Mobilis Group

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
xyz

Post autor: xyz »

nolem pisze:Całkiem nieźle kombinujesz, choć sądzę, że mogę trochę wyjaśnić historię tych wozów.
Owszem, Kapeny Urby zostały zakupione przez Egged Ruse w dość sporej ilości. Jeśli się nie mylę, to było 20 sztuk dostarczonych w dwóch transzach (pierwsza 10 sztuk koło 4.06.2010, zaś druga pod koniec lipca 2010). Kapeny zbyt długo nie pojeździły, gdyż od 1.09.2010 spółka "ЕГГЕД Русе" zakończyła obsługę linii autobusowych ze względu na "poważne problemy finansowe". Na chwilę obecną wiem o 17 sztukach, które trafiły do Mobilisu, więc sądzę, że cała partia trafiła do mobilisowych PKS-ów, tylko jeszcze nie wszystkie zostały zlokalizowane.
Ostrołęka, Mrągowo, Mińsk, Ciechanów po 4 szt. oraz Mława - 3 szt.
Razem 19 szt. Wszystkie szły przez Oddział Kraków (z Bułgarii na lawecie a z Krakowa już na własnych kołach).

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

http://www.phototrans.eu/14,501695,0,Iveco_Daily_.html

z komentarzy z pod tego zdjęcia:
MK Trans:
Kapena aktualnie realzuje zamówienie na 40 małych autobusów dla polskiej firmy Mobilis, która przejęła sporą grupę PKS-ów na Mazowszu oraz Warmii i Mazurach.
Więcej na: http://www.strefabiznesu.gp24.pl/artyku ... 59334.html
-------------------------------

Wywiad z prezesem firmy Mobilis:
Król prywatnych autobusów i kontrakt za 2 miliardy złotych

Jako pierwszy po 1989 r. zarejestrował w Polsce prywatny autobus. Dziś kierowany przez niego Mobilis ma 400 autobusów plus tysiąc w kontrolowanych przez spółkę siedmiu PKS-ach. A w grudniu na ulice Amsterdamu wyjedzie ok. 250 nowiutkich scanii. Przetarg wart 500 mln euro jest największym, jaki na Zachodzie w branży usługowej wygrała firma z Polski. Z prezesem Mobilisu Eugeniuszem Szymonikiem rozmawia Tomasz Haładyj


Mobilis to największa w Polsce firma autobusowa. Należy do izraelskiego koncernu Egged Group. Tylko na zlecenie Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie wysyła na ulice ok. 250 autobusów. Spółka kupiła też PKS-y w Ciechanowie, Mińsku Mazowieckim, Mławie, Płocku, Przasnyszu, Ostrołęce i Mrągowie. Przetarg w Amsterdamie wygrała firma EBS / Mobilis, będąca połączeniem holenderskiej EBS Public Transportation B.V. (założonej przez Egged w celu udziału w przetargu) i Mobilis Polska.

Prezes Eugeniusz Szymonik pochodzi spod Częstochowy. Absolwent wydziału samochodów i maszyn roboczych Politechniki Warszawskiej. Hobby: latanie.

¬ródło: Gazeta Wyborcza
http://wyborcza.biz/biznes/1,101716,996 ... &startsz=x

--------------------------------------------------
Warszawa wspiera Mobilis Bydgoszcz w Lubiczu:
Mike:

Dziś spotkałem 4 SU12: #A140 (l. 101), #A141 (l. 103), #A144 (l. 101) i #A147 (l. 103). Czy są jeszcze jakieś Urbina?

Wrócił też Neoplan #890 (l. 102).

info z forum TKMKM: http://www.lpiotrowski.proart-studio.co ... 5ce70b3e77

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Wychodzi na to, że Mobilis ma poważne problemy taborowe nie tylko w Warszawie (np. z SU10), ale też w rejonie Bydgoszczy. Ciekawy tylko jestem co oni zrobią, jak w końcu zajeżdżą SU12. :retard:

A propo - ich SU18 III, zakupione dla Warszawy, jeżdżą na Śląsku :cool:

ppln

Post autor: ppln »

W wakacje przy zredukowanym planie mogą robić co chcą. Kiedy kończą się kontrakty z ZTM żeby mogli spokojnie przerzucić w inne miejsca chociaż SU10 (bo do końca kontraktu na SU12 chyba jeszcze sporo czasu)?

Gadzie
Posty: 1046
Rejestracja: 2007-04-16, 20:48
Lokalizacja: Dobroszyce
Kontakt:

Post autor: Gadzie »

:strzałka: http://phototrans.eu/14,503017,0,Solari ... _A144.html
ppln pisze:Kiedy kończą się kontrakty z ZTM żeby mogli spokojnie przerzucić w inne miejsca chociaż SU10 (bo do końca kontraktu na SU12 chyba jeszcze sporo czasu)?
Kontrakt 10-letni, więc w 2013 roku.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Kiedy kończą się kontrakty z ZTM żeby mogli spokojnie przerzucić w inne miejsca chociaż SU10 (bo do końca kontraktu na SU12 chyba jeszcze sporo czasu)?
SU10 - to już jest złom. W 2013 nie będzie już co wysyłać... chyba, że od razu do huty ;)

ppln

Post autor: ppln »

No nie, na pewno da się kilkanaście znośnych wozów z całości pozbierać.

A w najgorszym razie nie wykupią z leasingu (bo rozumiem, że to wszystko jest leasingowane, Mobilis chyba nie miał ani nie ma takich gigantycznych środków żeby wszystko kupić) albo wykupią i od razu sprzedadzą Solarisowi, który gdzieś to pchnie po remoncie

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Jeżeli one były leasingowane, to raczej odkupi je, jakiś pośrednik handlowy (podobnie jak Solarisy z Veolii Transport Warszawa). Natomiast, co stanu technicznego, to raczej wątpię, czy udałoby się zebrać kilkanaście dobrych sztuk. Ja bym rzekł raczej kilka ;)

"Mobilis" w ogóle nie dba o autobusy. Ich najnowsze SU12 już zaczynają przypominać złom. A SU10, są w makabrycznym stanie :]

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

J-31 pisze:SU10 - to już jest złom. W 2013 nie będzie już co wysyłać... chyba, że od razu do huty ;)
Ciężki orzech do zgryzienia. Tak samo jak wiecznie zdefektowane Libera. Wchodziłby w grę zakup na szybko jakichś 20 używanych midi ?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

PiRo pisze:Ciężki orzech do zgryzienia. Tak samo jak wiecznie zdefektowane Libera. Wchodziłby w grę zakup na szybko jakichś 20 używanych midi ?
Specyfikacja autobusów musi odpowiadać wymaganiom ZTM-u - mam na myśli coś w zamian za SU10, czy za Libero w Warszawie ;)

"Mobilis" raczej na pewno nie kupi żadnych używanych midików dla Warszawy (ZTM) ;)

Awatar użytkownika
O530
Posty: 741
Rejestracja: 2010-06-15, 18:32
Lokalizacja: Kielce

Post autor: O530 »

J-31 pisze:coś w zamian za SU10
Może M09LE :D

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

J-31 pisze:Specyfikacja autobusów musi odpowiadać wymaganiom ZTM-u - mam na myśli coś w zamian za SU10, czy za Libero w Warszawie ;)

"Mobilis" raczej na pewno nie kupi żadnych używanych midików dla Warszawy (ZTM) ;)
Jakoś ZTM nic sobie nie robił, jak Mobilis postawił na nogi ex świarklanieckiego A354 :P
Inaczej- prowadzą na bieżąco remonty co gorszych U10 ? Dla porównania ITS już 13 NL'ek poddał odbudowom w Mleczkowie.
Ostatnio zmieniony 2011-07-31, 20:37 przez Jack the Ripper, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

PiRo pisze:Jakoś ZTM nic sobie nie robił, jak Mobilis postawił na nogi ex świarklanieckiego A354
No, tak, ale A354 - w zasadzie niczym się nie różnił, od naszych "mobilisowskich" SU10 ;)

Co innego kupić autobus tego samego typu, a co innego kupić używany autobus, który całkowicie odbiega od pojazdów już eksploatowanych - mam na myśli np. zakup jakiegoś midika MAN-a, czy np. MB O405K. ;)

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

No nie mówimy o takich rzeczach. Ja już to analogiczne roczniki.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Tak, a propo stanu technicznego SUrbinetto 10, to dzisiaj byłem świadkiem jak na Okęcie zajechał A321 z ... otwartymi trzecimi drzwiami. Nie działały również zewnętrzne wyświetlacze.

W linku poniżej Możecie obejrzeć ogólny wygląd autobusu ;)

:strzałka: galeria/details.php?image_id=23857

Awatar użytkownika
Michalbc
Posty: 884
Rejestracja: 2008-12-20, 23:31
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Michalbc »

Te Urbinetta to w większosci w tak samo tragicznym stanie mają blacharke? :P

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

J-31 pisze:byłem świadkiem jak na Okęcie zajechał A321 z ... otwartymi trzecimi drzwiami
Ja zaś raz jechałem bodaj A307 z tylną połówką drzwi krawędzią skrzydła wbitą poza ościeżnicę, na zewnątrz wozu. Tak więc to nic nowego.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Michalbc pisze:Te Urbinetta to w większosci w tak samo tragicznym stanie mają blacharke?
Tak. Większość pojazdów - dokładnie tak właśnie wygląda ;)

Awatar użytkownika
Marcin_558
Posty: 4134
Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
Kontakt:

Post autor: Marcin_558 »

Mobilis Kraków za Solbusy SM12 dostał MAZy 203 z Gdańska:

http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 1154_n.jpg

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

MZA sprzedało już swojego piętrusa, czyli MAN-a SD202. Natomiast "Mobilisowski" ND202 jeździ w najlepsze i nic nie wskazuje by miał zniknąć.

Udało mi się go w końcu obfocić na pl. Bankowym

:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=24393
:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=24394
:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=24395

Jednakże ciekawostą są górne okna. Otóż "Mobilis" uznał, że trzeba poprawić wentylacje na piętrze i bodajże na początku tego roku wymieniono część okien. Wcześniej były uchylne, a teraz są odsuwane

:strzałka: http://imageshack.us/photo/my-images/651/mobokna1.jpg/

I jeszcze dla porównania moja fotka z sierpnia 2010 roku
:strzałka: http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=20213

Na dole, okna pozostały bez zmian ;)
:strzałka: http://img718.imageshack.us/img718/4513/mobokna2.jpg

Ciekawostka związana z warszawskimi piętrusami polega na tym, że "Mobilis" oraz "Driven On Limited" sp. z o. o. oddz w Polsce (o ile oni jeszcze się tak nazywają) wysyłają swoje piętrowe autobusy cały rok na okrągło. Nie tylko w lato, ale również w zimę - codziennie ... a MZA sporadycznie i były z tym straszne problemy natury prawnej oraz finansowej :chytry:

Cóż. Grunt, że chociaż "mobilisowski" piętrus nadal jeździ. I chyba wiele wskazuje, że na razie będzie kursować dalej ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Organizatorzy i przewoźnicy”