PKM Jastrzębie-Zdrój / Mikrus

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2008-11-20, 18:49

J-31 pisze:
Amalio, a czy PKM nie planuje w przyszłym roku zakupić jakiegoś fabrycznie nowego przegubowca ? Czy na razie poprzestają na "używkach" ? ;)
Nie będzie żadnych fabrycznie nowych przegubowców, bo PKM na to pieniędzy nie ma i miał nie będzie. Wystarczy spojrzeć na powolną wymianą solówek, która jednoznacznie wskazuje na to, że za maksymalnie kilka lat PKM znów będzie zmuszony kupić partię używanych autobusów. Co do przegubów, to na początku przyszłego roku ma dojść trzeci Man, który z nieznanych mi do końca przyczyn nie został do tej pory zakupiony i na dzień dzisiejszy na linię 120 są wysyłane 2x12m :]

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29279
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2008-11-21, 09:47

Amalio pisze:na dzień dzisiejszy na linię 120 są wysyłane 2x12m :]
Tzn jak one jadą - razem, jeden za drugim ? ;)

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2008-11-21, 16:41

PKM wzbogacił się o dwa kolejne Solarisy:
http://phototrans.eu/14,370135,2.html
Podsumowując PKM ma już dziewięć pojazdów tej marki z czego sześć to U12. Obecnie w służbie jest pięć z nich, bo jak zapewne paimętacie 242 ucierpiał niedawno w wypadku:
http://www.phototrans.eu/14,367317,0,So ... 2_242.html



Wysłany: 21 Lis 2008 15:41
J-31 pisze: Tzn jak one jadą - razem, jeden za drugim ? ;)
Tak.

Awatar użytkownika
oolek15
Posty: 747
Rejestracja: 2008-03-13, 13:02
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

Post autor: oolek15 » 2011-07-26, 12:49

Kolejny "odkop", tym razem z powodu dostawy 2 używanych SU12 do Jastrzębia:
ObrazekObrazek
Ponoć ma ich być więcej - około 7.
Przy okazji PKM wystawił MANa EL283 #234 i MANa NL262 #227 na sprzedaż.

[ Dodano: 2010-08-23, 19:08 ]
Pozwoliłem sobie na "mały" odkop. Przez te 1,5 roku działo się sporo.

1. W 2009r. PKM zakupił kolejnego używańca - MANa NG312 #30.

3. PKM pozbył się wszystkich Ikarusów 280. Z naszych ulic zniknęły więc #16, #17 i #27. Poza tym Kapena Thesi City 65C #200 podzieliła los Ikarów. Dołączył do nich Jelcz 120M #265. Kwadrat #252 i Ikar #26 trafiły do Tkaczyka (tego z Bobrownik) a "stodwudziechy" #260 i #291 do PKSu w Pszczynie.

4. Przemalowano gnioty (#281 i #282) oraz 120M #295. Ten ostatni niestety dostał reklamę (a nowy lakier był kremowo-czerwony z żółtymi szablonami). O reklamach może nie będę pisał (nie ma czasu zbytnio - sporo się ich przez 1,5 roku uzbierało). Napiszę tylko że Jastrzębie żegna się z reklamami na szybach. Przykładem może być MAN SL223 #216.

Ufff... To chyba byłoby na tyle. ;)

[ Dodano: 2010-08-16, 14:45 ]
Jelcz 120M #263 trafił do Tkaczyka. Ciekawi mnie gdzie jest 120M #249. Ponoć jakiś czas temu stał na tyłach zajezdni, ale co się teraz z nim dzieje? Był on wyjątkowy, bo chyba miał "półtoraki" i inną kabinę kierowcy.

[ Dodano: 2010-08-23, 13:58 ]
Do Jastrzębia trafił z Bolechowa odremontowany SU12 #242, który miał stłuczkę z ciężarówką.
Obrazek ->Obrazek

Awatar użytkownika
Suchy
Posty: 156
Rejestracja: 2007-07-04, 14:44
Lokalizacja: Nowa Wieś (gm. Nisko)
Kontakt:

Post autor: Suchy » 2011-07-26, 20:14

Ten #246 to pierwsze na świecie Urbino III generacji.

Awatar użytkownika
KB
Kierowca
Kierowca
Posty: 881
Rejestracja: 2008-09-13, 16:14
Lokalizacja: BB/Katowice/Rybnik
Kontakt:

Post autor: KB » 2011-07-26, 23:30

Suchy pisze:Ten #246 to pierwsze na świecie Urbino III generacji.
Zgadza się.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9999
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2011-07-27, 00:26

O, powoli rozpoczyna się powrót Solarisów z wygnania za Odrę do macierzy

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper » 2011-07-27, 10:55

A ja myślałem, że sezon powrotów UIII na Ojczyzny łono zacznie się koło połowy przyszłego roku :mruga: Cóż... teraz to się dopiero zobaczy, jakie są granice możliwości tych aut :cool:

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2011-07-27, 13:14

PiRo pisze:A ja myślałem, że sezon powrotów UIII na Ojczyzny łono zacznie się koło połowy przyszłego roku :mruga:
A dlaczego niby w przyszłym roku?

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper » 2011-07-27, 13:31

W 2004 roku powstało raptem parę sztuk UIII. Ale już w 2005 trochę tego było. Na zachodzie zaczynają wycofywanie już siedmioletnich wozów. Więc przyszły rok może być pierwszą większą falą powrotów UIII do Polski. Tak to sobie tłumaczę.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2011-07-27, 13:46

PiRo pisze:Więc przyszły rok może być pierwszą większą falą powrotów UIII do Polski. Tak to sobie tłumaczę.
To kiepskie tłumaczenie. Znam mnóstwo firm w Niemczech i żadna z nich nie jest skłonna pozbywać się wozów które mają poniżej dziesięciu lat. Tak więc jeżeli w przyszłym roku zalałaby nas fala Urbino trzeciej generacji to świadczyłoby to o szajsowatości tych autobusów.
Ostatnio zmieniony 2011-07-27, 14:08 przez Amalio, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper » 2011-07-27, 13:59

Do tego m.in. właśnie zmierzam.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9999
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster » 2011-07-28, 12:13

Kilka lat temu Solaris jeszcze robił dobre autobusy, a na Zachód może i dalej je robi. A Solarisy zapewne powrócą, ale starsze wersje

Awatar użytkownika
oolek15
Posty: 747
Rejestracja: 2008-03-13, 13:02
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

Post autor: oolek15 » 2011-08-09, 15:43

[ Dodano: 2011-08-09, 15:05 ]
Kolejne SU12 przyjechały do Jastrzębia. Są dwudrzwiowe, II generacja, mają klimę (ponoć działającą). Dostały numery taborowe #247-#250. Fotele są miękkie a rurki zielone.
Obrazek
Może później dodam więcej zdjęć do galerii.

[ Dodano: 2011-08-06, 12:15 ]
To ja może napiszę coś o wrażeniach z jazdy "nówką" #246 - pierwszy SU12III:
-fajnie zabudowana wieża - nawet na wieży jest obrotomierz
-silnik brzmi jak MAN (coś jakby SL2x3), ale skrzynia czy tam silnik trochę "pogwizduje"
-rzeźnia jest przed II drzwiami - a nie "jak zawsze" naprzeciwko nich
-fotele inne niż w Solarisach dotychczas użytkowanych w Jastrzębiu - są bardziej miękkie
-poza Dworcem Głównym (kostka brukowa) nic się we wnętrzu nie "trzaskało"
-srebrne rurki
-przyciski STOPu jak w naszych M121M i 120M
-półtoraków brak
-jakiś dziwny wyświetlacz nad kierowcą - wyświetlało się jakieś "1 2" później "1 7"
-chyba jakieś oświetlenie nad drzwiami od wewnątrz

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29279
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 » 2011-08-09, 21:27

Jeśli poprzedni właściciel należycie dbał o te Solarisy II-generacji, to możliwe, że PKM zrobił dobry interes kupując te autobusy. ;)

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2814
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N » 2011-08-14, 15:06

Obawiam się, że każdy używany autobus sprowadzony z zachodu będzie lepszy niż dość rozklekotane 120M. Jeśli mylę się co do ich stanu niech poprawią mnie koledzy z JZ.

Awatar użytkownika
oolek15
Posty: 747
Rejestracja: 2008-03-13, 13:02
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

Post autor: oolek15 » 2011-08-14, 16:26

Jechałem #247 zaledwie kilkadziesiąt metrów, ale sprawiał wrażenie zadbanego. A najbardziej "rozklekotane" u nas są ex-Berlińskie NL262, które mogą jeździć do końca przyszłego roku - a większość 120M i nasze M121M do końca 2013 roku.

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 2814
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Post autor: Marcin N » 2011-08-14, 16:31

oolek15 pisze:A najbardziej "rozklekotane" u nas są ex-Berlińskie NL262
To tak samo jak u nas w Sosnowcu, NL262 i NG312 ex. Berlin są w tragicznym stanie.

Awatar użytkownika
oolek15
Posty: 747
Rejestracja: 2008-03-13, 13:02
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

Post autor: oolek15 » 2012-12-02, 23:19

PKM zakupił 3 używane MANy NL223 (rocznik 2001, #252-#254):
Obrazek
Pierwsze na co zwróciłem uwagę to to że drugie drzwi są przesunięte do tyłu względem tego do czego się przyzwyczailiśmy. Malowania nie będzie - jedynie drobne poprawki (jak widać poprzedni przewoźnik miał bardzo zbliżone barwy do jastrzębskich). Wozy sprawiają wrażenie zadbanych (jak większość niemieckich używańców).
Poza tym Solaris Urbino 12 #247 został zaopatrzony w instalację LPG.

[ Dodano: 2011-10-20, 09:31 ]
Jeżeli by to kogoś interesowało to PKM jakiś czas temu pozbyło się Jelczy 120M #276, #278 i #296 - ciekawe czy gdzieś wypłyną czy za niedługo będziemy je mogli oglądać w kawałkach na jakimś szrocie.

[ Dodano: 2011-09-23, 14:44 ]
Do gromadki #247-#250 dołączył #251 - dziś już na linii. Identyczny jak reszta.

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio » 2012-12-03, 01:28

oolek15 pisze: Pierwsze na co zwróciłem uwagę to to że drugie drzwi są przesunięte do tyłu względem tego do czego się przyzwyczailiśmy.
Normalne w autobusach z 2-2-0.

ODPOWIEDZ