MZK Kędzierzyn-Koźle
W końcu to plac niezłomnychKKS pisze:E tam, dla chcącego nic trudnego, w Swarzędzu 15-metrowe autobusy wjeżdżają w taki zakręt i do niedawna jeździły po całkiem wysokich progach zwalniających, więc jak się chce to się da
MZK sp. z o.o. Kędzierzyn-Koźle testuje Volvo 7900 hybrid testy potrwają do 5 Maja.
http://info.radiopark.com.pl/index.php/ ... ko%C5%BAlu
http://info.radiopark.com.pl/index.php/ ... ko%C5%BAlu
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
To nie jest 9700, to 7700.Jack the Ripper pisze:Jeżeli to ten ze zdjęcia to v7900 to to na pewno nie jest...
http://phototrans.pl/14,617690,0,Volvo_ ... 217PF.html
http://mzkkk.pl/0,80,aktualnosci.html
Nowość w komunikacji miejskiej w tym peryferyjnym miasteczku
Warto też zwrócić uwagę na opcje jakie są zawarte w planie transportowym... planowane jest wprowadzenie automatów biletowych na przystankach i pojazdach. Jak również rozszerzenie dostępności do komunikacji miejskiej o ościenne gminy. Proponuję zwrócić uwagę na to, że na liniach 9 i 13 pozostaje chęć pozostawienia pojazdów typu MEGA (>13 m.). Mit o wycofaniu autobusów przegubowych obalony.
Pozdrawiam po długiej przerwie nieobecności
Nowość w komunikacji miejskiej w tym peryferyjnym miasteczku
Warto też zwrócić uwagę na opcje jakie są zawarte w planie transportowym... planowane jest wprowadzenie automatów biletowych na przystankach i pojazdach. Jak również rozszerzenie dostępności do komunikacji miejskiej o ościenne gminy. Proponuję zwrócić uwagę na to, że na liniach 9 i 13 pozostaje chęć pozostawienia pojazdów typu MEGA (>13 m.). Mit o wycofaniu autobusów przegubowych obalony.
Pozdrawiam po długiej przerwie nieobecności
W ogóle Plan Transportowy naszego miasta zapowiada rewolucyjne zmiany które jak znam życie będzie ciężko wprowadzić w Kędzierzynie-Koźlu Co do przegubowych to będzie ich 2 sztuki, choć dla mnie zamiast na "9" przegub powinien się pojawić na "1" lub "5" i oczywiście "13" jak najbardziej gdzie na dwóch brygadach szczytowych były Ikarusy 280 Ale co warto zauważyć, to planuje się aż 19 sztuk pojazdów typu MIDI a typu MAXI tylko 18 (czyli mniej niż obecnie) a na dodatek typu MINI sztuk 4 .Niestety Kędzierzyn-Koźle się wyludnia w 2033 będzie ok. 47 tysięcy mieszkańców czyli aż o 13 tysięcy ludzi mniej niż teraz czyli wiadomo, że będzie mniejsze zapotrzebowanie na komunikację miejską. Co do rozszerzenia sieci komunikacyjnej to w Kędzierzynie-Koźlu zrobi się małe KZK GOP lub MZK Jastrzębie-Zdrój Myślę, że dobrym pomysłem jest budowa węzła przesiadkowego (intermodalnego) przy dworcu PKP w Kędzierzynie. Tych zmian jakie się planuje zrobić, naprawdę jest dużo i niektóre są ciekawe np: 2, 3 i 6 miesięczne bilety (nie będzie biletów trasowanych, tylko sieciowe ) czy linia łącząca Azoty, Piasty i Śródmieście (obecnie to linia nr "7" ale ona ma zdecydowanie za mało kursów) dlatego planuje się zrobić drogę która by łączyła ul. Królowej Jadwigi (os.Piastów) z ul.Wojska Polskiego (granica Azot i Śródmieścia) i puszczenie na nią najprawdopodobniej "1". Niektóre te rzeczy są normalnie w innych miastach, ale Kędzierzyn-Koźle nie jest normalnym miastem
Re: Miejski Zakład Komunikacji w Kędzierzynie-Koźlu
Nie puszczą wszystkich linii przez Odrzańskie zresztą przy modernizacji ul. Kozielskiej [(w tym roku być może pierwszy etap od skrzyżowania z ul.Gliwicką (nowe rondo) do łącznika z obwodnicą)] planuje się przesunąć wszystkie przystanki na Kozielskiej i jeden z nich będzie przy skrzyżowaniu z łącznikiem obwodnicy więc "9" przestanie mieć wariant przez galerię a "12"-stkę wchłonie "2"
Zresztą gmina ogłosiła przetarg na 3 sztuki autobusów klasy MIDI (9,6m - 10,5 m). Jeden przyjedzie do 30 września br. a pozostałe najpóźniej do 28 lutego 2015 roku. Faworytami są Solaris Urbino 10 i SOR BN 10,5 (oba modele były testowane już w Kędzierzynie-Koźlu). Autobusy oczywiście mają spełniać normy EURO 6. Ciekawostką jest to że autobusy te mają mieć klimatyzację przestrzeni pasażerskiej co w Kędzierzynie-Koźlu jest nowością (za wyjątkiem Solarisa Inter Urbino który raczej jest busem na wynajem lub kursy szkolne, choć czasami obsługuje "1", "2", "9" lub "13"). Solarisy od numeru taborowego #156 w górę mają klimatyzację kabiny kierowcy, nie wiem jak kto wygląda w SOR'ach a pozostałe autobusy nie posiadają jakiejkolwiek klimatyzacji.
Jest możliwość, że w tym i następnym roku może przyjechać po jednym autobusie przegubowym. A tak poza tym nie ma raczej co się napalać na autobusy MAXI i MEGA. W Kędzierzynie-Koźlu będzie się stawiało na MIDI jak i również MINI. Niestety miasto się wyludnia i przez to spada liczba pasażerów a ci którzy jeszcze mieszkają tu coraz bardziej stawiają na samochód więc za kilka lat pojazdy klasy MIDI będą przeważać w Kędzierzynie-Koźlu. Oczywiście na pewno gmina zakupi 12 metrowe pojazdy bo Ikarusy się powoli wysłużają a gmina planuje że najstarsze autobusy w MZK mają mieć 16 lat więc już odpadają Ikarus 260, Ikarusy 280 (dlatego w ciągu dwóch lat mogą przyjechać nowe przegubowce) i Ikarusy 415 a za dwa lata dołączą 2 MANY NL222 #101 i #102.
MZK też uruchomiła System dynamicznej informacji pasażerskiej http://mzkkk.kiedyprzyjedzie.pl/ gdzie można sprawdzić kiedy naprawdę przyjedzie autobus pod dany przystanek.
Już tak się rozpisałem to poprawię pierwszy post
Trasy linii:
1. Koźle Stadion - Azoty Zakłady Azotowe/Brama OXO
2. osiedle Piastów - Rogi Stocznia/Koźle dworzec PKP
3. osiedle Kuźniczka - Biurowiec Z. Chemicznych
4. Koźle ul.Głubczycka (TESCO) - Kędzierzyn dworzec PKP/sp. INPARCO
5. Pogorzelec ul.Partyzantów - Sławięcice Bar Danka
6. Rogi Stocznia - Koźle ul. Głubczycka (TESCO)
7. Biurowiec Z. Chemicznych - Azoty Zakłady Azotowe
8. Pogorzelec ul.Partyzantów - Blachownia Elektrownia
9. Pogorzelec ul.Partyzantów - Sławięcice ul.Batorego
12. Koźle dworzec PKP/Rogi Stocznia - osiedle Piastów przez C.H. Odrzańskie Ogrody
13/H. Koźle dworzec PKP - Blachownia Elektrownia/Biurowiec Z. Chemicznych
N. Koźle dworzec PKP - Sławięcice Bar Danka przez Azoty Azotor
* wybrane kursy:
linii 1 do: Zakłady Azotowe Stokaż Amoniaku, Kuźniczka Cmentarz, Piotra Skargi III
linii 2 przez: Żabieniec
linii 3 przez: Lenartowice, do: Blachownia Berger, Blachownia Elektrownia, Kuźniczka Cmentarz
linii 5 do: Ujazd PKS
linii 7 przez: Rogi ul.Bukowa, do: Rogi ul.Bukowa
linii 7 do: Zakłady Azotowe Brama OXO
linii 8 do: przez: Lenartowice, do: Brzeźce
linii 9 przez: C.H. Odrzańskie Ogrody, Kuźniczka Cmentarz, do: Cisowa Osiedle Powodzian, Miejsce Kłodnickie
linii 13 przez: Koźle Port
Tabor:
21x Solaris Urbino 12
1x Solaris Inter Urbino
6x MAN NL222
1x MAN NL223
2x Kapena Thesi City
4x Ikarus 415.14
1x Ikarus 260.73A
2x Ikarus 280
8x SOR BN 8,5
W temacie przewoźników nie piszemy o zmianach na liniach komunikacyjnych ani o rzeczach które podlegają organizatorom transportu zbiorowego. Od tego jest inny dział. //Kędzior.
Zresztą gmina ogłosiła przetarg na 3 sztuki autobusów klasy MIDI (9,6m - 10,5 m). Jeden przyjedzie do 30 września br. a pozostałe najpóźniej do 28 lutego 2015 roku. Faworytami są Solaris Urbino 10 i SOR BN 10,5 (oba modele były testowane już w Kędzierzynie-Koźlu). Autobusy oczywiście mają spełniać normy EURO 6. Ciekawostką jest to że autobusy te mają mieć klimatyzację przestrzeni pasażerskiej co w Kędzierzynie-Koźlu jest nowością (za wyjątkiem Solarisa Inter Urbino który raczej jest busem na wynajem lub kursy szkolne, choć czasami obsługuje "1", "2", "9" lub "13"). Solarisy od numeru taborowego #156 w górę mają klimatyzację kabiny kierowcy, nie wiem jak kto wygląda w SOR'ach a pozostałe autobusy nie posiadają jakiejkolwiek klimatyzacji.
Jest możliwość, że w tym i następnym roku może przyjechać po jednym autobusie przegubowym. A tak poza tym nie ma raczej co się napalać na autobusy MAXI i MEGA. W Kędzierzynie-Koźlu będzie się stawiało na MIDI jak i również MINI. Niestety miasto się wyludnia i przez to spada liczba pasażerów a ci którzy jeszcze mieszkają tu coraz bardziej stawiają na samochód więc za kilka lat pojazdy klasy MIDI będą przeważać w Kędzierzynie-Koźlu. Oczywiście na pewno gmina zakupi 12 metrowe pojazdy bo Ikarusy się powoli wysłużają a gmina planuje że najstarsze autobusy w MZK mają mieć 16 lat więc już odpadają Ikarus 260, Ikarusy 280 (dlatego w ciągu dwóch lat mogą przyjechać nowe przegubowce) i Ikarusy 415 a za dwa lata dołączą 2 MANY NL222 #101 i #102.
MZK też uruchomiła System dynamicznej informacji pasażerskiej http://mzkkk.kiedyprzyjedzie.pl/ gdzie można sprawdzić kiedy naprawdę przyjedzie autobus pod dany przystanek.
Już tak się rozpisałem to poprawię pierwszy post
Trasy linii:
1. Koźle Stadion - Azoty Zakłady Azotowe/Brama OXO
2. osiedle Piastów - Rogi Stocznia/Koźle dworzec PKP
3. osiedle Kuźniczka - Biurowiec Z. Chemicznych
4. Koźle ul.Głubczycka (TESCO) - Kędzierzyn dworzec PKP/sp. INPARCO
5. Pogorzelec ul.Partyzantów - Sławięcice Bar Danka
6. Rogi Stocznia - Koźle ul. Głubczycka (TESCO)
7. Biurowiec Z. Chemicznych - Azoty Zakłady Azotowe
8. Pogorzelec ul.Partyzantów - Blachownia Elektrownia
9. Pogorzelec ul.Partyzantów - Sławięcice ul.Batorego
12. Koźle dworzec PKP/Rogi Stocznia - osiedle Piastów przez C.H. Odrzańskie Ogrody
13/H. Koźle dworzec PKP - Blachownia Elektrownia/Biurowiec Z. Chemicznych
N. Koźle dworzec PKP - Sławięcice Bar Danka przez Azoty Azotor
* wybrane kursy:
linii 1 do: Zakłady Azotowe Stokaż Amoniaku, Kuźniczka Cmentarz, Piotra Skargi III
linii 2 przez: Żabieniec
linii 3 przez: Lenartowice, do: Blachownia Berger, Blachownia Elektrownia, Kuźniczka Cmentarz
linii 5 do: Ujazd PKS
linii 7 przez: Rogi ul.Bukowa, do: Rogi ul.Bukowa
linii 7 do: Zakłady Azotowe Brama OXO
linii 8 do: przez: Lenartowice, do: Brzeźce
linii 9 przez: C.H. Odrzańskie Ogrody, Kuźniczka Cmentarz, do: Cisowa Osiedle Powodzian, Miejsce Kłodnickie
linii 13 przez: Koźle Port
Tabor:
21x Solaris Urbino 12
1x Solaris Inter Urbino
6x MAN NL222
1x MAN NL223
2x Kapena Thesi City
4x Ikarus 415.14
1x Ikarus 260.73A
2x Ikarus 280
8x SOR BN 8,5
W temacie przewoźników nie piszemy o zmianach na liniach komunikacyjnych ani o rzeczach które podlegają organizatorom transportu zbiorowego. Od tego jest inny dział. //Kędzior.
Re: Miejski Zakład Komunikacji w Kędzierzynie-Koźlu
http://imageshack.com/a/img829/8403/dvzx.jpg
Mercedes Benz O530G #300
Oto najnowszy nabytek MZK K-K. Przyjechał wczoraj, wyjedzie najprawdopodobniej za 2 tygodnie (info od dyspozytora), bo czeka na nowe kasowniki itd. Nie wiem czy planowane są kolejne zakupy. Nie mniej jednak niezła niespodzianka.
Foto robione totalnie z zaskoczenia idąc z dworca do domu. Sory za złą jakość.
Mercedes Benz O530G #300
Oto najnowszy nabytek MZK K-K. Przyjechał wczoraj, wyjedzie najprawdopodobniej za 2 tygodnie (info od dyspozytora), bo czeka na nowe kasowniki itd. Nie wiem czy planowane są kolejne zakupy. Nie mniej jednak niezła niespodzianka.
Foto robione totalnie z zaskoczenia idąc z dworca do domu. Sory za złą jakość.
Re: Miejski Zakład Komunikacji w Kędzierzynie-Koźlu
Szkoda, że nie w barwach zakładowych.
Re: Miejski Zakład Komunikacji w Kędzierzynie-Koźlu
Może kiedyś go przemalują. Ale i tak jest przepiękny.
Re: Miejski Zakład Komunikacji w Kędzierzynie-Koźlu
Autobus w barwach zakładu pogrzebowego nie może być przepiękny... Niemniej jednak miło, że MZK postanowiło wkońcu zakupić coś większego.
Re: Miejski Zakład Komunikacji w Kędzierzynie-Koźlu
Kwestia gustu. Niektórym nie podobają się "różowe cukiereczki", które straszą swoją "bylejakością".
Re: Miejski Zakład Komunikacji w Kędzierzynie-Koźlu
Ale jakie różowe cukiereczki Co straszyłoby bylejakością Zakładowe malowanie