MZK Oświęcim

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 » 2007-04-03, 22:00

autobusiarz6 pisze:Tabor nie jest rozmaity,bo MZK nie ma dużo kasy żeby kupować różne autobusy i kupuje Daby bo są wytrzymałe i posłużą jeszcze <b>conajmniej</b> z 10 lat,ale seria Dabów #55,#56,#57,#59 różni się tym że te wozy wyglądają jakby dopiero co opuściły fabrykę.
To może jakieś starania o dotacje z UE ?

autobusiarz6

Post autor: autobusiarz6 » 2007-04-04, 17:16

MZK <b>poprostu</b> się nie chce starać o dotacje UE.Wozów nie testuje,kupią i później żałują tak jest w przypadku #43,#45,#50,#51,#52.Kiedyś testowali Autosana H6,który obecnie jest w MZK Oświęcim , ma nr.#30 i dlatego jest zielony i testował jakieś Volvo,ale ja nie pamiętam bo ten bus był krótko i dawno.Pierwsze używane autobusy MZK chyba kupiło w 1991r i to były Daby,później w 1993r był nieudany używany zakup Renaultów PR100 (#24,#25,#26)które pochodziły z 1977r. i po mieście kursowały nie dłużej niż 3lata,później długo nie kupiono używanych autobusów aż do roku 2005 kiedy przyjechały Daby #55,#56 i w 2006 kupiono 5 używanych autobusów #57,#58,#59,#60,#61.

Lopez

Post autor: Lopez » 2007-04-04, 18:09

autobusiarz6 pisze:MZK <b>poprostu</b> się nie chce starać o dotacje UE.Wozów nie testuje,kupią i później żałują
To nie jest "niechciejstwo" tylko zwykła niekompetencja. Miasto nic nie próbuje z tym zrobić?

autobusiarz6

Post autor: autobusiarz6 » 2007-04-06, 13:49

Dotacje UE dla miasta są ale na budowy,_remonty.,_a budżet miasta nie jest zbyt łaskawy dla MZK._w ogóle władze miasta nie umieją "rozdzielać" budżet,_bo na fajerwerki na Sylwestra i święto miasta,_na podwyżki dla pracowników UM jest kasa zawsze,_ale w tym roku zakończyła działalność firma która zajmowała się ubogimi ludźmi,_bo UM nic im nie dał z budżetu i niemieli pieniędzy na rzeczy dla ubogich._Teraz coś o MZK Oświęcim._Po Oświęcimiu jeżdżą linie łączone np._1/28 to znaczy że po mieście jedzie jak L/1,_a później jak się skończy trasa L/1 jedzie jak L/28,_te linie nie mają oddzielnych rozkładów tylko są wpisane w rozkład tych dwóch liń i śą oznaczone._Spis tych liń:

1/17 Oświęcim ZChO-Harmęże pętla
1/24 Oświęcim ZChO-Łęki Zasole pętla
1/25 Oświęcim ZchO-Wilczkowice pętla
1/27 Oświęcim ZChO-Jawiszowice Kółko
1/28 Oświęcim ZChO-Łęki Zasole pętla
1/43 Oświęcim Dw.PKP-Stawy Monowskie
3/23 Oświęcim Dw.PKP-Dwory II
3/16/18 Oświęcim ZChO-Dw.PKP-Łazy-Poręba Półka
16/18 Oświęcim Dw.PKP-Łazy-Poręba Granica
17/42 Włosienica Bar-Dw.PKP-Harmęże pętla
18/20 Poręba Granica-Zaborze pętla-Oświęcim Dw.PKP
20/27 Zaborze pętla-ZChO-Jawiszowice Kółko
32/22 Oświęcim Miasto-Gromiec Szyjki-Chełmek pętla
32/20 Zaborze pętla-ZChO-Chełmek pętla
43/20 Stawy Monowskie-Zaborze pętla-Oświęcim Dworzec PKP

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 » 2007-04-06, 19:29

autobusiarz6 pisze:.Spis tych liń:

1/17 Oświęcim ZChO-Harmęże pętla
1/24 Oświęcim ZChO-Łęki Zasole pętla
1/25 Oświęcim ZchO-Wilczkowice pętla
1/27 Oświęcim ZChO-Jawiszowice Kółko
1/28 Oświęcim ZChO-Łęki Zasole pętla
1/43 Oświęcim Dw.PKP-Stawy Monowskie
3/23 Oświęcim Dw.PKP-Dwory II
3/16/18 Oświęcim ZChO-Dw.PKP-Łazy-Poręba Półka
16/18 Oświęcim Dw.PKP-Łazy-Poręba Granica
17/42 Włosienica Bar-Dw.PKP-Harmęże pętla
18/20 Poręba Granica-Zaborze pętla-Oświęcim Dw.PKP
20/27 Zaborze pętla-ZChO-Jawiszowice Kółko
32/22 Oświęcim Miasto-Gromiec Szyjki-Chełmek pętla
32/20 Zaborze pętla-ZChO-Chełmek pętla
43/20 Stawy Monowskie-Zaborze pętla-Oświęcim Dworzec PKP
Moment... to MZK nie obsługuje linii do muzeum Auschwitz ?

autobusiarz6

Post autor: autobusiarz6 » 2007-04-06, 22:17

MZK nie obsługuje liń do muzeum._Przy muzeum Auschwitz I na ul._Leszczyńskiej jest przystanek o nazwie Społem i zatrzymują się tam linie 24,25,26,27,28,29 i warianty liń 1,2,4,16,18,19,20,23 dalej jest przystanek PKS i na ul.Więźniów Oświęcimia działa przystanek PKS i trochę dalej położony przystanek Muzeum i zatrzymują się tam linie 2,3,4,5,6,9 i warianty liń 16,17,_a na muzeum Auschwitz Birkenau II jedzie linia 17._A między obozami kursuje "autobus muzealny"-Jelcz M121 jedyny Oświęcimski gniot,_jest darmowy i kursuje miej więcej co godzinie w sezonie letnim.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 » 2007-04-07, 00:13

autobusiarz6 pisze:A między obozami kursuje "autobus muzealny"-Jelcz M121 jedyny Oświęcimski gniot,_jest darmowy i kursuje miej więcej co godzinie w sezonie letnim.
Zgadza się i to w dodatku pięknym czerwono- białym malowaniu ;)

autobusiarz6

Post autor: autobusiarz6 » 2007-04-09, 15:45

Tabor PKSiS Oświęcim stan na 09.04.07
4 sztuki-Autosan H10-10
8 sztuk-Autosan H10-11
2 sztuki-Autosan H10-12
16 sztuk-Autosan H9-21
3 sztuki Heuliez GX187
1 sztuka-Iriza InterCentury
4 sztuki-Jelcz M1201 sztuka-Jelcz L11-stoi na zajezdni
7 sztuk-Jelcz T120
1 sztuka-Man Lion's Coach
10 sztuk-Man SL283
1 sztuka-Mercedes O4051 sztuka-Renault FR1
8 sztuk-Renault R312
1 sztuka-Setra S209
5 sztuk-Zemun Ik160

Mniej więcej linie PKSiS Oświęcim:
500 Oświęcim Dw.PKS-Tychy Dw.PKP
536 Tychy Dw.PKP-Lędziny Hołdunów Imielińska
551 Tychy Dw.PKP-Wola skrzyżowanie
554 Tychy Dw.PKP-Imielin most
574 Tychy Rynek-Bieruń KWK Piast
581 Tychy Dw.PKP-Pszczyna Dw.PKS
586 Oświęcim Dw.PKS-Tychy Dw.PKP
B TransMlecz-Jajosty P/Bieruń D.A.-Linia PKM Tychy na zlecenie PKSiS Oświęcim na zlecenie prywaciarzowi Linia mikrobusowa
Tp Bieruń Nowy pętla (Zabrzeg)-Tychy Adex
1 Bieruń D.A-Bieruń D.A P/Bieruń N.>Lędziny>Hołdunów>Imielin>Chełm Śl.>Bieruń N.
2 Bieruń D.A-Bieruń D.A P/Bieruń N.>Chełm Śl.>Imielin>Hołdunów>Lędziny>Bieruń N.
3 Hołdunów Imielińska-Międzyrzecze Gospoda P/Lędziny>Bieruń d.a.>Bojszowy
Bielsko Biała Dw.PKS-Kęty Dw.PKP,PKS P/Kozy,Kęty Podlesie
Bielsko Biała Dw.PKS-Kraków RDA P/Kęty,Wadowice
Kęty Dw.PKP,PKS-Wilamowice Rynek P/Hecznarowice
Kęty Dw.PKP,PKS-Zasole Bielańskie skrzyżowanie
Kęty Lanckorona ZML-Wilamowice Rynek P/Hecznarowice
Oświęcim Dw.PKS-Bielsko Biała Dw.PKS P/Dankowice
Oświęcim Dw.PKS-Bielsko Biała Dw.PKS P/Kęty
Oświęcim Dw.PKS-Bielsko Biała Dw.PKS P/Polanka,Kozy
Oświęcim Dw.PKS-Bielsko Biała Dw.PKS P/Wilamowice
Oświęcim Dw.PKS-Katowice Dw.PKP,PKS P/Bieruń
Oświęcim Dw.PKS-Kęty Dw.PKP,PKS
Oświęcim Dw.PKS-Kęty Lanckorona ZML
Oświęcim Dw.PKS-Kraków P/¯arki>Brodła
Oświęcim Dw.PKS-Wilamowice Rynek P/Dankowice
Oświęcim Dw.PKS-Zakopane Dw.PKS P/Wadowice
Oświęcim Dw.PKS-¯ywiec Dw.PKS P/Kęty,Międzybrodzie Bialskie
Oświęcim Dw.PKP-Wilamowice Rynek P/Dankowice
Oświęcim Muzeum-Kraków RDA P/Zator,Brodła
Oświęcim Dw.PKS-Stawy Monowskie
Oświęcim Dw.PKS-Stawy Monowskie P/Zaborze Szkoła
Oświęcim Dw.PKS-Zaborze Staw P/Zaborze Szkoła
Oświęcim Muzeum-Osiek D.L. P/Polanka
Oświęcim Dw.PKS-Malec
Oświęcim Dw.PKS-Malec P/Polanka
Oświęcim Dw.PKS-Chrzanów P/Chełmek>Libiąż
Oświęcim Dw.PKS-Dalachowice Granica P/Polanka
Oświęcim Muzeum-Głębowice P/Polanka>Piotrowice
Oświęcim Dw.PKS-Gliwice
Oświęcim Dw.PKS-Wola Osiedle P/Harmęże
Oświęcim Dw.PKS-Wola Skrzyżowanie P/Brzeszcze
Oświęcim Muzeum-Polanka
Oświęcim Muzeum-Piotrowice
Oświęcim Muzeum-Piotrowice P/Przeciszów Góra


Niektóre z tych linie są pewnie zawieszone,w razie błędów proszę poprawić. ¬ródła to strona PKSiS Oświęcim , strona PKM Tychy i "moja" mapa miasta Tychy z roku 2001 :lol:

[ Dodano: 12 Kwi 2007 14:02 ]
Na przystankach widnieją dwie informacje MZK Oświęcim pierwsza dotyczy remontu ul.Nojego, a druga objazdu podczas Marszu ¯ywych który co roku odbywa się.

INFORMACJA

ZAMKNIęCIE ULICY NOJEGO

Miejski Zakład Komunikacji w Oświęcimiu informuje PT Pasażerów, że od dnia 16.04. do dnia 18.04.2007 r. zostanie zamknięta dla ruchu samochodowego ulica Nojego na odcinku od ul. Tysiąclecia do ul. Dąbrowskiego.
W związku z powyższym autobusy MZK Oświęcim linii: 5, 6, 9, 20, 42, 43 z ul. Dąbrowskiego w kierunku ul. Pilata (Szkoła Nr 2) będą kursowały trasą objazdu: ul. Dąbrowskiego, Śniadeckiego, Tysiąclecia, Nojego.
Tą samą trasą objazdu kierowane będą autobusy linii: 9, 20, 42 jadące od ulicy Pilata (Szkoła Nr 2) do ulicy Dąbrowskiego.
Linie 7 i 16 od przystanku Szpital kursowały będą ul. Dąbrowskiego z pominięciem przystanku przy ul. Nojego i dalej przez Pl. Kościuszki do ul. Kr. Jadwigi.
Dla wszystkich w/w linii obowiązującym przystankiem zastępczym na czas zamknięcia ul. Nojego zostaje przystanek na ul. Dąbrowskiego (Szpital).



I N F O R M A C J A

"MARSZ ¯YWYCH 2007"

Miejski Zakład Komunikacji w Oświęcimiu informuje PT Pasażerów, że w dniu 16.04.2007 r. odbędą się uroczystości pod nazwą „MARSZ ¯YWYCH 2007”.
W związku z powyższym od godz. 12:00 nastąpi całkowite wyłączenie z ruchu kołowego ulic: St. Leszczyńskiej, Męczeństwa Narodów, Ofiar Faszyzmu. Na czas zamknięcia w/w ulic autobusy MZK Oświęcim linii podmiejskich: 19,24,25,26,27,28,29 do i z Dworca PKP kursowały będą ulicami : Wyzwolenia, Więźniów Oświęcimia, Legionów w obu kierunkach. Kursy linii : 1,16,18 do i ze Społem realizowane będą trasą objazdu j.w.
Na trasie objazdu obowiązują dodatkowe przystanki MZK Oświęcim.
Informujemy ponadto, że kursy linii 17 o godz. 13:35 z ZCHO oraz 12:20 i 14:10 z Harmęż będą realizowane trasą objazdu tzn. ulicami: Wyzwolenia, Więźniów Oświęcimia, Legionów, Kolbego, Ostatni Etap, Pławy, Harmęże w obu kierunkach z pominięciem Brzezinki.
Przewidywany czas przywrócenia komunikacji zgodnej z rozkładem jazdy – po godzinie 15:00.


¬ródło: www.mzk.oswiecim.pl

[ Dodano: 25 Kwi 2007 13:35 ]
MZK Oświęcim dnia 2.05.07:


INFORMACJA

o kursowaniu autobusów MZK Oświęcim w dniu 2 maja 2007 r.


Miejski Zakład Komunikacji w Oświęcimiu informuje, że w dniu 02.05.2007 r. obowiązywał będzie rozkład jazdy z dnia wolnego /sobota/ z wyjątkiem linii 22 i 32, które kursowały będą wg. rozkładu z dnia roboczego zawieszony zostanie kurs o godz. 6:40 z Oświęcimia do Gromca i 7:10 z Gromca do Oświęcimia. Ponadto kurs linii 27 o godz. 5:20 z Dworca PKP i 6:00 z Jawiszowic Kółka zostanie zastąpiony kursem linii 28 (jak w dni robocze) o godz. 5:07 z przystanku Kowal i 5:53 z Łęk Zasola do ZCHO.


PKSiS Oświęcim testuje Mercedesa O520 Cito
Oto zdjęcia: http://www.phototrans.eu/autobusy.php?s ... &ticket=92

[ Dodano: 09 Maj 2007 19:37 ]
Informacja MZK Oświęcim:

INFORMACJA

Miejski Zakład Komunikacji w Oświęcimiu informuje, że od dnia 11.05.2007 r. od godz. 8:00 do 13.05.2007 r. do godz. 20:00 w związku z remontem dylatacji na moście Piastowskim autobusy MZK Oświęcim kursowały będą trasą objazdu:


- od Os. Chemików w kierunku Dworca PKP ulicami: Dąbrowskiego, Nojego, Zaborską, Kr. Jadwigi, most Jagielloński, Legionów,
- od Dworca PKP w kierunku Os. Chemików ulicami: Konarskiego, Legionów, most Jagielloński, Kr. Jadwigi, Sienkiewicza, Pl. Kościuszki

W związku z powyższym przystanek Miasto-Kościół zostaje przeniesiony na Pl. Kościuszki /obok Sióstr Serafitek/ natomiast wszystkie odjazdy z przystanku Miasto-Dąbrowskiego w kierunku Dworca PKP realizowane będą z przystanku przy ul. Kr. Jadwigi. W przypadku wcześniejszego zakończenia prac niezwłocznie zostanie przywrócona komunikacja zgodnie z obowiązującymi trasami.


źródło: www.mzk.oswiecim.pl


Coś do poczytania:
http://www.franfinance.infobus.com.pl/t ... 8&from=tag -artykuł o MZK Oświęcim jest tam odpowiedź na pytanie Dlaczego tyle kierowców z MZK Oświęcim wyjechało do Wielkiej Brytanii?
http://www.franfinance.infobus.com.pl/t ... 8&from=tag -artykuł o kontroli przewoźników na terenie powiatu Oświęcimskiego

[ Dodano: 15 Maj 2007 18:03 ]
Informacja MZK:


INFORMACJA

Miejski Zakład Komunikacji w Oświęcimiu informuje, że od dnia 21.05.2007 r. wprowadzone zostają następujące zmiany:
Linia Nr 4
Dotychczasowy kurs w dni robocze o godz. 7:35 z Zasola Pętli realizowany będzie o godz. 7:30 z Os. Stare Stawy
Linia Nr 5
Dotychczasowy kurs w dni robocze o godz. 7:10 z Zasola-Przychodnia Zdrowia zostaje przyspieszony na godz. 7:05


źródło: www.mzk.oswiecim.pl

R-16

:)

Post autor: R-16 » 2007-05-20, 21:29

Do MZK Oświęcim w tym roku (wakacje) dotrą 3 DABy takie jak ubiegłoroczne 12-metrowce. Nadzieje na fabrycznie nowe autobusy już straciliśmy. Co do kosmetycznych zmian w rozkładzie jazdy od 21 V ... to ciekawe jak autobus rozpoczynający kurs na ZCHO o 6.50 do Zasola II Ośr. Zdrowia, (przelot 17 min) odjedzie z Zasola o godz. 7.05 j.l.5 :) Hm...

autobusiarz6

Post autor: autobusiarz6 » 2007-05-20, 21:54

Ciekawe. MZK chyba myślał że ten kurs o 6:50 L/1 jest do Dw.PKP czas przejazdu wtedy wynosi na cyk 15 min. :-P .Względem mnie nie powinno być kursów na cyk czyli np. autobus skądś odjeżdża o 6:30 czas przejazdu to 20 min a odjazd powrotny jest o 6:50.Przecież mogą być korki czy tłoki i wtedy wiadomo że autobus się niewyrobi. Największe jakie ja przeżyłem spóźnienie w MZK Oświęcim to było podczas którejś zimy L/9 która miała być o 15:06 na Zasolu, a była ok 15:40, a L/5 która miała być o 15:23 na Zasolu to przyjechała też tak jak L/9.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 » 2007-05-20, 23:19

R-16 pisze:Do MZK Oświęcim w tym roku (wakacje) dotrą 3 DABy takie jak ubiegłoroczne 12-metrowce. Nadzieje na fabrycznie nowe autobusy już straciliśmy.
W ogóle MZK Oświęcim to oaza Dabów ;)

A ewentualnie ile miało być tych nowych pojazdów ? i jaką markę obstawiałeś ?

autobusiarz6

Post autor: autobusiarz6 » 2007-06-11, 21:12

Przetarg o 3 używane autobusy miejskie 12-metrowe został już dawno rozstrzygnięto. Oczywiście jak można było się spodziewać przyjadą Daby 12-1200B. Ostatnio przeguby w MZK Oświęcimiu padły tragedia. Na kursie L/1/28 widziałem napchanego Jelcza M120 a zawsze z wyjątkami rzadko zdarzającymi się jeździ na tej linii #6,a przegubowy Dab zepsuł się na kursie L/32 w Chełmku.#30 chyba zepsuta bo na L/17 dziś kursował Autosan H7.

Teraz coś z historii MZK Oświęcim
Najlepsze czasy dla MZK wtedy ówczesnego MPK Oświęcim były w 80-dziesiątych latach XXw.Wtedy bilety były bardzo tanie z opowieści które słyszałem to kiedyś bilet ulgowy kosztował 50gr. ,ówczesne MPK przewoziło miliony ludzi 136 autobusów (a teraz 46).Prognozy rozwoju miasta zakładały że w 2000r w Oświęcimiu będzie ponad 75tys. mieszkańców,a obecnie jest ok 40 tys. MPK Oświęcim posiadało dwie zajezdnie. Jedna była w Oświęcimiu tam gdzie jest teraz zajezdnia MZK Oświęcim i druga zajezdnia mieściła się w Kętach tam gdzie swoją siedzibę ma MZK Kęty.W latach 80 w MPK Oświęcim był zróżnicowany tabor:
-Autosany H9-35
-Jelcze RTO,AP21
-Ikarusy 280.02 i 280.26
-Jelcze PR110U, PR110M,M11
Zakres usług MPK Oświęcim obejmował obszar od Bierunia Starego poprzez Oświęcim,Brzeszcze,Zator,aż do Spytkowic i od gminy Chełmek poprzez Kęty aż po Andrychów.W czasach WPK Bielsko Biała MPK Oświęcim miał największy zasięg usług. Linie które z różnych opowiadań pamiętam, a których już nie ma to:
21 Oświęcim-Przeciszów Las P/Monowice>Przeciszów
30 Oświęcim-Wilamowice P/Rajsko>Brzeszcze>Jawiszowice
31 Oświęcim-Spytkowice Rynek P/Monowice>Przeciszów>Zator>Smolice była to najprawdopodobniej najdłuższą linią.
33 Oświęcim-Grojec D.L. była to Linia pracownicza
36 Poręba Wlk.-KWK Brzeszcze L/pracownicza obecnie jej kurs istnieje i jest włączony w rozkład jazdy L/26 ta linia została zlikwidowana chyba w 2001 lub 2000.
41 Oświęcim-Bobrek D.L. L/pracownicza
48 Oświęcim Poręba Pólka P/Grojec>Łazy
Linie pracownicze polegały że miały np. dwie pary kursów i rano dowoziły do różnych miejsc pracy, a po południu wracały do miast i wsi. Dawniej L/1 odjeżdżała co 3 min z Dw.PKP (obecnie w godz szczytu 10-15min) i była obsługiwana przeważnie autobusami przegubowymi ( a obecnie para kursów jest obsługiwana autobusem przegubowym) Było też takie sytuacje jak np. nie dało się już wsiąść do autobusu,trzeba było przez kilka ludzi puszczać bilet żeby skasować, mówiło się kierowcy czy od strony drzwi coś jedzie bo tak autobusy były zapełnione. Było dużo autobusów przegubowych typu Ikarus 280 jeszcze w 1998r było ich ok.18 w 1999 ok.16,a w 2000 już 8,a obecnie są 3 przegubowce 2 Ikarusy 280.26 w pięknym wiśniowym malowaniu z czego jeden to rezerwa gdyby któryś się zepsuł i 1 Dab 12-1200B. Dawniej linii miejskich było tylko od 1-5, a później dochodziły w kolejności linie 6-9.W tym roku w październiku MZK Oświęcim będzie miało 50 lat. Swoje złote czasy przeżyła wątpię żeby kiedyś powróciły, choćby połowa tego co było w latach 80-dziesiątych.



http://www.uploader.pl/file/46852/MZK.rar.html -znajduje się tam wykresy, diagramy przedstawiające tabor MZK Oświęcim itd.

Teraz troszkę nie na temat ale chyba się nie opyla zakładać nowego tematu jeśli nie dużo się dzieje w tym przedsiębiorstwie a wresztą to pozostałość po MPK Oświęcim.:
MZK Kęty to pozostałość po MPK Oświęcim.Skrót MZK Kęty oznacza Międzygminny Zakład Komunikacyjny w Kętach. Działalność pełni na terenach gminy: Kęty, Andrychów, Porąbka i częściowo Osiek.
Linie MZK Kęty:
1 Kęty ZML-Osiek Górny Szkoła P/Witkowice
2 Kęty ZPW-Andrychów Os.Lenartowicza P/Czaniec>Roczny
3 Kęty ZML-Osiek Dolny P/Malec
4 Kęty ZPW-Podlesie Las P/Kobiernice
5 Kęty ZML-Pisarzowice P/Podlesie>Harszówki
6 Kęty ZML-Andrychów Os.Lenartowicza P/Nidek
7 Kęty ZPW-Porąbka Kozubnik P/Bukowice
9 Kęty D.A.-Wielka Puszcza P/Porąbka
10 Kęty ZML-Andrychów Os.Lenartowicza P/Bulowice
15 Kęty Ul.Widok-Kęty Ul.Sobieskiego Szkoła
M Kęty pl.Ks.Kochaja-Kozy Liceum
Wszystkie powyższe linie przejeżdżają przez Kęty Dworzez PKP, autobusowy
12 Andrychów Os.Lenartowicza-Roczny Pod Góry
14 Andrychów Os.Lenartowicza-Zagórnik
16 Andrychów Os.Lenartowicza-Brzezinka gm.Andrychów
22 Andrychów Os.Lenartowicza-Rzyki Jagódki
22-l Andrychów Os.Lenartowicza-Rzyki Praciaki
23 Andrychów Os.Lenartowicza-Sułkowice Środkowe
24 Andrychów Os.Lenartowicza-Sułkowice Dzielec
24-S Andrychów Os.Lenartowicza-Przełęcz Kocierska
MZK Kęty obsługuje na zlecenie MZK Bielsko Biała ich L/5 Bielsko Biała Dworzec-Os.Lipnickie.
Tabor MZK Kęty:
2x Autosan A0909L #26,#27
1x Autosan H10-11 #8
2x Autosan H6 #18,#19
2x Autosan H7 #24,#25
1x Autosan H9-21
15x Autosan H9-35 #6,#9,#10,#21,#22,#134,#141,#143,#144,#146, #147,#149-#151,#154
4x Jelcz M120 #11-#14
2x Jelcz M081MB #20,#23
6x Jelcz PR110M #1-#4,#136,#138
1x LDV Convoy #17
1x Mercedes Sprinter 416CDI #36 NEW
7x Mercedes O303-11R #28-#34
Numeracja #1xx jest pozostałością po MPK Oświęcim oddział w Oświęcimiu miał od #1-100 i #2xx,a oddział w Kętach #101-199
Jak na małe miasteczko to ta komunikacja jest fajna:)

Oficjalna strona MZK Kęty: http://www.mzk-kety.bls.pl/

[ Dodano: 29 Cze 2007 22:00 ]
Dwa z Trzech "nowych" Dabów już przyjechały do Oświęcimia. Od #55,#56,#57,#59 różnią się układem drzwi 2-2-1 i nie mają chyba otwieranych okien.

filimer

Post autor: filimer » 2007-07-06, 19:35

Obecność Jelczy M120 bardzo mnie zdziwiła w MZK Oświecim - myślałem, że już dawno poszły w odstawkę... Odwiedzam to miasto bardzo rzadko, z komunikacji miejskiej korzystam raz na 5 lat, ale żeby Jelczozłomy dali na jedynkę... Zawsze jeździły tam przegubowe Ikary. Niestety MZK Oświęcim ma marne szanse na rozwój - jakąś dodatkową dochodową linię mogą puścić co najwyżej do Trzebinii przez Libiąż i Chrzanów, a w samym mieście MZK dużo obecnie nie zarobi. Musiałyby powstać co najmniej 2 duże zakłady pracy generujące ruch żeby coś zmienić - niestety włodarze naszego miasta zamiast myśleć o ściąganiu inwestorów robią z Oświęcimia skansen, w którym nikt z młodych nie ma zamiaru zostać.
A tak na marginesie - jaki genialny inteligent z PKS-u kupił Renault R312 i ośmiela się puszczać je na kursy do Krakowa!!! Przecież to coś ma silnik głośniejszy od samolotu, Stara i Jelcza razem wziętych!!! Ogłuchnąć można :o: Ja osobiście jak jeszcze raz zobaczę ten złom na linii relacji Kraków-Oświęcim do wsiadam do busa.

autobusiarz6

Post autor: autobusiarz6 » 2007-07-08, 12:24

MZK Oświęcim nie stara się,nie walczy z busiarzami,olewa pasażerów. Niedawno jechałem do Brzeszcz w stronę Brzeszcz zapłaciłem mniej niż w stronę Oświęcimia a L/28 jechałem i na dodatek kierowca wypuścił mnie o przystanek dalej.Kierowcy powinni mieć tabele odległości od przystanku do przystanku takie tabele były już m.in w #48 które miał tabele z L/18 i wszystko dokładnie,kolorowo,i kierowca się nie mylił. Na L/1 jedna para kursów w Dni Nauki Szkolnej jest obsługiwana autobusem przegubowym. Dawniej MZK przewoziło dużo pasażerów szczególnie pracowników ZChO itd. więc dlatego na L/1 kursowały przeguby. PKS to już całkowicie olewa pasażerów. Na trasę do Krakowa puszcza miejskie autobusy, a na tej linii dużo turystów jeździ,nie raz widzę jak w miejskim Man-ie stoją a do Krakowa długa droga. Niekiedy widzę jak z Dw.PKS odjeżdża miejski autobus do Krakowa,a na L/5xx odjeżdża Autosan H9,H10 lub do Piotrowic Jelcz T120.Teraz MZK: Turyści do Obozów też jeżdżą ale rzadko szczególnie z Dw.PKP. Między obozami kursuje darmowy autobus (Jelcz M121) często jedzie przeładowany, więc MZK powinno pomóc,lub muzeum kupić drugi autobus,lub kupić przeguba. Ale po co kupować jeśli w Oświęcimiu działa MZK i PKS więc lepiej by było spisać umowę, muzeum by płaciło a autobus MZK lub PKS by jeździł za darmo.

Michał

Post autor: Michał » 2007-07-08, 19:15

W latach 80-tych bilet za 50gr i to ulgowy to tanio? W 1998 roku w Sieradzu ulgowe bilety były po 60gr... Widzę, że w Oświęcimiu kiepsko z KZ. To dziwne...

filimer

Post autor: filimer » 2007-07-08, 20:47

Ano, kiepsko, bo jak napisałem władze Oświęcimia robią z niego skansen. Do tego obie spółki (MZK i PKS) zamiast poszukać nowych źródeł dochodów lub połączyć siły systematycznie zniechęcają do siebie klientów wożąc ich małym lub starożytnych taborem na najbardziej obciążonych liniach, albo wożąc ich na trasy 60-ciokilometrowe autobusami miejskimi. Najśmieszniejsze jest to, że obie spółki mogłyby wspólnie zmiażdżyć busiarzy łącząc siły i inwestując w nowoczesny tabor - 10 nowych autobusów, ciut tańsze bilety i dodatkowa dochodowa linia do Krakowa przez Trzebinię zrobiły by swoje - tymczasem jak turysta lub jakikolwiek inny pasażer zobaczy złom jadący z RDA w Krakowie do Oświęcimia to i tak woli wsiąść do busa.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9997
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2007-07-08, 20:57

filimer pisze:Do tego obie spółki (MZK i PKS) zamiast poszukać nowych źródeł dochodów lub połączyć siły systematycznie zniechęcają do siebie klientów wożąc ich małym lub starożytnych taborem na najbardziej obciążonych liniach, albo wożąc ich na trasy 60-ciokilometrowe autobusami miejskimi.
Tzw. wygaszanie potoków pasażerskich — jeśli usługi przewozowe są niskiej jakości, korzysta z nich coraz mniej osób, toteż można ich jakość jeszcze obniżyć, co powoduje dalszy spadek ilości przewozów, więc oszczędzić można jeszcze bardziej, etc. W końcu każdy woli kupić sobie Golfa II za 1500 zł i aktywnie powiększyć swój wkład w tworzenie korków drogowych.
ObrazekObrazek

Michał

Post autor: Michał » 2007-07-08, 23:13

Słynne błędne koło:
" Likwidacja kursów odbija się na finansach firmy. Na początku przynosi pozorne oszczędności. Mniej płaci się za benzynę, mniej przeznacza na wynagrodzenia dla kierowców. Mniejsza częstotliwość zmniejsza poza tym atrakcyjność miejskiego transportu. Zatem - mniej autobusów to mniej pasażerów i mniej pieniędzy wpływa do budżetu. Mniej pieniędzy to konieczność oszczędności i kolejne cięcia, błędne koło się zamyka. "

¬ródło: http://mzkpabianice.republika.pl/info/projekt.html

autobusiarz6

Post autor: autobusiarz6 » 2007-07-09, 11:50

UM Oświęcim ma plany sprywatyzować MZK Oświęcim ,bo nie chce dawać kasy MZK.PKS powinien się zająć dłuższymi trasami i odnową taboru,a MZK powinno przejąć linie PKS typu Oświęcim-Osiek, Oświęcim-Kęty, Oświęcim-Przeciszów, Oświęcim-Spytkowice.Linie 5xx są utworzone na zlecenie Powiatu Bieruńsko-Lędzińskiego i płaci za kursowanie tam autobusów i dlatego w PKSiS są miejskie autobusy.PKSiS powinni zakupić mniejsze pojazdy np.Autosan Solina, a PKSiS zamiast kupić małe autobusy usunęło kursy o małym natężeniu pasażerów, a wszystko przez busiarzy. MZK zamiast kupić np.1 autobus nowy, z niską podłogą to sprowadza używane wysokopodłogowe Daby. Dawniej to MZK kursowało m.in. do Spytkowic, Bierunia Starego, Starej Wsi, a bilety były bardzo tanie. Obecnie jak na takie małe miasto to bilety są drogie N: 2,20zł a U: 1,40zł. PKS podjął walkę z busiarstwem, bilety potaniały do cen busiarstwa, m.in na liniach w kierunku Zatora i do Krakowa przez:Brodła.

filimer

Post autor: filimer » 2007-07-09, 14:04

Prywatazacja MZK to dobry pomysł - byle przejęła je Veolia lub inna porządna firma - może byc nawet PKS Oświęcim. Co do kursów do Krakowa - faktycznie są tańsze, ale co z tego, jak tabro skutecznie odstrasza turystów - tak więc niech PKS zainwestuje w lepsze autobusy (np. MAN lion's coach) . Poza tym jest też inny problem - rywalizacja między PKS i MZK - wszak część kursów PKS pokrywa się z jedynką, więc ( z tego co mi wiadomo) część osób wsiada w PKS.

ODPOWIEDZ