PKM Tychy
Powtarzam raz jeszcze - zaczekajmy z ocenami. Ja również widzę pogorszenie się jakości usług świadczonych przez PKM Tychy, ale przecież nie musi to od razu być oznaką upadku firmy - być może to czasowy kryzys, jaki nieraz przechodzi wiele przedsiębiorstw. No dobra - kupili te 16 Volv, okazało się to być nietrafioną decyzją i co teraz mają z nimi zrobić - wyrzucić na szrot czy spróbować uzdatnić do jazdy? Przecież nie kupią od razu następnych 16 wozów, bo by zbankrutowali.
Złości mnie tylko pewna rzecz - jak PKM kupowało nowe Solarisy, wszyscy się zachwycali, jakim to świetnym jest przedsiębiorstwem, a pan Kowol zdolnym managerem. Wiem gdzie szukać tych postów i z łatwością mogę je tu wyciągnąć, zobaczymy wtedy kto chwalił - znajdzie się paru znajomych. Teraz, gdy PKM ma (mam nadzieję, że przejściowe) kłopoty, oni właśnie najgłośniej krzyczą, że prezes doprowadza firmę do upadku. Podobnie rzecz ma się z Meteorem - sam zaliczałem się do jego wielbicieli. Jednak w odróżnieniu do reszty MKMów od czasu gdy popadł w kłopoty, nigdy nie napisałem nawet słowa złorzeczenia. Owszem, krytykowałem, ale nie domagałem się (jeszcze) wyrzucenia firmy z rynku usług KM. Teraz widać w Meteorze tendencję do systematycznej poprawy jakości usług i ja mam nadzieję, że wróci do dawnej świetności.
Odnośnie jeżdżenia po Bytomiu - gdyby ktoś oferował Ci za wykonanie jakiejś pracy 50 zł, a kto inny zaproponowałby za tę samą pracę 100 zł, to dla kogo byś pracował?
Co do panów Heinego i Kowola - to dwa zupełnie różne przykłady i ja nie widzę tu żadnych analogii.
Złości mnie tylko pewna rzecz - jak PKM kupowało nowe Solarisy, wszyscy się zachwycali, jakim to świetnym jest przedsiębiorstwem, a pan Kowol zdolnym managerem. Wiem gdzie szukać tych postów i z łatwością mogę je tu wyciągnąć, zobaczymy wtedy kto chwalił - znajdzie się paru znajomych. Teraz, gdy PKM ma (mam nadzieję, że przejściowe) kłopoty, oni właśnie najgłośniej krzyczą, że prezes doprowadza firmę do upadku. Podobnie rzecz ma się z Meteorem - sam zaliczałem się do jego wielbicieli. Jednak w odróżnieniu do reszty MKMów od czasu gdy popadł w kłopoty, nigdy nie napisałem nawet słowa złorzeczenia. Owszem, krytykowałem, ale nie domagałem się (jeszcze) wyrzucenia firmy z rynku usług KM. Teraz widać w Meteorze tendencję do systematycznej poprawy jakości usług i ja mam nadzieję, że wróci do dawnej świetności.
Odnośnie jeżdżenia po Bytomiu - gdyby ktoś oferował Ci za wykonanie jakiejś pracy 50 zł, a kto inny zaproponowałby za tę samą pracę 100 zł, to dla kogo byś pracował?
Co do panów Heinego i Kowola - to dwa zupełnie różne przykłady i ja nie widzę tu żadnych analogii.
Jeżeli Meteor, będzie nadal będzie kupował "używane" autobusy i remontował te stare, to ma szansę na odbicie się od dna i nawet zaliczenia do tej grupy, tzw. "dobrych przewoźników"Egon pisze:Teraz widać w Meteorze tendencję do systematycznej poprawy jakości usług i ja mam nadzieję, że wróci do dawnej świetności.
Przedsiebiorstwo Komunikacji Miejskiej Sp. z o.o. w Tychach
Ciekawy jestem jak będzie się sprawował owy Krakowski CNG, widziałem go na żywo w Krakowie i muszę przyznać, że prezentuję się ładniekmtychy.pl pisze:W najbliższym czasie (prawdopodobnie w piątek) do tyskiego PKMu zawita Jelcz M121/4 "Mastero" CNG. Autobus przyjeżdża do Tychów na testy. Będzie to egzemplarz wypożyczony z MPK Kraków, który już wcześniej zwiedził kilka miast Polski.
Będziemy mniej oszczędni w słowa niż PKM i przedstawimy trochę więcej informacji na temat tego wozu i jego testów.
Gazowe Mastero to nic innego, jak typowy M121 po tzw. face-liftingu, czyli odmłodzeniu. Na przestrzeni lat do tej konstrukcji wprowadzono wiele usprawnień i modyfikacji, które sprawiają, że pojazd jest bardzo przyjazny dla pasażerów.
Informacje o testach Mastero w PKMie dotarły do nas jakiś czas temu, miejski przewoźnik potwierdził je dopiero teraz.
Jelcz w piątek popołudniu dotrze na zajezdnię PKM Tychy.
Mam nadzieję, że po testach Tychy zdecydują się na zakup- tylko za co ?
BTW- ciekawe czemu do testów wybrano Jelcza M121/4 zamiast Tedoma 123G ?
Ostatnio zmieniony 2013-12-10, 00:23 przez Shadow238, łącznie zmieniany 1 raz.
Tak tylko ciekawe kto wyłoży, jeśli oczywiście zdecydowali się na zakup pieniądze, bo wątpię, żeby miasto coś się dorzuciłoHmmm... No jeżeli tyski PKM chce testować Jelcza, to oznacza, że realnie rozgląda się za czymś fabrycznie nowym.... ale tanim. Czyli byłby to Jelcz.
[ Dodano: 15 Mar 2007 19:46 ]
Aha chodzi o Krakowskiego M121/4 #DJ202
[ Dodano: 16 Mar 2007 16:25 ]
PS. Od 19 do 26 marca PKM Tychy będzie testował Irisbusa Citelis 12M, którego już testował między innymi PKM Katowice
Najlepsze jest w tym, że PKM nie ma zamiaru go kupować- tylko przyjechał on na testy w celu poprawienie jakości usług Tyskiego przewoźnika
Przecież to Jelcz, więc co się dziwisz Skoro on burczy to już nie chce nawet myśleć jak Vecto CNG pracujemarekJG pisze:Jechałem tym Mastero kiedy był na testach w Rzeszowie. Strasznie burczy mu silnik coś jak w Ursusie
Parę zdjęć M121/4 na testach w Tychach:
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-144377.html
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/2-144835.html
[ Dodano: 11 Kwi 2007 00:02 ]
Niestety Prezes PKMu widocznie nie uczy się na własnych błędach, ponieważ sprowadził na razie w ilości 1 szt. kolejnego gazowca.
Po prostu szok! To już lepiej niech sobie w MAZy inwestująkmtychy.pl pisze:We wtorek na zajezdni tyskiego PKMu został zauważony pochodzący ze Szwecji Volvo B10L-3000 CNG. Autobus został wyprodukowany w roku 1996 i pochodzi (podobnie jak zakupione przez PKM w zeszłym roku Volva CNG) z miasta Lund.
Pare zdjęć najnowszego nabytku:
http://www.kmtychy.pl/galerie/details.php?image_id=1908
http://www.kmtychy.pl/galerie/details.php?image_id=1908
A tak jeszcze przy okazji parę ciekawostek PKu Tychy- na początek pięknie zastawiony wyświetlacz http://www.kmtychy.pl/galerie/details.php?image_id=1910
a druga ciekawostka to obklejenie folią zielono- żółtą autobusu zamiast jego pomalowanie w barwy zakładowe http://www.kmtychy.pl/galerie/details.php?image_id=1911
Troche odświeże temat. W poniedziałek miałem okazje pierwszy raz się przejechać tyskim Volvem (gazowcem). Po za niezbyt estetycznym wykończeniem wnętrza i wyrobionym zawieszeniem bez zastrzeżeń. Ale PKM dał ciała z zapowiadaniem przystanków. Według wyświetlacza przystanek Mikołów PKP to Zawiść skrzyżowanie, a następny to Mościska Gostyńska ( zamiast Mikołów Fabryczna )
DopieroAmalio pisze:W poniedziałek miałem okazje pierwszy raz się przejechać tyskim Volvem (gazowcem).
Ale sauna mimo wszystko w nich jest.Amalio pisze:Po za niezbyt estetycznym wykończeniem wnętrza i wyrobionym zawieszeniem bez zastrzeżeń. Ale PKM dał ciała z zapowiadaniem przystanków. Według wyświetlacza przystanek Mikołów PKP to Zawiść skrzyżowanie, a następny to Mościska Gostyńska ( zamiast Mikołów Fabryczna )
PS. No wiesz PKM Tychy robi niedokładnie co poniektóre rzeczy
Ja tam z GOPu nie jestem, a akurat tak się złożyło, że na 29 jechałMKM Shadow pisze:DopieroAmalio pisze:W poniedziałek miałem okazje pierwszy raz się przejechać tyskim Volvem (gazowcem).
MKM Shadow pisze:Ale sauna mimo wszystko w nich jest.Amalio pisze:Po za niezbyt estetycznym wykończeniem wnętrza i wyrobionym zawieszeniem bez zastrzeżeń. Ale PKM dał ciała z zapowiadaniem przystanków. Według wyświetlacza przystanek Mikołów PKP to Zawiść skrzyżowanie, a następny to Mościska Gostyńska ( zamiast Mikołów Fabryczna )
Ale taka informacja to żadna informacja Współczucia dla osób spoza regionuMKM Shadow pisze:Jechałem nim po siódmej rano i zapewne dlatego pomimo tłoku nieodczuwałem ciepła
PS. No wiesz PKM Tychy robi niedokładnie co poniektóre rzeczy
A ja mam dla Was ciekawostkę, otóż w dniach od 13- 19 czerwca 2007 roku w PKMie będzie testowany Solaris Urbino 18III, autobus ten pochodzi z MPK Kraków, jego numer to BR730.
http://www.pkmtychy.pl/show.php?choose=15&news=20
Szkoda tylko, że są to kolejne testy, gdzie robiony jest delikatny "smaczek" dla pasażerów, że PKM zakupiło taki autobus, albo w przyszłości zakupią, niestety prawda jest taka, że prawdopodobnie znowu szanowny Pan Prezes kupi jakieś używki, tym razem jest mowa o używanych przegubach CNG
[ Dodano: 02 Lip 2007 21:08 ]
Obecnie na testach w PKM Tychy po SU18 III z MPK Kraków znajduję sie dobrze znany srebrny MAN NL283 Lion`s City z MAN Wolica
http://www.pkmtychy.pl/show.php?choose=15&news=20
Szkoda tylko, że są to kolejne testy, gdzie robiony jest delikatny "smaczek" dla pasażerów, że PKM zakupiło taki autobus, albo w przyszłości zakupią, niestety prawda jest taka, że prawdopodobnie znowu szanowny Pan Prezes kupi jakieś używki, tym razem jest mowa o używanych przegubach CNG
[ Dodano: 02 Lip 2007 21:08 ]
Obecnie na testach w PKM Tychy po SU18 III z MPK Kraków znajduję sie dobrze znany srebrny MAN NL283 Lion`s City z MAN Wolica
100 a nie 80Przemo_Dab pisze:Można powiedzieć taki mały szał zakupowy jak MZA kupiło 80xSU18
Za kilka tygodni, a nie za pare dni...Przemo_Dab pisze:Już 5 Solarisów U18 jest gotowych do przybycia do Tychów.
Powinny się zjawić w ciągu kilku dni.
Podobno Solarisy moga nie być wyposażone w klime dla kierowcy o czym nigdzie nie wspomniano w przetargu, a od kilku lat jest standardem w autobusach PKMu.
A co w tym dziwnego ? To dobrze, że nasi przewoźnicy inwestują w nowy tabor...Nie dziwi Was że Śląsk ma jakoś teraz dużo nowych autobusów
W sumie jeszcze w tym roku na śląsk trafiło: 25 nowych SU18 III + 5 nowych NG313 dla PKMu K-ce, a w przyszłym i 2009 roku do Tyskiego PKMu przyjedzie jeszcze 9 SU18.
Nie wiem, czy ktokolwiek pamięta, ale gdzieś tam na forum w którymś z tematów przewidziałem taką sytuację.Przemo_Dab pisze:Nie dziwi Was że Śląsk ma jakoś teraz dużo nowych autobusów
Wyraziłem wtedy takie ciche życzenie - wiedziałem, że wcześniej czy późńiej się ono ziści - większej ilości fabrycznie nowego taboru. Napisałem to bodajże ponad rok temu. Kiedy na Śląsku panował zastój w zakupie fabrycznie nowych autobusów i niewielu - spośród Was - traktowało moje słowa poważnie.
Zatem ta sytuacja mnie cieszy. No, a w przypadku PKM Tychy, eksploatującego już dość znaczne ilości Solarisów, to nawet nie dziwi, że dojeżdżają kolejne...
Reasumując. Gratulacje. SU18 III - to piękny pojazd
Panowie do Tyskiego PKMu dojechały pierwsze 5 z 14 zamówionych sztuk SU18 III.
Tak jak się spodziewałem autobusy zostały wyposażone w klimatyzacje dla kierowcy, zielone miękkie siedzenia, rozsuwane okna (podobnej wielkości jak w Moblisowych SU12), oraz kołpaki na koła
Premiera liniowa odbędzie się w środę 5 grudnia 2007 roku.
[Zdjęcia.
Tak jak się spodziewałem autobusy zostały wyposażone w klimatyzacje dla kierowcy, zielone miękkie siedzenia, rozsuwane okna (podobnej wielkości jak w Moblisowych SU12), oraz kołpaki na koła
Premiera liniowa odbędzie się w środę 5 grudnia 2007 roku.
[Zdjęcia.