Michalczewski (dawniej: ITS)
Jeśli chodzi o okna - na grupie dyskusyjnej ZTMu głos zabrał autor ostatnich zdjęć Lion'sów zamieszczonych na "Przegubowcu". Ponoć okna uchylne to stan przejściowy, tylko po to, aby wozy mogły wyjechać na linie. Producent okien przesuwanych nie poradził sobie z ich pękaniem, więc zabrała się za to inna firma - testy wypadły pomyślnie i za jakiś czas okna znów będą stopniowo wymianiane - tym razem na zgodne z treścią przetargu. Trzymajmy kciuki
Nie, to zdecydowanie było tak, że napisy się zdezintegrowały w związku z wymianą okien, a potem je poodklejali całkiem, żeby to jakoś wyglądało.Lopez pisze:A to nie było tak, że ZTM uznał, że logo firmy zajmuje zbyt dużą powierzchnię i wtedy je usunęli?
Przecież gdyby ZTM tak uznał, nie zdejmowaliby ich po kawałku
To przez te wypadające okna, trzeba było szybko zastąpić czymś wadliwy produkt, i nie było czasu na rozczulanie się nad napisami i pilnowanie, żeby każdy z autobusów miał je tak samo rozmieszczone. Ale teraz wymienią im ponownie okna na przesuwne, tym razem już na wersję niewypadającą, i skompletują napisy.7370 pisze:To granda z tym wyglądem NG363, przecież te z pierwszej serii każdy ma inaczej okna napisy ma co drugi, trzeci. Głupiego to robota.
Po co? Pobiadolić można, ale i tak za jakiś czas będzie dobrze. w ogóle nie bardzo rozumiem, o co ci chodzi.7370 pisze:ale teraz chyba można się nad tym porozwozić i coś zrobić
ZTM myśli tak. Ajent wozi ludzi. Nowoczesnymi, nowiutkimi autobusami. Nie ma na niego skarg. I w dodatku za mniej niż MZA. Czego chcieć więcej?7370 pisze:nie wiem dlaczego ZTM w ogóle nie myśli nad jakąkolwiek estetyką.
Poza tym, w warszawskiej KM są ważniejsze rzeczy do poprawy niż estetyka autobusów ITS-u…
No sądzę że z pierwszymi upałami letnimi raczej skargi się posypię bo kto by widział żeby na 18 m MAN-a było okno uchylne i przesuwne, klima to zawsze za mało, szczególnie w zatłoczonym busie na linii z małą ilością przystanków np. 510.plocmaster pisze:ZTM myśli tak. Ajent wozi ludzi. Nowoczesnymi, nowiutkimi autobusami. Nie ma na niego skarg. I w dodatku za mniej niż MZA. Czego chcieć więcej?
Poza tym, w warszawskiej KM są ważniejsze rzeczy do poprawy niż estetyka autobusów ITS-u…
Eee tam.7370 pisze:No sądzę że z pierwszymi upałami letnimi raczej skargi się posypię bo kto by widział żeby na 18 m MAN-a było okno uchylne i przesuwne, klima to zawsze za mało, szczególnie w zatłoczonym busie na linii z małą ilością przystanków np. 510.
Tak, kierman automatycznie wytacza się ze swojej kabiny i kwadratem blokuje okna Bez nabijania się — nie, okna w warszawskich SU18 są blokowane ręcznie kwadratem, w MAN-ach ITS-u to nie wiem, ale pewnie tak samo.KKS pisze:Czy mi się wydaje, czy przy włączeniu klimy automatycznie załącza się blokada okien?
Klima w lutym? Czy to aby na pewno był warszawski 195?7370 pisze:Jaka tam blokada nie dalej jak 3 tyg temu jechałem na 195, klima grzała aż miło i tak stałem przy otwartym oknie.
Hmmm. Jako warszawiak, Pozwólcie, że rzucę parę słów na forum...
A zatem przypomnę - chociaż kol. Plocmaster już to napisał - logo ITS zniknęło tylko z części Lion's-ów i tylko z ich lewej burty. Na prawej stronie logo pozostało, ponieważ okno pomiędzy III i IV drzwiami były pełne i nie wymagały wymiany.
Jedyną rzeczą, której domagał się ZTM - nie rozumiem po co - był nakaz demontażu czerwonego paska nad okiennego. Decyzja nie zrozumiała.
Po drugie sprawa okien jest wciąż nie zakończona, a zatem musimy poczekać na jej rozwiązanie. I wtedy jest nadzieja na "normalizację" estetyki Lion's-ów. Na szczęście ten problem nie dotyczy wszystkich pojazdów a jedynie części.
Otóż faktycznie w Solarisach nie ma czegoś takiego jak "automatycznego" ryglowania okien. Ja w ogóle się nie spotkałem z tym nigdzie. Np. W Gdańsku jechałem klimatyzowanymi - Solarisem i MAN-em (ZKM). I tam przy działającej klimie można było uchylić okno.
W przypadku MAN-ów Lion's City ITS A Michalczewski również nie ma czegoś takiego jak "automatycznego ryglowania". Po prostu kierowca załącza klimę, a pasażerowie mogą sobie pootwierać okna.
Co ciekawe - o ile w SU 18 III jest możliwość zablokowania okien kwadratem (w W-wie nawet z tego skorzystano), o tyle w odsuwanych oknach które zainstalowano w ITS-owski MAN-ach w ogóle nie ma takiej możliwości.
Nie wiem jeszcze jak będzie w tych najnowszych oknach....
========Tą część postu napisałem 12 czerwca 2007==========
Miło mi napisać, że producent szyb uporał się w końcu z problemem tłuczenia się okien w Lion'sach. I teraz coraz więcej MAN-ów Lion's City ma już z powrotem pełny zestaw szyb odsuwanych. Nie ma z nimi problemów - nie tłuką się.
Jednakże logo jeszcze nie wróciło na lewy bok. Póki co producent stopniowo wyposaża kolejne autobusy w odsuwane okna
Oj coś chyba źle Słyszałeś. Logo przewoźnika na MAN-ach LC jest wymiarami zbliżone do loga zainstalowanego na autobusach już wcześniej użytkowanych (od 2003 roku) czyli MAN-ach NL223. W zasadzie jest ono takie same. ZTM - jeśli nawet domagał się jakiś zmian, to ITS ich nie uwzględnił. ITS nie demontuje logo na polecenie ZTM-u a z powodu okien...Lopez pisze:W każdym razie logo też ITS miał wymienić na mniejsze.
A zatem przypomnę - chociaż kol. Plocmaster już to napisał - logo ITS zniknęło tylko z części Lion's-ów i tylko z ich lewej burty. Na prawej stronie logo pozostało, ponieważ okno pomiędzy III i IV drzwiami były pełne i nie wymagały wymiany.
Jedyną rzeczą, której domagał się ZTM - nie rozumiem po co - był nakaz demontażu czerwonego paska nad okiennego. Decyzja nie zrozumiała.
Po pierwsze co ma ZTM do zdefragmentowanego logo firmy ITS. To jest problem tylko i wyłącznie firmy ITS Michalczewski.7370 pisze:ale teraz chyba można się nad tym porozwozić i coś zrobić, nie wiem dlaczego ZTM w ogóle nie myśli nad jakąkolwiek estetyką.
Po drugie sprawa okien jest wciąż nie zakończona, a zatem musimy poczekać na jej rozwiązanie. I wtedy jest nadzieja na "normalizację" estetyki Lion's-ów. Na szczęście ten problem nie dotyczy wszystkich pojazdów a jedynie części.
Hmmm. Kol. Plocmaster znów mnie ubiegł w odpowiedzi, ale z racji odległości pozostawił coś dla mnieKKS pisze:Czy mi się wydaje, czy przy włączeniu klimy automatycznie załącza się blokada okien?
Otóż faktycznie w Solarisach nie ma czegoś takiego jak "automatycznego" ryglowania okien. Ja w ogóle się nie spotkałem z tym nigdzie. Np. W Gdańsku jechałem klimatyzowanymi - Solarisem i MAN-em (ZKM). I tam przy działającej klimie można było uchylić okno.
W przypadku MAN-ów Lion's City ITS A Michalczewski również nie ma czegoś takiego jak "automatycznego ryglowania". Po prostu kierowca załącza klimę, a pasażerowie mogą sobie pootwierać okna.
Co ciekawe - o ile w SU 18 III jest możliwość zablokowania okien kwadratem (w W-wie nawet z tego skorzystano), o tyle w odsuwanych oknach które zainstalowano w ITS-owski MAN-ach w ogóle nie ma takiej możliwości.
Nie wiem jeszcze jak będzie w tych najnowszych oknach....
========Tą część postu napisałem 12 czerwca 2007==========
Miło mi napisać, że producent szyb uporał się w końcu z problemem tłuczenia się okien w Lion'sach. I teraz coraz więcej MAN-ów Lion's City ma już z powrotem pełny zestaw szyb odsuwanych. Nie ma z nimi problemów - nie tłuką się.
Jednakże logo jeszcze nie wróciło na lewy bok. Póki co producent stopniowo wyposaża kolejne autobusy w odsuwane okna
ITS Michalczewski kupuje Solarisy!!! Umowa dotyczy dostawy 27 autobusów miejskich Solaris Urbino 12.
http://infobus.pl/text.php?from=rss&id=16618
Skąd ta nagła zmiana? Zawsze Many, a tu... Byłem zdziwiony.
http://infobus.pl/text.php?from=rss&id=16618
Skąd ta nagła zmiana? Zawsze Many, a tu... Byłem zdziwiony.