Meteor / IREX

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

plocmaster pisze:Może sobie budzik w komórze nastawił?
Nawet gdyby sobie nastawił to i tak przychodząc do pracy zmęczony/ niewyspany po prostu, by się nie obudził :)
plocmaster pisze:Opary czegoś mocniejszego :D


Opary czegoś bardzo procentowego :D
plocmaster pisze:Skończcie już wreszcie z tymi tajemnicami, bo to jest już wkurzające… Shadow wie, james wie, shadow zresztą też wie, a nikt inny już nie.
Nie no to już nie jest żadna tajemnica......, ale naprawdę chcę jeszcze zobaczyć co on nam powie :)

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 700
Rejestracja: 2005-09-03, 13:29
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Piotrek_2274 »

Mały OT: To skoro już jesteśmy przy rozlewaniu - kiedyś spod maski pewnego Ikarusa wylewał się chyba płyn od wycieraczek (nie wiem co to było, w każdym razie niebieskie) Powiedziałem o tym kierowcy, a on tylko wzruszył ramionami i dalej zabawiał swoją pasażerkę... Tutaj raczej widać obojetność kierowcy, co się dzieje z autobusem, bo równie dobrze mógł to być płyn hamulcowy albo olej...

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Piotrek_2274 pisze:kiedyś spod maski pewnego Ikarusa wylewał się chyba płyn od wycieraczek (nie wiem co to było, w każdym razie niebieskie)
To zapewne chłodzący/chłodniczy/Borygo/jak jeszcze chcesz to nazwać, z przodu jest nawet wlew (ta klapka nad prawym światłem).
Piotrek_2274 pisze:Tutaj raczej widać obojetność kierowcy, co się dzieje z autobusem, bo równie dobrze mógł to być płyn hamulcowy albo olej...
Niebieski olej? :-)
Piotrek_2274 pisze:zabawiał swoją pasażerkę...
:shocked: :o:

james206

Post autor: james206 »

MKM Shadow pisze:PS. Liczę, że kol. james206, uzupełni mój tekst jeszcze jakąś dobrą, dalszą krytyką :)
MKM Shadow pisze:naprawdę chcę jeszcze zobaczyć co on nam powie :)
Jak krytykować Meteora to tylko porządnie. Wywołany do tablicy powiem co firmie tak naprawdę się dzieje.
W sumie spółkę rzeczywiście zgubiły kredyty. Po naprawdę dobrym początku - sytuacja finansowa zmusiła ich do zaniedbań w obsłudze technicznej czego efekty widzimy do dziś. Jedni mówią, że firmie eksperymentującej z różnorakim taborem trafiło się wiele trefnych wozów w co ja osobiście nie wierzę. Największym jednak problemem spółki była diametralna zmiana ich polityki działania. Z przewoźnika de facto dbającego kiedyś o tabor, personel i wizerunek - rzekomo dostosowując się do norm panujących w GOPie przestano się starać o cokolwiek. Rozumiem brak pieniędzy w spółce,ale tak rażące zaniedbania jak niesprzątanie taboru, jego złe oznakowanie, zatrudnianie kierowców niepoddawanych zadnej selekcji - aż samo prosiło się o odzew. W sumie dziwię się, że po przygodach z ostatnich 2 lat spółka wciąż istnieje, ale zapewniam, że już nie długo. Od dawna nie wygrali żadnej linii i jeżdżą w ramach konsorcjów, a i to dobre się kiedyś skończy. Jestem przekonany, że przyjaźń z tyskim PKMem po zmianie prezesa (bądź co bądź już sędziwej daty) dobiegnie końca, a i rosnące wymagania w KZK uniemożliwią firmie start do przetargów przynajmniej w jej obecnej kondycji. Uważam, że ratunek jest jeden. Zmniejszyć liczbę obsługiwanych linii i wystartować w przetargach na te dochodowe. Po ich wygraniu można byłoby wziąć coś w leasing i sprawa z czasem nabrałaby tępa...
plocmaster pisze:Skończcie już wreszcie z tymi tajemnicami, bo to jest już wkurzające… Shadow wie, james wie, shadow zresztą też wie, a nikt inny już nie.
Ploc, luzik :mruga: Nie będziemy nic więcej ukrywać... Mamy trochę znajomości w Meteorze i wiemy o wielu przekrętach jakie tam panują. Mamy żal do kierownika jednej z zajezdni, bo zwolnił naszego dobrego znajomego, ale mamy też argumenty mniej "osobiste". Jednym z panujących w w/w przekrętów jest układ pracy 2/1 - kierowca jeździ 2 zmiany na 2 kartach wozu :D Do ok 12 podpisuje się swoim nazwiskiem, a jeśli nie ma kontroli i zaczyna popołudniówkę pracuje z nową kartą, gdzie ranne kursy są podpisane przez odpoczywającego lub fikcyjnego zmiennika, a harujący podwójnie chłopina wypisuje dopiero drugą serie kursów. Wielu kierowców przyjmuje się też na czarno, a często na nie więcej niż miesiąc - stąd brak wykwalifikowanej kadry. Sami muszą sobie zrobić szybko prawko, a jak widzą w co wsiedli wielu rezygnuje. Nie wiem czy chciałbyś się narażać na przykład jadąc niesprawnym wozem bez dowodu rej. - i takie przypadki się zdarzają. Wozów też w ogóle się nie przegląda-czego efektem jest ich naprawa dopiero w trakcie awarii - nie rzadko tego samego wozu po 3-4 razy w tygodniu... Dlatego Meteor... xD

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

james206 pisze:Do ok 12 podpisuje się swoim nazwiskiem, a jeśli nie ma kontroli i zaczyna popołudniówkę pracuje z nową kartą, gdzie ranne kursy są podpisane przez odpoczywającego lub fikcyjnego zmiennika, a harujący podwójnie chłopina wypisuje dopiero drugą serie kursów.
No dobra, ale to przecież jest niebezpieczne. Bo kierowca zmęczony = generowanie zagrożenia drogowego :shocked:

[ Dodano: 2006-12-28, 12:07 ]
james206 pisze:Mamy trochę znajomości w Meteorze i wiemy o wielu przekrętach jakie tam panują.
Wg mnie - chociaż mogę się mylić - te same przekręty właśnie jeszcze trzymają firmę "przy życiu". Bez układów, już dawno przestała by istnieć :chytry:

james206

Post autor: james206 »

J-31 pisze:No dobra, ale to przecież jest niebezpieczne. Bo kierowca zmęczony = generowanie zagrożenia drogowego :shocked:
My to rozumiemy. Szkoda, że Meteor nie :( Na bezpieczeństwie już im dawno przestało zależeć - liczy się tylko kasa :wall: A KZK GOP oczywiście na to wszystko pozwala :shocked: Dobrze, choć, że już potracili tyle linii...

Awatar użytkownika
Dominik
Posty: 777
Rejestracja: 2005-01-03, 15:46
Lokalizacja: TCZEW - Pomorskie

Post autor: Dominik »

Widać że w takich firmach jak Meteor czy Zagozda ma się, gdzieś stan taboru i bezpieczeństwo i dobro pasażerów dlaczego nie można zrobić innego przetargu żeby w nim startowały lepsze firmy całej Polski.A Meteorowi i Zagozdzie dobrego utrzymania się na rynku nie wróże.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Dominik pisze:dlaczego nie można zrobić innego przetargu żeby w nim startowały lepsze firmy całej Polski
M.in. dlatego, ze wiązało by się to z utworzeniem nowego oddziału dla danego przewoźnika, co przy polityce KZK GOP nie miało by raczej sensu. Poza tym Meteor wciąż wygrywa przetargi z tego względu, iz dysponuje kilkunastoma autobusami niskopodłogowymi, co ma pewne istotne znaczenie. Natomiast pan Zagozda z tego, co mi wiadomo nie wygrał juz od dłuższego czasu żadnego przetargu i miejmy nadzieję, ze z takim taborem raczej nieprędko coś mu skapnie do obsługi.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Dominik pisze:dlaczego nie można zrobić innego przetargu żeby w nim startowały lepsze firmy całej Polski.
Bo dojazdy na linię do Śląska z takiej np. Warszawy byłyby lekko nieopłacalne :mruga:

ppln

Post autor: ppln »

A ITS jest z Radomia...

Moim zdaniem to raczej z braku jakichś dużych przetargów i wiedzy, że i tak nic nie wygrają (fabrycznie nowym taborem i przy stołecznych stawkach)

james206

Post autor: james206 »

A ITS jest z Radomia...
Ale ma chyba jakąś zajezdnie w Warszawie :?:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

james206 pisze:Ale ma chyba jakąś zajezdnie w Warszawie :?:
Ma, na Płochocińskiej.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

plocmaster pisze:Bo dojazdy na linię do Śląska z takiej np. Warszawy byłyby lekko nieopłacalne :mruga:
Nie rozumiem, dlaczego od razu miała by to być warszawska firma ? :chytry:

Z całym szacunkiem, ale pomny żywej niechęci do wszystkiego co jest z Warszawą związane, obawiam się, że mieszkańcy Śląska natychmiast zaczęli by sami dewastować nowe autobusy. Jeszcze na terenie zajezdni. :]

Na serio. W Polsce, jak i na Śląsku jest wiele firm, które z powodzeniem będą mogły prowadzić usługi przewozowe na przyzwoitym poziomie. Nie gorszym niż w Warszawie. To zależy jednak od zdecydowanych działań zarówno KZK jak i lokalnych samorządów. ;)

Ja wiem, że to dzisiaj zabrzmi niczym utopia. Jednakże wcześniej czy później poprawi się jakość przewozów. Poprawi się tabor przewoźników. I o Śląsku będziemy pisali w samych superlatywach. Śląsk, wbrew pozorom, chce się rozwijać... :)

A Metero, cóż ... któregoś dnia stanie się tylko wspomnieniem :retard:

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

J-31 pisze:Nie rozumiem, dlaczego od razu miała by to być warszawska firma ? :chytry:
No bo ma w swojej flocie bardzo fajne autobusy :P
J-31 pisze:Z całym szacunkiem, ale pomny żywej niechęci do wszystkiego co jest z Warszawą związane, obawiam się, że mieszkańcy Śląska natychmiast zaczęli by sami dewastować nowe autobusy. Jeszcze na terenie zajezdni. :]
A to prawda co mówisz o dewastowaniu KM :/ Niestety tydzień jakiegoś busa po przyjeździe z fabryki, jest już częściowo zdewastowany (siedzienia popisane, naklejki, itp.) tak jest w przypadku ost. dostawy JELCZY M125M we flocie PKM K-ce :(
A tak faktycznie jak ochroniarz nie umie upilnować kto włazi na zajezdnie to potem tak jest :/ a póki co najłatwiej chyba się w chodzi na tereny TŚ, dlatego niektóre jeżdżą z grafity :) u prywaciarzy to samo występuje, np. u Henryka Zagozdy, chociaż jakoś mu nie demolują taboru :D
J-31 pisze:Na serio. W Polsce, jak i na Śląsku jest wiele firm, które z powodzeniem będą mogły prowadzić usługi przewozowe na przyzwoitym poziomie. Nie gorszym niż w Warszawie. To zależy jednak od zdecydowanych działań zarówno KZK jak i lokalnych samorządów. ;)
Nie wiem czy to poprawnie językowo napisze, ale "chcieć to móc" :] Gdyby nasi przewoźnicy z KZK kupowali lepszy tabor....... Gdzie tam jeszcze śląskowi do usług pasażerskich na poziomie w Warszawie ? :D przeca nikt nie zakupi, np. 100 Solarisów z klimą :)
J-31 pisze:Ja wiem, że to dzisiaj zabrzmi niczym utopia. Jednakże wcześniej czy później poprawi się jakość przewozów. Poprawi się tabor przewoźników. I o Śląsku będziemy pisali w samych superlatywach. Śląsk, wbrew pozorom, chce się rozwijać... :)
Tak chce się rozwijać, tylko kiedy doczekamy się takich czasów gdzie ubadną takie firmy jak Zagozda i Meteor ? a reszta większych firm mogła by się połączyć w jedno konsorcjum autobusowe :)
I o Śląsku będziemy pisali w samych superlatywach.
No to sobie jeszcze poczekacie :mruga:
J-31 pisze:Metero, cóż ... któregoś dnia stanie się tylko wspomnieniem :retard:
Hmm.. ciekawe tylko ile jeszcze minie czasu, zanim coś się w tej firmie poprawi lub upadnie ? :roll: rok, 2, 3.... ?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

MKM Shadow pisze:No to sobie jeszcze poczekacie :mruga:
¯arty, żartami, ale jeśli popatrzymy na Górny Śląsk z perspektywy usług przewozu osób, to możemy powiedzieć, że Śląsk jest ogromnym rynkiem. Z dużym zapotrzebowaniem. Zatem jakość musi się zmienić. I kiedyś się zmieni. ;)
MKM Shadow pisze:rok, 2, 3.... ?
Tak jak napisałem. To zależy naprawdę od KZK i władz samorządowych. Jeśli tylko decydenci stwierdzą, że warto poprawić komunikację, to stanie się to szybko, ale... stopniowo... i stopniowo zabraknie miejsca dla firm pokroju "Meteor". Meteor też poleci w kosmos... :mruga: ....Zatem cierpliwości :P

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

J-31 pisze:Tak jak napisałem. To zależy naprawdę od KZK i władz samorządowych. Jeśli tylko decydenci stwierdzą, że warto poprawić komunikację, to stanie się to szybko, ale... stopniowo... i stopniowo zabraknie miejsca dla firm pokroju "Meteor". Meteor też poleci w kosmos... :mruga: ....Zatem cierpliwości :P
No ja myślę, że się kiedyś potwierdzą Twoje słowa :D Póki co na razie nic nie jest rozstrzygnięte w sprawie TŚ :/

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

MKM Shadow pisze:No ja myślę, że się kiedyś potwierdzą Twoje słowa :D
Popatrz, powoli już się potwierdza.... :mruga:

PKM Gliwice kupiło pierwsze MANy LC oraz SU 18 III. PKM Katowice Jelcze Vecto i Tantusy. PKM Świerklaniec kupił i zapewne kupił kolejne Solarisy. Tak samo PKM Sosnowiec, który zakupił ostatnio sporo fabrycznie nowych autobusów - m.in. SU 15 III.

A zatem, powoli już zaczyna się dziać... ;)

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

@J-31 pisze:PKM Gliwice kupiło pierwsze MANy LC oraz SU 18 III. PKM Katowice Jelcze Vecto i Tantusy. PKM Świerklaniec kupił i zapewne kupił kolejne Solarisy. Tak samo PKM Sosnowiec, który zakupił ostatnio sporo fabrycznie nowych autobusów - m.in. SU 15 III.
Akurat z zakupów 37 szt. Jelczy M125M przez PKM K-ce bym się nie cieszył, ale zawsze to nowe autobusy. W tym roku zapewne owe przedsiębiorstwo też coś kupi, krążą plotki, że ma być to Jelcz M181MB/3 "Tantus" :)

PKM Świerklaniec kupił w 2006 r 2 szt SU12 III i 2 szt. SU15III, reszta to używańce ;)

PKM S-sc w sumie ma mieć 68 nowych autobusów :!: obecnie zakończyła się dostawa 33 szt. pojazdów marki Solaris U15 III i Jelcza M121I "Mastero". Finase zostały pozyskane z Unii Europejskiej.
Dlaczego mnie to dziwi, że Katowice razem z 3 gminami udziałowymi mianowicie: Siemianowice Śl., Chorzów i Katowice nie pozyskał tak jak Sosnowiec, Dąbrowa G. i Będzin, środków na rozwój KM :?:

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

MKM Shadow pisze:Dlaczego mnie to dziwi, że Katowice razem z 3 gminami udziałowymi mianowicie: Siemianowice Śl., Chorzów i Katowice nie pozyskał tak jak Sosnowiec, Dąbrowa G. i Będzin, środków na rozwój KM :?:
Wcześniej czy później - zrobi to. Nie ma innego wyjścia. :mruga:

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

J-31 pisze:Wcześniej czy później - zrobi to. Nie ma innego wyjścia. :mruga:
No na pewno z racji tego, że Ikarusy jeździć wiecznie nie mogą, niestety :/ i Jelcze 120MM/1,a zapomniałem jeszcze o M11 :) więc kiedyś tabor będzie trzeba unowocześnić.

[ Dodano: 2007-02-02, 00:38 ]
Może zbyt późno daje do info na forum, ale myślę, że Was to zainteresuje.

Z cyklu palący się autobus u Meteora :D

Artykuł


Dodam, że był to już 5 pożar M121 u Meteora, wozy: #869 i #884 (uległy całkowitemu spaleniu), #865 i #885 no i bohater artykułu #864 (zostały odratowane).

Czy faktycznie te silniki WSK Mielec są tak łatwo palne :?: bo te 5 autobusów były w nie wyposażone,a wiadomo, że Meteor teoretycznie lał do nich opałowym :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Organizatorzy i przewoźnicy”