MZK Piła
MZK Piła
Hej ! Chciałbym wam przedstawić MZK Piła.Zacznę do taboru.
Autosan H9-21 (1 sztuka)
Jelcz 120M (12 sztuk)
Jelcz M121MB (3 sztuki)
Jelcz PR110M (9 sztuk)
Neoplan N4009 (2 sztuki)
Neoplan N4016 (11 sztuk)
Solaris Urbino 10 (3 sztuki)
Solaris Urbino 12 (4 sztuki)
Więc razem jest 45 autobusów. MZK Piła posiada 21 lini , 17 linii miejskich ,3 linie podmiejskie i 1 linia sezonowa.
Autosan H9-21 (1 sztuka)
Jelcz 120M (12 sztuk)
Jelcz M121MB (3 sztuki)
Jelcz PR110M (9 sztuk)
Neoplan N4009 (2 sztuki)
Neoplan N4016 (11 sztuk)
Solaris Urbino 10 (3 sztuki)
Solaris Urbino 12 (4 sztuki)
Więc razem jest 45 autobusów. MZK Piła posiada 21 lini , 17 linii miejskich ,3 linie podmiejskie i 1 linia sezonowa.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
To będzie rok MZK
Nowe autobusy i karta miejska - już pewne.
Radni we wtorek „przyklepali” podwyższenie kapitału Miejskiego Zakładu Komunikacji. Wartość miejskiej spółki wzrośnie w tym roku o 6,5 mln zł, a w przyszłym o kolejny milion. Pieniądze zostaną przeznaczone na zakup nowych autobusów i wprowadzenie systemu karty miejskiej.
Zdecydowanie szybciej niż karta miejska, zostaną wprowadzone do użytku nowe autobusy. Pierwsze z nich zobaczymy na ulicach w ciągu 3 do 6 miesięcy. Będą to fabrycznie nowe pojazdy, na które procedura przetargowa rozpocznie się niemal natychmiast. Nie będzie to jednak 8 pojazdów, jak zapowiadano wcześniej, a… 9. Na zakup 8 autobusów zostaną przeznaczone środki z podwyższenia kapitału, natomiast jeszcze jeden pojazd MZK kupi z własnych środków.
W tej chwili po ulicach Piły poruszają się 44 miejskie autobusy. 21 z nich to Jelcze, z których 6 zostało zakupionych po roku 2000, a 3 z nich to pojazdy niskopodłogowe z silnikami Mercedesa. Druga połowa floty miejskiego przewoźnika (22 pojazdy), to Neoplany i Solarisy, a parku maszynowego dopełnia 1 Autosan.
Nowe autobusy nie powiększą liczby autobusów, a wymienią pojazdy, które z racji wieku i stopnia wyeksploatowania muszą zakończyć pracę. Przy okazji podwyższą komfort podróżowania po mieście - zostaną wyposażone w klimatyzację zarówno w kabinie kierowcy, jak i kabinie pasażerskiej. Docelowo w MZK mają zostać tylko 4 stare Jelcze, które będą traktowane jako autobusy awaryjne.
Prezes MZK, Antoni Serwacki, sygnalizuje jednak, że tegoroczna wymiana nie wyczerpie problemu starzejących się autobusów. W przyszłym roku powinna rozpocząć się wymiana najstarszych, 12 - 13-letnich, Neoplanów.
- W końcu będziemy mieć pełną ewidencję przejazdów dotowanych z miejskiego budżetu - mówił prezes MZK, Antoni Serwacki. Fot. Marcin Maziarz
Drugim, zdecydowanie większym wyzwaniem dla MZK, będzie wprowadzenie systemu karty miejskiej. W tym roku na jego wprowadzenie Rada Miasta przeznaczyła z miejskiego budżetu pół miliona złotych. Kolejny milion jest już zaplanowany w przyszłorocznym budżecie. - Wprowadzenie karty będzie miało poważne konsekwencje dla budżetu miasta - mówił Antoni Serwacki, prezes MZK. - Będziemy mieć w końcu pełną ewidencję przejazdów, dokładne rozliczenie przejazdów ulgowych i darmowych. W grudniu wejdzie w życie unijna dyrektywa 1370, która nakazuje dokładne rozliczenia przejazdów dotowanych.
W trakcie dyskusji radna Maria Miller (PiS) twierdziła, że Piła jest zbyt małym miastem, by funkcjonowała w nim karta miejska, a jej wprowadzenie spowoduje chaos. - To nieprawda - mówił Antoni Serwacki. - Karta miejska z powodzeniem funkcjonuje w mniejszych od Piły miastach, na przykład w Wejherowie czy Radomsku.
Wdrożenie projektu potrwa ponad pół roku. W Lublinie zajęło 8 miesięcy.
¯ycie Piły
link: http://www.zycie.pila.pl/informacje/200 ... /index.php
Marcin_3558 pisze:W przyszłym roku powinna rozpocząć się wymiana najstarszych, 12 - 13-letnich, Neoplanów.
Czyli mają do wymiany jeszcze 6 Jelczy i chcą wymienić Neoplany?Marcin_3558 pisze:W tej chwili po ulicach Piły poruszają się 44 miejskie autobusy. 21 z nich to Jelcze, z których 6 zostało zakupionych po roku 2000
http://www.radiomerkury.pl/index.php?art=32536
Ciekawi mnie, dlaczego Winterthur pozbywa się 3-letniego autobusu...
Ciekawi mnie, dlaczego Winterthur pozbywa się 3-letniego autobusu...
Możliwe, że dostarczono do nich partię pojazdów, która posiadała poważną wadę, więc zwrócili je producentowi.J-31 pisze:To rzeczywiście podejrzane. Czyżby te Solarisy były aż tak wadliwe, że Winterthur postanowił się ich szybko pozbyć ?
Taa ciekawa teoria - zwłaszcza, że Solarisy stanowią większość ich taboruoloslawusus123 pisze:Albo przewoźnik w związku z kryzysem szuka najzwyczajniejszych oszczędności i tnie na tym czego ma najmniej.... na Solarach
To się wtedy pozbywa najstarszych autobusów, a nie najnowszychŁK-MZK pisze: Może tam cieli linie i pewna ilość była im zbędna.
Skoro tak to ja mam teorie następującą. Spółka nie ma kasy, okazało się, że wpływy są dużo mniejsze, albo dopłaty, w każdym bądź razie muszą tnąc linie i szukac kasy, żeby przetrwac ten rok, w związku z tym sprzedają to co jest najnowsze, aby wyciągnąc najwięcej pieniędzy i w ten sposób załatac dziure jednocześnie nie pozbawiając się znacznej ilości taboruAmalio pisze:Taa ciekawa teoria - zwłaszcza, że Solarisy stanowią większość ich taboru
Winterthur jest miastem partnerskim Piły i sprzedaje im już od jakiegoś czasu różne niskacze. Gdyby było tak, jak piszesz, to odkupiliby je od Solarisa. Możliwe, że np. partia autobusów była inaczej wyposażona i chcą się jej pozbyć, a Piły nie stać na zakup większej ilości autobusów. Amalio - orientujesz się, ile wozów przyszło do Winterthuru w tej partii, co U12 dla Piły?Amalio pisze:Możliwe, że dostarczono do nich partię pojazdów, która posiadała poważną wadę, więc zwrócili je producentowi.
[ Dodano: 11 Mar 2009 20:08 ]
Na TWB wozu ze zdjęcia (#223) w ogóle nie ma, natomiast są dwa inne wozy z 2006 roku i spełniają one normy EEV.
I jeszcze jeden dopisek - pod fotą jest napisane, że są trzy takie autobusy, czyżby więc do Piły trafił EEV?
Twoja teoria upada, bo zapominasz o istnieniu spadku wartości, który jest największy w pierwszych latach, a dodatkowe wyposażenie ( jak silnik EEV) jeszcze ten spadek powiększa, więc byłaby to głupota.oloslawusus123 pisze: Skoro tak to ja mam teorie następującą. Spółka nie ma kasy, okazało się, że wpływy są dużo mniejsze, albo dopłaty, w każdym bądź razie muszą tnąc linie i szukac kasy, żeby przetrwac ten rok, w związku z tym sprzedają to co jest najnowsze, aby wyciągnąc najwięcej pieniędzy i w ten sposób załatac dziure jednocześnie nie pozbawiając się znacznej ilości taboru
Po za tym my nie mówimy o Polsce tylko Szwajcarii - tam nie tnie się z dnia na dzień kursów, bo do KM podchodzi się bardziej profesjonalnie niż u nas. I jeżeli nawet by nagle pół miasta wyemigrowało, to raczej zmiany w rozkładzie odbyły się kosztem przegubowych autobusów, a nie solowych.
Zdaje się, że tylko trzy pojazdy zostały wtedy dostarczone. Tak więc możliwe, że rzeczywiście coś z nimi było nie tak.KKS pisze:Amalio - orientujesz się, ile wozów przyszło do Winterthuru w tej partii, co U12 dla Piły?
Zgadza sięKKS pisze:czyżby więc do Piły trafił EEV?