[Tarnowskie Góry] MZKP
[Tarnowskie Góry] MZKP
Witam serdecznie
Ostatnimi czasy zainteresował mnie organizator KM MZKP Tarnowskie Góry A że nie lubię się niczym zajmować powierzchownie zacząłem szukać wykazu przewoźników wykonujących pracę przewozową na rzecz ww. Możecie mnie uznać za ograniczonego lub ochrzcić przysłówkami, ale nigdzie takiej listy nie udało mi się znaleźć
1)Czy moglibyście tak w skrócie wypisać choć tych najważniejszych?
2)Na jakiej zasadzie funkcjonuje linia PKS?Obowiązują na niej bilety PKS Zawiercie i KZK GOP/MZKP,ale jakoś trudno o informację na wozach o tych ostatnich... Jakim taborem jest obecnie obsługiwana?
Serdecznie dziękuję i zapraszam do dyskusji
Pozd®awiam
Ostatnimi czasy zainteresował mnie organizator KM MZKP Tarnowskie Góry A że nie lubię się niczym zajmować powierzchownie zacząłem szukać wykazu przewoźników wykonujących pracę przewozową na rzecz ww. Możecie mnie uznać za ograniczonego lub ochrzcić przysłówkami, ale nigdzie takiej listy nie udało mi się znaleźć
1)Czy moglibyście tak w skrócie wypisać choć tych najważniejszych?
2)Na jakiej zasadzie funkcjonuje linia PKS?Obowiązują na niej bilety PKS Zawiercie i KZK GOP/MZKP,ale jakoś trudno o informację na wozach o tych ostatnich... Jakim taborem jest obecnie obsługiwana?
Serdecznie dziękuję i zapraszam do dyskusji
Pozd®awiam
1) Jeśli chodzi o przewoźników to służę pomocą: najważniejszym i zarazem największym jest PKM Świerklaniec. Obsługuje on najwięcej linii, z reguły o największym natężeniu (np. 5, 19, 114, 129, 192 i przyspieszona 860). Prywaciaże stanowią resztę "przewoźników" (tak, w wielu przypadkach jest to zbyt dumnie brzmiące określenie) i raczej nie warto się o nich rozpisywać, choćby ze względu na żałosny tabor jakim dysponują (choć trzeba przyznać, że ostatnio trochę się zmieniło na korzyść, przybyło nieco niskopodłogowców). Najlepszym prywaciażem jak na mój gust jest firma Benedykt Nowak Transport (obsługuje linie także dla KZK GOP). Jego autobusy jeżdzą m. in. na 283, 614 i 670. Jeśli chodzi o pełny wykaz przewoźników to raczej nie dysponuję taką stroną (na www.wpk.katowice.pl jest spis dosłownie pełny: uwzględnieni są wszyscy przewoźnicy w regionie, także ci z MZK Tychy, KZK GOP itd., niemniej jednak warto tam zajrzeć).
Kolejny absurd MZKP-kilka niedawno powstałych linii kursujących gł. po gminie Zbrosławice tzn. chodzi mi o 153 712 738 791- z mapy MZKP wynika że nie wiadomo dokąd jadą- pzrykładowo 712 jedzie z TG do Przezchlebia, ale częśc kursów przez Czekanów a częśc przez Wieszową, przy czym te przez Wieszową niektóre kończa w Zbrosławicach a inne np. w Kamieńcu
pytanie?- jak właściwie pasażer ma się w tym połapac?
pytanie?- jak właściwie pasażer ma się w tym połapac?
na tych liniach jeżdżą zapewne głównie kierowcy, bo sądząc z częstotliwości niektórych to chyba nikt inny nie potrafi się wpasowac w rozkład...
153- z Pyskowic 5 kursów w robocze, 3 w wolne, z TG jeszcze mniej
712- z Przezchlebia 6 kursów, z Wieszowej i Zbrosławic po 3
738- 6 kursów z Wieszowej, 3 ze Zbrosławic i 2 z TG
791- coś koło 6-7 kursów, ciężko się w tym połapac:
http://www.kzkgop.pl/rozklady/start.php ... 1_20050926
proponuje te linie obsługiwac sześciokołową hulajnogą napędzaną na energie słoneczną
[ Dodano: 2006-08-07, 13:03 ]
czy jest dostępny gdzieś spis linii MZKP z podziałem na przewoźników, tzn. interesuje mnie które linie obsługuje PKM Świerklaniec, które Ampex itd.
dzięki z góry
153- z Pyskowic 5 kursów w robocze, 3 w wolne, z TG jeszcze mniej
712- z Przezchlebia 6 kursów, z Wieszowej i Zbrosławic po 3
738- 6 kursów z Wieszowej, 3 ze Zbrosławic i 2 z TG
791- coś koło 6-7 kursów, ciężko się w tym połapac:
http://www.kzkgop.pl/rozklady/start.php ... 1_20050926
proponuje te linie obsługiwac sześciokołową hulajnogą napędzaną na energie słoneczną
[ Dodano: 2006-08-07, 13:03 ]
czy jest dostępny gdzieś spis linii MZKP z podziałem na przewoźników, tzn. interesuje mnie które linie obsługuje PKM Świerklaniec, które Ampex itd.
dzięki z góry
To już prędzej, chociaż tylko 3 przewoźników z MZKP wzięło w tym udział. PKM Świerklaniec, ale oni to nawet nie mieli z tym problemów(ostatnia dostawa Ik280 z Poznania), Ampex(nie wziął żadnej linii, ale pożyczył część wozów Nowakowi), zaś co do samego Nowaka-> tu już można spekulować. Oficjalnie linii żadnej nie zaniedbał, ale najlepsze wozy posłał do KZK, a w MZKP zostawił co tu dużo mówić trupy...
Napiszę to w tym temacie - nie chcę zakładać nowego, bo po zablokowaniu neostrady łączę się przez bramkę proxy i zamiast listy tematów widzę kaszanę. Skoro temat traktuje o MZKP, chyba mogę tu zamieścić swoje propozycje zmian tras linii tego organizatora.
W wątku o Solarisach jest propozycja wydłużenia linii 148 do Chorzowa:
- "odwrócenie" kursowania 148, tzn. ustanowienie trasy: BYTOM PKP - Rozbark, Brzeziny Śl., Dąbrówka Wielka, Maciejkowice - CHORZÓW (np.) PLAC HUTNIKÓW.
- zmiana trasy 860, polegająca na puszczeniu jej tak, jak dawne 78, tzn. KATOWICE - Dąb, Chorzów, Łagiewniki, Szarlej, Piekary Śl. - OS. WIECZORKA, czyli tak jak teraz jeździ minibus M861. Wreszczie zaczęłoby to przypominać linię przyspieszoną, a utrzymując obecną częstotliwość możnaby odzyskać jeden autobus, który mógłby zasilić "piątkę".
- być może jestem w błędzie, ale wydaje mi się, że kursy 860 do późnego wieczora nie są potrzebne. Zamiast nich proponowałbym wydłużyć godziny kursowania linii 168.
Nie chcę się rozpisywać, więc o pozostałych moich wizjach napiszę innym razem.
W wątku o Solarisach jest propozycja wydłużenia linii 148 do Chorzowa:
Ja widziałbym to całkiem inaczej, a mianowicie tak:rzelfix pisze:Ja bym proponował wydłużenie linii 148 do rynku w Chorzowie, daleko nie jest, a frekwencja by chociaż wzrosła i można by trochę odciążyć 6/41 na odcinku Rozbark Siemianowicka - Chorzów Rynek. Poza tym wiadomo jakie jest zapotrzebowanie mieszkańców Piekar Śl. na transport do Chorzowa.
- "odwrócenie" kursowania 148, tzn. ustanowienie trasy: BYTOM PKP - Rozbark, Brzeziny Śl., Dąbrówka Wielka, Maciejkowice - CHORZÓW (np.) PLAC HUTNIKÓW.
- zmiana trasy 860, polegająca na puszczeniu jej tak, jak dawne 78, tzn. KATOWICE - Dąb, Chorzów, Łagiewniki, Szarlej, Piekary Śl. - OS. WIECZORKA, czyli tak jak teraz jeździ minibus M861. Wreszczie zaczęłoby to przypominać linię przyspieszoną, a utrzymując obecną częstotliwość możnaby odzyskać jeden autobus, który mógłby zasilić "piątkę".
- być może jestem w błędzie, ale wydaje mi się, że kursy 860 do późnego wieczora nie są potrzebne. Zamiast nich proponowałbym wydłużyć godziny kursowania linii 168.
Nie chcę się rozpisywać, więc o pozostałych moich wizjach napiszę innym razem.