MZK Oświęcim

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
autobusiarz6

Post autor: autobusiarz6 » 2008-03-05, 16:58

ad.1 MZK i PKSiS mają podpisane umowy,w których jest zawarte cena za wozokilometr.Więc miasto (gmina) lub wieś może sobie "wybrać" przewoźnika np.dawniej MZK docierało do Przeciszowa,Zatora i Spytkowic,ale później te gminy zrezygnowały z usług MZK i PKSiS zaczął kursować,a obecnie to w str. tych gmin jeździ masa busów i kilka kursów PKSiS.Ale też od tych przewoźników zależy czy przyjmują ofertę czy nie np.z 2-3 lata temu wieś Las złożyła prośbę do MZK i PKSiS żeby docierały do tej miejscowości,oby dwa przewodniki odmówiły.
ad.2 Linie PKSiS są przeważnie tak stworzone żeby przejeżdżały przez trzy (główne dla PKSiS) przystanki:Dw.PKP,Muzeum-Zajezdnia i Osiedle.W Oświęcimiu istnieje Dw.PKS,ale mało odjeżdża z niego kursów.MZK swoje linie ma ułożone już długo i się nie zmieniają (może raz na jakieś kilka lat są małe zmiany).Ogólnie mówiąc PKSiS i MZK mogą sobie jeździc jak chcą,szczególnie PKSiS.
ad.3.Bilety jednorazowe MZK są dostępne w kioskach i niektórych sklepach,można też kupić u kierowcy,natomiast bilety jednorazowe PKSiS można jedynie kupić u kierowcy.
ad.4Bilety okresowe są w obu przewoźnikach:
MZK:
-bilet tygodniowy- ważny na 1 linię,ważny na m.Oświęcim lub 1 gmine,ważny na 2 gminy,ważny na całą siec MZK.
-bliet miesięczny-ważny w jednym kierunku,ważny na 1 linię,ważny na m.Oświęcim,lub na 1 gminę,ważny na 2 gminy,ważny na całą siec MZK
-bilet rodzinny ważny tylko w soboty,niedziele i święta jest ważny 1 dobę
-bilet dobowy (ważny 1 dobę)
-bilet 90 minutowy.
PKSiS ma tylko bilety miesięczne.

Podsumowując PKSiS i MZK dawniej byli wrogami, a teraz ich relacje są neutralne (w obydwóch są problemy z nowym taborem).

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28962
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-03-06, 09:52

autobusiarz6 pisze:ad.3.Bilety jednorazowe MZK są dostępne w kioskach i niektórych sklepach,można też kupić u kierowcy,natomiast bilety jednorazowe PKSiS można jedynie kupić u kierowcy.
Czyli tak naprawdę - ja jako przykładowy turysta - muszę sie ostro pilnować, ponieważ mając np. tygodniowy bilet MZK muszę dokładnie zwrócić uwagę do jakiego autobusu wsiadam - bo kierowca PKSiS każe mi kupić bilet PKSiS... :]

... No dobrze, wszystko rozumiem. Zatem moje kolejne pytanie. Czy władze Oświęcimia zamierzają coś zmienić - czy nie widzą problemu ? ;)
Obrazek

autobusiarz6

Post autor: autobusiarz6 » 2008-03-06, 16:55

MZK ma własne bilety i PKSiS ma własne bilety.Władze miasta chcą sprywatyzować MZK,ponieważ nie chcą już dawać pieniędzy z budżetu miasta MZK.PKSiS jest już w rękach prywaciarza.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28962
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-03-07, 10:27

autobusiarz6 pisze:Władze miasta chcą sprywatyzować MZK,ponieważ nie chcą już dawać pieniędzy z budżetu miasta
A czy władze Oświęcimia chociaż zamierzają zintegrować taryfowo obu przewoźników, tak aby te same bilety obowiązywały zarówno w MZK jak i w PKSiS i jednocześnie przejąć kontrolę nad organizacją komunikacji w Oświęcimiu i całym tym rejonie ? ;)
Obrazek

autobusiarz6

Post autor: autobusiarz6 » 2008-03-07, 18:49

Władze miasta mają KM głęboko gdzieś.MZK i PKSiS raczej nigdy nie będą mieć tej samej taryfy ponieważ dla którejś firmy były by straty np.bilet jednorazowy ulgowy MZK po Oświęcimiu kosztuje 1,40zł,a bilet jednorazowy ulgowy PKS na linie 500,586 do Tychy kosztuje też 1,40zł,po Oświęcimiu jeździ się góra 25 min. ,a z Oświęcimia do Tychy jedzie się w 1godz.Akurat linie PKSiS z zakresu 5xx są na zlecenie UM Bieruń i ten UM dużo im płaci i dlatego są takie tanie bilety,ale no i tak PKSiS ma tańsze bilety,jedyna wada że nie ma ulgowych (jedynie na linie 5xx).

Od jakiś kilku dni po Oświęcimiu kursuje autobus Jelcz M120 #32 (autobus z ok.2 lat nie było na mieście,był remontowany,autobus po prostu przegnił.

Lopez

Post autor: Lopez » 2008-03-07, 23:54

Współpraca mogłaby jednak przynieść obu firmom korzyści poprzez przyciągnięcie nowych klientów. Ustalenia finansowe to kwestia drugorzędna, ale trzeba wykazać minimum dobrej woli. Inaczej będą w Oświęcimiu funkcjonować Muzeum KL Auschwitz i dwa skanseny techniczne.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28962
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-03-10, 10:53

autobusiarz6 pisze:Władze miasta mają KM głęboko gdzieś.
Ooops. To bardzo źle. Szkoda, że władze miasta mają "takie" podejście. :(
Lopez pisze:Współpraca mogłaby jednak przynieść obu firmom korzyści poprzez przyciągnięcie nowych klientów.
Dokładnie tak. Współpraca obu przewoźników + nadzór ze strony władz miejskich => to na pewno zachęciłoby mieszkańców do korzystania z km. A zatem zwiększyłoby ilość pasażerów w km. Wszyscy by na tym zyskali ;)
Obrazek

autobusiarz6

Post autor: autobusiarz6 » 2008-03-14, 18:39

MZK Oświęcim ogłosiło przetarg na 1 autobus 11-12m. i 2 autobusy nisko wejściowe 9,5-10,5m.Moim zdaniem prawdopodobnie przybędzie jeden Dab z układem drzwi 2-0-2,ponieważ taki jest w ofercie firmy Alkom i 2 Neoplany N4009.
A tak to dnia 11.03 w Tychach na przystanku Apteka doszło do małego wypadku autobusu PKSiS Oświęcim (Renault R312 L/574) i autobusu PKM Tychy (Volvo B10L #307 L/137), akurat momentu kiedy doszło do stłuczki nie widziałem ale zaraz po stłuczce byłem na przystanku i zauważyłem że te dwa autobusy stoją na awaryjnych. Autobus PKM Tychy nie miał obrażeń, może kilka rys, a Renault stracił lusterko od strony kierowcy i rozbitą boczną szybę kierowcy. Nie wiem kto zawinił. Policja przyjechała i kierowca Volvo gadał coś w tym stylu: bo wy tak wyjeżdżacie, później już nic nie słyszałem bo przyjechał "mój" autobus.

PKSiS zakupił 3 używane autobusy Heuliez GX107, jak na razie stoją na zajezdni.
PKSiS otworzył "nową" linie relacji Oświęcim-Cieszyn, linia ma tylko 2 pary kursów.
Dziś na L/1 o 14:15 z Dw.PKP jechał Dab 12-1800B #66, czemu to mówię, otóż dlatego że od października/listopada z tego kursu zdjęli tego przeguba, chyba się znów w służbach zmieniło.

Post edytowany. Warto robić odstępy - post będzie o wiele bardziej czytelny. Mod. J-31 ;)

[ Dodano: 22 Kwi 2008 20:32 ]
Do MZK dotarł w czwartek (17.04.08) 1 autobus.A jest to MAN-Göppel NM223 już otrzymał nr. #68.
PKSiS Oświęcim uruchomił kilka kursów ekspresowych na linii Oświęcim Muzeum - Kraków RDA i kilka kursów pospiesznych relacji Oświęcim Osiedle - Kraków RDA. PKSiS już od jakiegoś czasu zmienili swoją stronę http://web.pksoswiecim.pl/ teraz stronka jest ładniejsza i dokładniejsza.

[ Dodano: 25 Kwi 2008 12:50 ]
W MZK już od kilku dni jest nowy Dab 12-1200B. Od pozostałych Dabów z serii #55-#57,#59,#63-#65,różni się układem drzwi 2-0-2, autobus dostał nr #67.

[ Dodano: 21 Maj 2008 22:00 ]
Do MZK Oświęcim dotarły już wszystkie autobusy z tegorocznego przetargu, a są to: 1 Dab 12-1200B z układem drzwi 2-0-2 #67 i 2x Man-Göppel NM223 #68 z 1 parą uchylanych okien i #69 w ogóle nie ma otwieranych okien, ale te Many posiadają klimę (ale pewnie nie będzie włączana).
Już od kilku dni można spotkać przeguba na L/3. Już od dawna na tej linii nie pojawiał się przegub (nie liczę kursu L/3/16/18 na której, gdy były jakieś imprezy na wsiach kursował przegub) L/3 16:15 z Dw.PKP,16:40 z ZChO.

[ Dodano: 25 Cze 2008 22:09 ]
Dab #19 i Jelcz 120M #29 trafiły do Szkoły Policyjnej w Katowicach, chyba będą brać udział w jakiś ćwiczeniach policyjnych. Największym zdziwieniem jest kasacja #29 została wyprodukowana w 1995r., bo #19 to już ma swoje lata i mówiono już o kasacji.

[ Dodano: 30 Sie 2008 21:17 ]
Stan taboru MZK Oświęcim na dzień 30.08.08
nr.tab marka rok wyprodukowania
#10 Dab 7-1200B 1985
#11 Dab 7-1200B 1985
#12 Dab 7-1200B 1985
#13 Dab 7-1200B 1985
#14 Dab 7-1200B 1985
#16 Dab 6-3-TL11/3 1981
#18 Dab 6-3-TL11/3 1982
#28 Jelcz M120 1995
#30 Autosan H6 1996
#31 Jelcz M120 1997
#32 Jelcz M120 1997
#33 Jelcz M120 1997
#34 Jelcz M120 1998
#35 Jelcz M120 1998
#36 Jelcz M120 1998
#37 Jelcz M120 1998
#38 Jelcz M120 1998
#39 Jelcz M120 1999
#40 Autosan H6 1999
#41 Autosan H6 1999
#42 Autosan H6 1999
#43 Jelcz M081MB 2000
#44 Jelcz M120 2000
#45 Jelcz M081MB 2000
#46 Autosan H7 2001
#47 Autosan H7 2001
#48 Autosan H7 2001
#49 Autosan H7 2002
#50 Jelcz L100I 2002
#51 Jelcz L100I 2002
#52 Jelcz L100I 2002
#53 Jelcz M120 2003
#54 Autosan H7 2003
#55 Dab 12-1200B 1992
#56 Dab 12-1200B 1994
#57 Dab 12-1200B 1992
#58 Dab 12-1800B 1990
#59 Dab 12-1200B 1992
#60 Neoplan N4009 1994
#61 Neoplan N4009 1994
#62 Neoplan N4009 1994
#63 Dab 12-1200B 1992
#64 Dab 12-1200B 1992
#65 Dab 12-1200B 1992
#66 Dab 12-1800B 1993
#67 Dab 12-1200B 1995
#68 Man NM223 1999
#69 Man NM223 1999

filimer

Post autor: filimer » 2008-11-01, 14:07

transinfo.pl pisze:Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej i Spedycji Oświęcim podpisało z Państwowym Muzeum Auschwitz-Birkenau umowę sprzedaży terenów bazy autobusowej przy ul. Więźniów Oświęcimia. Z propozycją transakcji wystąpił PKSiS, a zakup umożliwiła nadzwyczajna pomoc finansowa ministra kultury i dziedzictwa narodowego. Ze względu na infrastrukturę i przestrzeń parkingową, istniejącą już na pozyskanym terenie, sposób jego użytkowania nie ulegnie istotnym zmianom. Na ponad trzech hektarach w ciągu najbliższych kilku lat powstanie nowoczesne centrum recepcyjne dla grup odwiedzających Miejsce Pamięci Auschwitz. Obejmie ono m.in. centrum przyjmowania odwiedzających, parking i księgarnię. Nowe rozwiązanie znacznie usprawni obsługę ponad miliona turystów, corocznie przyjeżdżających do oświęcimskiego muzeum. W uzgodnieniu z okolicznymi mieszkańcami i dla ich wygody Muzeum utworzy pas zieleni i zamontuje ekrany ochronne. Część powojennych zabudowań znajdujących się na terenie bazy autobusowej zostanie rozebrana, a budynki pamiętające czasy obozu koncentracyjnego Auschwitz zostaną zachowane i poddane konserwacji. Przeniesienie obsługi odwiedzających umożliwi stworzenie nowej wystawy wstępnej w poobozowym budynku, pełniącym obecnie funkcje recepcyjne. Jej celem będzie przekazanie odwiedzającym niezbędnej wiedzy z historii lat 30-tych XX w., rozwoju nazizmu, propagandy i systemu totalitarnego, wreszcie wybuchu wojny i polityki niemieckiej na okupowanych ziemiach Polski. Dopiero po takim wstępie odwiedzający staną przed niesławną bramą „Arbeit macht frei”. Obszar bazy autobusowej leży poza strefą ochronną ustanowioną wokół Pomnika Zagłady w 1999 r. Pozwoli to na bezkolizyjne przeniesienie na ten teren niektórych podmiotów gospodarczych, których funkcjonowanie w obszarze Pomnika Zagłady wzbudza czasem komentarze. –Ludzie w Oświęcimiu boją się rozszerzenia strefy, ale przy takim rozwiązaniu, Muzeum będzie pierwszym zainteresowanym, by nabyte tereny pozostały nadal poza nią. Przeciwnicy poszerzania granic strefy zyskują tym samym solidnego sprzymierzeńca w postaci samego Muzeum –powiedział dyrektor Muzeum, dr Piotr M. A. Cywiński. List intencyjny z ofertą sprzedaży terenów bazy przy ul. Więźniów Oświęcimia PKSiS złożył 19 lutego 2008 r. Muzeum wyraziło zainteresowanie tą ofertą i rozpoczęło poszukiwania źródeł sfinansowania tego zakupu. W czerwcu walne zgromadzenie akcjonariuszy PKSiS upełnomocniło zarząd do sprzedaży bazy Muzeum. Zawarta 27 października 2008 r. umowa umożliwi dokonanie pierwszego przelewu dla PKSiS. Będzie to poważny zastrzyk finansowy, wzmacniający potencjał rozwojowy tej oświęcimskiej firmy. Zawarta umowa przewiduje w 2009 r. okres przejściowy, w którym PKSiS będzie nadal funkcjonował na tym terenie. Pozwoli to na bezproblemowe przeniesienie firmy w inne miejsce. Następnie Muzeum rozpocznie prace adaptacyjne.
No to PKS Ubił całkiem niezły interes - pozostaje tylko pytanie, gdzie będzie ich nowa baza...

autobusiarz6

Post autor: autobusiarz6 » 2008-11-02, 12:50

Też jestem ciekaw gdzie się przeniosą. Może do zajezdni MZK.

[ Dodano: 08 Lis 2008 10:11 ]
Od dzisiaj(8.11.08 do 11.11.08) po Oświęcimiu będzie kursował autobus patriotyczny. Pierwszy kurs tego autobusu to kurs L/1 o 11:00 z Dworca PKP i później juz do końca danej służby będzie w dniu 8.11 obsługiwał L/1, 9.11 będzie kursował na linii 9 kursującej na trasie Stare Stawy - Dwory, 10.11 będzie kursował na linii 5 Os.Zasole - Os.Chemików - Os.Zasole (okrężna), a 11.11 pojawi się na linii 3 Dworzec PKP - Dwory. Za autobus patriotyczny będzie robił Man Goppel NM223 #69. W autobusie w godz. 11-15 młodzież będzie dawała różne ulotki, flagi, ponadto w autobusie będzie można posłuchać muzyki patriotycznej
Zdjęcie: http://www.phototrans.eu/14,278513,0.html

Państwowe Muzeum KL Auschwitz otrzymało darowiznę od Monachijskie Stowarzyszenie Komunikacyjne, a jest to Mercedes MB O405(chyba :lol: ). Autobus teraz czeka na zarejestrowanie w Polsce, później będzie woził turystów z KL Auschwitz I do KL Auschwitz - II - Birkenau. Ciekawe co będzie z dotychczasowym "autobusem muzealnym" czyli biało-czerwonym Jelczem M121, chyba, że oby dwa będą kursować między obozami, przynajmniej w okresie letnim, kiedy gniot jedzie bardzo napełniony.
artykuł: http://www.oswiecimskie24.pl/aktualnosc ... i%C4%99cim

[ Dodano: 10 Gru 2008 15:53 ]
Informacje MZK Oświęcim:


INFORMACJA

Miejski Zakład Komunikacji w Oświęcimiu informuje, że od dnia 31.12.2008 r. ulegają zmianie godziny odjazdów i trasy przejazdu następujących linii:
1. Linia Nr 1
Dni robocze
- kursy: 7:25 7:40 10:15 10:45 11:45 12:15 13:45 15:45 16:00 16:50 17:50 19:10 19:40 20:30 22:00 z ZCHO do Dworca zostają przedłużone do Zasola Pętli a kurs 15:25 z ZCHO do Społem Pętli
- kursy 5:20 8:40 8:55 9:10 10:40 11:10 12:10 12:40 13:25 14:10 20:05 20:55 21:30 będą realizowane od przystanku Zasole Pętla,
a kursy 15:55 i 18:20 od przystanku Społem Pętla
Dni wolne
- kursy: 7:15 8:10 10:50 12:30 16:35 17:35 20:35 21:05 23:45 z ZCHO do Dworca PKP zostają przedłużone do Zasola Pętli
- kursy: 4:20 7:35 7:55 9:15 10:35 11:15 12:55 16:25 17:30 21:30 22:55 będą realizowane od przystanku Zasole Pętla
Wszystkie kursy do i Zasola Pętli realizowane są ulicami Dworcową, Obozową.
2. Linia Nr 42
Dotychczasowe kursy tej linii w dni robocze o godz. 14:26 i 16:05
z Dworca PKP do Stawów Monowskich realizowane będą z tablicą kierunkową linii 43 Stawy Monowskie.
3. Linia Nr 46
Trasa wszystkich kursów tej linii w dni robocze zostaje skrócona do przystanku Bieruń Zabrzeg skąd realizowane będą kursy powrotne tej linii o godz. 6:10 7:20 8:40 12:05 14:30 15:55 17:05.


INFORMACJA

Miejski Zakład Komunikacji w Oświęcimiu informuje, że od dnia 14.12.2008 r. ulegają zmianie godziny odjazdów i trasy przejazdu na następujących liniach:
1. Linia Nr 1
a) dni robocze
odjazd kursu 17:05 ze Społem do ZCHO zostaje opóźniony o 5 minut na 17:10
b) dni wolne
- odjazdy z Dworca PKP do ZCHO kursów o godz. 4:30 i 4:50 zostają przyspieszone o 5 minut na 4:25 i 4:45
- odjazd z Zasola Pętli do ZCHO o godz. 5:25 zostaje opóźniony o 5 minut na 5:30
2. Linia Nr 23
Kurs w dni robocze o godz. 18:20 z Dworów II do przystanku Miasto zostaje przedłużony do Dworca PKP
3. Linia Nr 28
Kurs w dni robocze o godz. 5:07 z przystanku Kowal do Łęk Zasola zostaje przyspieszony na godz. 5:04. Utrzymany zostaje odjazd o godz. 5:16 z Dworca PKP.


INFORMACJA

Miejski Zakład Komunikacji w Oświęcimiu informuje, że od dnia 01.12.2008 r. nastąpią zmiany w kursowaniu następujących linii:
Linia Nr 1
Kurs o godz. 7:45 z Dworów Pętli do Dworca PKP zostaje przedłużony do Os. Stare Stawy
Linia Nr 2
Kurs o godz. 13:20 z ZCHO zostaje opóźniony na godz. 13:25


źródło: www.mzk.oswiecim.pl

Jak widać, w MZK będzie dużo zmian.

R-16

Post autor: R-16 » 2009-01-15, 22:31

MZK Oświęcim od 13 stycznia uruchomiło "daremny" rozkład jazdy z błędami -- www.mzk.oswiecim.pl widząc to, postanowiłem chociaż minimalnie wypełnić lukę -- http://www.mzkoswiecim.tnb.pl - polecam

autobusiarz6

Post autor: autobusiarz6 » 2009-03-31, 10:09

Kilka wiadomości z Oświęcimia i okolic:

-MZK Oświęcim:

26.03.2009 na zajezdnie dotarło 5 Dabów 12-1200B z układem drzwi: 2-0-2 z rocznika 1997. Autobusy zostały sprowadzone przez firmę Solaris. Zdjęcia: http://www.phototrans.eu/14,312572,0.html

W Oświęcimiu ma powstać nowa linia miejska linia 10 relacji:
Os. Zasole II Ośr.Zdr. - Muzeum - Os. Zasole I - Dw.PKP - Błonie - Miasto - Nojego - OCK - Szkoła 2 - Szkoła 1 (Kaufland) - Os. Stare Stawy
Jej głównym zadaniem ma być połączenie marketów (Lidl, Kaufland) w Oświęcimiu z Osiedlami: Zasole, Błonie, Stare Stawy, częściowo Chemików. Ta linia zostanie uruchomiona, gdy otworzą "Galeria Niwa"

W MZK są plany wpuszczania pasażerów tylko przednimi drzwiami tj. w KZK GOP i pokazanie kierowcy biletu lub jego zakup.

Wywiad z dyrektorem MZK: http://www.oswiecimskie24.pl/aktualnosc ... =77&kat=22

-PKSiS Oświęcim:

PKSiS też zakupił kilka nowych, używanych autobusów, a są to:
-2x Iveco Daily
-1x MAN Auwärter Clubstar
Zdjęcia Iveco: http://www.phototrans.eu/1014,92,349.html

PKSiS z dniem 1.01.2009 uruchomił 2 linie:
301 Oświęcim Muzeum - Stawy Grojeckie - Osiek - Głębowice
303 Osiek D.L - Malec - Kęty ZML
Linia 303 jest konkurencją dla linii MZK Kęty L/3

-MZK Kęty:

Z dniem 1.01.2009 zawiesił kursowanie 3 linii:
-16 Andrychów Osiedle - Brzezinka
-23 Andrychów Osiedle - Sułkowice Środkowe
-24 Andrychów Osiedle - Sułkowice Dzielec

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28962
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-03-31, 10:34

autobusiarz6 pisze:26.03.2009 na zajezdnie dotarło 5 Dabów 12-1200B z układem drzwi: 2-0-2 z rocznika 1997. Autobusy zostały sprowadzone przez firmę Solaris.
Bardzo ładne autobusy. I od razu widać, że zostały polakierowane. :)

Tylko czemu są dwu wejściowe ? ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Matlik
Posty: 612
Rejestracja: 2008-01-23, 23:02
Lokalizacja: Krynica-Zdrój

Post autor: Matlik » 2009-03-31, 11:13

Wtedy już takie tylko produkowali :)

filimer

Post autor: filimer » 2009-03-31, 13:49

Przynajmniej zrobili im przesuwne okna - swoją drogą szkoda, że w Oświęcimiu pod względem komunikacji jest taka nędza...

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2009-03-31, 15:59

J-31 pisze:Tylko czemu są dwu wejściowe ? ;)
To jest używany, a nie nowy autobus. Tu się nie wybiera.

autobusiarz6 pisze:
Z dniem 1.01.2009 zawiesił kursowanie 3 linii:
-16 Andrychów Osiedle - Brzezinka
-23 Andrychów Osiedle - Sułkowice Środkowe
-24 Andrychów Osiedle - Sułkowice Dzielec
Z jakiego powodu zostały zawieszone :?:

autobusiarz6

Post autor: autobusiarz6 » 2009-03-31, 17:56

Linie MZK Kęty 16,23,24 zostały zawieszone z powodu niskiej frekwencji tak pisze MZK Kęty.

No niestety w Oświęcimiu nadal sprowadzają Daby... lepiej by było gdyby zamiast 5x Dab sprowadzili np. 2x jakiś Man lub Neoplan 12-metrowy i nisko wejściowy/niskopodłogowy z tego samego rocznika. Ale tak jeśli nasze MZK jest tak "bogate" że w roku 2008 skasował 1xJelcza M120 z roku 1998 i 2x Jelcz M120 z roku 1997 i 2x Jelcz M120 z roku 1995 i 2x Daby z 1981,1982 to teraz musieli to nadrobić i musieli kupić 5 wysoko podłogowych autobusów. Zastanawia mnie tylko po co skasowali Jelcze z 1997r one by jeszcze z kilka lat pojeździły 3-5 lat, a Jelcz z 1998 wiem że coś się z nim stało chyba kratownica pękła , ale mogli by go wyremontować albo NG zrobić. Jelcze z 1995r. jeszcze by też pojeździły, przecież nadal kursuje trzeci Jelcz M120 z 1995r. W tych Dabach wkurza mnie układ drzwi 2-0-2 najgorzej jest jak jedzie zapełniony autobus a ty jesteś w środku autobusu i wysiadasz na takim przystanku, gdzie mało osób wysiada. Już wole jechać Jelczem z 1995r.bo on przynajmniej ma normalny układ drzwi 2-2-2.

filimer

Post autor: filimer » 2009-03-31, 18:37

Równie dobrze mogli wziąć w leasing całkowicie nowe niskopodłogowce. Generalnie rzecz biorąc w Oświęcimiu będzie trzeba zmienić prędzej czy później system finansowania KM, bo obecny jest kompletnie anachroniczny.

Awatar użytkownika
MADE IN HUNGARY
Posty: 166
Rejestracja: 2008-04-26, 15:18
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: MADE IN HUNGARY » 2009-03-31, 20:38

autobusiarz6 pisze:Linie MZK Kęty 16,23,24 zostały zawieszone z powodu niskiej frekwencji tak pisze MZK Kęty.

No niestety w Oświęcimiu nadal sprowadzają Daby... lepiej by było gdyby zamiast 5x Dab sprowadzili np. 2x jakiś Man lub Neoplan 12-metrowy i nisko wejściowy/niskopodłogowy z tego samego rocznika. Ale tak jeśli nasze MZK jest tak "bogate" że w roku 2008 skasował 1xJelcza M120 z roku 1998 i 2x Jelcz M120 z roku 1997 i 2x Jelcz M120 z roku 1995 i 2x Daby z 1981,1982 to teraz musieli to nadrobić i musieli kupić 5 wysoko podłogowych autobusów. Zastanawia mnie tylko po co skasowali Jelcze z 1997r one by jeszcze z kilka lat pojeździły 3-5 lat, a Jelcz z 1998 wiem że coś się z nim stało chyba kratownica pękła , ale mogli by go wyremontować albo NG zrobić. Jelcze z 1995r. jeszcze by też pojeździły, przecież nadal kursuje trzeci Jelcz M120 z 1995r. W tych Dabach wkurza mnie układ drzwi 2-0-2 najgorzej jest jak jedzie zapełniony autobus a ty jesteś w środku autobusu i wysiadasz na takim przystanku, gdzie mało osób wysiada. Już wole jechać Jelczem z 1995r.bo on przynajmniej ma normalny układ drzwi 2-2-2.
Lepszy DAB za jelcza, niz remont Jelcza. Po co remontować taki złom skoro tanio można kupić cos o wiele lepszego.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28962
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2009-04-01, 09:26

Amalio pisze:To jest używany, a nie nowy autobus. Tu się nie wybiera.
No przecież wiem, że to jest autobus używany, ale czy MZK musiało kupić koniecznie DAB-y. A czy nie mogli kupić czegoś innego. Zastanawiam się tylko, czy ten autobus jest dopasowany do realnych potrzeb MZK ;)
Obrazek

ODPOWIEDZ