MZK Opole

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
Adrian_

MZK Opole

Post autor: Adrian_ » 2006-11-16, 20:15

We wtorek doszło do spotkania związków zawodowych MZK Opole z prezesem. Ich spotkanie dotyczyło podwyżek dla wszystkich pracowników opolskiego MZK, których pracownicy domagają się już od pewnego czasu. Podwyżka miałaby opiewać na 30%. Ostatecznie nie udało się rozwiązać tej sprawy. Związkowa "Solidarność" w MZK zgodziła się nawet na podniesienie płac w MZK o 15% w tym roku i tyle samo w kwietniu 2007r. Za tydzień ma dojść do kolejnego spotkania z zarządem i radą nadzorczą MZK. Jeśli znów nie dojdzie do porozumienia związkowcy zapowiadają referendum, w którym pracownicy MZK opowiedzą się za ewentualnym strajkiem. Jeżeli pomysł zostanie poparty dojdzie do strajku. Do czasu ewentualnego strajku autobusy MZK będą jeździć bez zmian. Jest to jednak ostateczność. Dodatkowo dodam, iż pracownicy MZK Opole od 7-miu lat nie otrzymali żadnej podwyżki, zaś pracownicy spółki co roku zarabiają coraz mniej. To spowodowało konieczność wyegzekwowanie podwyżki płac w tej firmie. Swój post opierałem na tych 2-ch artykułach.
¬ródła: http://miasta.gazeta.pl/opole/1,35086,3736227.html
http://miasta.gazeta.pl/opole/1,35086,3738328.html

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2006-11-17, 10:09

Widać, że Prezes tudzież Zarząd MZK Opole ma ciężki okres. Najpierw mieszkańcy domagali się wyrzucenia Prezesa, a teraz pracownicy MZK chcą podwyżek i szantażują Zarząd strajkiem.... :chytry:
Obrazek

Adrian_

Post autor: Adrian_ » 2006-11-19, 22:06

J-31 pisze:Widać, że Prezes tudzież Zarząd MZK Opole ma ciężki okres.
Ogólnie rzecz biorąc jest to wina niewłaściwego zarządania spółką przez zarząd i prezesa MZK. Ostatnimi czasy w tej firmie stosuje się coraz to ciekawsze metody, np. jeden z członków zarządu chodzi po zakładzie, podchodzi do jednego z pracowników danej grupy i mówi mu, że dana grupa w MZK otrzyma podwyżkę. Oczywiście zwykle na obietnicach się kończy. W dodatku jest zbyt mało inwestycji w tabor, źle skoordynowane rozkłady itp. Mam tylko nadzieję, że czwartkowe rozmowy zakończą sie korzystnie dla obu stron, bowiem w przypadku strajku największego przedsiębiorstwa w woj. opolskim może dojść do sporych utrudnień w komunikacji :/.

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 3993
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

MZK Opole

Post autor: Marcin_558 » 2012-07-12, 21:29

Opole idzie na zakupy:
Opole kupi kilkanaście autobusów dla MZK

Autobusy będą kupione za pieniądze pozyskane z miejskich obligacji o wartości 12 milionów złotych. Szacuje się, że taka kwota wystarczy na 14-15 nowych wozów.

- Pomysł zakupu rodził się od dłuższego czasu - przyznaje Arkadiusz Wiśniewski, zastępca prezydenta ds. komunikacji. - Wprawdzie musi go jeszcze zaakceptować w lipcu rada miasta, ale wierzę, że nie będzie z tym problemu. Sami radni wielokrotnie postulowali o szybszą wymianę taboru Miejskiego Zakładu Komunikacji.

Ale nie tylko to zdecydowało o chęci pozyskania tak dużej liczby autobusów.

- Na niedawnych konsultacjach strategii Opola nowe autobusy okazały się dla mieszkańców jednym z priorytetów - przypomina Arkadiusz Wiśniewski. - Co więcej w tym roku spłonął jeden autobus i flota MZK, mimo że w okresie dwóch lat kupiliśmy 10 autobusów, nadal nie wygląda dobrze. Dominują wozy stare, które dosyć często się psują i dlatego koszty ich eksploatacji stale rosną.

MZK dysponuje obecnie flotą około 90 wozów różnych typów. Ich średni wiek to 13 lat, a najstarszy autobus marki Ikarus ma już prawie 30 lat!

- Jeśli chcemy skutecznie zachęcić opolan do jazdy komunikacją miejską, to musimy radykalnie podnieść standard usług - przyznaje Arkadiusz Wiśniewski. - Dlatego stale pracujemy nad usprawnieniem już działających linii, powstają nowe przystanki, a teraz pojawić ma się spora liczba nowych autobusów. Może być ich nawet więcej niż 15, bo liczymy na odzyskanie pieniędzy z podatku VAT, a te dodatkowe pieniądze przesuniemy na zakup wozów - deklaruje wiceprezydent.

Tomasz Zawadzki, pełnomocnik prezydenta ds. transportu zbiorowego w urzędzie miasta uważa, że spółka powinna pomyśleć o zakupie nie tylko krótkich autobusów, ale także kilku tzw. przegubowców, które wożą dwa razy więcej pasażerów.

- Będą do tego gorąco namawiał, bo choć są droższe od standardowych, to musimy je mieć w Opolu - ocenia Tomasz Zawadzki.

Nowe autobusy przyjadą do Opola w połowie 2013 roku.

http://www.nto.pl/apps/pbcs.dll/article ... /120629852
>MówięNIE dla ACTA< // PKS Bydgoszcz / MZK Bydgoszcz / KDD Trans Bydgoszcz
56:GLINKI BFM/56P Park Przemysłowy Biurowiec <-> [62]Garbary <-> [62L]Lisia - 56/[62] BELMA

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2012-07-13, 11:47

www.nto.pl pisze:Nowe autobusy przyjadą do Opola w połowie 2013 roku.
Jeszcze nie przyjadą. Najpierw MZK musi ogłosić przetarg i mieć nadzieję, że żaden z producentów nie oprotestuje wyboru komisji przetargowej, dopiero potem można podpisać umowę na nowe pojazdy, ale ... :mruga:

... najpierw MZK musi znaleźć kasę, bo nie wiadomo czy kwestia pieniędzy z miejskich obligacji jest pewna ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 356
Rejestracja: 2007-10-24, 13:20
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Szymon » 2012-07-13, 16:26

Jakie protesty, w ostatnim przetargu na 10 MAN-ów zgłosił się tylko MAN. Mamy takich specjalistów w MZK, że wszyscy inni poza MAN-em nie potrafią spełnić wymagań ;)

A wszystko to dlatego, że zjarał się ostatnio M121I #219 i wszyscy w ratuszu zatrzęśli gaciami, bo może to spotkać też inne wozy = nie będzie czym jeździć.

Skoro to temat o przewoźniku a nie o przetargu, to napiszę jeszcze, że MZK zakupiło 10 urządzeń do gaszenia ewentualnego pożaru (7,5tys/szt), do 7 pozostałych Gniotów i 3 Scanii, czekamy też na jakąś używkę za straconego Gniota :)

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2705
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N » 2012-08-30, 14:11

Wybaczcie odkop ale mam pytanie, na jakich liniach planowo w Opolu jeżdżą autobusy przegubowe ? I czy są to zadania łączone z jakimiś innymi liniami.

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 356
Rejestracja: 2007-10-24, 13:20
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Szymon » 2012-08-30, 20:28

Od 3 września będą to 9/5/13, 12/8, 15, 17. Jeszcze rano się przewija 14, ale to tylko kółko z dodatku ;)

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2705
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N » 2012-09-02, 10:46

Okej dzięki za informację, pytam bo możliwe że będę za jakiś czas w OP i chciałem połapać trochę przegubów ;)

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 3993
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2013-03-26, 23:32

Opole nie zwalnia z planowaniem nowych zakupaów:
Miasto Opole chce kupić autobusy hybrydowe dla MZK

Blisko 40 autobusów hybrydowych zamierza kupić Ratusz, a zakup połączyć z budową pierwszych w województwie parkingów Park&Ride.

http://www.nto.pl/apps/pbcs.dll/article ... /130319413
Czy miasto Opole planuje brać udział w konkursie "Gazela"?
>MówięNIE dla ACTA< // PKS Bydgoszcz / MZK Bydgoszcz / KDD Trans Bydgoszcz
56:GLINKI BFM/56P Park Przemysłowy Biurowiec <-> [62]Garbary <-> [62L]Lisia - 56/[62] BELMA

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 4118
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek » 2013-03-27, 00:42

Raczej są zainteresowani bardziej popularnym rozwiązaniem, czyli hybrydą spalinowo-elektryczną ;) O zainteresowaniu projektem Gazela już by wszystkie lokalne media i media transportowe pisały ;)

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper » 2013-03-27, 10:50

Marcin_558 pisze:Czy miasto Opole planuje brać udział w konkursie "Gazela"?
Nawet jeśli to jak przy budżecie 72 mln zł obdarujesz wszystkich chętnych ?

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 3993
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 » 2013-03-27, 11:55

Jack the Ripper pisze:Nawet jeśli to jak przy budżecie 72 mln zł obdarujesz wszystkich chętnych ?
Wyluzuj. Pytałem się tylko o jaką hybrydę im chodzi. Czy normalną czy tą hiszpańska gazowo-hybrydową. Odpowiedź dostałem od Kędziora.
>MówięNIE dla ACTA< // PKS Bydgoszcz / MZK Bydgoszcz / KDD Trans Bydgoszcz
56:GLINKI BFM/56P Park Przemysłowy Biurowiec <-> [62]Garbary <-> [62L]Lisia - 56/[62] BELMA

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2013-03-27, 12:34

Nie chcę jakoś popadać w skrajną krytykę, ale wydaje mi się, że władze Opola podążają za "modą", tak naprawdę nie będzie ani trochę ekologiczniej, ani taniej. Ekologicznie, to by było jakby chcieli kupić autobusy na gaz.
Obrazek

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 356
Rejestracja: 2007-10-24, 13:20
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Szymon » 2013-03-28, 22:11

Unia daje kasę na ekologiczne autobusy, więc czemu by jej nie przyjąć? :)

MZK intesywnie testuje hybrydy, w listopadzie było Volvo, obecnie jeździ Solaris, a w przyszłym tygodniu ma się pojawić hybrydowy Lew :) Ma być później jeszcze czwarta hybryda, ale nie wiadomo jaka. Podobno będzie to jakiś przegub, co to może być: Solaris, Citaro, może Hess? :)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 28859
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2013-03-28, 22:19

Raczej pewnie Solaris - najpewniej. Na Hess-a bym nie liczył. Natomiast Evobus z tego co się orientuję nie sprowadzał swojej hybyrydy Citaro na testy do Polski, no chyba, że coś się zmieni w międzyczasie ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper » 2013-03-29, 09:53

Marcin_558 pisze:Wyluzuj. Pytałem się tylko o jaką hybrydę im chodzi. Czy normalną czy tą hiszpańska gazowo-hybrydową. Odpowiedź dostałem od Kędziora.
Nie wchodząc w dywagacje jakie miałyby to być hybrydy stwierdzam tylko fakt, że Gazela ma ograniczone możliwości finansowe.
Szymon pisze:Unia daje kasę na ekologiczne autobusy, więc czemu by jej nie przyjąć? :)
Ano żeby sobie potem nie pluć w mordę, że się źle kupiło. Kupić byle tylko kupić to zmora wielu projektów transportowych z mijającej perspektywy budżetowej UE.

Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 356
Rejestracja: 2007-10-24, 13:20
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: Szymon » 2013-03-29, 17:33

Jack the Ripper pisze:Ano żeby sobie potem nie pluć w mordę, że się źle kupiło. Kupić byle tylko kupić to zmora wielu projektów transportowych z mijającej perspektywy budżetowej UE.
Naprawdę wolę 38 hybryd, jakie by one nie były, niż 120MM/2 (gdzie co najmniej 5 to totalne padliny), oraz tym bardziej NL202, które również nie są ani w kwiecie wieku, ani w pełni sprawne technicznie. Uważam, że skoro nadarza się okazja, to trzeba korzystać ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2013-04-06, 13:15

Hybryda w Opolu:
http://phototrans.pl/14,616616,0.html#0

Ciekawe czy to potencjalnie ta trafiłaby do Szczecina.
Tory na tiry!


ODPOWIEDZ