Strona 1 z 1

Ciężka sytuacja w PKS Kielce

: 2006-10-22, 20:13
autor: Adrian_
PKS Kielce popadł ostatnimi czasy w gigantyczne kłopoty. Konta firmy zostały zajęte przez komornika przysłanego do PKS-u Kielce dzięki dostawcy paliw i urzędowi miasta Kielce. Stacja paliw została w trybie natychmiastowym zamknięta, przez co autobusy PKS-u musza tankować paliwo na mieście. Najczęściej korzystają z usług stacji paliw JET, gdzie jest najtaniej. Kłopoty z paliwem w PKS-ie Kielce zaczęły się już podczas tegorocznych wakacji. Wtedy też został wstrzymane dostawy paliwa, które dla PKS-u dostarczała firma Mante z którą PKS wiązała umowa. Powodem wstrzymania dostaw paliw było zadłużenie PKS-u wobec firmy Mante. Ostatnie dostawy paliwa przez firmę Mante zostały dokonane w lipcu. Wtedy też PKS Kielce zapłacił ostatnią ratę za dostawy. W związku z tym firma paliwowa za pośrednictwem komornika rozpoczełą windykację należności i zajęła konto spółki. PKS spłacił część zadłużenia, ale mimo to nie wznowiono dla niego dostaw paliw. Obecnie trwają negocjacje w tej sprawie i całkiem możliwe, że dostawy paliw znów zostaną wznowione. Na razie spółka nawiązała kontakt z nowym dostawcą paliwa, który udzielił PKS-owi kredytu kupieckiego, dzięki czemu PKS odebrał już kilka beczek posiadających w środku 30 tysięcy litrów oleju napędowego. Jednak pożar w Możejkach k. Kielc skutecznie utrudnił dostawy paliw. PKS Kielce potrzebuje dziennie 6 tysięcy litrów oleju napędowego. Z racji tego, iż stacja benzynowa jest zamknięta kierowcy jeżdżą tankowąc do miasta. Płatności na stacji benzynowej regulowane są przez kierowców gotówką przez co nie ma problemów z kontami zajętymi przez komorników. Windykację długów PKS-u zlecił też kielecki ratusz (chodzi o podatek od nieruchomości). We wrześniu PKS Kielce spłacił część zaległości. Prezes PKS-u Kielce podkreśla, iż sytuacja spółki jest ciężka. PKS stara się spłacać kolejne zaległości i raty postępowania układowego, zaś załoga dostaje terminowo wypłaty. Prezes PKS-u Kielce podkreśla też, iż nie dopuści do zwolnień grupowych, ani też tym bardziej do upadłości spółki. Obecnie w PKS-ie Kielce powstaje program naprawczy mający na celu wyprowadzić spółkę na prostą i zniwelowanie błędów powstałych podczas działań poprzedniego zarządu. By poprawić sytuację w firmie prezes kieleckiego PKS-u zamierza za jakiś czas sprowadzić kilka sprawnych, używanych autobusów w nieżłym stanie. Więcej o tej całej sprawie przeczytacie tutaj: http://miasta.gazeta.pl/kielce/1,47262,3695932.html

: 2006-10-23, 19:13
autor: Dominik
Widać z tego artykułu PKS popadł w poważne kłopoty, nie dość że ma zaległości finansowe wobec firmy dostarczającej paliwo do PKS oraz nie płacenie w terminie podatku. Nie wiem czy PKS dalej pociągnie skoro dyrektor mówi nie ma mowy o upadłości firmy i zwolnieniach grupowych. A przewodniczący rady mówi że obecna sytuacja to efekt działań poprzedniego zarządu.

: 2006-10-23, 21:26
autor: Adrian_
Nie martw się, PKS Kielce zapewne za pare miesięcy stanie na nogi. Nie jest to przedsiębiorstwo skazane na upadłość, bo gdyby tak było musieli by mieć również ograniczoną ilość zysków. A w tym przypadku PKS Kielce obsługuje bardzo dużo połączeń pospiesznych i lokalnych, posiada całkiem porządne autobusy, wciąż pozyskuje pieniądze na spłaty długów, a dodatkowo w ramach planu naprawczego zamierza zakupić używki. Przedsiębiorstwo, przed którym stoi wizja wyjścia na prostą nie upadnie. Zresztą każdy PKS ma dziś długi i każdy z nimi walczy i dodam tylko, iż PKS Kielce nie jest w najgorszych tarapatach w województwie świętokrzyskim. Znacznie gorzej jest np. w PKS-ie Skarżysko-Kamienna. Przedsiębiorstwo to przejęła prywatna firma "Iwopol" nie związana z transportem komunikacyjnym i zrobiło sobie z PKS-u tzw. "dojną krowę". Na dzień dzisiejszy w skarżyskim PKS-ie nie inwestuje się nawet w tabor, który stanowią Autosany H9-21, kilka H10-11, kilka PR110D Lux oraz przestarzały Neoplan N216H Jetliner. Tamtejsze przedsiębiorstwo tnie kursy, jak może i dopóki zarząd się nie zmieni (zwłaszcza dyrektor) to skarżyskiego PKS-u może wkrótce nie być. W najlepszej sytuacji w świętokrzyskim jest PKS Ostrowiec Świętokrzyski, choć nie można powiedzieć, że jest aż tak idealnie. A jeśli chodzi o PKS Kielce to widać, że determinacja obecnego zarządu w dążeniu do poprawy stanu spółki może okazać się bardzo potrzebna. Mam nadzieję, ze to tylko przejściowe problemy w tym przedsiębiorstwie :).

: 2006-10-28, 21:09
autor: Mariusz005
A PKS w moim mieście radzi sobie bardzo nieźle.

PKS Elbląg nie ma żadnych problemów z pieniędzmi. Ok 2 lata temu wybudowali sobie nowiutki budynek dworca PKS. Mają także największą liczbę autokarów w polsce.

Obrazek
Obrazek

: 2006-10-28, 21:25
autor: Adrian_
Mariusz005 pisze:A PKS w moim mieście radzi sobie bardzo nieźle.
Nic dziwnego, skoro PKS Elbląg utrzymuje się też z obsługi komunikacji miejskich, mają kilka tras pospiesznych z których nieźle zarabiają itd. PKS Kielce w porównaniu z PKS-em Elbląg jest znacznie biedniejszy. Z tego, co obserwuję to np. na trasie do Rzeszowa regularnie jeżdżą albo H10-10, albo Peerki, a lepszy tabor wystawiany jest na tą trasę tylko "w miarę możliwości" :/.