MPK Rzeszów

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
Adrian_

MPK Rzeszów

Post autor: Adrian_ » 2006-09-28, 22:30

Ostatni raz rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Rzeszowie zmieniane były 1 września. Tymczasem miesiąc po ostatniej zmianie MPK Rzeszów wprowadza kolejne zmiany w rozkładzie. Likwidacji, ani utworzeniu nie ulegnie żadna nowa linia, natomiast zmieni się ilośc kursów oraz ich częstotliwość. Oto zmiany, jakie MPK Rzeszów zamierza wprowadzić od poniedziałku:
Linia nr. 1:Autobusy kursować będą do ul. Ciepłowniczej EC lub ul. Załęskiej ZK,
gdzie niektóre kursy zostają wydłużone do ul.Spichleżowej Elewator. Równocześnie wprowadza się dodatkowe kursy do al. Piłsudskiego UW, a w soboty i niedziele do Dworca PKP.
Linia nr. 11:
Autobusy kursować będą z al. Kopisto UR trasą bez zmian do ul.Potockiego AR.

Linia nr. 16:
Wprowadza się dodatkowe kursy wydłużone do ul. Przemysłowej.

Linia nr. 36:
Wprowadza się dodatkowe kursy do ul. Rocha lasek.
Linia nr. 7:
Wprowadza się kursy do Ośrodka Szkolenia Politechniki Rzeszowskiej w Jasionce.
Szczególnie ważną zmianą są dodatkowe kursy linii nr. 7 do OSPR w Jasionce, które spowodują usprawnienie komunikacji w tej miejscowości, jak i na trasie do Rzeszowa (jest co prawda linia nr. 2 oraz linia nr. 14 przejeżdżające przez Jasionkę, ale niestety nie kursują zbyt często).

marekJG

Post autor: marekJG » 2006-12-28, 11:13

Adrian_ pisze:Linia nr. 16:
Wprowadza się dodatkowe kursy wydłużone do ul. Przemysłowej
Przecież 16 zawsze jeździła na Przemysłową. Dopiero pożniej MPK skróciło kursy do Dworca PKP a teraz znów częśc przywraca. Moim zdaniem wszystkie powinny tam docierac.
Szkoda, iż nie zlikwidowano idiotycznej 39 która jeździ cały czas pusta. To się nazywa ekonomia.

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-12-28, 23:52

Linia 39 jeździła tylko w czasie wakacyjnych remontów i była tzw. "uzupełniającą szczytówką". Obecnie chyba już nawet nie jeździ.

marekJG

Post autor: marekJG » 2006-12-30, 15:41

Adrian_ pisze:Linia 39 jeździła tylko w czasie wakacyjnych remontów i była tzw. "uzupełniającą szczytówką". Obecnie chyba już nawet nie jeździ.
Nie jest to prawda. Linia 39 kursuje cały czas na trasie Dworzec PKP- Pl. Wolności- Targowa- Szopena- Dąbrowskiego- Powstańców W.- Przemysłowa. Została wprowadzona w wyniku reformy układu komuniakcyjnego w mieście. W założeniu MPK ma rekompensowac pasażerom dojazd na Przemysłową po skroceniu linii 16 do Dworca PKP. Lecz wykorzystanie jest bardzo małe. Średnio autobusem jeździ ok 7-8 osób, więc jest to całkowicie nietrafiony pomysł.

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-12-30, 16:04

marekJG pisze:Średnio autobusem jeździ ok 7-8 osób, więc jest to całkowicie nietrafiony pomysł.
Nie tylko z tego powodu. Otóż rzeszowskie MPK nie ma odpowiednio długiego autobusu do obsługi tej linii. Tabor MPK zasilają autobusy 12-sto, 15-sto i 18-metrowe autobusy, zaś do obsługi linii o mniejszym natężeniu brakuje po prostu taboru. W czasie testów mniejszych autobusów w Rzeszowie jeździły one głównie na linii 39, gdyż prawdę mówiąc na nią nadawały się idealnie. Natomiast obecnie tabor na linii 39 jest niewłaściwie wykorzystywany. W każdym bądź razie linia ta (oczywiście jeśli nadal będzie utrzymywac się tak niska frekwencja) powinna zostać zlikwidowana i mam nadzieję, że za jakiś czas tak się stanie :).

marekJG

MPK Rzeszów

Post autor: marekJG » 2007-09-25, 18:47

Mam prośbę, czy ktoś może mi podac aktualny spis taboru MPK W Rzeszowie, chodzi mi dokładnie o to ile obecnie posiadają PRek i czy w związku z ubiegłorocznym zakupuem Supero skasowano adekwatną ilość tego modelu Z góry dzięki za pomoc

PE 099

Post autor: PE 099 » 2007-09-25, 19:39

Autosan A844MN- 1 sztuka;
Jelcz PR110- 81 sztuk;
Jelcz M120- 23 sztuki
Jelcz M120MM/1- 8 sztuk;
Jelcz M120MM/2- 4 sztuki;
Jelcz M120M/4 CNG- 10 sztuk;
Jelcz M125M/4 CNG- 11 sztuk;
Jelcz M181MB- 4 sztuki;
Mercedes O405N2- 3 sztuki;
SU12- 29 sztuk;
SU12 CNG- 9 sztuk;
SU15- 8 sztuk;
Man NL223- 5 sztuk;

To tyle.

marekJG

Post autor: marekJG » 2007-09-26, 11:55

Dzięki posiadałem podobne dane , ale teraz jestem pewny jeszcze arz dzięki

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4018
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2008-07-15, 21:01

Nie wiedziałem gdzie to dodać. Dam to tutaj.
MPK Rzeszów chcą kupić Anglicy

Już dwie zagraniczne firmy chcą kupić rzeszowskie MPK. Po francuskiej Veolii teraz o nasze autobusy pytają Anglicy.

Nieoficjalnie mówi się, że jest to firma Arriva, obsługująca transport autobusowy i kolejowy w całej Europie.

Anglicy wejście do Rzeszowa uzależniają od propozycji miasta. Bardziej od kupna całego MPK interesowałaby ich obsługa poszczególnych linii. Tymczasem władze Rzeszowa nie podjęły jeszcze decyzji w tej sprawie. Wiele zależy od wizji miejskiego transportu, jaką zaproponuje główny specjalista ds. transportu miejskiego. Taka osoba w Rzeszowie będzie pracować od sierpnia (lada dzień urzędnicy ogłoszą konkurs na to stanowisko) i z czasem stworzy Zarząd Transportu Miejskiego.

Brytyjska firma Arriva to przewoźnik działający w 10 krajach Europy. Obsługuje zarówno autobusowe przewozy miejskie i międzymiastowe jak i transport kolejowy. Działa m.in. w Czechach i Danii. W Polsce od niedawna Arriva jest obecna w woj. kujawsko - pomorskim.

info z : http://obywatelski.slupsk.pl/forum/viewtopic.php?t=2951

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2008-07-15, 22:49

Marcin_3558 pisze:Taka osoba w Rzeszowie będzie pracować od sierpnia (lada dzień urzędnicy ogłoszą konkurs na to stanowisko) i z czasem stworzy Zarząd Transportu Miejskiego.
Czemu nie od razu, a potem obliczyć, ile autobusów jest do wycofania na już i zrobić na tyle przetarg, a nie robić jakieś kombinacje ze „sprzedażą MPK”? W kolejnym mieście zabierają się to od wydalniczej strony.
BTW ciekawe, co by było, gdyby prywaciarz oprócz kwestii przewoźniczych przejął także całą organizację KM. Aż strach myśleć…

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29136
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-07-22, 12:57

plocmaster pisze:W kolejnym mieście zabierają się to od wydalniczej strony.
I możliwe, że robią to celowo :cool:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2008-07-22, 16:19

Jakby zrobić to porządnie, też dałoby się uszczknąć coś dla siebie

filimer

Post autor: filimer » 2008-10-28, 21:27

gazeta.pl pisze:
Przetarg na obsługę nowej linii autobusowej

RZESZÓW. Miasto chce uruchomić nową linię autobusową. O tym, kto ją będzie obsługiwał, zadecyduje przetarg. Największe szanse będzie miała firma, która zaproponuje niskie ceny biletów

Taki przetarg to w Rzeszowie nowość. Dotychczas wszystkie linie obsługiwało Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne. - Zapowiadaliśmy, że będziemy chcieli wprowadzić element konkurencji. To może spowodować podwyższenie jakości usług, a także obniżkę cen biletów - tłumaczy Maciej Chłodnicki, rzecznik prezydenta Rzeszowa.

Wybrana już została trasa nowej linii. - Autobusy będą ruszały z pętli przy ul. Błogosławionej Karoliny i dalej jechały ulicami: Wiktora, Witosa, Krakowską, Piłsudskiego, Targową, Szopena, Hetmańską, Powstańców Warszawy i Batalionów Chłopskich do pętli przy Błogosławionej Karoliny - wyjaśnia Grzegorz Dyś, główny specjalista ds. komunikacji miejskiej w urzędzie miasta. - Linia na razie nie ma numeru. Dostanie go po przetargu - dodaje Dyś. A ten ma być ogłoszony niebawem. - Dokumenty są już praktycznie przygotowane. Jeśli uda się całą procedurę sprawnie przeprowadzić, to autobusy zaczną jeździć tą trasą już od nowego roku - przypuszczają urzędnicy. W przetargu będzie mogła wystartować każda firma, która dysponuje odpowiednim taborem. - Wymagane jest m.in. to, aby posiadała autobusy niskopodłogowe oraz by nie miały one więcej niż dziesięć lat - mówi Dyś. Jednym z najistotniejszych czynników przy wyborze firmy ma być cena biletów. - Chodzi o to, aby bilet normalny jednoprzejazdowy obowiązujący w tej nowej linii był tańszy niż ten w autobusach MPK - tłumaczy specjalista ds. komunikacji miejskiej.

Jeśli nowa linia przyjmie się, to miasto będzie przeprowadzało kolejne przetargi. Są już gotowe następne trzy propozycje linii autobusowych. Czy to, że miasto decyduje się na przetargi, w których mogą zwyciężyć zewnętrzne firmy transportowe, nie pogłębi kłopotów mocno zadłużonego miejskiego przewoźnika? - Nikt nie broni MPK wzięcia udziału w przetargach - słyszymy w ratuszu.
W Rzeszowie ktoś ma nieźle w głowie... Rozumiem dystrybucję biletów przez organizatora komunikacji i przetargi na obsługę linii, ale osobny przewoźnik z osobnymi biletami i tabor w takim wieku? Z czym do ludzi...

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29136
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-10-29, 09:27

gazeta.pl pisze:Wymagane jest m.in. to, aby posiadała autobusy niskopodłogowe oraz by nie miały one więcej niż dziesięć lat - mówi Dyś. Jednym z najistotniejszych czynników przy wyborze firmy ma być cena biletów. - Chodzi o to, aby bilet normalny jednoprzejazdowy obowiązujący w tej nowej linii był tańszy niż ten w autobusach MPK - tłumaczy specjalista ds. komunikacji miejskiej.
Czyli co władze Rzeszowa chcą wprowadzić busiarza ? :chytry:

Czegoś nie rozumiem. Wprowadzić firmę, z osobnymi biletami. Rzeczywiście trochę bez sensu. :roll:

9507
Posty: 2880
Rejestracja: 2008-10-03, 18:15
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: 9507 » 2008-10-29, 17:17

przetargi na obsługę linii, ale osobny przewoźnik z osobnymi biletami i tabor w takim wieku? Z czym do ludzi...
We Wrocławiu w przetargu na strefówki był taki sam limit wieku taborowego - autobusy w takim wieku nie muszą być złe.

ŁK-MZK

Post autor: ŁK-MZK » 2008-10-30, 11:20

Nie mogą zrobić jak w Przemyślu żeby busiarze jeździli na zlecenie w tym przypadku MPK :?: Trochę smutno mi się robi, że kolejne przedsiębiorstwo na podkarpaciu ma problemy z komunikacją :( . Mogliby może by na linie gdzie busiarz ma jeździć przecież puścić Solinę i nie wiem czy by byli stratni.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29136
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-10-30, 11:51

ŁK-MZK pisze:Mogliby może by na linie gdzie busiarz ma jeździć przecież puścić Solinę i nie wiem czy by byli stratni.
No, tak, ale może te dwie Soliny, które niedawno kupili mają już zatrudnienie na innych liniach ? ;)

ŁK-MZK

Post autor: ŁK-MZK » 2008-10-30, 12:26

J-31 pisze:No, tak, ale może te dwie Soliny, które niedawno kupili mają już zatrudnienie na innych liniach ?
Widziałem je na lini 0 czyli koło, co wydało mi się dziwne. Tylko, że oddając linie prywatnym przewoźnikom zaczynają proces powolnego końca MPK, mogę się mylić. Po jednej jak będą tak oddawać to nic dobrego nie wróżę.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29136
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-10-30, 13:15

ŁK-MZK, z tego co napisano, wynika, że...
gazeta.pl pisze:RZESZÓW. Miasto chce uruchomić nową linię autobusową. O tym, kto ją będzie obsługiwał, zadecyduje przetarg. Największe szanse będzie miała firma, która zaproponuje niskie ceny biletów
... a to oznacza, że oni niczego - póki co - nie oddają, tylko chcą aby tą nową linię, obsługiwał jakiś prywaciarz ;)

ŁK-MZK

Post autor: ŁK-MZK » 2009-04-08, 22:59

Dwa małe autosany, na których zakup przez MPK budżet miasta w ubiegłym roku specjalnie wysupłał 708 tys. zł, nie wożą rzeszowian. - Jeden stoi w serwisie, drugi w zajezdni - alarmuje nas jeden z kierowców - piszą Super Nowości.
Więcej: http://www.infobus.pl/text.php?id=23843&from=main

W sumie to autobusy łapią rdze na zajezdni zamiast jeździć liniowo. Swoją drogą jak byłem w Rzeszowie to widziałem raz Soline na lini "0" czyli na Kole.
A takie jest tłumaczenie dlaczego Autosany nie jeżdżą...
Autobusy będą jeździć już w tym tygodniu - dodaje Marek Filip, dyrektor techniczny MPK. - Pojazdy były w okresie docierania. Nie było sytuacji, by kierowcy byli karani za większe zużycie paliwa, które musieliśmy sprawdzić w praktycznej eksploatacji.

ODPOWIEDZ