Michalczewski (dawniej: ITS)

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
Lopez

Post autor: Lopez »

plocmaster pisze:Przecież gdyby ZTM tak uznał, nie zdejmowaliby ich po kawałku
W każdym razie logo też ITS miał wymienić na mniejsze.

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

To granda z tym wyglądem NG363, przecież te z pierwszej serii każdy ma inaczej okna :shocked: napisy ma co drugi, trzeci. Głupiego to robota.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

7370 pisze:To granda z tym wyglądem NG363, przecież te z pierwszej serii każdy ma inaczej okna napisy ma co drugi, trzeci. Głupiego to robota.
To przez te wypadające okna, trzeba było szybko zastąpić czymś wadliwy produkt, i nie było czasu na rozczulanie się nad napisami i pilnowanie, żeby każdy z autobusów miał je tak samo rozmieszczone. Ale teraz wymienią im ponownie okna na przesuwne, tym razem już na wersję niewypadającą, i skompletują napisy.

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

ale teraz chyba można się nad tym porozwozić i coś zrobić, nie wiem dlaczego ZTM w ogóle nie myśli nad jakąkolwiek estetyką.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Ja tam wolę jak przewoźnik dba o to, by okno nie wypadło z ramy i nie walnęło mi w łeb, niż że dba o estetykę. Najpierw bezpieczeństwo. Co według Ciebie powinni zrobić? Trzymać te wozy w zajezdni aż do rozwiązania problemu?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

7370 pisze:ale teraz chyba można się nad tym porozwozić i coś zrobić
Po co? Pobiadolić można, ale i tak za jakiś czas będzie dobrze. w ogóle nie bardzo rozumiem, o co ci chodzi.
7370 pisze:nie wiem dlaczego ZTM w ogóle nie myśli nad jakąkolwiek estetyką.
ZTM myśli tak. Ajent wozi ludzi. Nowoczesnymi, nowiutkimi autobusami. Nie ma na niego skarg. I w dodatku za mniej niż MZA. Czego chcieć więcej? ;)
Poza tym, w warszawskiej KM są ważniejsze rzeczy do poprawy niż estetyka autobusów ITS-u…

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

plocmaster pisze:ZTM myśli tak. Ajent wozi ludzi. Nowoczesnymi, nowiutkimi autobusami. Nie ma na niego skarg. I w dodatku za mniej niż MZA. Czego chcieć więcej?
Poza tym, w warszawskiej KM są ważniejsze rzeczy do poprawy niż estetyka autobusów ITS-u…
No sądzę że z pierwszymi upałami letnimi raczej skargi się posypię bo kto by widział żeby na 18 m MAN-a było okno uchylne i przesuwne, klima to zawsze za mało, szczególnie w zatłoczonym busie na linii z małą ilością przystanków np. 510.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Czy mi się wydaje, czy przy włączeniu klimy automatycznie załącza się blokada okien?

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Jaka tam blokada nie dalej jak 3 tyg temu jechałem na 195, klima grzała aż miło i tak stałem przy otwartym oknie.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Może najpierw ludzie pootwierali okna, a dopiero potem kierowca włączył klimę, u nas tak w wakacje robili i potem okien nie szło pootwierać :D

Lopez

Post autor: Lopez »

7370 pisze:klima to zawsze za mało
Nie zawsze. W Polsce zawsze, przynajmniej w godzinach szczytu.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

7370 pisze:No sądzę że z pierwszymi upałami letnimi raczej skargi się posypię bo kto by widział żeby na 18 m MAN-a było okno uchylne i przesuwne, klima to zawsze za mało, szczególnie w zatłoczonym busie na linii z małą ilością przystanków np. 510.
Eee tam.
KKS pisze:Czy mi się wydaje, czy przy włączeniu klimy automatycznie załącza się blokada okien?
Tak, kierman automatycznie wytacza się ze swojej kabiny i kwadratem blokuje okna :retard: Bez nabijania się — nie, okna w warszawskich SU18 są blokowane ręcznie kwadratem, w MAN-ach ITS-u to nie wiem, ale pewnie tak samo.
7370 pisze:Jaka tam blokada nie dalej jak 3 tyg temu jechałem na 195, klima grzała aż miło i tak stałem przy otwartym oknie.
Klima w lutym? Czy to aby na pewno był warszawski 195? :nuts:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Hmmm. Jako warszawiak, Pozwólcie, że rzucę parę słów na forum... :mruga:
Lopez pisze:W każdym razie logo też ITS miał wymienić na mniejsze.
Oj coś chyba źle Słyszałeś. Logo przewoźnika na MAN-ach LC jest wymiarami zbliżone do loga zainstalowanego na autobusach już wcześniej użytkowanych (od 2003 roku) czyli MAN-ach NL223. W zasadzie jest ono takie same. ZTM - jeśli nawet domagał się jakiś zmian, to ITS ich nie uwzględnił. ITS nie demontuje logo na polecenie ZTM-u a z powodu okien... :confused:

A zatem przypomnę - chociaż kol. Plocmaster już to napisał - logo ITS zniknęło tylko z części Lion's-ów i tylko z ich lewej burty. Na prawej stronie logo pozostało, ponieważ okno pomiędzy III i IV drzwiami były pełne i nie wymagały wymiany.

Jedyną rzeczą, której domagał się ZTM - nie rozumiem po co - był nakaz demontażu czerwonego paska nad okiennego. Decyzja nie zrozumiała. :nuts:
7370 pisze:ale teraz chyba można się nad tym porozwozić i coś zrobić, nie wiem dlaczego ZTM w ogóle nie myśli nad jakąkolwiek estetyką.
Po pierwsze co ma ZTM do zdefragmentowanego logo firmy ITS. To jest problem tylko i wyłącznie firmy ITS Michalczewski.

Po drugie sprawa okien jest wciąż nie zakończona, a zatem musimy poczekać na jej rozwiązanie. I wtedy jest nadzieja na "normalizację" estetyki Lion's-ów. Na szczęście ten problem nie dotyczy wszystkich pojazdów a jedynie części. ;)
KKS pisze:Czy mi się wydaje, czy przy włączeniu klimy automatycznie załącza się blokada okien?
Hmmm. Kol. Plocmaster znów mnie ubiegł w odpowiedzi, ale z racji odległości pozostawił coś dla mnie :mruga:

Otóż faktycznie w Solarisach nie ma czegoś takiego jak "automatycznego" ryglowania okien. Ja w ogóle się nie spotkałem z tym nigdzie. Np. W Gdańsku jechałem klimatyzowanymi - Solarisem i MAN-em (ZKM). I tam przy działającej klimie można było uchylić okno.

W przypadku MAN-ów Lion's City ITS A Michalczewski również nie ma czegoś takiego jak "automatycznego ryglowania". Po prostu kierowca załącza klimę, a pasażerowie mogą sobie pootwierać okna.

Co ciekawe - o ile w SU 18 III jest możliwość zablokowania okien kwadratem (w W-wie nawet z tego skorzystano), o tyle w odsuwanych oknach które zainstalowano w ITS-owski MAN-ach w ogóle nie ma takiej możliwości. :cool:

Nie wiem jeszcze jak będzie w tych najnowszych oknach.... ;)

========Tą część postu napisałem 12 czerwca 2007==========
Miło mi napisać, że producent szyb uporał się w końcu z problemem tłuczenia się okien w Lion'sach. I teraz coraz więcej MAN-ów Lion's City ma już z powrotem pełny zestaw szyb odsuwanych. Nie ma z nimi problemów - nie tłuką się.

Jednakże logo jeszcze nie wróciło na lewy bok. Póki co producent stopniowo wyposaża kolejne autobusy w odsuwane okna ;)

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie »

ITS Michalczewski kupuje Solarisy!!! Umowa dotyczy dostawy 27 autobusów miejskich Solaris Urbino 12.
http://infobus.pl/text.php?from=rss&id=16618
Skąd ta nagła zmiana? Zawsze Many, a tu... Byłem zdziwiony.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Gadzie pisze:Skąd ta nagła zmiana? Zawsze Many, a tu... Byłem zdziwiony.
Kupili NL223 i im za dużo palą, kupili NG363 LC i im szyby wypadały, ile można to wytrzymywać.

Lopez

Post autor: Lopez »

Gadzie pisze:ITS Michalczewski kupuje Solarisy
I bardzo dobrze. Pamiętam jeszcze jak w Radomiu jeździły takie rupiele, że strach było wsiadać ;)

[ Dodano: 13 Mar 2008 21:06 ]
Nie było to zresztą w sumie tak dawno...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

plocmaster pisze:Kupili NL223 i im za dużo palą, kupili NG363 LC i im szyby wypadały, ile można to wytrzymywać.
No tak, ale oni wybrali taki tabor do obsługi komunikacji miejskiej w Warszawie... a te Solarisy ITS kupuje wyłącznie do obsługi km w Radomiu. Co i tak muszę przyznać, jest dla mnie sensacją - ale zgodnie z tym co napisał Lopez powyżej - czas wymienić radomskie stare rupiecie na nowsze pojazdy :)

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

Firma w końcu załapała się na dofinansowanie z mazowcieckiego RPO zakupu 8 krótkich gazowców (klik klik).
W OPZ nie doprecyzowano o jaką pojemność silnika chodzi. Zatem na wstępie (a właściwie dopóki nie padną pytania) odpada Solaris i Solbus z motorem Cummins ISLG (8.9 l O ile dobrze pamiętam). Zostaje MAN, Scania i Mercedes. Ostatnią dwójkę raczej skreślamy, czyli zostaje Lion's. Hmmm. To byłoby ciekawe, gdyby pierwsze Lwy w Radomiu się pojawiły. Ale jest to przetarg oparty na procedurze cywilnej, więc czort wie co dokładnie może się zdarzyć.
Z ciekawostek widzę, że Michalczewski zastrzegł sobie uzgodnienie logotypu na wiatrołapach. Nieźle.

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 282
Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G

Post autor: TranslatorPS »

Nie chcę się powtarzać z FRI, ale... Solaris oferuje instalacje CNG z MAN E2876LUH02, który to ma pojemność skokową 12816cm^3 i z tym silnikiem mogą oferować ile im się podoba. Szczególnie, że ITS jednak lubi MANa i ich silniki mogłyby być dla nich plusem.
Solbus Solcity SM12 CNG jest podawany tylko jako z silnikiem Iveco Cursor C78 ENT G, a ten nie ma nawet 8 litrów pojemności. Cummins w Solbusie jest oferowany, ale... tylko na ON i LNG.

I tyle kopiuj-wklej :)

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

TranslatorPS pisze:Nie chcę się powtarzać z FRI, ale... Solaris oferuje instalacje CNG z MAN E2876LUH02, który to ma pojemność skokową 12816cm^3 i z tym silnikiem mogą oferować ile im się podoba.
Hehe. Dawno i nieprawda.
TranslatorPS pisze:Szczególnie, że ITS jednak lubi MANa i ich silniki mogłyby być dla nich plusem.
Zrazili się do nich po Warszawie.
TranslatorPS pisze:Solbus Solcity SM12 CNG jest podawany tylko jako z silnikiem Iveco Cursor C78 ENT G, a ten nie ma nawet 8 litrów pojemności.
7,8 l brutto uściślając. Cummins ISLG (8,9 l brutto) jest również w ofercie.
TranslatorPS pisze:Cummins w Solbusie jest oferowany, ale... tylko na ON i LNG.
Bzdura.
TranslatorPS pisze:I tyle kopiuj-wklej :)
Zaraz Ci dam CTRL + V na FRI :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Organizatorzy i przewoźnicy”