Mobilis Group
Re: Mobilis Group
Myślę, że jakichś większych różnic w jakości nie ma się co spodziewać. Natomiast Mobilis szybko zajeździ te autobusy i wtedy okaże się, że te należące do MZA będą za rok, dwa w znacznie lepszej kondycji niż o wiele nowsze pojazdy Mobilisa
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: Mobilis Group
Kiedy nowe Mercedesy Conecto LF G Mobilisu mają wyjechać na drogi w Warszawie?
Re: Mobilis Group
Jeden już stoi w Wolicy, na resztę jeszcze poczekamy parę miesięcy
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Re: Mobilis Group
Zdjęcia nowego Mercedesa Conecto LF G Euro6 dla Mobilis group Warszawa są na Facebooku:
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 398&type=3
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 398&type=3
Ostatnio zmieniony 2016-05-20, 16:49 przez Marcin_558, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Mobilis Group
Facet zdążył sfocić, dzisiaj już go schowali w hali, ale fakt od kilku tygodni stoi na placu. Miałem ochotę też go sfocić, ale teraz tam jest trudny dojazd, a i ja sam jestem mocno zajęty, zatem odpuściłem sobie
Re: Mobilis Group
Warszawski oddział Mobilisa wyjechał wczoraj nowymi autobusami (nowy kontrakt). 50 szt. Mercedesów Conecto LF Euro 6 i kolejne 50 szt. SU 8.9LE. Udało mi się za jednym zamachem zaliczyć oba typy pojazdów i zrobiły na mnie miłe wrażenie, choć w przypadku "kebabów" nie spodobała mi się jedna rzecz... ale po kolei
SU 8.9 LE. Moblis już zdążył je obkleić, a to jest drugi dzień eksploatacji
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
Wnętrze. Osobom siedzącym na skrajnych fotelach w ostatnim rzędzie będzie trochę nie komfortowo
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
W przeciwieństwie do SU 8.6, fotele przeniesiono na prawo. Dosyć fajnie się siedzi na półtoraku obok kierowcy
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
Rzeźnia mikroskopijna ale to mały autobus. Na szczęście Mobilis nie zamówił rozkładanych krzesełek (jak w SU8.6)
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
W pokazanym powyżej egzemplarzu zbyt głośne są zapowiedzi. Można zwariować, zdecydowanie jest to za głośno. Pół bidy pasażer, przejedzie kilka przystanków - współczuję serdecznie kierowcy. Dla niego to mało komfortowe
Znacznie lepiej jest w Mercedesach Conecto LF - Evobus ładnie dopracował te autobusy. Jeden z kierowców miał pewien problem z elektroniką i na pętli prosił o pomoc innego kierowcy, ale z ... MZA. Generalnie "kebaby" od początku zrobiły na mnie super wrażenie
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
Są pewne drobne "ale", mało istotne, ale trochę psujące efekt. Otóż z tym tylnym wyświetlaczem jest tak, że on jest w ramce i to trochę dziwnie wygląda, ale ... najważniejsze, że działa
Wnętrze. Tutaj się trochę nie popisali. Są stopnie, trzeba się wspinać. SB&C lepiej to rozwiązał w SU Euro 6
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
Mobilis - podobnie jak MZA - nie zdecydował się już na drugą rzeźnie w członie B, czyli wychodzi na to, że przyszły nowe czasy
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
Idziemy dalej, do członu A
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
No i tutaj pojawia się to co chciałem trochę skrytykować....
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
... nie wiem czemu, ale Mobilis postanowił przedzielić rzeźnię główną. Podobne rozwiązanie znalazłem w SU18 MPK Olsztyn. W Olsztynie może to działa, ale czy sprawdzi się w Warszawie ? Trudno orzec
Co jednak ciekawe, zdecydowano, że fotele po prawej stronie pomiędzy I i II drzwiami mają być pojedyncze. Może to "da radę", zobaczymy w "praniu"
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
Nie wiem co to jest, ale wydaje mi się, że to może być serwer. Czy ktoś z Was będzie się orientować ?
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
Kabina kierowcy pełna i tak samo zabudowana jak w Conecto LF dla MZA
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
Kasowniki i biletomat (jeden) firmy Macro System. Bardzo ładne urządzenia i co najważniejsze biletomaty już są w autobusach, a więc "Mobilis" wysłał w pełni kompletne pojazdy na linie
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
Kebaby mają bardzo ładną wykładzinę podłogową, zrobiła na mnie super wrażenie. Aliści, to co łączy oba typy pojazdów to czerwone listwy na suficie. Zobaczycie je zarówno w MB Conecto LF jak i w SU 8.9 LE... tyle, że w tym ostatnim są to małe listewki, ledwie widoczne, a w Conecto są to duże listwy nad okienne - doskonale widoczne na zdjęciach.
Fajnie się jeździ kebabami. Autobusy są ciche, bardzo wygodne, naprawdę przyjemne, zapowiedzi nie są zbyt głośne, ale są słyszalne. Te szerokie, wygodne fotele, to chyba już standard Evobusa (w MZA jest to samo). SIP działa bez większych problemów
SU 8.9 LE. Moblis już zdążył je obkleić, a to jest drugi dzień eksploatacji
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
Wnętrze. Osobom siedzącym na skrajnych fotelach w ostatnim rzędzie będzie trochę nie komfortowo
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
W przeciwieństwie do SU 8.6, fotele przeniesiono na prawo. Dosyć fajnie się siedzi na półtoraku obok kierowcy
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
Rzeźnia mikroskopijna ale to mały autobus. Na szczęście Mobilis nie zamówił rozkładanych krzesełek (jak w SU8.6)
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
W pokazanym powyżej egzemplarzu zbyt głośne są zapowiedzi. Można zwariować, zdecydowanie jest to za głośno. Pół bidy pasażer, przejedzie kilka przystanków - współczuję serdecznie kierowcy. Dla niego to mało komfortowe
Znacznie lepiej jest w Mercedesach Conecto LF - Evobus ładnie dopracował te autobusy. Jeden z kierowców miał pewien problem z elektroniką i na pętli prosił o pomoc innego kierowcy, ale z ... MZA. Generalnie "kebaby" od początku zrobiły na mnie super wrażenie
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
Są pewne drobne "ale", mało istotne, ale trochę psujące efekt. Otóż z tym tylnym wyświetlaczem jest tak, że on jest w ramce i to trochę dziwnie wygląda, ale ... najważniejsze, że działa
Wnętrze. Tutaj się trochę nie popisali. Są stopnie, trzeba się wspinać. SB&C lepiej to rozwiązał w SU Euro 6
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
Mobilis - podobnie jak MZA - nie zdecydował się już na drugą rzeźnie w członie B, czyli wychodzi na to, że przyszły nowe czasy
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
Idziemy dalej, do członu A
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
No i tutaj pojawia się to co chciałem trochę skrytykować....
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
... nie wiem czemu, ale Mobilis postanowił przedzielić rzeźnię główną. Podobne rozwiązanie znalazłem w SU18 MPK Olsztyn. W Olsztynie może to działa, ale czy sprawdzi się w Warszawie ? Trudno orzec
Co jednak ciekawe, zdecydowano, że fotele po prawej stronie pomiędzy I i II drzwiami mają być pojedyncze. Może to "da radę", zobaczymy w "praniu"
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
Nie wiem co to jest, ale wydaje mi się, że to może być serwer. Czy ktoś z Was będzie się orientować ?
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
Kabina kierowcy pełna i tak samo zabudowana jak w Conecto LF dla MZA
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
Kasowniki i biletomat (jeden) firmy Macro System. Bardzo ładne urządzenia i co najważniejsze biletomaty już są w autobusach, a więc "Mobilis" wysłał w pełni kompletne pojazdy na linie
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 130288860/
Kebaby mają bardzo ładną wykładzinę podłogową, zrobiła na mnie super wrażenie. Aliści, to co łączy oba typy pojazdów to czerwone listwy na suficie. Zobaczycie je zarówno w MB Conecto LF jak i w SU 8.9 LE... tyle, że w tym ostatnim są to małe listewki, ledwie widoczne, a w Conecto są to duże listwy nad okienne - doskonale widoczne na zdjęciach.
Fajnie się jeździ kebabami. Autobusy są ciche, bardzo wygodne, naprawdę przyjemne, zapowiedzi nie są zbyt głośne, ale są słyszalne. Te szerokie, wygodne fotele, to chyba już standard Evobusa (w MZA jest to samo). SIP działa bez większych problemów
Re: Mobilis Group
Podzielenie rzeźni umożliwia przewóz większej liczby osób niepełnosprawnych...
Re: Mobilis Group
Nie jestem przekonany. Jedna z tych przegród utrudni przejazd wózkiem w zatłoczonym pojeździe, po prostu jest to dodatkowa bariera. Może być ciężko manewrować wózkiem, gdy pojazd będzie pełen ludzi. Aczkolwiek z czystą ciekawością przyjrzę się temu na żywca jak tylko będzie okazja
Co by nie gadać, w Warszawie to nowość, ciekawe, czy się przyjmie
Co by nie gadać, w Warszawie to nowość, ciekawe, czy się przyjmie
Re: Mobilis Group
Tylko aby zarejestrować więcej miejsc dla kulawych musi być taka ścianka o którą mogą się oprzeć i przypiąć pasem tyłem do kierunku jazdy
Re: Mobilis Group
Swoją drogą, to cykliści będą mieli chyba problem z przewiezieniem rowerów. Rower może się po prostu nie zmieścić
Re: Mobilis Group
A jest swoją drogą w Warszawie jakiś przepis odnośnie przewozu rowerów autobusem?
Re: Mobilis Group
Tak. Dość płynny, bardziej umowny, niż określony w przepisach i z tego powodu dochodzi do wielu awantur w autobusach z kierowcami. Czyli teoretycznie można przewieźć rower, ale ...
.... no właśnie "ale":
1. Po pierwsze w przepisach porządkowych w rozdziale III § 12 punkt 2 mówi
2. Po drugie w przepisach porządkowych organizatora - czyli ZTM - jest co prawda zapis dotyczący przewozu rowerów, ale nie ma nigdzie zapisu, że pasażer z rowerem ma opuścić pojazd, gdy do pojazdu wejdzie matka z wózkiem lub wjedzie inwalida na wózku. W przepisach porządkowych w rozdziale II, §8, jest punkt 6, który jedynie mówi
To tak jak miejsce dla osoby niepełnosprawnej oznaczone piktogramem.
Jeśli sobie na nim usiądę, a do pojazdu wejdzie inwalida, czy to oznacza, że ja mam wyjść z pojazdu i czekać na następny z wolnym miejscem siedzącym dla niepełnosprawnego ? Na logikę - oczywiście że NIE - mam go jedynie zwolnić, mogę jednak kontynuować podróż tym pojazdem
3. Na monitorach w metrze, tramwajach i autobusach pokazywany jest krótki filmik z pouczeniem "Czy mogę przewieźć rower autobusem ?" Jest to animacja w której ZTM dopuszcza przewóz roweru pod warunkiem, że tymże autobusem nie jedzie matka z wózkiem lub osoba niepełnosprawna na wózku. A zatem w pojeździe musi być wolne miejsce. Dopiero wtedy można przewieźć rower. Jeśli miejsce jest zajęte - NIE !
No i na tym tle dochodzi coraz częściej do sprzeczek. Ponieważ kierowcy MZA (oni z jakiegoś powodu najbardziej przestrzegają tego zapisu, u ajentów cisza) coraz częściej bardzo rygorystycznie przestrzegają tego zapisu. I coraz częściej bywa tak, że kierowca - w momencie, gdy w pojeździe zjawia się wózek - nakazuje cykliście opuszczenie pojazdu.
Był nawet przypadek, że matka z małym dzieckiem wiozła dziecinny rowerek, na kolejnym przystanku do pojazdu weszła kobieta z wózkiem. Obie panie się pogodziły, ale kierowca nakazał tej pierwsze zabrać rowerek i wyjść z pojazdu. Doszło do awantury z kierowcą, do tego stopnia, że ten wyłączył silnik i nie odpuścił. Pasażerka z dzieckiem i rowerkiem w końcu wyszła z pojazdu. Zrobił się z tego medialny dym, ale ZTM i MZA uznały, że driver postąpił prawidłowo.
Kierowcy u ajentów raczej nie reagują, ale trzeba brać pod uwagę, że u naszych ajentów bardzo często driverami są Ukraińcy, i oni słabą znają język polski... teraz z nowymi kontraktami ma to się zmienić. Kierowca ma być certyfikowany i ma obowiązek znać język polski.
Swoją drogą jak robiłem powyższe zdjęcia, to driverzy Mobilisu wyglądali na wystraszonych i nic nie mówili, a przy okazji - tego nie zauważyłem, ale o tym na pisał na Wawkomie TLG - w kabinie wisi teraz teraz zdjęcie kierowcy wraz z jego nr. służbowym. Muszę to jeszcze raz zobaczyć
.... no właśnie "ale":
1. Po pierwsze w przepisach porządkowych w rozdziale III § 12 punkt 2 mówi
... rzecz w tym, że żaden autobus nie jest wyposażony w stojaki, czyli zgodnie z przepisami ruchu drogowego żaden autobus miejski w Warszawie nie jest przystosowany do przewozu rowerów.2. Pasażer może przewozić w pojazdach rower, jeżeli istnieje możliwość umieszczenia roweru w stojaku lub w miejscu o którym mowa w § 8 ust. 1 pkt 3 i 4.
2. Po drugie w przepisach porządkowych organizatora - czyli ZTM - jest co prawda zapis dotyczący przewozu rowerów, ale nie ma nigdzie zapisu, że pasażer z rowerem ma opuścić pojazd, gdy do pojazdu wejdzie matka z wózkiem lub wjedzie inwalida na wózku. W przepisach porządkowych w rozdziale II, §8, jest punkt 6, który jedynie mówi
Określenie "zwolnić" jest dosyć płynne z prawnego punktu widzenia. Bo zwolnić to nie oznacza "wyjść z pojazdu". Ma go jedynie zwolnić, a więc może się równie dobrze przesunąć z rowerem i udostępnić miejsce osobie potrzebującej na jej żądanie.6. W przypadku przewożenia przez pasażera roweru w miejscu określonym w ust. 1 pkt 3 i 4, pasażer taki obowiązany jest do zwolnienia tego miejsca na każde żądanie pasażera poruszającego się na wózku inwalidzkim lub osoby z wózkiem dziecięcym i opuszczenia pojazdu.
To tak jak miejsce dla osoby niepełnosprawnej oznaczone piktogramem.
Jeśli sobie na nim usiądę, a do pojazdu wejdzie inwalida, czy to oznacza, że ja mam wyjść z pojazdu i czekać na następny z wolnym miejscem siedzącym dla niepełnosprawnego ? Na logikę - oczywiście że NIE - mam go jedynie zwolnić, mogę jednak kontynuować podróż tym pojazdem
3. Na monitorach w metrze, tramwajach i autobusach pokazywany jest krótki filmik z pouczeniem "Czy mogę przewieźć rower autobusem ?" Jest to animacja w której ZTM dopuszcza przewóz roweru pod warunkiem, że tymże autobusem nie jedzie matka z wózkiem lub osoba niepełnosprawna na wózku. A zatem w pojeździe musi być wolne miejsce. Dopiero wtedy można przewieźć rower. Jeśli miejsce jest zajęte - NIE !
No i na tym tle dochodzi coraz częściej do sprzeczek. Ponieważ kierowcy MZA (oni z jakiegoś powodu najbardziej przestrzegają tego zapisu, u ajentów cisza) coraz częściej bardzo rygorystycznie przestrzegają tego zapisu. I coraz częściej bywa tak, że kierowca - w momencie, gdy w pojeździe zjawia się wózek - nakazuje cykliście opuszczenie pojazdu.
Był nawet przypadek, że matka z małym dzieckiem wiozła dziecinny rowerek, na kolejnym przystanku do pojazdu weszła kobieta z wózkiem. Obie panie się pogodziły, ale kierowca nakazał tej pierwsze zabrać rowerek i wyjść z pojazdu. Doszło do awantury z kierowcą, do tego stopnia, że ten wyłączył silnik i nie odpuścił. Pasażerka z dzieckiem i rowerkiem w końcu wyszła z pojazdu. Zrobił się z tego medialny dym, ale ZTM i MZA uznały, że driver postąpił prawidłowo.
Kierowcy u ajentów raczej nie reagują, ale trzeba brać pod uwagę, że u naszych ajentów bardzo często driverami są Ukraińcy, i oni słabą znają język polski... teraz z nowymi kontraktami ma to się zmienić. Kierowca ma być certyfikowany i ma obowiązek znać język polski.
Swoją drogą jak robiłem powyższe zdjęcia, to driverzy Mobilisu wyglądali na wystraszonych i nic nie mówili, a przy okazji - tego nie zauważyłem, ale o tym na pisał na Wawkomie TLG - w kabinie wisi teraz teraz zdjęcie kierowcy wraz z jego nr. służbowym. Muszę to jeszcze raz zobaczyć
- TranslatorPS
- Posty: 282
- Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
- Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G
Re: Mobilis Group
@J-31, przyuważyłeś może identyfikatory kierowców? Podobno wywieszone są w kabinach, zawierają zdjęcie i numer kierowcy. Ciekawi mnie, czy to ZTMowska robota oraz czy jest utrzymana w nowej stylistycje (tj. font Frutiger)
Re: Mobilis Group
Tak, mam nawet zdjęcie. Jechałem dzisiaj specjalnie po to by odszukać ten identyfikator. Wisi na szybie w widocznym miejscu. Tak to wygląda
http://hostmat.eu/images/63150934622058433518.jpg
Na pewno jest to decyzja ZTM-u. I może to być wykonane przez ZTM. ZTM zdecydował się na wiele zmian dotyczących zatrudnianych kierowców. M.in. kierowcy muszą być certyfikowani.
Czekamy na Arrive, no i jeśli ZTM podpisze umowę, to również na nowy kontrakt z ITS-em, a to oznacza, że niebawem będzie więcej tych identyfikatorów.
http://hostmat.eu/images/63150934622058433518.jpg
Na pewno jest to decyzja ZTM-u. I może to być wykonane przez ZTM. ZTM zdecydował się na wiele zmian dotyczących zatrudnianych kierowców. M.in. kierowcy muszą być certyfikowani.
Czekamy na Arrive, no i jeśli ZTM podpisze umowę, to również na nowy kontrakt z ITS-em, a to oznacza, że niebawem będzie więcej tych identyfikatorów.
Re: Mobilis Group
Od kiedy autobusy ajentów w warszawie nie mają numerów taborowych zaczynających się od litery "A"?
- TranslatorPS
- Posty: 282
- Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
- Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G
Re: Mobilis Group
Od wejścia najnowszego kontraktu Mobilisu, czyli od sierpnia. Dotychczasowe numery nie będą zmieniane (raczej), ale nowe kontrakty będą już numerowane 9xxx.
Re: Mobilis Group
Tak to prawda. Jest to nowość. Która zaczęła się w sierpniu
Re: Mobilis Group
Mobilis "sprzedał" swoje Solarisy Urbino 8.6 (rocznik 2009) do Włoch
http://napoli.fanpage.it/eav-compra-23- ... a-polonia/
http://napoli.fanpage.it/eav-compra-23- ... a-polonia/
Re: Mobilis Group
Jeżeli ktoś z Was odrobinę się interesuje tym co dzieje się np. w Warszawie - napiszę, z kronikarskiego obowiązku, że warszawski oddział "Mobilisa" rozpoczął w dniu 9 czerwca (sobota) nowy kontrakt autobusami jakich warszawiacy dotąd nie widzieli
MAN NL253 Lion's City Hybrid
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 295557963/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 295557963/
Wygląd zewnętrzny - a dokładnie garb w górnej części - od razu zdradza, że autobus różni się od innych. Autobusy hybrydowe to oczywiście żadna nowość w Warszawie, ale po pierwsze było ich mało, a po drugie nie odczuwało się tej "hybrydy" w Solarisach Urbino. Ponieważ w Solarisach silnik spalinowy pracuje non-stop, bez wyłączania i w zasadzie jak ktoś nie jest obeznany to nie będzie wiedział. Ja sam nawet raz jechałem hybrydą Arrivy... i tego nie wiedziałem. Nie odczułem tego
Tutaj jest inaczej. To jest typowy "start-stop". Silnik spalinowy wyłącza się w czasie hamowania pojazdu i włącza się dopiero gdy pojazd nabierze odpowiedniej prędkości. Elektronika pojazdu jest dosyć głośna, podobna jak w niektórych trolejbusach (np. ST12M). Silnik spalinowy jest na razie cichy.
Wnętrze jest zbliżone do "grodziowych" NL295 LC
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 295557963/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 295557963/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 295557963/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 295557963/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 295557963/
Nie wiem czemu, ale producent nadal utrzymuje te nie praktyczne podpórki na tylnym zwisie. Można tam jedynie stać i się oprzeć
Również nadal producent montuje jeden z foteli, na nadkolu, wyżej. To jest niepraktyczne rozwiązanie, aczkolwiek tam się znajduje jakieś urządzenie, jest podwyższenie i nie mieli innego wyjścia
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 295557963/
Kierowcy wciąż się uczą jeździć tymi pojazdami. Trafiłem dzisiaj na kilku i np. starszy pan lubił ostro hamować, ale młodsi radzili sobie całkiem fajnie.
Jeden z autobusów ma najwyraźniej jakiś problem z elektryką, bo silnik spalinowy nie wyłączał się i pracował na wolnych obrotach na postojach... ale było to tylko w jednym pojeździe (9516), reszta była OK
MAN NL253 Lion's City Hybrid
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 295557963/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 295557963/
Wygląd zewnętrzny - a dokładnie garb w górnej części - od razu zdradza, że autobus różni się od innych. Autobusy hybrydowe to oczywiście żadna nowość w Warszawie, ale po pierwsze było ich mało, a po drugie nie odczuwało się tej "hybrydy" w Solarisach Urbino. Ponieważ w Solarisach silnik spalinowy pracuje non-stop, bez wyłączania i w zasadzie jak ktoś nie jest obeznany to nie będzie wiedział. Ja sam nawet raz jechałem hybrydą Arrivy... i tego nie wiedziałem. Nie odczułem tego
Tutaj jest inaczej. To jest typowy "start-stop". Silnik spalinowy wyłącza się w czasie hamowania pojazdu i włącza się dopiero gdy pojazd nabierze odpowiedniej prędkości. Elektronika pojazdu jest dosyć głośna, podobna jak w niektórych trolejbusach (np. ST12M). Silnik spalinowy jest na razie cichy.
Wnętrze jest zbliżone do "grodziowych" NL295 LC
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 295557963/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 295557963/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 295557963/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 295557963/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 295557963/
Nie wiem czemu, ale producent nadal utrzymuje te nie praktyczne podpórki na tylnym zwisie. Można tam jedynie stać i się oprzeć
Również nadal producent montuje jeden z foteli, na nadkolu, wyżej. To jest niepraktyczne rozwiązanie, aczkolwiek tam się znajduje jakieś urządzenie, jest podwyższenie i nie mieli innego wyjścia
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 295557963/
Kierowcy wciąż się uczą jeździć tymi pojazdami. Trafiłem dzisiaj na kilku i np. starszy pan lubił ostro hamować, ale młodsi radzili sobie całkiem fajnie.
Jeden z autobusów ma najwyraźniej jakiś problem z elektryką, bo silnik spalinowy nie wyłączał się i pracował na wolnych obrotach na postojach... ale było to tylko w jednym pojeździe (9516), reszta była OK
Re: Mobilis Group
Czyli jednak można dostać Lion'sa w budzie A37, który nie ma podestów w pierwszym rzędzie siedzeń zaraz za drugimi drzwiami
Tak, wiem że dwa siedzenia po jednej stronie mają podest Ale w teorii - nie muszą one tam być
Tak, wiem że dwa siedzenia po jednej stronie mają podest Ale w teorii - nie muszą one tam być