby nikt nie wjechal pod tramwaj.Widać że regulują bo ostatnio jak jechalem to coś tam jest schrzanione i światło dla tramwaju właczą sie co 2 razy . Czyli raz jadą same samochody , potem zielone swiatlo mają Ci co jada Włokniarzy i dopiero jedzie tramwaj i samochody. Strasznie długo się tam czeka . [/hide]
Aleksej
Ostatnio zmieniony 2006-07-01, 11:32 przez aleksej, łącznie zmieniany 1 raz.
No chyba nie. Przecież zostały kupione do obsługi ŁTR (11). Remonty jeszcze trwają.
W rondzie Lotn. Lwowskich jest podobno wykopana dziura.
Zachodnią koło pałacu Poznańskiego rozkopali całą i przesuną tory o ok. 8 metrów od zabytkowych budynków. Jak byłem w pobliżu to widać tylko sam piach i nie wiem jak oni zamierzają to szybko skończyć.
W Łodzi chyba nie ma takiej lini gdzie 122N może pojeździć, nawet na dziesiątce jest wielkie ryzyko, bo jak ostatnio jechałem w sobotę citkiem to mocno szarpało na boki.
Jest według mnie pewna nadzieja, bo jak zrobią rondo i Pabianicka będzie przejezdna, otworzą Piotrkowską to objazdem będą mogły jeździć PESY.
TZN. Do Zachodniej przy Legionów normalną trasą, a później Legionów, pl. Wolności, Nowomiejska, Zgierska i dalej normalną trasą 11.
Tam jest dobry stan torów nie licząc pl. Wolności na którym jest trochę gorzej, ale jeśli podczas jazd prezentacyjnych jakoś im się udało to mogą już wypuścić je na 11.
W rondzie Lotn. Lwowskich jest podobno wykopana dziura.
Zachodnią koło pałacu Poznańskiego rozkopali całą i przesuną tory o ok. 8 metrów od zabytkowych budynków. Jak byłem w pobliżu to widać tylko sam piach i nie wiem jak oni zamierzają to szybko skończyć.
W Łodzi chyba nie ma takiej lini gdzie 122N może pojeździć, nawet na dziesiątce jest wielkie ryzyko, bo jak ostatnio jechałem w sobotę citkiem to mocno szarpało na boki.
Jest według mnie pewna nadzieja, bo jak zrobią rondo i Pabianicka będzie przejezdna, otworzą Piotrkowską to objazdem będą mogły jeździć PESY.
TZN. Do Zachodniej przy Legionów normalną trasą, a później Legionów, pl. Wolności, Nowomiejska, Zgierska i dalej normalną trasą 11.
Tam jest dobry stan torów nie licząc pl. Wolności na którym jest trochę gorzej, ale jeśli podczas jazd prezentacyjnych jakoś im się udało to mogą już wypuścić je na 11.
Odświeżam temat w celu pochwalenia się tym, że MPK Łódź ma najnowocześniejszy tabor autobusowy w Polsce!
Łączna ilość autobusów: 403,
Ilość autobusów niskopodłogowych/niskowejściowych: 323,
Ilość autobusów średniopodłogowych (czyli Mercedes-Benz Conecto): 30,
Ilość autobusów wysokopodłogowych: 50.
Autobusy niskopodłogowe stanowią ponad 80% taboru MPK Łódź, a wkrótce liczba ta wzrośnie - MPK zakupiło kolejnych 37 Solarisów Urbino 18.
Łączna ilość autobusów: 403,
Ilość autobusów niskopodłogowych/niskowejściowych: 323,
Ilość autobusów średniopodłogowych (czyli Mercedes-Benz Conecto): 30,
Ilość autobusów wysokopodłogowych: 50.
Autobusy niskopodłogowe stanowią ponad 80% taboru MPK Łódź, a wkrótce liczba ta wzrośnie - MPK zakupiło kolejnych 37 Solarisów Urbino 18.
Z państwowych może i tak, jest wielu prywaciarzy z lepszym. Poza tym IMHO i w dziedzinie państwowych jest kilku przewoźników z taborem równie dobrym (albo nawet i lepszym), np. Bydgoszcz, Poznań, pewnie coś w Gdyni.barthezz_13 pisze:Odświeżam temat w celu pochwalenia się tym, że MPK Łódź ma najnowocześniejszy tabor autobusowy w Polsce!
I czy ja wiem, czy mają aż taki dobry tabor? „Podłogowość” to nie wszystko, zauważ choćby dużą ilość jelczańskich wyrobów czy choćby te Conecta.
No przyznam, że niektóre ich zakupy były bez sensu. Właśnie te Conecta, czy Jelczydła (choć minibusy to IMHO dobry zakup), ale teraz MPK kupuje jedne z lepszych autobusów - Volva i Solarisy, a także Citara, czy nawet używańce O405GN.
A i znowu Jelczy nie jest aż tak dużo (i więcej już nie kupią ) . Dużo więcej jest Volv, czy Mercedesów, wkrótce wzrośnie też liczba Urbino 18, których będzie 65.
W MPK mamy:
50 Ikarusów 280
16 Mercedesów O405GN
34 Mercedesy O405N
19 Jelczy M181MB
3 Jelcze M121MB (z 1997)
34 Volvo B10L
22 Volvo B10LA
25 Mercedesów Citaro (z 2000/2001)
40 Volvo 7000
16 Volvo 7000A
34 Jelcze M121MB (z 2005/06)
17 Jelczy 081MB Vero
30 Mercedesów Conecto G
7 Mercedesów Citaro G
12 Mercedesów Citaro (z 2007)
5 Volvo 7700
14 Volvo 7700A
25 Solarisów Urbino 18 (wkrótce będzie ich 62)
Sam przyznaj, czy ten tabor jest zły?
A i znowu Jelczy nie jest aż tak dużo (i więcej już nie kupią ) . Dużo więcej jest Volv, czy Mercedesów, wkrótce wzrośnie też liczba Urbino 18, których będzie 65.
W MPK mamy:
50 Ikarusów 280
16 Mercedesów O405GN
34 Mercedesy O405N
19 Jelczy M181MB
3 Jelcze M121MB (z 1997)
34 Volvo B10L
22 Volvo B10LA
25 Mercedesów Citaro (z 2000/2001)
40 Volvo 7000
16 Volvo 7000A
34 Jelcze M121MB (z 2005/06)
17 Jelczy 081MB Vero
30 Mercedesów Conecto G
7 Mercedesów Citaro G
12 Mercedesów Citaro (z 2007)
5 Volvo 7700
14 Volvo 7700A
25 Solarisów Urbino 18 (wkrótce będzie ich 62)
Sam przyznaj, czy ten tabor jest zły?
Kilku innych, m. in. MZA też miało ich już nie kupować.barthezz_13 pisze:A i znowu Jelczy nie jest aż tak dużo (i więcej już nie kupią )
O, o to chodziło a nie „my jesteśmy najlepsze i już, bo tak”barthezz_13 pisze:W MPK mamy:
Jakie odmiany 280-tek? Odkurzacze są powolutku eksterminowane to ich ilość nie przeszkadza, kłują w oczy poważnie tylko Conecta i nowe gnioty (ale to się jeszcze da wytrzymać). I macie jakieś wysokie Volva?barthezz_13 pisze:Sam przyznaj, czy ten tabor jest zły?
Wysokich Volvo nie mamy. Wypisałem Ci wszystkie autobusy, które są eksploatowane w MPK Łódź. Z wysokich mamy tylko Ikary 280.37, 280.57, 280.58, 280.70 i chyba trzy sztuki .26 z 1990. Ogólnie nie ma u nas Ikarów starszych niż z 1990 roku, więc nie jest źle. Pewnie po dostawie Solarek skasują trochę Ikarów i odkurzaczy.
do plocmaster: sorki, mój błąd
do plocmaster: sorki, mój błąd
Ostatnio zmieniony 2008-07-13, 10:24 przez barthezz_13, łącznie zmieniany 1 raz.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Średnio czy wysoko podłogowe to jedno. Tak czy siak są stopnie.barthezz_13 pisze: Ilość autobusów średniopodłogowych (czyli Mercedes-Benz Conecto): 30,
Moim zdaniem nie powinno się patrzeć na konkretnego przewoźnika. Przyjmijmy, że jest prywaciarz który obsługuje jedną linię i do tego celu zakupił cztery Citara. I czy warto mówić, że ma najlepszy tabor, bo 100% autobusów ma niską podłogę Raczej nie. Zatem powinno się patrzeć na ogół eksploatowanych wozów na liniach w danym mieście.plocmaster pisze:Z państwowych może i tak, jest wielu prywaciarzy z lepszym.
Tu nie chodzi o to, jaki przewoźnik ma najlepszy tabor, tylko w jakim mieście jest najlepszy, bo patrząc na to, to Mobilis eksploatuje lub w najbliższej przyszłości będzie eksploatował tylko niskopodłogowy tabor. To, co pokazał barthezz, to na pewno nie jest najlepszy tabor w Polsce, ale fakt, Łódź goni czołówkę.