MZK Oświęcim

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
R-16

MZK Oświęcim

Post autor: R-16 » 2006-06-04, 17:59

W tym roku MZK Oświęcim zakupi 5 "nowych" autobusów. Będzie to jeden przegóbowiec, 2 pojazdy 12 metrowe i 2 pojazdy 8,5 - 9,5 metra. Najprawdopodobniej aż 3 z pięciu to DABy. Co sądzicie o zakupie?
Ostatnio zmieniony 2006-06-04, 18:22 przez R-16, łącznie zmieniany 1 raz.

Damhan

Post autor: Damhan » 2006-06-04, 18:24

Witamy na forum R-16, a może przedstawiłbyś nam spis taboru MZK Oświęcim? ;)

Michał

Re: Komunikacja w Oświęcimiu

Post autor: Michał » 2006-06-04, 18:58

Wiem, że Daby są trwałe i solidne ale stare. Takie autobusy można sprowadzać w 1996 roku ale nie 10 lat później. Czy MZK Oświęcim nie może kupić kilku niskopodłogowych autobusów?

R-16

MZK Oświęcim

Post autor: R-16 » 2006-06-04, 19:31

HEH dzieki Damhan. Jeśli chodzi o tabor MZK Oświęcim:

AUTOSAN H6 - 3 sztuki
AUTOSAN H6-20 - 3 sztuki
AUTOSAN H7-20.02 - 5 sztuk
DAB 6-12-TL11/3 - 4 sztuki (1982 rok prod.)
DAB 7/12-1200B - 7 sztuk
Ikarus 280 - 2 sztuki
Jelcz 120M - 14 sztuk
Jelcz L100 - 3 sztuk
Jelcz M081MB - 2 sztuki
Jelcz M11 - 1 sztuka

MZK Oświęcim obecnie posiada 2 sztuki pojazdów częściowo niskopodłogowych są to Jelcz M081MB, reszta to wysoka podłoga. Nowe wózki które przyjdą już wkrótce to Jeden DAB przegubowy, 2 DABY - 12 metrowe - wysoka podłoga, i co nie jest pewne te pojazdy miedzy 8,5 a 9,5 metra mają być niskopodłogowe!! Jeśli chodzi o MZK Oświęcim, to i tak jest to duży zakup jak na nas.

[ Dodano: 2006-06-04, 19:35 ]
Tu macie np. jedyny zielony wózek w MZK Oświęcim: galeria/details.php?image_id=1789 reszta żółciutka! :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29088
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-06-08, 12:53

W sumie bardzo sympatyczny jest ten autobus na zdjęciu. A czy wiadomo jakich firm będą pozostałe zakupione pojazdy ? ;)

R-16

"Nowe wozy"

Post autor: R-16 » 2006-06-09, 23:20

Hm... czy sympatyczny? Może i trochę.. na pewno ten zielony melon jest lepszy od innych 2 egz. które ma MZK. W najbliższym czasie do MZK Oświęcim ma przyjść następujący tabor:

* DAB - 12 metrów
* DAB - 12 metrów
* DAB - Przegubowy
* NEOPLAN - między 8,5 - 9,5 metra
* NEOPLAN - między 8,5 - 9,5 metra

oczywiście wszystko nie pierwszej świerzości;)
Ostatnio zmieniony 2006-06-10, 10:14 przez R-16, łącznie zmieniany 1 raz.

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-07-09, 11:40

Jeśli chodzi o MZK Oświęcim to nie można powiedzieć, by mieli jakiś super tabor. Szczególnie razi mnie niekompetencja dyrektora MZK, który ciągle kupuje DAB-y tylko po to, bo nie stać MZK na coś więcej. A przecież te DAB-y wkrótce zaczną sie rozpadać i jeśli wtedy nie znajdą się pieniądze na zakup nowego taboru to z MZK Oświęcim może być naprawdę krucho.

[ Komentarz dodany przez: Dziwny: 2006-07-09, 17:03 ]
Pan dyrektor jest Twoim kumplem ze szkolnej ławki, że tak o nim piszesz tylko po nazwisku ?
Poza tym co to za dziwaczna składnia: "kupuje DAB-y tylko po to, bo nie stać MZK na coś więcej" ? Tylko dlatego, że nie stać MZK, a nie tylko po to, bo... :roll:
Ostatnio zmieniony 2006-07-10, 10:54 przez Adrian_, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2006-07-09, 20:11

Adrian_ pisze:Szczególnie razi mnie niekompetencja Tobiczyka, który ciągle kupuje DAB-y tylko po to, bo nie stać MZK na coś więcej. A przecież te DAB-y wkrótce zaczną sie rozpadać i jeśli wtedy nie znajdą się pieniądze na zakup nowego taboru to z MZK Oświęcim może być naprawdę krucho.
A co ma kupować? Jelcze M11? DAB to bardzo dobry autobus, a na nówki najwyraźniej nie ma pięniedzy.
Adrian_ pisze:Pan dyrektor jest Twoim kumplem ze szkolnej ławki, że tak o nim piszesz tylko po nazwisku ?
Minęły już czasy, kiedy za nieodpowiednie zwracanie się do urzędników groziły poważne konsekwencje. Dlaczego nie mielibyśmy korzystać ze zdobyczy cywilizacyjnych?

Dziwny

Post autor: Dziwny » 2006-07-09, 21:06

plocmaster pisze:Minęły już czasy, kiedy za nieodpowiednie zwracanie się do urzędników groziły poważne konsekwencje. Dlaczego nie mielibyśmy korzystać ze zdobyczy cywilizacyjnych?
Mimo wszystko napisanie przed nazwiskiem np. pan albo pełnionej funkcji wiele nie kosztuje a ładniej wygląda :cool:

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-07-09, 21:28

Mając na uwadze to, ze jest to nie pierwsze upomnienie od Dziwnego w stosunku do mojej osoby postanowiłem ten błąd naprawic i wppisałem "dyrektor MZK". Mam nadzieję, ze teraz to trochę lepiej wygląda.
plocmaster pisze:A co ma kupować? Jelcze M11? DAB to bardzo dobry autobus, a na nówki najwyraźniej nie ma pięniedzy.
M11 to MZK raczej kasuje. Zresztą został im już tylko 1 M11. A jeśli chodzi o DAB-y to przynajmniej MZK będzie miało do nich części w razie awarii, ale czy nie czas kupować coś używanego, ale z mniejszym przebiegiem i niższym wiekiem? przecież DAb-y są bądź, co bądź wysokopodłogowe, a to przeszkoda dla osób starszych i niepełnosprawnych. Tak naprawdę ilość niskopodłogowców w oświęcimskim MZK można policzyć na palcach jednej ręki, a tego typu wozy są potrzebne dla KM bardziej niż wysokopodłogowce, które mogły by być równie dobrze stosowane tylko na liniach podmiejskich. Poza tym:
plocmaster pisze:DAB to bardzo dobry autobus
Moze teraz jest i dobry, ale za parę lat kratownice na pewno dadzą o sobie znać. Chodzi tu przede wszystkim o wiek tych DAB-ów, który za jakiś czas odbije się na konstrukcji DAB-ów. Wszak DAB-y wg. Was to pojazdy niezniszczalne, a jednak i tak za kilkanaście lat ulegną kasacji, jak większosć starszych wozów.
Ostatnio zmieniony 2006-07-10, 10:56 przez Adrian_, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2006-07-09, 22:54

Adrian_ pisze:A jeśli chodzi o DAB-y to przynajmniej MZK będzie miało do nich części w razie awarii, ale czy nie czas kupować coś używanego, ale z mniejszym przebiegiem i niższym wiekiem?
Części będą mieli, bo DAB-ów tak mało w Polsce nie ma, a im mniejszy przebieg i wiek tym wyższa cena.
Adrian_ pisze:przecież DAb-y są bądź, co bądź wysokopodłogowe, a to przeszkoda dla osób starszych i niepełnosprawnych.
Tylko starsze modele B, C już ma niską podłogę.
Adrian_ pisze:Moze teraz jest i dobry, ale za parę lat kratownice na pewno dadzą o sobie znać. Chodzi tu przede wszystkim o wiek tych DAB-ów, który za jakiś czas odbije się na konstrukcji DAB-ów. Wszak DAB-y wg. Was to pojazdy niezniszczalne, a jednak i tak za kilkanaście lat ulegną kasacji, jak większosć starszych wozów.
No właśnie — to już jest używka, a ty chcesz je kasować dopiero za kilkanaście lat :P

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-07-09, 23:22

plocmaster pisze:No właśnie — to już jest używka, a ty chcesz je kasować dopiero za kilkanaście lat
Tyle, że w Oświęcimiu kilka używanych przegubowych DAB-ów zostało już skasowanych, a pozostałe będą pewnie jeździć do czasu, aż wystarczy obsłudze technicznej części do nich, albo kratownice, tudzież cos innego nie zacznie sie sypać. Niemniej jednak jeśli chodzi o tabor to nadal wszystko rozbija się o brak niskopodłogowców z prawdziwego zdarzenia. Poza tym w Oświęcimiu nie ma też zbytnio nowoczesnych wozów (są wyjątki, ale naprawde nieliczne) i co najważniejsze: średnia wieku jest zbyt duża. Poza tym rozumiem, ze DAB-y są komfortowe, ale jakie to unowocześnienie dla pasażerów? żadne. Przecież dla nich nie liczy sie zbytnio, czy to automat, czy lewar tylko chociażby to, czy do autobusu wskoczą od razu po podjechaniu na przystanek, czy też będą musieli sie wspinać po kilku stopniach, by do niego wejść. Jeśli zaś chodzi o ich politykę taborową to moze te zakupy DAB-ów wpłyną w pewien sposób na ujednolicanie taboru, ale jak dla mnie nadal panuje zbyt duży chaos i różnorodność w modelach taboru eksploatowanego przez MZK (m.in. zbyt dużo MZK posiada małych Autosanów. Wystarczyło by ograniczyć ich liczbę i puszczać tylko na najbardziej potrzebne linie). Poza tym Oświecim posiada dosyć duzo przegubów, ale żaden z nich nie posiada niskiej podłogi i każdy z nich ma powyżej 20 lat. Tak więc widać gołym okiem, że sytuacja taborowa MZK Oświecim nie jest taka barwna i potrzeba wielu zmian, by było idealnie.

A może z tym do forum "Autobusy>Zagraniczne Marki>Inne Marki". Tam proszę sobie znaleźć temat. Proszę już tu nie dyskutować o kwestiach technicznych DABów i nie prorokować tu kiedy się rozpadną, bo wiecie co będzie- mod. Damhan.
Ostatnio zmieniony 2006-07-10, 11:02 przez Adrian_, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29088
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-07-10, 13:59

R-16 - czy MZK Oświęcim planuje w tym roku jakieś remonty autobusów, które są eksploatowane ? ;)

R-16

Re

Post autor: R-16 » 2006-07-13, 08:10

No nie mamy może jakiegoś super taboru ale na razie nie ma pieniędzy na fabrycznie nowe autobusy, np. aby zakupić 10 nowych 12 metrowych autobusów. Dyr. Kazimierz Tobiczyk powinien już odejść na emeryturę! Z MZK Oświęcim, może być krucho kiedy rozpocznie się proces prywatyzacji, a wtedy będą przetargi na obsługę linii i MZK na pewno w większości przegra... to będzie problem. Wczoraj do MZK Oświęcim dotarł DAB przegubowiec który zastąpi IKARUSA #7. M11 #209 jest rozebrany. Wkrótce zostanie skasowany ostatni M11 #216! MZK Oświęcim stawia na DABy bo fakt, że części do nich są drogie i trudno zdobyć, a tak to ma zaplecze w postaci starszych DABów jako części. Do MZK Oświęcim, na dniach mają dotrzeć 2 niskopodłogowe Neoplany! Informuje ponadto, że w Oświęcimiu nie jeździły do tej pory przegubowe DABy, ten jest pierwszy! Skasowany
w sposób naturalny został DAB #20 i 21. Zaś DAB #17 został skasowany przez to że pewien nienormalny chłopak go uprowadził i zrobił ogromny wypadek... nie dało się
pojazdu odratować! Tyle! Reszta DABów jeździ! MZK Oświęcim obecnie posiada dwa przegubowce IKARUSA #6 i #7 oraz DABA przegubowego! Wkrótce kasacja #7, więc twierdzenie że MZK posiada dużo przegubowców jest mylne. MZK Oświęcim na chwilę dzisiejszą remontuje silnik przegubowca IKARUSA #6, poza tym nie są planowane większe remonty jak na razie! Ostatnio wyjechał z naprawy głównej Jelcz 120M #28 – dostał nowe malowanie fotkę można zobaczyć tutaj: galeria/details.php?image_id=1939. Poza tym na bierząco naprawiana jest masa usterek jakie codziennie
przytrafiają się pojazdom komunikacji miejskiej.
Ostatnio zmieniony 2006-07-13, 10:36 przez R-16, łącznie zmieniany 2 razy.

marekJG

Post autor: marekJG » 2006-07-25, 20:18

Co do komunikacji. Może ktoś przedstawiłby spis linii autobusowych. Które kursują najczęściej, które najrzadziej.
Co do polityki taborowej uważam, iż lepiej kupić mniej autobusów, ale nowych niż sprowadzać autobusy używane. Daby są przestarzałe a Oświęcim potrzebuje niskaczy. Jeżeli ich na nie nie stać to lepiej chyba kupować LE ( np Jelcz Mastero)
Mam jeszcze pytanie czy przeguby jeżdżą również w dni wolne od pracy czy tylko na szczytach?

ppln

Post autor: ppln » 2006-07-25, 20:46

Czemu tak upierasz się przy nowych autobusach? Taniej ilepiej (zwłaszcza dla mniejszych miejscowości) jest kupić niską używkę niż gorszego jakościowo gniot, czy nawet badziewie pokroju conecto.

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-07-25, 21:00

Dokładnie. Poza tym może dyrekcję MZK Oswięcim nie stać obecnie na fabrycznie nowy wóz? wiesz, nie każde przedsiębiorstwo jest tak bogate, jak MZK Jelenia Góra, że może sobie co pół roku kupować Volva. Zresztą ZTCW do Oświęcimia jeszcze w tym roku przyjadą kolejne używane DAB-y oraz jakieś Neoplany (chyba będą to fabrycznie nowe wozy, ale nie dam sobie głowy uciąć).

marekJG

Post autor: marekJG » 2006-07-26, 20:16

Co do MZK Jelenia Góra to wcale nie jest ono takie bogate, żeby co pół roku kupować sobie autobusy xD Ostatnich zakupow dokonano w 2002r ( i tylko 3 szt B10BLE6x2)
więc trochę już minęło czasu. Dopiero we wrześniu przyjdzie 6 wozów. I tak samo jak MZK Oświęcim mamy pełno starego taboru, ale nikt nie myśli o zakupie używek.
Po prostu lepiej kupić mniej nowego niż więcej starego sprzętu. Powinniśmy dążyć do europejskiej normy 10letniej eksploatacji autobusu, a zakup Dabów tego nie ułatwia.

A co do oświęcimskiego taboru to kiedy ostatni raz kupiono nowy/e autobusy?

Damhan

Post autor: Damhan » 2006-07-26, 22:38

Adrian_ pisze:oraz jakieś Neoplany (chyba będą to fabrycznie nowe wozy
Fabrycznie nowy Neoplan? Jeśli masz rację to będzie podobny do tego: http://www.vonatka.hu/images/buszok/npn4522_00.jpg i będzie to chyba pierwszy taki w Polsce (z góry uprzedzam, ze jeśli chcecie o nim dyskutować to stwórzcie nowy temat w dziale "Neoplan" lub wyszukajcie odpowiedni już istniejący).

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-07-27, 11:45

Nie wiem, jak inni, ale ja wzgledem Neoplanów w MZK Oświęcim ogranicze się tylko do tego postu. Otóż wg. MKM-ów z Oświecimia mają przyjść bodajze 2 przegubowe DAB-y i 2 Neoplany (chociaż w zasadzie też sie dziwię, że można jeszcze wyperodukować np. N4016). Tego typu tabor przydałby się dla MZK, gdyż przydało by sie przewietrzyć tamtejszy stan najstarszych wozów (co nie oznacza, ze nie będzie mi ich żal). @MarekJG: Masz rację, ale skoro DAb-y są na tyle wytrzymałymi autobusami, to dlaczego MZK nie moze sobie pozwolić na kupno tego typu wozów? z pewnością będą jeszzce d ługo służyć MZK, a na naprawach i wymienianie części się zaoszczędzi. A ZTCW w tym roku zakupiono 2 DAB-y z automatyczną skrzynią biegów o nr. 56 i 57. A jeśli chodzi o nowe to ostatnimi nowymi autobusami w MZK były chyba Jelcze 120M/3 zakupione bodajże w 2004r.
Ostatnio zmieniony 2006-07-27, 12:40 przez Adrian_, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ