PKM Jastrzębie-Zdrój / Mikrus
Dokładnie. Poza tym wiadomo że taki autobus pocztą nie przyjdzie. Chyba ktoś z PKMu po nie jechał - więc ruiny się nie wciśnie.Kędzior pisze:Bo zamiast autobusu sprzedają tam worki ziemniaków opatulone workiem pomalowanym na wzór autobusu? Te czasy już dawno minęły.
Poza tym nie pisałem że były kupione za pośrednictwem Allegro - tylko że były tam wystawione. To było raczej w ramach ciekawostki (podane przebiegi, przybliżona cena, wyposażenie, więcej zdjęć,...).
W środę (29.05) do PKMu zawitały 3 z 4 "nowych" MANów EL283 (ex Nettbuss Stenungsund, rocznik 2004) - TWB. Co do układu drzwi - 2x1-2-0 i 2x2-2-0. Pojazdy były już pomalowane na biało-czerwono, więc pewnie za niedługo wyjadą na linie. Wygląda również na to że rozpoczęto kasowanie "berlińczyków" (czyli MANów NL262 z 1997r.) - na pierwszy ogień poleciał #223.
______________________________Stary post z 2013-04-03, 18:34______________________________
Kolejna "nówka" w PKMie - dwudrzwiowy Solaris Urbino 12 #255 (ex Oslo, rocznik 2006):
Z logiem PKMu szaleństwa nie ma, ale lepsze to niż nic. Szkoda że w miejscu jamnika.
PS: Czuję że w tym roku znowu zmniejszy się gromadka Jelczy 120M. Rocznik przemawia za odejściem #274 i #275. W tym roku już zezłomowano #297.
______________________________Stary post z 2013-03-01, 18:34______________________________
W PKMie pojawiła się kolejna "nowość" - używany Neoplan N4409 (pierwszy przedstawiciel marki w PKMie):
W założeniu ma jeździć tam gdzie Kapeny:
Czyli zmiana na plus - biorąc pod uwagę stan Kapen. Wibrują, pod górkę można szybciej wejść o własnych siłach niż wjechać Kapeną, niektóre elementy wyposażenia nie działają od lat no i są rozklekotane niewiele mniej od berlinerów.
PS: Podpowiem że to nie koniec zakupów PKMu, ale kolejny zakup będzie znacznie mniej zadziwiający. Jak będzie w Jastrzębiu to napiszę.
______________________________Stary post z 2012-12-21, 19:29______________________________
Przedwczoraj "prawie-nówki" wyjechały na linie. Dobry tydzień temu (jak nie dłużej) wrócił (od wuja Kłosoka) do PKMu Solaris Urbino 12 #243. Poza tym dzisiaj skończył się objazd (pewnie drogowcy chcieli się ubezpieczyć - żeby nie było że Wodzisławską robili do aż do końca świata ) na E-3 więc na tą linię wróciły przeguby.
______________________________Stary post z 2013-04-03, 18:34______________________________
Kolejna "nówka" w PKMie - dwudrzwiowy Solaris Urbino 12 #255 (ex Oslo, rocznik 2006):
Z logiem PKMu szaleństwa nie ma, ale lepsze to niż nic. Szkoda że w miejscu jamnika.
PS: Czuję że w tym roku znowu zmniejszy się gromadka Jelczy 120M. Rocznik przemawia za odejściem #274 i #275. W tym roku już zezłomowano #297.
______________________________Stary post z 2013-03-01, 18:34______________________________
W PKMie pojawiła się kolejna "nowość" - używany Neoplan N4409 (pierwszy przedstawiciel marki w PKMie):
W założeniu ma jeździć tam gdzie Kapeny:
Czyli zmiana na plus - biorąc pod uwagę stan Kapen. Wibrują, pod górkę można szybciej wejść o własnych siłach niż wjechać Kapeną, niektóre elementy wyposażenia nie działają od lat no i są rozklekotane niewiele mniej od berlinerów.
PS: Podpowiem że to nie koniec zakupów PKMu, ale kolejny zakup będzie znacznie mniej zadziwiający. Jak będzie w Jastrzębiu to napiszę.
______________________________Stary post z 2012-12-21, 19:29______________________________
Przedwczoraj "prawie-nówki" wyjechały na linie. Dobry tydzień temu (jak nie dłużej) wrócił (od wuja Kłosoka) do PKMu Solaris Urbino 12 #243. Poza tym dzisiaj skończył się objazd (pewnie drogowcy chcieli się ubezpieczyć - żeby nie było że Wodzisławską robili do aż do końca świata ) na E-3 więc na tą linię wróciły przeguby.
Takie cudo czyli MAN EL283 kiedyś stał na bazie PKS Zielona Góra, sądziłem początkowo, że to właśnie dla PKM J-Z. Ale chyba się myliłem bo gdyby był dla Was to już dawno by przyjechały na zajezdnię.
http://zapodaj.net/7480130baa35a.jpg.html
http://zapodaj.net/7480130baa35a.jpg.html
Skoro mówisz, że jakieś przyjechały to chyba były dla Was bo jak pamiętam na bazie PKS Zielona Góra dosyć dawno stały dwa takie MANy. Teraz nie ma żadnego.
Początkowo była mowa o PKM Sosnowiec bo ktoś pomyślał ''biało-czerwone to na pewno PKM!'', później, że to pojazdy dla przewoźnika z ¯or itp. bo oni mają kilka tak pomalowanych pojazdów. Na koniec jak widać chyba jednak pierwsze moje przypuszczenia okazały się prawdą - były dla PKM Jastrzębie.
Początkowo była mowa o PKM Sosnowiec bo ktoś pomyślał ''biało-czerwone to na pewno PKM!'', później, że to pojazdy dla przewoźnika z ¯or itp. bo oni mają kilka tak pomalowanych pojazdów. Na koniec jak widać chyba jednak pierwsze moje przypuszczenia okazały się prawdą - były dla PKM Jastrzębie.
I stało się: początek końca berlinerów w Jastrzębiu: 1 powędrował do Kłosoka (#229), 4 lub 5 do ASKI (#224, #225, #226, #228?, #230) a 1 lub 2 zezłomowano(#223, #228?). Spis na TWB.
_________________________Stary post z: 2013-09-29, 17:23______________________________
PKM sprzedaje ex-berlińskie MANy NL262 (8 sztuk, każda po 15.000zł, rocznik:1997) i nieruchomości, szczegóły na stronie PKM.
_________________________Stary post z: 2013-06-04, 21:45______________________________
Nie wiem, zobaczymy - jeżeli któryś będzie miał czerwone felgi (jak na zdjęciu - u nas raczej tak nie malują) to całkiem prawdopodobne że to to samo.
//EDYTA: faktycznie, co najmniej 1 ma właśnie takowy kolor felg, więc to chyba będzie ten sam.
_________________________Stary post z: 2013-09-29, 17:23______________________________
PKM sprzedaje ex-berlińskie MANy NL262 (8 sztuk, każda po 15.000zł, rocznik:1997) i nieruchomości, szczegóły na stronie PKM.
_________________________Stary post z: 2013-06-04, 21:45______________________________
Nie wiem, zobaczymy - jeżeli któryś będzie miał czerwone felgi (jak na zdjęciu - u nas raczej tak nie malują) to całkiem prawdopodobne że to to samo.
//EDYTA: faktycznie, co najmniej 1 ma właśnie takowy kolor felg, więc to chyba będzie ten sam.
Aż się chce powiedzieć: "w końcu".J-31 pisze:W sumie dobrze
Poza NG312 berlińczyki były najstarsze, poza tym pod nowy przetarg będą za stare.J-31 pisze:autobusy z 1997 roku
O kosztach to nic nie wiem, ale zawsze były rozklekotane (cośtam zawsze brzęczało, stukało i wydawało dźwięki jakby zaraz miało się rozpaść, ale się trzymało). W sumie miały 2 zalety: były niskopodłogowe i ich 260 kucy chyba lepiej sobie radziło z autobusem niż taka sama ilość w SL263 (tak, wiem taki "urok" SL2x3).Amalio pisze:One od początku sprawiały problemy i generowały koszty.
W moim rodzinnym mieście również małe zakupy
http://phototrans.pl/14,655208,0,Solari ... E_260.html
Może PKM Tychy też się na takie skusi
http://phototrans.pl/14,655208,0,Solari ... E_260.html
Może PKM Tychy też się na takie skusi
Wątpię, autobusy (spoglądając na wnętrze) bardziej nadają się do wykorzystania na linie podmiejskie niż do jazdy po mieście. Poza tym Tychy ostatnio stawiają na MAZyMarcin N pisze:W moim rodzinnym mieście również małe zakupy
http://phototrans.pl/14,655208,0,Solari ... E_260.html
Może PKM Tychy też się na takie skusi