MPK Łódź

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

ppln pisze:Taka ciekawostka - wlew Adblue (gdziekolwiek by nie był) ma w nich inne gniazdo żeby czasem nie wlać tam ON
Mam zatem rozumieć, że oba zbiorniki są schowane w podeście przed trzecimi drzwiami ?

ppln

Post autor: ppln »

Nie, tego nie wiem (chociaż to całkiem możliwe i upraszcza obsługę)

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

MPK chce odnowić tabor i zbudować biurowce

"Dziennik Łódzki": Przedstawiciele MPK ze sporej części Polski stawili się w wtorek u łódzkiego przewoźnika na branżowej konferencji. Zaprezentowano na niej plany łódzkiego MPK na najbliższe lata i najnowsze rozwiązania w transporcie zbiorowym m.in. elektrycznego solarisa oraz najdłuższego mercedesa mieszczącego 200 pasażerów.

- Najtrudniejszy problem, jaki musimy rozwiązać, to tabor - przyznaje Radosław Podogrocki, wiceprezes MPK. - Średni wiek naszych autobusów to siedem lat. To całkiem dobry wynik, jednak biorąc pod uwagę nasze drogi trzeba byłoby wymienić tabor na nowszy. Liczymy jednak, że stan dróg wkrótce się poprawi.

Zresztą torowiska są jeszcze w gorszym stanie. Według MPK trzeba powinno się co roku remontować około 16 km torowisk, co wiąże się z wydatkami 50 - 60 mln zł. Do 2016 r. MPK chce zakupić 150 autobusów i 60 składów tramwajowych.

- O ile autobusami możemy się poszczycić to z tramwajami mamy dosyć znaczny problem. Zakup nowych składów jest jednak sporym wydatkiem, bo tramwaj kosztuje osiem razy więcej niż autobus - podkreśla Radosław Podogrocki.

Dlatego MPK ma w planach modernizację 32 starych składów w Zakładzie Techniki należącym do przewoźnika
. Sam zakład też czeka rewolucja, bo ma on zostać przeniesiony z ul. Tramwajowej w pobliże zajezdni Chocianowice. Swoją obecną siedzibę w centrum miasta zmienią też administracja MPK. Przewoźnik planuje ją umieścić w nowych budynkach, które powstaną na terenie zajezdni przy ul. Limanowskiego.

http://www.dzienniklodzki.pl/aktualnosc ... ,id,t.html

Awatar użytkownika
Coffee
Posty: 1499
Rejestracja: 2006-05-19, 16:21
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

Post autor: Coffee »

najnowsze rozwiązania w transporcie zbiorowym m.in. elektrycznego solarisa oraz najdłuższego mercedesa mieszczącego 200 pasażerów.
:shocked: Nie spodziewałem się, że akurat Łódź będzie się chciała "bawić" takimi zabawkami. :o:
Do 2016 r. MPK chce zakupić 150 autobusów i 60 składów tramwajowych.
Szczytny cel (w szczególności z tramwajami). Czyli pewnie możemy się spodziewać pierwszych wąskotorowych Swingów.

Szkoda, że nic nie powiedzieli na temat modernizacji/remontów torowisk.

ppln

Post autor: ppln »

Coffee pisze: Szkoda, że nic nie powiedzieli na temat modernizacji/remontów torowisk.
Tutaj powoli ale się dzieje - zaraz zostanie oddana (po 3 latach wyłączenia...) Limanowskiego, rozgrzebią Kopcińskiego i Puszkina, na przyszły rok są przewidziane Przybyszewskiego (najgorsze torowisko w Łodzi), Dolna, Łagiewnicka, może trasa WZ (10) z przedłużeniem na Widzew. Gdyby udało się zrobić jeszcze 2 fragmenty (Śmigłego-Rydza i Kopernika), po oddaniu WZ można by było puszczać niskopodłogowce na 2 dodatkowe linie (12 i 14)

Coffee pisze:Czyli pewnie możemy się spodziewać pierwszych wąskotorowych Swingów.
Albo Tramino. Albo jeszcze czegoś ciekawszego (do pierwszego przetargu na ŁTR zgłosił się Koncar). Ale 60 wagonów to żenująco mało przy tej skali zaniedbań i biorąc pod uwagę, że przyjdzie to najwcześniej za 3 lata. W międzyczasie byłoby dobrze gdyby MPK wzięło się za M8S, to tania (cena jak za dobrą modernizację składu konstali) i szybka (wagony już są, wystarczy je sprowadzić, przemalować i dostawić niski człon) metoda poprawy stanu taborowego, co widać na przykładzie Gdańska

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Ale ktoś musiałby to sprzedawać i jest na to duży popyt

ppln

Post autor: ppln »

Jeśli naszemu biednemu MKT udało się dostać 6 M6S to MPK też pewnie byłoby w stanie wziąć M8x jeśli tylko pojawi się oferta.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Coffee pisze: Nie spodziewałem się, że akurat Łódź będzie się chciała "bawić" takimi zabawkami.
Paanie, te słowa padły na lanserskiej konferencji dotyczącej przyszłości komunikacji miejskiej. Wierzyć bezgranicznie w takie rzeczy to jak żądać od polityków spełnienia obietnic wyborczych :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Przeczytałem sobie ten artykuł w Gazecie Łódzkiej i martwi mnie, że MPK składa takie daleko siężne obietcnice, że do 2016 kupią jakieś nowe tramwaje i autobusy... coś mi się widzi, że skończy się tylko na remontach Konstali 805Na. A nowych niskich tramwajów, to jeszcze długo w Łodzi możemy nie zobaczyć - obym się mylił :]

MrStronek
Posty: 303
Rejestracja: 2009-11-21, 20:02
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: MrStronek »

MPK Łódź kupuje (nie wiadomo ile jeszcze) M6C i M6S ! Do obsługi lini podmiejskiech czyli 43 46 41 Info z pierwszej ręki! Mają być na styczeń 2012

ppln

Post autor: ppln »

Co rozumiesz przez "z pierwszej ręki"? Bo nigdzie nie udało mi się znaleźć pewnego źródła (jest tylko gdybanie na forach), poza tym słyszałem o M6C-NF (czyli de facto M8S-NF bo są trójczłonowe, wg tej konwencji zielone GT8-NF powinny nazywać się GT6-NF) i być może M8C/S.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A co się stanie z liniami 43bis i 46A ? Zostaną zlikwidowane ? :]

ppln

Post autor: ppln »

46 (i MKT) na razie wydają się być nie do ruszenia, 43 chyba zostanie przeorganizowana, na pewno przejmuje ją MPK. Krążą pogłoski, że zamiast 43Bis (która po przejęciu przez MPK na pewno nie będzie już wariantem "Bis") do Konstantynowa pojedzie 9, a do Lutomierska coś innego (albo 43).

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2832
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N »

Okej a co z wagonami, MPK wystawi tam solówki/składy 805tek czy przejmie wagony po TP i MKT.

MrStronek
Posty: 303
Rejestracja: 2009-11-21, 20:02
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: MrStronek »

ppln pisze:Co rozumiesz przez "z pierwszej ręki"? Bo nigdzie nie udało mi się znaleźć pewnego źródła.
Pracuję, a raczej pracowałem w ZDiT, byłem u pewnego pana z MPK który miał informacje ;) Nie długo informacja pojawi się na stronie MPK-Łódź, jeżeli przywatny inwestror wspomoże zakup używanych tramów

MPK chce wystawić właśnie używane Duwagi z niemiec na 41, 46 i 43. 43Bis zostanie przemianowane na 9, powstanie 9A. Zamiast 16A, będzie 11A z 8 minutowym taktem w dni robocze, 11 będzie w dni robocze co 15 minut. Takie zmiany szykuje ZdiT od stycznia 2012 roku

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

A jak będzie wyglądać kwestia taryfowa na liniach podmiejskich, które przejmie MPK ? ;)

MrStronek
Posty: 303
Rejestracja: 2009-11-21, 20:02
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: MrStronek »

Tutaj jeszcze trwają rozmowy. Pierwotnie na 46 ma być, Łódź - Łódzka, Zgierz - Emilia (MUK), Emilia - Ozorków - Łódzka. na 43 Łódzka, na 41 jest Łódzka.

Co do tramwajów z TP to parówy w 100% idą do kasacji tak samo z Duewagam GT, z MKT idą do sprzedaży Duewagi, opródz M6S Bochumiaki.

Awatar użytkownika
OPi
Posty: 2193
Rejestracja: 2008-09-20, 21:51
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OPi »

Są gdzieś jakieś artykuły/informacje, gdzie można poczytać o samym przejęciu linii podmiejskich przez MPK? Bo nie za bardzo orientuje się w temacie, a widzę, że niezłe zamieszanie się szykuje. :)
NorbertKomusinski pisze:z MKT idą do sprzedaży Duewagi
Fryburskie i Mannheimskie też?

MrStronek
Posty: 303
Rejestracja: 2009-11-21, 20:02
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: MrStronek »

z MKT, 803N idą do kasacji, z tramwajów Düwag ma jedynie się zostać M6S, reszta do sprzedaży, nie wiadomo co z Düwag GT8ZR, mają już popsute mechanizmy do ruszania.

ppln

Post autor: ppln »

Trochę bez sensu sprzedawać coś co jest o wiele lepsze niż to co na torowiskach Łodzi prezentuje MPK (okropne 805na). GT8N ze swoją niską wstawką też nie ma sensu sprzedawać - niskopodłogowych tramwajów w Łodzi bardzo brakuje.

Lepiej by zmodernizowali park taborowy MKT (bo z TP #42 i #47 są do muzeum, reszta do kasacji), założyli normalny SIP, wyczyścili wnętrze, zmienili oświetlenie i puścili toto na linie miejskie (GT6 na słabsze typu 1,5,7, GT8 na wszystkie) i podmiejskie. Bo założę się, że pasażerowie wolą jechać ciepłym i cichym Duewagiem niż przestarzałym, głośnym konstalem bez ogrzewania. No i mam nadzieję, że zakup M8C zakończy brnięcie w ślepą uliczkę modernizacji konstali.

NorbertKomusinski pisze:Pierwotnie na 46 ma być, Łódź - Łódzka, Zgierz - Emilia (MUK), Emilia - Ozorków - Łódzka.
He? Trochę bez sensu

ODPOWIEDZ

Wróć do „Organizatorzy i przewoźnicy”