Mobilis Group
Ostrołęka, Mrągowo, Mińsk, Ciechanów po 4 szt. oraz Mława - 3 szt.nolem pisze:Całkiem nieźle kombinujesz, choć sądzę, że mogę trochę wyjaśnić historię tych wozów.
Owszem, Kapeny Urby zostały zakupione przez Egged Ruse w dość sporej ilości. Jeśli się nie mylę, to było 20 sztuk dostarczonych w dwóch transzach (pierwsza 10 sztuk koło 4.06.2010, zaś druga pod koniec lipca 2010). Kapeny zbyt długo nie pojeździły, gdyż od 1.09.2010 spółka "ЕГГЕД Русе" zakończyła obsługę linii autobusowych ze względu na "poważne problemy finansowe". Na chwilę obecną wiem o 17 sztukach, które trafiły do Mobilisu, więc sądzę, że cała partia trafiła do mobilisowych PKS-ów, tylko jeszcze nie wszystkie zostały zlokalizowane.
Razem 19 szt. Wszystkie szły przez Oddział Kraków (z Bułgarii na lawecie a z Krakowa już na własnych kołach).
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
http://www.phototrans.eu/14,501695,0,Iveco_Daily_.html
z komentarzy z pod tego zdjęcia:
-------------------------------
Wywiad z prezesem firmy Mobilis:
--------------------------------------------------
Warszawa wspiera Mobilis Bydgoszcz w Lubiczu:
z komentarzy z pod tego zdjęcia:
Więcej na: http://www.strefabiznesu.gp24.pl/artyku ... 59334.htmlMK Trans:
Kapena aktualnie realzuje zamówienie na 40 małych autobusów dla polskiej firmy Mobilis, która przejęła sporą grupę PKS-ów na Mazowszu oraz Warmii i Mazurach.
-------------------------------
Wywiad z prezesem firmy Mobilis:
Król prywatnych autobusów i kontrakt za 2 miliardy złotych
Jako pierwszy po 1989 r. zarejestrował w Polsce prywatny autobus. Dziś kierowany przez niego Mobilis ma 400 autobusów plus tysiąc w kontrolowanych przez spółkę siedmiu PKS-ach. A w grudniu na ulice Amsterdamu wyjedzie ok. 250 nowiutkich scanii. Przetarg wart 500 mln euro jest największym, jaki na Zachodzie w branży usługowej wygrała firma z Polski. Z prezesem Mobilisu Eugeniuszem Szymonikiem rozmawia Tomasz Haładyj
Mobilis to największa w Polsce firma autobusowa. Należy do izraelskiego koncernu Egged Group. Tylko na zlecenie Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie wysyła na ulice ok. 250 autobusów. Spółka kupiła też PKS-y w Ciechanowie, Mińsku Mazowieckim, Mławie, Płocku, Przasnyszu, Ostrołęce i Mrągowie. Przetarg w Amsterdamie wygrała firma EBS / Mobilis, będąca połączeniem holenderskiej EBS Public Transportation B.V. (założonej przez Egged w celu udziału w przetargu) i Mobilis Polska.
Prezes Eugeniusz Szymonik pochodzi spod Częstochowy. Absolwent wydziału samochodów i maszyn roboczych Politechniki Warszawskiej. Hobby: latanie.
¬ródło: Gazeta Wyborcza
http://wyborcza.biz/biznes/1,101716,996 ... &startsz=x
--------------------------------------------------
Warszawa wspiera Mobilis Bydgoszcz w Lubiczu:
Mike:
Dziś spotkałem 4 SU12: #A140 (l. 101), #A141 (l. 103), #A144 (l. 101) i #A147 (l. 103). Czy są jeszcze jakieś Urbina?
Wrócił też Neoplan #890 (l. 102).
info z forum TKMKM: http://www.lpiotrowski.proart-studio.co ... 5ce70b3e77
http://phototrans.eu/14,503017,0,Solari ... _A144.html
Kontrakt 10-letni, więc w 2013 roku.ppln pisze:Kiedy kończą się kontrakty z ZTM żeby mogli spokojnie przerzucić w inne miejsca chociaż SU10 (bo do końca kontraktu na SU12 chyba jeszcze sporo czasu)?
No nie, na pewno da się kilkanaście znośnych wozów z całości pozbierać.
A w najgorszym razie nie wykupią z leasingu (bo rozumiem, że to wszystko jest leasingowane, Mobilis chyba nie miał ani nie ma takich gigantycznych środków żeby wszystko kupić) albo wykupią i od razu sprzedadzą Solarisowi, który gdzieś to pchnie po remoncie
A w najgorszym razie nie wykupią z leasingu (bo rozumiem, że to wszystko jest leasingowane, Mobilis chyba nie miał ani nie ma takich gigantycznych środków żeby wszystko kupić) albo wykupią i od razu sprzedadzą Solarisowi, który gdzieś to pchnie po remoncie
Jeżeli one były leasingowane, to raczej odkupi je, jakiś pośrednik handlowy (podobnie jak Solarisy z Veolii Transport Warszawa). Natomiast, co stanu technicznego, to raczej wątpię, czy udałoby się zebrać kilkanaście dobrych sztuk. Ja bym rzekł raczej kilka
"Mobilis" w ogóle nie dba o autobusy. Ich najnowsze SU12 już zaczynają przypominać złom. A SU10, są w makabrycznym stanie
"Mobilis" w ogóle nie dba o autobusy. Ich najnowsze SU12 już zaczynają przypominać złom. A SU10, są w makabrycznym stanie
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Specyfikacja autobusów musi odpowiadać wymaganiom ZTM-u - mam na myśli coś w zamian za SU10, czy za Libero w WarszawiePiRo pisze:Ciężki orzech do zgryzienia. Tak samo jak wiecznie zdefektowane Libera. Wchodziłby w grę zakup na szybko jakichś 20 używanych midi ?
"Mobilis" raczej na pewno nie kupi żadnych używanych midików dla Warszawy (ZTM)
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Jakoś ZTM nic sobie nie robił, jak Mobilis postawił na nogi ex świarklanieckiego A354J-31 pisze:Specyfikacja autobusów musi odpowiadać wymaganiom ZTM-u - mam na myśli coś w zamian za SU10, czy za Libero w Warszawie
"Mobilis" raczej na pewno nie kupi żadnych używanych midików dla Warszawy (ZTM)
Inaczej- prowadzą na bieżąco remonty co gorszych U10 ? Dla porównania ITS już 13 NL'ek poddał odbudowom w Mleczkowie.
Ostatnio zmieniony 2011-07-31, 20:37 przez Jack the Ripper, łącznie zmieniany 1 raz.
No, tak, ale A354 - w zasadzie niczym się nie różnił, od naszych "mobilisowskich" SU10PiRo pisze:Jakoś ZTM nic sobie nie robił, jak Mobilis postawił na nogi ex świarklanieckiego A354
Co innego kupić autobus tego samego typu, a co innego kupić używany autobus, który całkowicie odbiega od pojazdów już eksploatowanych - mam na myśli np. zakup jakiegoś midika MAN-a, czy np. MB O405K.
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Tak, a propo stanu technicznego SUrbinetto 10, to dzisiaj byłem świadkiem jak na Okęcie zajechał A321 z ... otwartymi trzecimi drzwiami. Nie działały również zewnętrzne wyświetlacze.
W linku poniżej Możecie obejrzeć ogólny wygląd autobusu
galeria/details.php?image_id=23857
W linku poniżej Możecie obejrzeć ogólny wygląd autobusu
galeria/details.php?image_id=23857
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Mobilis Kraków za Solbusy SM12 dostał MAZy 203 z Gdańska:
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 1154_n.jpg
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 1154_n.jpg
MZA sprzedało już swojego piętrusa, czyli MAN-a SD202. Natomiast "Mobilisowski" ND202 jeździ w najlepsze i nic nie wskazuje by miał zniknąć.
Udało mi się go w końcu obfocić na pl. Bankowym
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=24393
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=24394
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=24395
Jednakże ciekawostą są górne okna. Otóż "Mobilis" uznał, że trzeba poprawić wentylacje na piętrze i bodajże na początku tego roku wymieniono część okien. Wcześniej były uchylne, a teraz są odsuwane
http://imageshack.us/photo/my-images/651/mobokna1.jpg/
I jeszcze dla porównania moja fotka z sierpnia 2010 roku
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=20213
Na dole, okna pozostały bez zmian
http://img718.imageshack.us/img718/4513/mobokna2.jpg
Ciekawostka związana z warszawskimi piętrusami polega na tym, że "Mobilis" oraz "Driven On Limited" sp. z o. o. oddz w Polsce (o ile oni jeszcze się tak nazywają) wysyłają swoje piętrowe autobusy cały rok na okrągło. Nie tylko w lato, ale również w zimę - codziennie ... a MZA sporadycznie i były z tym straszne problemy natury prawnej oraz finansowej
Cóż. Grunt, że chociaż "mobilisowski" piętrus nadal jeździ. I chyba wiele wskazuje, że na razie będzie kursować dalej
Udało mi się go w końcu obfocić na pl. Bankowym
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=24393
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=24394
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=24395
Jednakże ciekawostą są górne okna. Otóż "Mobilis" uznał, że trzeba poprawić wentylacje na piętrze i bodajże na początku tego roku wymieniono część okien. Wcześniej były uchylne, a teraz są odsuwane
http://imageshack.us/photo/my-images/651/mobokna1.jpg/
I jeszcze dla porównania moja fotka z sierpnia 2010 roku
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=20213
Na dole, okna pozostały bez zmian
http://img718.imageshack.us/img718/4513/mobokna2.jpg
Ciekawostka związana z warszawskimi piętrusami polega na tym, że "Mobilis" oraz "Driven On Limited" sp. z o. o. oddz w Polsce (o ile oni jeszcze się tak nazywają) wysyłają swoje piętrowe autobusy cały rok na okrągło. Nie tylko w lato, ale również w zimę - codziennie ... a MZA sporadycznie i były z tym straszne problemy natury prawnej oraz finansowej
Cóż. Grunt, że chociaż "mobilisowski" piętrus nadal jeździ. I chyba wiele wskazuje, że na razie będzie kursować dalej