MPK Łódź
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
MPK chce odnowić tabor i zbudować biurowce
"Dziennik Łódzki": Przedstawiciele MPK ze sporej części Polski stawili się w wtorek u łódzkiego przewoźnika na branżowej konferencji. Zaprezentowano na niej plany łódzkiego MPK na najbliższe lata i najnowsze rozwiązania w transporcie zbiorowym m.in. elektrycznego solarisa oraz najdłuższego mercedesa mieszczącego 200 pasażerów.
- Najtrudniejszy problem, jaki musimy rozwiązać, to tabor - przyznaje Radosław Podogrocki, wiceprezes MPK. - Średni wiek naszych autobusów to siedem lat. To całkiem dobry wynik, jednak biorąc pod uwagę nasze drogi trzeba byłoby wymienić tabor na nowszy. Liczymy jednak, że stan dróg wkrótce się poprawi.
Zresztą torowiska są jeszcze w gorszym stanie. Według MPK trzeba powinno się co roku remontować około 16 km torowisk, co wiąże się z wydatkami 50 - 60 mln zł. Do 2016 r. MPK chce zakupić 150 autobusów i 60 składów tramwajowych.
- O ile autobusami możemy się poszczycić to z tramwajami mamy dosyć znaczny problem. Zakup nowych składów jest jednak sporym wydatkiem, bo tramwaj kosztuje osiem razy więcej niż autobus - podkreśla Radosław Podogrocki.
Dlatego MPK ma w planach modernizację 32 starych składów w Zakładzie Techniki należącym do przewoźnika. Sam zakład też czeka rewolucja, bo ma on zostać przeniesiony z ul. Tramwajowej w pobliże zajezdni Chocianowice. Swoją obecną siedzibę w centrum miasta zmienią też administracja MPK. Przewoźnik planuje ją umieścić w nowych budynkach, które powstaną na terenie zajezdni przy ul. Limanowskiego.
http://www.dzienniklodzki.pl/aktualnosc ... ,id,t.html
Nie spodziewałem się, że akurat Łódź będzie się chciała "bawić" takimi zabawkami.najnowsze rozwiązania w transporcie zbiorowym m.in. elektrycznego solarisa oraz najdłuższego mercedesa mieszczącego 200 pasażerów.
Szczytny cel (w szczególności z tramwajami). Czyli pewnie możemy się spodziewać pierwszych wąskotorowych Swingów.Do 2016 r. MPK chce zakupić 150 autobusów i 60 składów tramwajowych.
Szkoda, że nic nie powiedzieli na temat modernizacji/remontów torowisk.
Tutaj powoli ale się dzieje - zaraz zostanie oddana (po 3 latach wyłączenia...) Limanowskiego, rozgrzebią Kopcińskiego i Puszkina, na przyszły rok są przewidziane Przybyszewskiego (najgorsze torowisko w Łodzi), Dolna, Łagiewnicka, może trasa WZ (10) z przedłużeniem na Widzew. Gdyby udało się zrobić jeszcze 2 fragmenty (Śmigłego-Rydza i Kopernika), po oddaniu WZ można by było puszczać niskopodłogowce na 2 dodatkowe linie (12 i 14)Coffee pisze: Szkoda, że nic nie powiedzieli na temat modernizacji/remontów torowisk.
Albo Tramino. Albo jeszcze czegoś ciekawszego (do pierwszego przetargu na ŁTR zgłosił się Koncar). Ale 60 wagonów to żenująco mało przy tej skali zaniedbań i biorąc pod uwagę, że przyjdzie to najwcześniej za 3 lata. W międzyczasie byłoby dobrze gdyby MPK wzięło się za M8S, to tania (cena jak za dobrą modernizację składu konstali) i szybka (wagony już są, wystarczy je sprowadzić, przemalować i dostawić niski człon) metoda poprawy stanu taborowego, co widać na przykładzie GdańskaCoffee pisze:Czyli pewnie możemy się spodziewać pierwszych wąskotorowych Swingów.
Przeczytałem sobie ten artykuł w Gazecie Łódzkiej i martwi mnie, że MPK składa takie daleko siężne obietcnice, że do 2016 kupią jakieś nowe tramwaje i autobusy... coś mi się widzi, że skończy się tylko na remontach Konstali 805Na. A nowych niskich tramwajów, to jeszcze długo w Łodzi możemy nie zobaczyć - obym się mylił
Pracuję, a raczej pracowałem w ZDiT, byłem u pewnego pana z MPK który miał informacje Nie długo informacja pojawi się na stronie MPK-Łódź, jeżeli przywatny inwestror wspomoże zakup używanych tramówppln pisze:Co rozumiesz przez "z pierwszej ręki"? Bo nigdzie nie udało mi się znaleźć pewnego źródła.
MPK chce wystawić właśnie używane Duwagi z niemiec na 41, 46 i 43. 43Bis zostanie przemianowane na 9, powstanie 9A. Zamiast 16A, będzie 11A z 8 minutowym taktem w dni robocze, 11 będzie w dni robocze co 15 minut. Takie zmiany szykuje ZdiT od stycznia 2012 roku
Trochę bez sensu sprzedawać coś co jest o wiele lepsze niż to co na torowiskach Łodzi prezentuje MPK (okropne 805na). GT8N ze swoją niską wstawką też nie ma sensu sprzedawać - niskopodłogowych tramwajów w Łodzi bardzo brakuje.
Lepiej by zmodernizowali park taborowy MKT (bo z TP #42 i #47 są do muzeum, reszta do kasacji), założyli normalny SIP, wyczyścili wnętrze, zmienili oświetlenie i puścili toto na linie miejskie (GT6 na słabsze typu 1,5,7, GT8 na wszystkie) i podmiejskie. Bo założę się, że pasażerowie wolą jechać ciepłym i cichym Duewagiem niż przestarzałym, głośnym konstalem bez ogrzewania. No i mam nadzieję, że zakup M8C zakończy brnięcie w ślepą uliczkę modernizacji konstali.
Lepiej by zmodernizowali park taborowy MKT (bo z TP #42 i #47 są do muzeum, reszta do kasacji), założyli normalny SIP, wyczyścili wnętrze, zmienili oświetlenie i puścili toto na linie miejskie (GT6 na słabsze typu 1,5,7, GT8 na wszystkie) i podmiejskie. Bo założę się, że pasażerowie wolą jechać ciepłym i cichym Duewagiem niż przestarzałym, głośnym konstalem bez ogrzewania. No i mam nadzieję, że zakup M8C zakończy brnięcie w ślepą uliczkę modernizacji konstali.
He? Trochę bez sensuNorbertKomusinski pisze:Pierwotnie na 46 ma być, Łódź - Łódzka, Zgierz - Emilia (MUK), Emilia - Ozorków - Łódzka.