MPK Kraków
- Wojtek-MKM
- Posty: 574
- Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
- Lokalizacja: Kraków Czyżyny
Na linie wyjeżdżają kolejne NGT8, a tym czasem we Wrocławiu zmodernizował się nasz M8S: http://km.wroclaw.pl/phpBB3/download/fi ... d=2742&t=1
Nie ma to jak kolejny schemat malowania, bodajże 18 lub 19...
Nie ma to jak kolejny schemat malowania, bodajże 18 lub 19...
To było zlecone w przetargu? Nie wiecie ile sobie zaśpiewali za przeróbkę?Wojtek-MKM pisze:Na linie wyjeżdżają kolejne NGT8, a tym czasem we Wrocławiu zmodernizował się nasz M8S: http://km.wroclaw.pl/phpBB3/download/fi ... d=2742&t=1
Podgórze niema speców od instalacji elektrycznych. Protram miał w nim zmienić instalacje elektryczną na Chopperową (taką, jak w N8C z Gdańska). + wstawić środkowy człon NF .ppln pisze:Pewnie wyszło by to taniej
Z wolnej stopy.ppln pisze:To było zlecone w przetargu?
Ktoś mi wspominał o przedziale 150-250 tyś zł, wraz z malowaniem, instalacją i wyposażeniem.ppln pisze:Nie wiecie ile sobie zaśpiewali za przeróbkę?
Wraz z nowym członem. Wiele elementów było z odzysku, więc pewnie stąd ta cena.Za robociznę czy razem z nowym członem? Bo jak razem z członem to nieprzyzwoicie tanio
Nie wiem, ale gdzieś obiło mi się o uszy, że biorą pod uwagę Woltana. Jaka jest, dowiemy się pewnie za niedługo.ppln pisze:Woltanowską czy niemiecką?
Nawet jeśli to części w M8S powinny być w stanie dość dobrym żeby nie trzeba było ich zastępować.Coffee pisze: Wraz z nowym członem. Wiele elementów było z odzysku, więc pewnie stąd ta cena.
Zakładając cenę zakupu wagonu na poziomie koło 200 tys. zł, za mniej niż pół miliona macie niezły tramwaj niskopodłogowy. To naprawdę rewelacyjna stawka
Kilka pytań do kolegów z Krakowa:
1. NGT8 - można spotkać na 14-stce ? Tylko, czy jeszcze na jakiejś linii
2. Protram 405N-Kr - czy nadal obsługuje linie nr. 4 ?
3. I ostatnie pytanie, swego czasu były w Krakowie takie dwie linie 12 i 18-ście. Obie zdaje się docierały na Ruczaj (obsługiwane taborem dwukierunkowym). Obecnie ich nie ma, natomiast jest zastępcza linia 72. Czemu ?
Czyżby na Ruczaj można się było dostać wyłącznie autobusem ?
1. NGT8 - można spotkać na 14-stce ? Tylko, czy jeszcze na jakiejś linii
2. Protram 405N-Kr - czy nadal obsługuje linie nr. 4 ?
3. I ostatnie pytanie, swego czasu były w Krakowie takie dwie linie 12 i 18-ście. Obie zdaje się docierały na Ruczaj (obsługiwane taborem dwukierunkowym). Obecnie ich nie ma, natomiast jest zastępcza linia 72. Czemu ?
Czyżby na Ruczaj można się było dostać wyłącznie autobusem ?
- Wojtek-MKM
- Posty: 574
- Rejestracja: 2010-08-06, 13:41
- Lokalizacja: Kraków Czyżyny
1. W dzień tak, na porannych i wieczornych (bodajże o godzinie 5 i 20) kilku kursach odwiedzają gościnnie "9".
2. Zazwyczaj brygada "4-07" lub "4-06", czasem też "Awaria", "Przejazd techniczny" albo "Nauka jazdy".
3. Do 15 listopada trwa podłączanie dalszej części torowiska z Ruczaju do Kampusu UJ. Za tramwaje kursuje linia "714".
4. Zgadza się.
2. Zazwyczaj brygada "4-07" lub "4-06", czasem też "Awaria", "Przejazd techniczny" albo "Nauka jazdy".
3. Do 15 listopada trwa podłączanie dalszej części torowiska z Ruczaju do Kampusu UJ. Za tramwaje kursuje linia "714".
4. Zgadza się.
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
Wczoraj mi się trochę podróżowało po Krakowie - głównie tramwajami. To zresztą one były moim celem. No i udało się.
A zatem parę parę słów ogólnych. Jak wiadomo Kraków (nie wiem kto jest inwestorem, Zarząd Miasta, ZIKiT, czy MPK) inwestuje w tramwaje. Rozbudowuje się sieć tramwajową.
Tramwaje na Mały Płaszów już od dawna kursują, a na Ruczaj będą kursować po 15 listopada. To co łączy te dwie linie, to dwie cechy:
- zatrawione torowisko
- i elektroniczne tablice, które już są na Nowym Płaszowie, a pojawią się dopiero za jakiś czas na Ruczaju
Toteż zajrzymy na Ruczaj.
Tramwaje są tutaj niezbędne, autobusy zastępczej linii 714 (Łagiewniki - Kampus UJ) kursują przepełnione nawet poza godzinami szczytu. Co nawet nie jest dziwne, wszak tuż przy linii jest wiele blokowisk, a dodatkowo Instytut Geofizyki i Gospodarki Przestrzennej UJ, a także wiele innych firm
Tak jak powyżej napisał M_Szymkowiak, myślę, że jest spora szansa na to by w okolicy 15-go listopada tramwaje tam wróciły (zapewne 12-ście i 18-ście).
Ta trasa jest już na ukończeniu
Tak wygląda pętla autobusowo-tramwajowa w rejonie Kampusu (przy ul. prof. Bobrzyńskiego)
http://imageshack.us/photo/my-images/651/ruczaj1.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/7/ruczaj4.jpg/
Trwają tam prace wykończeniowe
To jest końcówka torowiska przed pętlą
http://imageshack.us/photo/my-images/196/ruczaj5.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/23/ruczaj3.jpg/
Docelowo torowisko będzie wyglądać tak...
http://imageshack.us/photo/my-images/856/ruczaj6.jpg/
... ale zapewne na wiosnę przyszłego roku, bo nie sądzę, aby trawa zdążyła wyrosnąć teraz. Nie mniej jednak tramwaje mogą już kursować
Standardowo wszędzie stawia się takie wiaty przystankowe
http://imageshack.us/photo/my-images/87 ... iego1.jpg/
Swoją drogą podoba mi się ich oznakowanie - z daleka widać, że ten przystanek jest nieczynny
Przy okazji fajna panorama się tam rozciąga na okoliczne wzgórza
http://imageshack.us/photo/my-images/203/ruczaj2.jpg/
Skoro już o Ruczaju wspominam, to warto napisać o tej informacji:
http://imageshack.us/photo/my-images/54 ... jinfo.jpg/
Podoba mi się, jest czytelna, zrozumiała, nawet dla kogoś takiego jak ja. Czyli człowieka z poza Krakowa. Ten schemat jest prosty i jasny
I jeszcze jedno jak widać MPK powoli zaczyna wprowadzać - w nowo zakupionych autobusach - dwustronne boczne tablice elektroniczne
http://imageshack.us/photo/my-images/87 ... blica.jpg/
Podobne znajdziemy w Protramie 405N-Kr, podobnie jest też w GT8S, EU8N i innych, szkoda, że nie Bombardierach NGT-8
I jeszcze na koniec mała ciekawostka.
Kiedy fociłem na Bronowicach Bombardiera NGT-8, oczywiście od środka -postanowiłem wykorzystać okazję, gdy wagon był pusty - natknąłem się na pana motorniczego, który od razu przywitał mnie tekstem "Tu nie wolno fotografować".
Grzecznie odpowiedziałem pytaniem "Naprawdę?" ... po czym obaj zaczęliśmy się śmiać. Przybiliśmy sobie piątkę i chwilkę obaj pogadaliśmy. Było naprawdę miło
... dla porównania, w Warszawie na jednym z przystanków motorniczy Swinga próbował mnie w lato zlinczować - za nic, tylko dlatego, że fociłem wiatę przystankową. Jak widać, co miasto to inne zwyczaje. Mam nadzieję, że w Warszawie kiedyś się zmieni i będzie jak w Krakowie. Oby nie odwrotnie
A zatem parę parę słów ogólnych. Jak wiadomo Kraków (nie wiem kto jest inwestorem, Zarząd Miasta, ZIKiT, czy MPK) inwestuje w tramwaje. Rozbudowuje się sieć tramwajową.
Tramwaje na Mały Płaszów już od dawna kursują, a na Ruczaj będą kursować po 15 listopada. To co łączy te dwie linie, to dwie cechy:
- zatrawione torowisko
- i elektroniczne tablice, które już są na Nowym Płaszowie, a pojawią się dopiero za jakiś czas na Ruczaju
Toteż zajrzymy na Ruczaj.
Tramwaje są tutaj niezbędne, autobusy zastępczej linii 714 (Łagiewniki - Kampus UJ) kursują przepełnione nawet poza godzinami szczytu. Co nawet nie jest dziwne, wszak tuż przy linii jest wiele blokowisk, a dodatkowo Instytut Geofizyki i Gospodarki Przestrzennej UJ, a także wiele innych firm
Tak jak powyżej napisał M_Szymkowiak, myślę, że jest spora szansa na to by w okolicy 15-go listopada tramwaje tam wróciły (zapewne 12-ście i 18-ście).
Ta trasa jest już na ukończeniu
Tak wygląda pętla autobusowo-tramwajowa w rejonie Kampusu (przy ul. prof. Bobrzyńskiego)
http://imageshack.us/photo/my-images/651/ruczaj1.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/7/ruczaj4.jpg/
Trwają tam prace wykończeniowe
To jest końcówka torowiska przed pętlą
http://imageshack.us/photo/my-images/196/ruczaj5.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/23/ruczaj3.jpg/
Docelowo torowisko będzie wyglądać tak...
http://imageshack.us/photo/my-images/856/ruczaj6.jpg/
... ale zapewne na wiosnę przyszłego roku, bo nie sądzę, aby trawa zdążyła wyrosnąć teraz. Nie mniej jednak tramwaje mogą już kursować
Standardowo wszędzie stawia się takie wiaty przystankowe
http://imageshack.us/photo/my-images/87 ... iego1.jpg/
Swoją drogą podoba mi się ich oznakowanie - z daleka widać, że ten przystanek jest nieczynny
Przy okazji fajna panorama się tam rozciąga na okoliczne wzgórza
http://imageshack.us/photo/my-images/203/ruczaj2.jpg/
Skoro już o Ruczaju wspominam, to warto napisać o tej informacji:
http://imageshack.us/photo/my-images/54 ... jinfo.jpg/
Podoba mi się, jest czytelna, zrozumiała, nawet dla kogoś takiego jak ja. Czyli człowieka z poza Krakowa. Ten schemat jest prosty i jasny
I jeszcze jedno jak widać MPK powoli zaczyna wprowadzać - w nowo zakupionych autobusach - dwustronne boczne tablice elektroniczne
http://imageshack.us/photo/my-images/87 ... blica.jpg/
Podobne znajdziemy w Protramie 405N-Kr, podobnie jest też w GT8S, EU8N i innych, szkoda, że nie Bombardierach NGT-8
I jeszcze na koniec mała ciekawostka.
Kiedy fociłem na Bronowicach Bombardiera NGT-8, oczywiście od środka -postanowiłem wykorzystać okazję, gdy wagon był pusty - natknąłem się na pana motorniczego, który od razu przywitał mnie tekstem "Tu nie wolno fotografować".
Grzecznie odpowiedziałem pytaniem "Naprawdę?" ... po czym obaj zaczęliśmy się śmiać. Przybiliśmy sobie piątkę i chwilkę obaj pogadaliśmy. Było naprawdę miło
... dla porównania, w Warszawie na jednym z przystanków motorniczy Swinga próbował mnie w lato zlinczować - za nic, tylko dlatego, że fociłem wiatę przystankową. Jak widać, co miasto to inne zwyczaje. Mam nadzieję, że w Warszawie kiedyś się zmieni i będzie jak w Krakowie. Oby nie odwrotnie