PKM Tychy

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
james206

Post autor: james206 »

J-31 pisze:Hmmm... "biednemu zawsze wiatr w oczy wieje", gdyby mieli kasę kupili by coś fabrycznie nowego - np. MAN-a albo Solarisa i pewnie mieliby mniej problemów... :roll:
I to jest właśnie kwestia sporna. Niektórzy uważają, że za tę kasę za którą kupiono 16 używańców i postawiono dla nich dystrybutory CNG można było kupić 6 nowych gniotów ze standardowym wyposażeniem.

Mnie trudno ocenić czy kasy rzeczywiście by starczyło,ale mam coraz mniej wątpliwości co do celowego działania prezesa na szkodę firmy. Pytanie tylko jaki ma w tym interes. Wszak połowa zakupionych używanych wozów jest niezdatna do jazdy i albo nie wyjeżdża wcale albo jeśli już wyjedzie się psuje. A kolejne z ex-PKMowych wozów w najlepsze sobie śmigają u podwykonawców. Co najlepsze - teraz zaś odstawili pod płot 2 odkurzacze :/

Dla zainteresowanych polecam artykuł również z witryny KM-TYCHY podsumowujący ostatni rok działalności miejscowego przewoźnika »Link«

ppln

Post autor: ppln »

Czyli jak mogli kupić 6 gniotów to równie dobrze mogli kupić 3-4 U12 CNG, które by jeździły (a większość ewentualnych napraw by była na gwarancji - to też oszczędność).

A co od odqrzaczy - zbyt dobry wóz to to nie jest, ale jeździ jeśli się o niego jako tako dba.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Mnie natomiast dziwi to, dlaczego pan Kowol zainwestował w wozy o napędzie, który nie sprawdza się w PKM-ie? wszak z tego, co wiem PKM Tychy eksploatował już autobusy (co prawda napędzane gazem LPG), których dosyć szybko się pozbyli. Widać tym samym, iz PKM Tychy nadal brnie w autobusy gazowe. Z drugiej jednak strony to pierwsze autobusy tej marki w PKM-ie, więc całkiem możliwe, że i sami pracownicy nie byli przeszkoleni w zakresnie ich obsługi, co zresztą widać po zachowaniu kierowcy na awarię silnika. Tak więc zakup ten uważam za całkowicie nietrafiony. Jeśli zaś chodzi o unifikację taborową w PKM-ie Tychy to jest to jedynie marzenie. Wiadomo, iz ten przewoźnik nie zunifikuje odpowiednio taboru pod odpowiednią markę, bo przeciez Jelczy chcą się szybko pozbyć, z Volvo są problemy itp. itd. (że już o unifikacji silnikowej nie wspomnę).

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

ppln pisze:A co od odqrzaczy - zbyt dobry wóz to to nie jest, ale jeździ jeśli się o niego jako tako dba.
No nie jest, ale rzeczywiście PKM Katowice dba o te 2 Jelcze M181MB/3 :) Koła mają prawie zawsze czyste!!

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

james206 pisze:plocmaster napisał/a:
Tak, tylko że jak autobusy są bardzo wyeksploatowane to trzyma się je jeszcze przy życiu i zastępuje (możliwie jak najszybciej) nowym taborem, a nie kasuje bez pokrycia na jakoś to będzie.
Dokładnie. W wakacje przy zmniejszonym takcie wiele porannych i szczytowych kursów wypadało. Takie rozwiązania nie mają żadnej przyszłości :!: Chyba, że Pan Kowol (szef PKM) planuje przerejestrowanie firmy na PKM Meteor... :nuts:
Tak zmieni nazwę na PKM Meteor, a potem sobie Meteor będzie brał PKM Tychy jako swojego podwykonawce :D
Adrian_ pisze:Tego nie powiedziałem, ale skoro dany przewoźnik ma problemy z zakupem fabrycznie nowego taboru to lepiej, by sprzedał te najgorsze wozy, za które dostanie pieniądze, niż ma je eksploatować i wywalać na nie pieniądze. Poza tym PKM Tychy ostatnio zakupił Volva Carrus, więc nie jest z nimi tak źle, skoro stać ich jeszcze na szwedzkie używki :mruga: .
Zakup "Volviaków" okazał się dużą porażką :diabeł:
james206 pisze:Może zastępować je używkami, ale nie powinien wyprzedawać wozów w przypadku takich niedoborów jakie tyski PKM ma. A te Carussy wcale nie są takie extra... Wyniszczone, 'saunowate' i pewnie się będą często psuły... :cry:
Sam na pewno już wiesz jak te wozy się na dzień obecny spisują, a spisują się źle.

Zanim w ogóle wyjechały na trasę, ich przygotowanie trwało aż 2 miesiące!!

Cytuję zdanie:
kmtychy.pl pisze:Ktoś powie, że nie stać nas na nowe autobusy. Nieprawda! Za 16 gazowych Volvo + koszt wybudowania stacji CNG mielibyśmy 7 nowiutkich niezawodnych Jelczy.
Jak widać Pan Prezes wolał przeznaczyć "jedyne" 100 tys. zł na "używańce", zamiast kupić nowe autobusy :/
I jeszcze jeden cytat Pana Kowola:" one mają od 450-500 tyś. przebiegu i 7 lat i są w dobrym stanie". "A Volvo daje gwarancje nawet na 1 mln km"- czy takim tokiem rozumowania można kupować używane autobusy, a w szczególność autobusy zasilane CNG :?:

Czy taka polityka Pana Prezesa PKMu Tychy, doprowadzi tą spółkę do upadku ???
Miejmy nadzieję, że to się nigdy nie stanie... inaczej podzielą ten sam los co PKM Bytom :frown:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

MKM Shadow pisze:Tak zmieni nazwę na PKM Meteor, a potem sobie Meteor będzie brał PKM Tychy jako swojego podwykonawce :D
Przedsiębiorstwo Komunikacyjne Meteor :devil:
MKM Shadow pisze:Jak widać Pan Prezes wolał przeznaczyć "jedyne" 100 tys. zł na "używańce", zamiast kupić nowe autobusy :/
Za 100 patoli to jednego możesz sobie kupić.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

plocmaster pisze:Za 100 patoli to jednego możesz sobie kupić.
Wiem, że to mało jak na jeden nowy fabryczny wóz, ale takie pieniądze można sobie wykorzystać w inny sposób :/

james206

PKM Tychy sprzedaje kolejne wozy

Post autor: james206 »

Nowa porcja wieści ze stolicy śląskiego piwa. Kolejne wozy już teraz ex-tyskie powędrują do podwykonawcy PKM Tychy.
www.kmtychy.pl pisze:Wystawione przez PKM Tychy do sprzedania Jelcze M11 znalazły już nowego właściciela. Zaskoczenia nie ma - nabywcą wozów jest firma Meteor Jaworzno. Dwa wozy zostały odebrane 3 stycznia, a dwa kolejne 4 stycznia.

#106 prawdopodobnie trafił do Olkusza, natomiast #165 (w Meteorze #811) na bazę Lipiny. #160 oraz #156 (w Meteorze #824) zostały na Bieruniu.

Poza Jelczami M11 PKM wystawił na sprzedaż także Jelcze M121M #130, #134, #136, Jelcza M181MB #214 oraz Jelcza 120M LPG #124.
www.kmtychy.pl

Oczywiście jak za każdym razem- wiele osób jest rozgoryczonych poczynaniami PKMu. Zobaczymy ile powyższe wozy pojeżdżą u głównego konkurenta i na jakie linie trafią. Wiele osób nurtuje pytanie o ile znów się pogorszy jakość usług przewoźnika, który sprzedał kolejne dobre wozy na "chodzie",a planuje ich zastąpienie czymś dla czego niepewny jest każdy dzień. Dodam,że po internecie chodzą słuchy,że wkrótce na liniach PKM Tychy zawitają nowe, kolejne gazowce CNG.

Obecnie mamy w PKMie już 7 marek różnych autobusów i w sumie 18 modeli. Będę wdzięczny za wypowiedzenie się w ankiecie co do Waszego ulubionego autobusu tej spółki.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Dziwi mnie podejście PKM-u Tychy do swoich Jelczy. Przecież to są całkiem dobre wozy,a mimo to pozbywają się ich. Być może chcą w końcu zacząć ujednolicać tabor kosztem tych Jelczy :/. W kazdym bądź razie mam nadzieję, że będą mieli jak najmniej problemów z eksploatacją kolejnych gazowców :).
james206 pisze:Jelcza 120M LPG #124.
Jelcz ten trafi zapewne do Dębicy. Tamtejszy MKS eksploatuje prawie wszystkie tyskie ex. 120-stki i nie ma z nimi problemów w eksploatacji :)

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Jak widzę nasz znawca i informator, a także rzecznik prasowy J-31 :P napisał kolejny temat związany z PKM Tychy, a więc coś tradycyjnie dodam od siebie, może zaś się powtórze ale wybaczcie :D
james206 pisze:Oczywiście jak za każdym razem- wiele osób jest rozgoryczonych poczynaniami PKMu. Zobaczymy ile powyższe wozy pojeżdżą u głównego konkurenta i na jakie linie trafią. Wiele osób nurtuje pytanie o ile znów się pogorszy jakość usług przewoźnika, który sprzedał kolejne dobre wozy na "chodzie",a planuje ich zastąpienie czymś dla czego niepewny jest każdy dzień. Dodam,że po internecie chodzą słuchy,że wkrótce na liniach PKM Tychy zawitają nowe, kolejne gazowce CNG.
Ja także tym jestem rozgoryczony :/ Wiesz ja bym poprosił te M11 ex Tyskie na linie 46 :D ale to swoją droga.
Zaś CNG, ehh coś mi się zdaję, że ktoś tu komuś łapówki daje, a sądzę ,że chodzi tu o Meteora Jaworzno. Przepraszam, że tak powiem, ale mi się wydaje, że szef Meteora z własnej kieszeni lub z firmy - o ile tam jakaś kasa jest daje łapówki szefowi PKMu, aby ten pozbywał się tych "dobrych" wozów, a sprowadzał złom zza granicy lub działania p. Kowola są zwrócone przeciw PKMowi chcąc go doprowadzić do upadłości :(

Pozwole se zacytować moje komentarze na stronie www.kmtychy.pl:
Jak się zapewne okaże, to sprzedają zaś te dobre wozy, już tradycyjnie do Meteora, a sami sobie pewnie kupią jakieś badziewia używane, bo przecież co to dla PKMu kupić nowe autobusy ?!
Widzę, że jeśli w Tychach się nie poprawi jakość usług, to po 1) upadnie PKM Tychy 2) z czasen Meteor też upadnie 3) będą jeździli przewoźnicy z KZK GOP, ale na zlecenie MZK Tychy :/ Ile tak jeszcze będziemy musieli poczekać, aż szanowny p. Prezes odejdzie lub zmieni polityke taborową ? a może lepiej, żeby mieszkańcy Tych zorganizowali jakiś protest przed siedzibą MZK lub przed zajezdnią PKM Tychy !!

james206

Post autor: james206 »

Swoją drogą,skoro już poruszyłeś te kwestię to ciekawi mnie jacy nowi przewoźnicy mogliby wejść do MZK :D Teraz jest przetarg na 294 oraz jedno weekendowe kółeczko 157 i coś mi mówi,że Zagozda dłużej tu nie zostanie. Mamy więc już pierwszą szansę na kogoś całkiem nowego ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Mam nadzieje,_że PKM Tychy nie_sprzedał tego gniota,_który jeździ na linii 29._Jeśli tak to sie powiesze ;) Lubie nim jeździc bo jest w świetnym stanie no i ma porządny silnik wsadzony :)

To,_że sprzedali "em jedenastki" nie_dziwi i tak stały na zajezdni.
To,_że Meteor je kupił też nie_dziwi ;) Meteor jak zwykle ma braki taborowe-na początku grudnia_(bądź pod koniec listopada) palił się ich Jelcz i chyba już nie_jeździ no i dziwic się później,_że na linie 605 wysyłają pożyczonego Vw LT... i znając życie te M11 też szybko zajeźdżą :mruga:

Za to z PKMem jest taki problem,_że kupili te Volva CNG,_które podobno często się psują...


Proponuję przyjrzeć się pisowni. u2w
Ostatnio zmieniony 2007-01-06, 01:06 przez Amalio, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

james206 pisze:Obecnie mamy w PKMie już 7 marek różnych autobusów i w sumie 18 modeli.
Ja nie moge, kiedy PKM Tychy ujednolici na 2,3 marki swój tabor- chyba już nigdy w moich oczach zawsze będzie firmą, która posiada w swoim "parku taborowym" różne marki pojazdów :/
To już chwale mój PKM K-ce za posiadanie w swoim taborze 4 marek, a nie 7 ;)
Adrian_ pisze:W kazdym bądź razie mam nadzieję, że będą mieli jak najmniej problemów z eksploatacją kolejnych gazowców :) .
Raczej szczerze wątpie drogi Adrianie, żeby te CNG co mają prawdopodobnie przyjść, lepiej spisywały by się od tych co teraz jeżdżą :/ mam nadzięję, ze tych CNG będzie parę sztuk a nie 12...
james206 pisze:Swoją drogą,skoro już poruszyłeś te kwestię to ciekawi mnie jacy nowi przewoźnicy mogliby wejść do MZK :D Teraz jest przetarg na 294 oraz jedno weekendowe kółeczko 157 i coś mi mówi,że Zagozda dłużej tu nie zostanie. Mamy więc już pierwszą szansę na kogoś całkiem nowego ;)
hmm... poczekamy zobaczymy kto wygra ten przetarg w sumie zaskoczeniem by było jakby wygrał Zagozda :D

Może Pan Nowak ? ;)

james206

Post autor: james206 »

Amalio pisze:Mam nadzieje,_że PKM Tychy nie_sprzedał tego gniota,_który jeździ na linii 29.
Chodzi Ci zapewne o #142. Nie chcę Cię martwić, ale on też jest w "przetargu na sprzedaż do Meteora." Bardziej zorientowane osoby załapią czemu tak napisałem :retard: Mnie też go będzie żal - wszak to moja pierwsza niska podłoga z PKM, a i rzeźnię ma fajną...
Amalio pisze:linie 605 wysyłają pożyczonego Vw LT...
Powaga :?: Masz gdzieś jakieś fotki :?: Chciałbym się pośmiać :mruga:
MKM Shadow pisze:a nie 12...
"a nie 16"-tyle przecież mają :) No, a co do nowych CNG kto wie. Może inny model lepiej by się prezentował i nadawał do eksploatacji. To już moja własna hipoteza - ale co powiedzielibyście na gazowe MB, które miały przyjść przed volviakami.Skoro już jesteśmy w temacie unifikacji taboru to obstawiam na przyszłość 3 marki: VOLVO, Solaris i Man. Jak będzie to się okaże ;)
Może Pan Nowak ? ;)
I gdzie by nocował. Pod płotem Tyskich Książecych :retard: Powiedz jeszcze, że te 2 DABy co kupił to na 294 :P Rozbawił mnie tylko zapisek w przetargu o zakazie brania pod wykonawców. Andrzeju, streż się (prezes stosownej firmy) :diabeł:

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

james206 pisze:
Amalio pisze:Mam nadzieje,_że PKM Tychy nie_sprzedał tego gniota,_który jeździ na linii 29.
Chodzi Ci zapewne o #142. Nie chcę Cię martwić, ale on też jest w "przetargu na sprzedaż do Meteora." Bardziej zorientowane osoby załapią czemu tak napisałem :retard: Mnie też go będzie żal - wszak to moja pierwsza niska podłoga z PKM, a i rzeźnię ma fajną...
To mi teraz humor popsułeś :/ Taki świetny wóz i do Meteora :?

james206 pisze:
Amalio pisze:linie 605 wysyłają pożyczonego Vw LT...
Powaga :?: Masz gdzieś jakieś fotki :?: Chciałbym się pośmiać :mruga:
No powaga mnie zamurowało jak to zobaczyłem....
Niestety zdjęć nie mam,ale i tak możesz się śmiać :mruga:

Filip_2691

Post autor: Filip_2691 »

A te Migi co sprzedał PKM Tychy to jeszcze nie spełna miesiąc temu śmigały na 623 :shocked: Szkoda mi #106, #156 i #165 bo to były chyba najlepsze Migi w PKM Tychy. Ciekawe co za nie teraz śmiga na 623...

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Filip_2691 pisze:Ciekawe co za nie teraz śmiga na 623..
Nie wiem dokładnie, ale obstawiam 3-4 ikaruski 280.26 (#230, #234) + jakiś Jelcz 120M i za pewne Solaris ;)

Ale proszę naszego eksperta o dokładniejsze informacje :)
james206 pisze:"a nie 16"-tyle przecież mają :) No, a co do nowych CNG kto wie. Może inny model lepiej by się prezentował i nadawał do eksploatacji.
No wiesz zawsze mi się zapomina, że to 16 sztuk :retard:
Hmm.. skąd wiesz, że owe Volvo B10L Carrus 204u CNG będą lepsze od tych :?: (może napisałbyś o tym rozprawkę i posłał ją do Pana kowola - taka propozycja :D)
james206 pisze:I gdzie by nocował. Pod płotem Tyskich Książecych :retard:
A jeszcze jest miejsce na bazie PKM Tychy :D :?: a nawet gdy się autobus Pana Nowaka zepsuje na trasie, to na miejscu jest Truck bus service ;)
james206 pisze:Powiedz jeszcze, że te 2 DABy co kupił to na 294 :P
Całkiem możliwe :biggrin:

Filip_2691

Post autor: Filip_2691 »

MKM Shadow pisze:Nie wiem dokładnie, ale obstawiam 3-4 ikaruski 280.26 (#230, #234) + jakiś Jelcz 120M i za pewne Solaris
W poniedziałek pojade do Bytomia i zobacze jak sytuacja wygląda :)

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

james206 pisze:#106 prawdopodobnie trafił do Olkusza,
Nawiążę jeszcze do jednej kwestii: 106 wcale nie trafił do Olkusza. Został sprzedany (jak wszystkie M11) do podwykonawcy PKM-u Tychy, czyli do Meteora.

Awatar użytkownika
Shadow238
Posty: 3006
Rejestracja: 2006-10-22, 00:17
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Shadow238 »

Adrian_ pisze:Nawiążę jeszcze do jednej kwestii: 106 wcale nie trafił do Olkusza. Został sprzedany (jak wszystkie M11) do podwykonawcy PKM-u Tychy, czyli do Meteora.
Ale koledze jamesowi206 chodziło zapewne o 2 bazę Meteora mieszczącą się właśnie w Olkuszu :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Organizatorzy i przewoźnicy”