Meteor / IREX
- TranslatorPS
- Posty: 282
- Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
- Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G
Re: Meteor, IREX
Żeby podsumować:
Meteorex (Irex-3) wchodzi do Gdyni od 1 stycznia 2017r.
Na linię S wystawi:
w dni powszednie szkolne 4 solówki całodzienne (br. 1, 3, 5 i 10) oraz 2 solówki szczytowe (br. poranne 7 i 12, popołudniowe 2 i 4), wykonując niespełna 1393 km;
w dni powszednie feryjne ta sama struktura taborowa, na 1374,25 km dziennie;
w dni powszednie wakacyjne tyle samo wozów, lecz nie ma porannej S/12, co daje 1355,5 km do wykonania;
w soboty 3 solówki całodzienne (br. 3, 4 i 5) dające 825 km;
w niedziele i święta również 3 solówki całodzienne (br. 1, 2 i 5) dające 675 km.
Na linię Z wystawi:
w dni powszednie 2 przeguby całodzienne (br. 5 i 7), 3 przeguby szczytowe (br. poranne 1, 2 i 3, popołudniowe 6 i 8) oraz solówkę w szczycie porannym (br. 4), wykonując 1162,25 km;
w soboty 2 przeguby całodzienne (br. 1 i 2, gdzie br. 2 jest jednozmianowa), co da 546,29 km;
w niedziele i święta 1 przeguba na cały dzień sumującego się na 368,35 km. Jednocześnie dodam, że linię Z przejmuje w całości. Na linii S pojedyncze zadania wciąż będą wykonywać Operatorzy komunalni, tj. PKA oraz PKM.
Na całej linii S oraz brygadach całodziennych linii Z wymaga się autobusów o roku produkcji min. 2016. Na przegubowych brygadach szczytowych linii Z wymaga się autobusów o roku produkcji min. 2005. Powszednia brygada Z/4 (solowa) nie ma ograniczenia wiekowego i może być obsługiwana zarówno przez solówkę, jak i przeguba.
Okres przejściowy na brygady obsługiwane taborem fabrycznie nowym trwa do 6 kwietnia 2017r., do którego to nie ma ograniczenia wiekowego. Oczywiście jest wciąż szereg innych wymogów do spełnienia. Na Z/4 okres przejściowy na autobus nie do końca zgodny z wymogami jest do 6 stycznia.
Podsumowując, do Gdyni Irex potrzebuje przynajmniej 7 solówek oraz 5 przegubów (choć może również jeździć w maksymalnym wymiarze pracy dnia powszedniego 6 solówkami i 6 przegubami). Iście przerażająca skala kontraktu.
Żeby nie było, że tylko Gdynia.
W Radomiu Meteorex (Irex-4) wystawia obecnie maksymalnie 11 solówek ze swojej zajezdni w podradomskim Ślepowronie:
na linii 8 w dni powszednie 7 brygad (5 całodziennych [1, 2, 5, 6 i 7] i 2 szczytowe [3 i 4]) z kilometrażem na poziomie 1414 km dziennie;
w soboty, niedziele i święta 3 brygady całodzienne na 666,29 km dziennie - jedyne różnice pomiędzy sobotą a niedzielą/świętem dotyczą czasu przejazdu;
na linii 13 w dni powszednie 4 brygady (3 całodzienne 1, 3 i 5 oraz 1 szczytową 2), co daje 862,35 km (wliczając również br. 9 wykonującą jeden kurs rano przed przejściem na 8-07);
w soboty 2 brygady całodzienne (o nr. 2 i 3) dające 485,73 km dziennie;
w niedziele i święta te same 2 brygady całodzienne, lecz tylko na 451,14 km dziennie.
Pozostałe brygady linii 13, a także linię 3, której obsługa przypada w tym samym kontrakcie, obsługuje DLA z zajezdni na radomskim Wincentowie - w wymiarze 11 brygad powszednich, 6 sobotnich oraz 5 niedzielnych.
Meteorex (Irex-3) wchodzi do Gdyni od 1 stycznia 2017r.
Na linię S wystawi:
w dni powszednie szkolne 4 solówki całodzienne (br. 1, 3, 5 i 10) oraz 2 solówki szczytowe (br. poranne 7 i 12, popołudniowe 2 i 4), wykonując niespełna 1393 km;
w dni powszednie feryjne ta sama struktura taborowa, na 1374,25 km dziennie;
w dni powszednie wakacyjne tyle samo wozów, lecz nie ma porannej S/12, co daje 1355,5 km do wykonania;
w soboty 3 solówki całodzienne (br. 3, 4 i 5) dające 825 km;
w niedziele i święta również 3 solówki całodzienne (br. 1, 2 i 5) dające 675 km.
Na linię Z wystawi:
w dni powszednie 2 przeguby całodzienne (br. 5 i 7), 3 przeguby szczytowe (br. poranne 1, 2 i 3, popołudniowe 6 i 8) oraz solówkę w szczycie porannym (br. 4), wykonując 1162,25 km;
w soboty 2 przeguby całodzienne (br. 1 i 2, gdzie br. 2 jest jednozmianowa), co da 546,29 km;
w niedziele i święta 1 przeguba na cały dzień sumującego się na 368,35 km. Jednocześnie dodam, że linię Z przejmuje w całości. Na linii S pojedyncze zadania wciąż będą wykonywać Operatorzy komunalni, tj. PKA oraz PKM.
Na całej linii S oraz brygadach całodziennych linii Z wymaga się autobusów o roku produkcji min. 2016. Na przegubowych brygadach szczytowych linii Z wymaga się autobusów o roku produkcji min. 2005. Powszednia brygada Z/4 (solowa) nie ma ograniczenia wiekowego i może być obsługiwana zarówno przez solówkę, jak i przeguba.
Okres przejściowy na brygady obsługiwane taborem fabrycznie nowym trwa do 6 kwietnia 2017r., do którego to nie ma ograniczenia wiekowego. Oczywiście jest wciąż szereg innych wymogów do spełnienia. Na Z/4 okres przejściowy na autobus nie do końca zgodny z wymogami jest do 6 stycznia.
Podsumowując, do Gdyni Irex potrzebuje przynajmniej 7 solówek oraz 5 przegubów (choć może również jeździć w maksymalnym wymiarze pracy dnia powszedniego 6 solówkami i 6 przegubami). Iście przerażająca skala kontraktu.
Żeby nie było, że tylko Gdynia.
W Radomiu Meteorex (Irex-4) wystawia obecnie maksymalnie 11 solówek ze swojej zajezdni w podradomskim Ślepowronie:
na linii 8 w dni powszednie 7 brygad (5 całodziennych [1, 2, 5, 6 i 7] i 2 szczytowe [3 i 4]) z kilometrażem na poziomie 1414 km dziennie;
w soboty, niedziele i święta 3 brygady całodzienne na 666,29 km dziennie - jedyne różnice pomiędzy sobotą a niedzielą/świętem dotyczą czasu przejazdu;
na linii 13 w dni powszednie 4 brygady (3 całodzienne 1, 3 i 5 oraz 1 szczytową 2), co daje 862,35 km (wliczając również br. 9 wykonującą jeden kurs rano przed przejściem na 8-07);
w soboty 2 brygady całodzienne (o nr. 2 i 3) dające 485,73 km dziennie;
w niedziele i święta te same 2 brygady całodzienne, lecz tylko na 451,14 km dziennie.
Pozostałe brygady linii 13, a także linię 3, której obsługa przypada w tym samym kontrakcie, obsługuje DLA z zajezdni na radomskim Wincentowie - w wymiarze 11 brygad powszednich, 6 sobotnich oraz 5 niedzielnych.
Re: Meteor, IREX
Nie tylko Radom i Gdynia, ale również Olsztyn jest ich miejscem funkcjonowania i radzą sobie dosyć dobrze, zresztą w Lublinie też. Swoją drogą słabo znam Gdynię, ale dziwi mnie, że ZKM na jednej linii wymaga fabrycznie nowego taboru a na innej linii - w sumie też pospiesznej - nie stawia już takiego wymogu, mogą jeździć 10 letnimi autobusami. Dziwne to trochę, ale cóż - Gdynia, ZKM wie co chce
Re: Meteor, IREX
Na stronie autosan.cba.pl Autosany dla Meteora na samym dole strony w zakładce historia 2016.
Co do innych miast pozostaje jeszcze Bydgoszcz ale wiem jak to tam wygląda względem KDD.
Co do innych miast pozostaje jeszcze Bydgoszcz ale wiem jak to tam wygląda względem KDD.
Re: Meteor, IREX
Zastanawia mnie jedna rzecz - bo widzę, że Autosan nieco zmodyfikował Sancity 10LF - nie ma już przetłoczeń nad błotnikami, zmieniła się ściana tylna i to mocno, m.in. zrobiła się nieco "wypukła", ale nie tylko, zmian jest więcej. No i jest szafa po prawej, ale czy producent już zrezygnował z tych małych okienek, które były w pasie nad okiennym ? Czy one są przyciemnione ?
Bo na zdjęciach wygląda to tak jak by ich nie było, albo były mocno zakamuflowane
Bo na zdjęciach wygląda to tak jak by ich nie było, albo były mocno zakamuflowane
Re: Meteor, IREX
One są ale mocno przyciemnione, przynajmniej tak w tych od Aski z linii 982 jest.
BTW jak wklejałem link do strony wywaliło mi error 403.
BTW jak wklejałem link do strony wywaliło mi error 403.
- TranslatorPS
- Posty: 282
- Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
- Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G
Re: Meteor, IREX
Owszem, wiem, że funkcjonują również w Olsztynie, Lublinie i, jakby nie spojrzeć, Bydgoszczy, ale nie posiadam w ogóle danych dotyczących ich obecnej sytuacji brygadowo-taborowej, więc się nie rozpisywałem. Pamiętam tylko, że w Olsztynie mają 20 brygad solowych, a w Lublinie 16 albo 18 przegubowych... i tyle.
Co do Gdyni, łatwe wyjaśnienie. Nówek wymagają na zadania całodzienne, używkami mogą szarżować na szczytówkach, które wyrabiają zdecydowanie mniej kilometrów. Brygady Z/1, Z/2, Z/3, Z/6 i Z/8 wykonują odpowiednio po 4, 2, 1, 3 i 4 kursy. Ma to na swój sposób sens. Nie zmienia to jednak faktu, że Gdynia dawno podupadła ze swojego dawnego obrazu jednej z najlepszych sieci w Polsce, głównie przez takie, a nie inne wymogi co do taboru.
Co do Gdyni, łatwe wyjaśnienie. Nówek wymagają na zadania całodzienne, używkami mogą szarżować na szczytówkach, które wyrabiają zdecydowanie mniej kilometrów. Brygady Z/1, Z/2, Z/3, Z/6 i Z/8 wykonują odpowiednio po 4, 2, 1, 3 i 4 kursy. Ma to na swój sposób sens. Nie zmienia to jednak faktu, że Gdynia dawno podupadła ze swojego dawnego obrazu jednej z najlepszych sieci w Polsce, głównie przez takie, a nie inne wymogi co do taboru.
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: Meteor, IREX
Wykaz brygad autobusowych KDD Trans/Meteor Bydgoszcz na grudzień 2016:
linia -> dni powszednie/weekend
51/58 -> 10/7 (K12)
53 -> 5/4 (1xK12+4xK18/K12)
55 -> 4+1B/3 (K12)
56 -> 7/5 (K18)
62 -> 4 (K12)
67 -> 3/2 (K12)
69 -> 10/7 (K18)
73 -> 2+1B/1 (K12)
76 -> 2+1A/1/- (K12)
xx/xx - linie łączone traktowane jako jedno
tabor:
Solbus Solcity SM12 Euro5 - A101-A112 - ilość 12 sztuk
Solbus Solcity SM12 Euro6 - A113-A127 - ilość 15 sztuk
Solbus Solcity SM18 Euro5 - A201-A223 - ilość 23 sztuki
Solaris Urbino 12 Euro6 - A128-A132 - ilość 5 sztuk(2 na wypożyczeniu na Śląsku)
linia -> dni powszednie/weekend
51/58 -> 10/7 (K12)
53 -> 5/4 (1xK12+4xK18/K12)
55 -> 4+1B/3 (K12)
56 -> 7/5 (K18)
62 -> 4 (K12)
67 -> 3/2 (K12)
69 -> 10/7 (K18)
73 -> 2+1B/1 (K12)
76 -> 2+1A/1/- (K12)
xx/xx - linie łączone traktowane jako jedno
tabor:
Solbus Solcity SM12 Euro5 - A101-A112 - ilość 12 sztuk
Solbus Solcity SM12 Euro6 - A113-A127 - ilość 15 sztuk
Solbus Solcity SM18 Euro5 - A201-A223 - ilość 23 sztuki
Solaris Urbino 12 Euro6 - A128-A132 - ilość 5 sztuk(2 na wypożyczeniu na Śląsku)
Re: Meteor, IREX
Witam wszystkich w Nowym Roku 2017 Prezentacja nowych autobusów Solarisów 12 i 18 przez firmę Meteor
https://radiogdansk.pl/wiadomosci/item/ ... ni-zdjecia
https://radiogdansk.pl/wiadomosci/item/ ... ni-zdjecia
Re: Meteor, IREX
Pokazali te najnowsze, a reszta wyjedzie po cichu. Generalnie ładne Solarisy, chociaż szkoda, że nie IV generacji
Re: Meteor, IREX
Dokładnie tak pamiętam jak Marcin N pisał parę postów, o tym że do Gdyni wyekspediowane zostały dwa Mercedesy Citaro G i Jeden Man Lions City.I to chyba by było tyle jeśli chodzi o Gdynię.J-31 pisze:Pokazali te najnowsze, a reszta wyjedzie po cichu. Generalnie ładne Solarisy, chociaż szkoda, że nie IV generacji
Re: Meteor, IREX
W Gdyni jest również MAN NL222 ex. 761 z roku 2000.
Re: Meteor, IREX
A tak prezentują się wspomniane przeze mnie Citaro:
http://phototrans.pl/14,851001,0,Merced ... _4254.html
Z kolei na linii 25 w Będzinie kursują już nowe Autosany M10LF:
http://phototrans.pl/14,850772,0,Autosan_M10LF_343.html
Otrzymały numery z zakresu 341-343.
http://phototrans.pl/14,851001,0,Merced ... _4254.html
Z kolei na linii 25 w Będzinie kursują już nowe Autosany M10LF:
http://phototrans.pl/14,850772,0,Autosan_M10LF_343.html
Otrzymały numery z zakresu 341-343.
Re: Meteor, IREX
Nie wiem czy one wszystkie, ale jeden z nich miał już trzech właścicieli i to taki co to o tabor za bardzo nie dbają, no, ale może nie będzie tak źle
Re: Meteor, IREX
Z tego co czytam to dość dobre te Citaro są, wygodniejsze niż te nowe Urbino.
Re: Meteor, IREX
Marcinie wiesz coś na temat 3 conecto , co ma do nas przyjechać.Pytam dlatego bo jeszcze nie dojechał do Tczewa a na FB ZUK Tczew podali. Że jeżdżą dwa 7 letnie conecto pisałem na stronie zuku i na razie.Bo jeśli chodzi o twoje wieści, to się sprawdzają ale pytam z ciekawości.Marcin N pisze:Z tego co czytam to dość dobre te Citaro są, wygodniejsze niż te nowe Urbino.
Re: Meteor, IREX
Dalej jest w GOP, póki co priorytetem jest Gdynia.
Re: Meteor, IREX
Conecto o numerze 670 zamiast w Tczewie wylądowało w... Chrzanowie.
Re: Meteor, IREX
Kurcze to widać nie ma co,myśleć o trzecim autobusie.Trzeba będzie znów czekać do Grudnia, lub do nowego roku.A Meteor i tak nie odpisuje a źle, raz to mi odpisali parę lat.Temu jak zapytałem dlaczego, była zmiana numerów taborowych.Z jednego nr 727 na 627.Jakiś czas pamiętam Man nl 202, obecny 727 mial czasowo nr 627.Marcin N pisze:Conecto o numerze 670 zamiast w Tczewie wylądowało w... Chrzanowie.
Re: Meteor, IREX
https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5911F34D
Belgrad, już im współczuję.
Belgrad, już im współczuję.
Re: Meteor, IREX
To ja już nie wiem, Mercedes? Zemun? Jelcz? Ikarus? pewnie MAN...