[Ogólnie] KZK GOP
To jest narzucone przez organizatora.J-31 pisze: PKM Katowice wprowadził taką zasadę na kilku liniach
Organizator do niczego nie dopuszcza. Jak kierowca podjeżdża na przystanek o godzinie odjazdu i widzi, że tłum ludzi garnie się autobusu to nie chce załapać spóźnienia i wpuszcza ludzi wszystkimi drzwiami.J-31 pisze:A jak wygląda wymiana pasażerska w terenach silnie zurbanizowanych. Gdy na przystanku stoi tłum ludzi ? Czy w takich przypadkach KZK dopuszcza sytuacje, takie jak napisał powyżej Shadow - że kierowca po prostu otwiera wszystkie drzwi i wpuszcza pasażerów jak leci ?
A KZK GOP wybrał linie które nie są silnie obciążone. Owszem - korzysta z nich sporo ludzi, ale nie są to linie na których jeżdżą autobusy przegubowe tylko zwykłe solówki co najwyżej.
Ostatnio jakoś nie słyszałem, aby ten system wprowadzano na innych liniach KZK GOP (nieobjętych tym programem), być może będzie to spowodowane pojawieniem się zawodowych kontrolerów, którzy mają zastąpić "społecznych kontrolerów", którzy pracują przez określony czas w KZK.J-31 pisze:No dobrze, ale czy już wszyscy przewoźnicy na Górnym Śląsku (działający pod zarządem KZK) wpuszczają pierwszymi drzwiami, czy ten system jest dopiero wdrażany ?
Btw taki ciekawy pojazd pojawił się u nas w GOPie- póki co testowany jest przez jednego przewoźnika, który prawdopodobnie zakupi go.
PKM Jaworzno, jako organizator i przewoźnik linii w Jaworznie od 1 czerwca wprowadza elektroniczną portmonetka w Jaworznickiej karcie miejskiej, która zastąpi papierkowe bilety w kioskach. Kartkę można będzie doładować w 50 punktach, które zostały podane na stronie PKMu. Ponadto szykują się ceny biletów od jutra. Bilety, które nadal będą sprzedawane u kierowcy dla pasażerów, którzy owej karty nie posiadają będą droższe niż jednorazowa zapłata za przejazd przy użyciu karty. Czy zmiany przypadną do gustu pasażerom przekonamy się już niedługo
Szczegóły.
Szczegóły.
Ostatnio zmieniony 2008-06-01, 01:38 przez Shadow238, łącznie zmieniany 1 raz.
Tu widzę zasadę pt. "Chcesz jechać taniej kup kartę". Dziwna taryfa skoro się jedzie w to samo miejsce za różne ceny. PKM poczęści wymusza na pasażerach wykup tej karty.
Hmm.. chyba się muszę z tym zgodzićPAFAWAG pisze:Moim skromnym zdaniem wprowadzenie takiej karty może i coś by tam ulepszyło, ale lepiej by zrobili, gdyby zamiast na karty zaczęli wydawać więcej kasy na polepszenie stanu infrastruktury (i taboru)
Moim zdaniem normalne i jak najbardziej zrozumiałe. Dzięki temu ludzie którzy mają dwie lewe ręce do "techniki" szybciej się przestawią na elektroniczne bilety niechcąc płacić więcej za przejazd.ŁK-MZK pisze: Dziwna taryfa skoro się jedzie w to samo miejsce za różne ceny.
Nie jest to wcale głupie bo na przykład ja korzystam z rybnickiej KM rzadko i na dodatek nigdy nie zaznajomiłem się z obsługą E-karty i wolę kupić bilet u kierowcy. Wielu ludzi to robi co oznacza wydłużony postój na przystanku.
http://www.tvs.pl/informacje/2750/
Cd. problemów z komunikacją miejską w Piekarach Śląskich po zmianie organizatora tamtejszej KM z MZKP na KZK GOP.
Oby tylko PKM Świerklaniec wygrał te przetargi i ponad 70 ludzi nie straciło pracy
Cd. problemów z komunikacją miejską w Piekarach Śląskich po zmianie organizatora tamtejszej KM z MZKP na KZK GOP.
Oby tylko PKM Świerklaniec wygrał te przetargi i ponad 70 ludzi nie straciło pracy
http://www.wpk.katowice.pl/index.php?itemid=896
Mimo wszystko zachęcam do przeczytania artykułu (szczególnie MKMów z GOPu). W artykule także opisywane jest jak Pan Zagozda kombinuje ze swoim taborem typu: SAM, np. używane Renaulty PR180.2 (rocznik 1983) ex Grenoble zarejestrowane są jako pojazdy przegubowe marki SAM z 2007 roku
Ja już naprawdę tracę nadzieję, że KM w GOPie będzie kiedyś na bardzo dobrym poziomie z nowoczesnym taborem
Mimo wszystko zachęcam do przeczytania artykułu (szczególnie MKMów z GOPu). W artykule także opisywane jest jak Pan Zagozda kombinuje ze swoim taborem typu: SAM, np. używane Renaulty PR180.2 (rocznik 1983) ex Grenoble zarejestrowane są jako pojazdy przegubowe marki SAM z 2007 roku
Ja już naprawdę tracę nadzieję, że KM w GOPie będzie kiedyś na bardzo dobrym poziomie z nowoczesnym taborem
- Marcin_558
- Posty: 4134
- Rejestracja: 2006-09-02, 19:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Łochowo
- Kontakt:
Jeszcze wystawil 4 Volva B10Ble z Helsinek .Shadow238 pisze:http://www.wpk.katowice.pl/index.php?itemid=896
Mimo wszystko zachęcam do przeczytania artykułu (szczególnie MKMów z GOPu). W artykule także opisywane jest jak Pan Zagozda kombinuje ze swoim taborem typu: SAM, np. używane Renaulty PR180.2 (rocznik 1983) ex Grenoble zarejestrowane są jako pojazdy przegubowe marki SAM z 2007 roku
Ja już naprawdę tracę nadzieję, że KM w GOPie będzie kiedyś na bardzo dobrym poziomie z nowoczesnym taborem
Ostatnio zmieniony 2008-07-14, 11:29 przez Marcin_558, łącznie zmieniany 1 raz.
Co do Zagozdy - no comment... Mam nadzieje, że pozostali zgłoszą odwołanie
Ale jest kilka innych "ciekawostek":
I jeszcze to:
Ale jest kilka innych "ciekawostek":
...Natomiast dwa pozostałe to niezwykła ciekawostka. Wiele mówiło się o tym czy autobusy sprzedawane przez syndyka upadłego PKM Bytom trafią do innych przewoźników (i na linie piekarskie). Tak się też stało - Transkom (na podstawie umowy użyczenia) zgłosił dwa ikarusy 280.70E z 1995 roku (bytomskie numery 7202 i 7203). Według oświadczenia oferenta autobusy te przeszły nawet 9 i 10 czerwca br. badania techniczne. Tymczasem okazuje się, że... autobusy te co najmniej od czerwca gniją pocięte na kawałki na złomowisku w Zawierciu!
I jeszcze to:
Kto by pomyślał, że PKM Bytom jeszcze będzie próbować wrócić do gry.Chyba najbardziej nieoczekiwany oferent w całej serii postępowań. Większość udziałów w PKM Bytom Sp. z o.o. posiadał PKM Bytom S.A. Ten jednak jest od dwóch lat w upadłości i nadszedł czas zbycia tych udziałów - stało się to niedawno. Nowy właściciel najwyraźniej postanowił spróbować sił przy powrocie na rynek komunikacji miejskiej, jednak bez powodzenia. W każdym razie zgłosił to co stoi na placu w zajezdni PKM-u (właścicielem autobusów nadal jest PKM Bytom S.A.), czyli dwa ikarusy 412 z 1997 roku (numery 7400 i 7403) oraz trzy ikarusy 415 z 1994 roku (numery 7101, 7104 i 7105). Wszystkie te autobusy jakoś przeszły w maju i czerwcu br. badania techniczne, choć od dwóch lat nigdzie nie wyjeżdżają.
Z stawką 4,19 zł na pewno nie wygrają tego przetargu. Widocznie nowy właściciel PKMu chciał spróbować swoich sił w KM.Kto by pomyślał, że PKM Bytom jeszcze będzie próbować wrócić do gry.
Zero, przecież w tych wozach wymieniono tylko (chyba) siedzenia i pozostawiono je w oryginalnych barwach. Strasznie Heniek kombinuje...plocmaster pisze:Ciekawe, co z normami emisji spalin itd.?
A najlepsze jest to:
hitem jest pojazd nr 77 (obecnie rocznik 2007) - jest to MAN NG272 z 1993 roku (ex Monachium)
Mnie się te wyniki przetargu podobają- tak trochę egzotycznie się zrobi pod względem niektórych prywaciarzy na liniach piekarskich. Martwi mnie tylko jedno: mianowicie to, że PKM przegrało sporą część przetargów, na którą specjalnie zakupili te używane wozy. Natomiast dziwi mnie jeszcze, że PKM Gliwice wraz z Comfort Linesem (ich podwykonawcą) chcą cisnąć się na niektóre linie- w ogóle dojazd im będzie się opłacał ?Amalio pisze:Mam nadzieje, że pozostali zgłoszą odwołanie
Z tego zapisu wynika, że zgłosili dwa IK280.70E ex PKM Bytom, które podobno 9 i 10 czerwca niby przeszły badania techniczne. W rzeczywistości wozy o tych numerach zostały już skasowane, więc one nie istnieją. Poza tym przewoźnik zgłosił 2 autobusy, których jeszcze nie posiadał w swojej flocie.Nie rozumiem. To znaczy, że zgłosili inne podając numery tych bytomskich, czy też naprawdę zgłosili coś, czego nie mają?
Standart....KKS pisze:Straszne jaja tam macie...
No nie zero, bo taki NG to spełnia jakąś normę Euro. Po za tym jemu chyba chodziło o wymagania dotyczące emisji spalin zapisane w przetargu.Shadow238 pisze:
Zero, przecież w tych wozach wymieniono tylko (chyba) siedzenia i pozostawiono je w oryginalnych barwach.
Egzotyka Ja dziękuję za taką egzotykę w postaci PRy z 83 roku przrejstrwaną na 2008. Ja się zastanawiam ile musiał w łapę dać w urzędzie żeby mu "podbili" takie coś. Tak samo na przeglądzie. Przecież te autobusy się w ogóle nie zmieniły. A warto przypomnieć, że Sam to jest pojazd "składak", a o tych autobusach tak powiedzieć nie można.Shadow238 pisze:Mnie się te wyniki przetargu podobają- tak trochę egzotycznie się zrobi pod względem niektórych prywaciarzy na liniach piekarskich.
PKM Świerklaniec powinien jak najszybciej złożyć protest.
"Na podstawie umowy użyczenia". Czyli mogli zgłosić te Ikarusy. Problem w tym, że te Ikarusy w ogóle już nie istnieją.KKS pisze: To znaczy, że zgłosili inne podając numery tych bytomskich, czy też naprawdę zgłosili coś, czego nie mają?
Może po prostu usunął tabliczkę znamionową i inne numerki i powiedział, że sam zrobił i jak mu to udowodnią? Tylko co z normami emisji spalin, SAM-ów nie dotyczy?Amalio pisze:Ja dziękuję za taką egzotykę w postaci PRy z 83 roku przrejstrwaną na 2008. Ja się zastanawiam ile musiał w łapę dać w urzędzie żeby mu "podbili" takie coś. Tak samo na przeglądzie. Przecież te autobusy się w ogóle nie zmieniły. A warto przypomnieć, że Sam to jest pojazd "składak", a o tych autobusach tak powiedzieć nie można.
Nic nie stoi na przeszkodzie, by zaczęły istniećAmalio pisze:Problem w tym, że te Ikarusy w ogóle już nie istnieją.