MPK Łódź

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Z jednej strony strony szkoda tych GT8 z Freiburga. Jechałem i widziałem je na żywo, piękne tramwaje, w dobrym stanie, ale z drugiej strony po co MPK takie zabytkowe wagony. Oni mają swoje 805-tki, które remontują.

Pozostaje mieć nadzieję, że MPK będzie inwestować zarówno w tabor jak i w tą infrastrukturę ;)

ppln

Post autor: ppln »

J-31 pisze:po co MPK takie zabytkowe wagony. Oni mają swoje 805-tki, które remontują.
Przeczysz sobie. Nowoczesny zmodernizowany wagon z nową aparaturą o sporej pojemności a jednocześnie względnie wygodny (Freiburgi) trudno porównywać z zabytkiem konstrukcyjnie z lat 30., kilkukrotnie przetrawionym i skopiowanym PCC, który poza dość znaczną pojemnością wynikającą z niewielkiej liczby siedzeń (porównaj sobie ile siedzeń ma Freiburger, a ile konstal) właściwie nie ma zalet (może jeszcze podwojone środkowe drzwi i to, że jeździ po szynach, trudno o coś więcej)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ok, Masz rację, zatem czemu MPK chce skasować wspomniane GT8, a nadal modernizuje Konstale 805N ? :cool:

ps-man

Post autor: ps-man »

J-31 pisze:Ok, Masz rację, zatem czemu MPK chce skasować wspomniane GT8, a nadal modernizuje Konstale 805N ? :cool:
Bo ma zakład modernizujący Konstale i ewentualnie oferujący takie moderny dla innych (np. TŚ). ;) A do tego przejmuje tabor innego przewoźnika, a samo od lat polityka taborowa firmy nie uwzględniała zakupu używanego taboru z zachodu.

Co do GT8 z Freiburga - są one ledwo parę lat starsze od M6-ek, za to znacznie dłuższe. Natomiast ¯aby to staruszki i - zdaje się - powstały z GT6. Jestem ciekaw czy np. operacja wstawienia niskiego członu z nich do tych GT8 byłaby możliwa, a jeżeli tak - czy to by się opłacało.

MrStronek
Posty: 303
Rejestracja: 2009-11-21, 20:02
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: MrStronek »

MPK Łódź już oficjalnie na liniach 43 i 46. Zamiast 43Bis jest 9. Na miejscu 9 jest 9A. Do Portu łódź na miejscu 46/46A jest 15A. Ofijalnie wagony 803N przestały jeździć tak samo wagony GT8 Typu freiburg...

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A jak wygląda kwestia taryfy na odcinkach podmiejskich ? Czy można sobie kupić bilet dobowy "Lokalnego Transportu Zbiorowego" i pojechać do np. Zgierza ? Czy trzeba osobno kasować bilet MPK ? ;)

MrStronek
Posty: 303
Rejestracja: 2009-11-21, 20:02
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: MrStronek »

Już MPK ŁÓD¬ :)

Awatar użytkownika
Jacbull
Posty: 127
Rejestracja: 2006-11-19, 20:54
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Jacbull »

Wybaczcie za odgrzanie kotleta, ale jest news. :mruga:

Od poniedziałku, 12 listopada, zmienia się nieco obsługa linii tramwajowych. Na niektóre brygady linii 15 wyjadą Cityrunnery. Ciekawe więc, jak poradzą sobie z torowiskiem w ul. Legionów, które nie jest w dobrym stanie, choć na krótkim odcinku.

Ciekawe też czy pojawią się na przejściach 15 / 15A, choć to raczej nie stanowi problemu.

W związku z tym na linii 16A nie będzie już wagonów niskopodłogowych. Czy to oznacza mniej kursów jako 16A?

12 listopada się przekonamy.

ppln

Post autor: ppln »

Jacbull pisze:Czy to oznacza mniej kursów jako 16A?
Nie ma takiej opcji. Co najwyżej Telefoniczna wypadnie z obsługi tej linii

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

http://media2.pl/technologie/98126-Wspo ... wideo.html
Wspólny bilet dla Warszawy i Łodzi możliwy już w przyszłym roku (wideo)

Ścisła współpraca Łodzi i Warszawy daje szansę na stworzenie światowej metropolii w tej części Europy - uważają lokalne władze i podejmują wspólne inicjatywy. Pierwszą będzie połączenie systemów biletowych - na jednej karcie miejskiej będzie można poruszać się transportem miejskim zarówno w stolicy, jak i w Łodzi.


Prezydent Łodzi Hanna Zdanowska zapewnia w rozmowie z Agencją Informacyjną Newseria, że szereg wspólnych, konkretnych projektów właśnie nabiera kształtu. Sztandarowym pomysłem, do którego realizacji dążą oba miasta, jest podróżowanie na jednym bilecie w ramach aglomeracji łódzkiej i warszawskiej, a także na trasie pociągów pomiędzy dwoma miastami.
Jesteśmy już bardzo blisko realizacji tego celu i to będzie pierwszy etap naszej współpracy, która zaowocuje stworzeniem prawdziwego duopolis - zapewnia Hanna Zdanowska
Warszawski Zarząd Transportu Miejskiego zaproponował już, jak współpraca w zakresie biletów mogłaby wyglądać, teraz czeka na odpowiedź z Łodzi. Według prezydent Łodzi jest szansa, że projekt ruszy przyszłym roku. Jak przekonuje, wszystko zależy od tego, jak szybko uda się połączyć oba systemy.
Mimo że mamy ten sam system dotyczący karty miejskiej, to jednak pozostaje kwestia skorelowania ich i rozliczania finansowego. Musimy poczekać aż informatycy skończą pracę nad właściwym systemem - dodaje Hanna Zdanowska
Współpraca Warszawy i Łodzi to nie tylko bilety. Dotyczyć ma także organizacji wspólnych wystaw czy imprez, które mogłyby odbywać się jednocześnie w obu miastach.

O idei duopolis Łodzi i Warszawy mówiło się od dawna. Zdaniem prezydent Łodzi powinna ona przyświecać lokalnym władzom już wiele lat temu. Jak podkreśla, jest to szansa na dynamiczny rozwój obu miast i na stworzenie metropolii, która byłaby w stanie konkurować z metropoliami europejskimi, ale również światowymi.
Warszawa sama w sobie nie jest w stanie konkurować z metropoliami typu Paryż, Londyn, a co dopiero z Nowym Jorkiem czy Pekinem. W związku z tym, jeśli chcemy skumulować kapitał, wiedzę, i przede wszystkim potencjał, to mamy szansę przybliżając nasze dwa miasta, stworzyć ideę duopoli. Wtedy oba miasta będą wygrane. Warszawa z Łodzią i miastami pomiędzy są w stanie utworzyć metropolię na skalę światową, nie tylko w regionie dawnego bloku wschodniego - przekonuje prezydent Łodzi
Wiem, że zły temat, ale nie ma tu ogólnego dla ZTM Warszawa. Chyba trzeba będzie znowu zrobić akcję porządkową jak w dziale Przetargi.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Nie wiem po co się chcą brać za integrację z tak mocno oddalonym miastem skoro (jak dobrze rozumiem) mają problem w przekonaniu podwarszawskich miast do wspólnej komunikacji.

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

Nie podobają mi się te zapędy w duży związek taryfowy. Samorządy nie są na to finansowo przygotowane.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Nie bardzo rozumiem, jak wspólny bilet do poruszania się po i między miastami oddalonymi o półtorej godziny drogi dość szybkim pociągiem, przy czym jedno z nich jest polskim Detroit, z którego mnóstwo ludzi mimo tego dojeżdża do tego drugiego miasta bo musi ma stworzyć duopolis zdolne konkurować z Paryżem i Londynem. Wystawy i imprezy tym bardziej.
Amalio pisze:mają problem w przekonaniu podwarszawskich miast do wspólnej komunikacji
Specjalnie przekonywać nikogo nie trzeba, tu chodzi o warunki i oczywiście kasę

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

pmaster pisze:polskim Detroit
Polskie Detroit? Które to?
pmaster pisze:Specjalnie przekonywać nikogo nie trzeba, tu chodzi o warunki i oczywiście kasę
No co Ty nie powiesz :?: No chyba wiadomo, że głównie o to się rozchodzi...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Jak przeczytałem ten artykuł, którego Kędzior zacytował to od razu co mi się nasunęło na myśl, to - prima aprilis... no, ale chyba za wcześnie na to ;)

Wydaje mi się, że bardziej na tym pomyśle zależy władzom Łodzi - ponieważ zdecydowana większość ludzi wyjeżdża z Łodzi do pracy w Warszawie. ;)

Teraz pytanie, jak oni to rozwiążą - o ile to rzeczywiście wejdzie w stadium realizacji ? Wydaje mi się, że to chyba pójdzie w kierunku jakiegoś osobnego biletu, za który trzeba będzie osobno zapłacić i pewnie dosyć słono. Bo nie wierzę w to, bym ja - mając bilet np. 30-o dniowy ZTM-u W-Wa, zakodowany na warszawskiej WKM-ce mógł od tak przejechać się tramwajem w Łodzi. ;)
Amalio pisze:Nie wiem po co się chcą brać za integrację z tak mocno oddalonym miastem skoro (jak dobrze rozumiem) mają problem w przekonaniu podwarszawskich miast do wspólnej komunikacji.
Po za Łomiankami pozostałe miejscowości podwarszawskie na razie korzystają z usług ZTM-u - albo w formie typowej komunikacji podmiejskiej (linie 7xx i 8xx), albo w formie tzw, "L"-ek (te linie też są organizowane przez ZTM Wwa).

"Na razie", bo jak padnie hasło :strzałka: podwyżki opłat dla gmin - to wszyskie gminy podnoszą krzyk, protestują i chcą koniecznie organizować własną komunikację na wzór KM Łomianki. No i już o mały włos pojeździł bym sobie nowiutkimi Mercedesami Citaro do Piaseczna...

.... ale niestety muszę zadowolić się jedynie nowiutkimi Merdecesami Conecto LF, MZA :retard:

Po prostu, kurz opada i wszystko pozostaje bez zmian.

Wszystko rozpada się o kasę. A zatem czy rzeczywiście będziemy mieli jakąś namiastkę integracji taryfowej pomiędzy Łodzią a Warszawą ? Mnie by to pasiło :P

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 5931
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Jack the Ripper pisze:Nie podobają mi się te zapędy w duży związek taryfowy. Samorządy nie są na to finansowo przygotowane.
Kiedyś był jeden bilet na komunikację miejską we wszystkich miastach, osobne na cały PKS i osobne na całe PKP.

Wiadoma sprawa, że takiego honorowania nie doczekamy się w tych "złych" kapitalistycznych czasach, ale chyba dążenie do integracji dużych ośrodków metropolitarnych do współpracy ze sobą - nie jest złe?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Amalio pisze: Polskie Detroit? Które to?
Chschonschtschischeewoschitz bei Lenkoloden
Amalio pisze: No co Ty nie powiesz No chyba wiadomo, że głównie o to się rozchodzi...
Napisałeś to tak, jakby nie chcieli się integrować, bo nie

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

pmaster pisze:Chschonschtschischeewoschitz bei Lenkoloden
Nie wiem. Nie kojarzę żadnego miasta które skoro ma być Detroit, to powinno być bez perspektyw, ze sporym bezrobociem i sporym odsetkiem ludzi czarnej rasy.
pmaster pisze:Napisałeś to tak, jakby nie chcieli się integrować, bo nie
Jedno z drugim się łączy. Jeśli dla jakiegoś miasta ważniejsze od autobusów jest kupienie owych kwiatków do kwietników to można to uznać za argument "bo nie".

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Amalio pisze: Nie kojarzę żadnego miasta które skoro ma być Detroit, to powinno być bez perspektyw, ze sporym bezrobociem i sporym odsetkiem ludzi czarnej rasy.
W Polsce raczej ciężko o dużą ilość czarnych, ale nie chodzi tu o kolor skóry
Amalio pisze:Jedno z drugim się łączy. Jeśli dla jakiegoś miasta ważniejsze od autobusów jest kupienie owych kwiatków do kwietników to można to uznać za argument "bo nie".
Warszawa to nie Śląsk

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

pmaster pisze:Warszawa to nie Śląsk
A co ma do tego Warszawa skoro właśnie to nie Warszawy problem dotyczy :?: Po za tym nigdzie nie napisałem, że chodzi o Śląsk, bo takie rzeczy zdarzają się wszędzie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Organizatorzy i przewoźnicy”