Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)
Dyskusyjne. W Poznaniu na tramwajach zamieniono wersaliki na małe i wielkie litery na tramwajach, po czym po paru latach zrobiono odwrotną zmianę na autobusachJack the Ripper pisze:¯e tekst napisany ,,normalnie" czyta się łatwiej niż TYLKO WIELKIMI LITERAMI właśnie ze względu na zróżnicowany kształt liter wiadomo, z tego zresztą powodu też łatwiej czyta się alfabet łaciński niż grażdankę.
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Ja mam jedno ale, jednak nie będę zapeszałJ-31 pisze:Super relacja Shadi
Nareszcie MZA zamówiło w Solbusie fantastyczne 10-tki. Rzeczywiście szkoda wielka, że wcześniejsze egzemplarze nie zostały aż tak fajnie skomponowane. Na szczęście jest sporo linii, na których dają radę pomimo braku trzecich drzwi
No dobra. To skoro tak, to czas by się tym przejechać
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
SM10, MZA Warszawa
Dziń-Dybry. Miałem przyjemność dzisiaj przejechać się najnowszym Solbusem Solcity 10 - MZA.
W sumie nie ma sensu, bym się jakoś specjalnie rozpisywał - szczegółowo zrobił to Shadi, a ja tylko uzupełnię
Autobus zrobił na mnie pozytywne wrażenie.
Na plus zapiszmy umiejscowienie dodatkowego ekranu - nareszcie producent zrozumiał swój błąd i zamontował go we właściwym miejscu, czyli pomiędzy fotelami (wcześniej na szybie zaraz za pierwszymi drzwiami).
http://imageshack.us/f/855/ru7p.jpg/
Aczkolwiek po raz kolejny należałoby zadać pytanie - ludziom w ZTM-ie - po co ten dodatkowy monitor ?
Przyciski do otwierania drzwi - dotykowe. Oto ich fotki
http://imageshack.us/f/809/edrp.jpg/
http://imageshack.us/f/832/b1jz.jpg/
Wyglądają całkiem przyjemnie, są podświetlane, ale jak to będzie działać po kilku latach eksploatacji... tego dowiemy się później. Jest to ciekawa nowość
Ciekawostka dodatkowa - przy naciśnięciu przycisku, w kabinie kierowcy rozlega się dyskretny, ale słyszalny sygnał dźwiękowy, w postaci cichego gongu, na ekranach pojawi się "STOP"
Dosyć dobrze rozwiązano kwestię wentylacji - w suficie prócz klimy znajdziemy również wentylatory. Głowy nie urywa, ale jest przyjemnie
http://imageshack.us/f/706/4d99.jpg/
No i teraz coś na minus - tak aby nie było zbyt różowo. Najwyraźniej producent miał problem z zaaranżowaniem tego miejsca
http://imageshack.us/f/211/d00p.jpg/
Ni w pięć - ni w dziesięć. Starano się aby fotele przed nadkolem znalazły się bezpośrednio na podłodze (bez podestów), ale jednocześnie powstał problem co zrobić z tymi fotelami na nadkolu. Można było je nieco przesunąć do przodu... ale z kolei siedzący na nich pasażerowie nie mieliby co zrobić z nogami - bo musieli by je opierać na nadkolu.
Jednocześnie przestrzeń pomiędzy nadkolem a szafą jest mała, więc i tak jest ciasno i nie ma co zrobić z nogami
http://imageshack.us/f/585/zar9.jpg/
Wg mnie można było przynajmniej wykorzystać tą wolną przestrzeń na lewym nadkolu i położyć tam półkę na bagaż.
Jednocześnie układ foteli po prawej stronie pojazdu jest nie tylko wzorcowy, ale bardzo wygodny
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=28698
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=28699
Reasumując, takie małe niedociągnięcie, ale generalnie autobus jest super. MZA dobrze zamówiło pojazd, a producent doskonale się wywiązał z zamówienia. Oczywiście szkoda, że brakuje okna z tyłu
I jeszcze jedno - Solbusy z poprzedniej dostawy mają jednolite poszycie zewnętrzne. W najnowszych pojazdach, producent podzielił poszycie na segmenty
Co widać choćby na tym zdjęciu
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=28701
W sumie nie ma sensu, bym się jakoś specjalnie rozpisywał - szczegółowo zrobił to Shadi, a ja tylko uzupełnię
Autobus zrobił na mnie pozytywne wrażenie.
Na plus zapiszmy umiejscowienie dodatkowego ekranu - nareszcie producent zrozumiał swój błąd i zamontował go we właściwym miejscu, czyli pomiędzy fotelami (wcześniej na szybie zaraz za pierwszymi drzwiami).
http://imageshack.us/f/855/ru7p.jpg/
Aczkolwiek po raz kolejny należałoby zadać pytanie - ludziom w ZTM-ie - po co ten dodatkowy monitor ?
Przyciski do otwierania drzwi - dotykowe. Oto ich fotki
http://imageshack.us/f/809/edrp.jpg/
http://imageshack.us/f/832/b1jz.jpg/
Wyglądają całkiem przyjemnie, są podświetlane, ale jak to będzie działać po kilku latach eksploatacji... tego dowiemy się później. Jest to ciekawa nowość
Ciekawostka dodatkowa - przy naciśnięciu przycisku, w kabinie kierowcy rozlega się dyskretny, ale słyszalny sygnał dźwiękowy, w postaci cichego gongu, na ekranach pojawi się "STOP"
Dosyć dobrze rozwiązano kwestię wentylacji - w suficie prócz klimy znajdziemy również wentylatory. Głowy nie urywa, ale jest przyjemnie
http://imageshack.us/f/706/4d99.jpg/
No i teraz coś na minus - tak aby nie było zbyt różowo. Najwyraźniej producent miał problem z zaaranżowaniem tego miejsca
http://imageshack.us/f/211/d00p.jpg/
Ni w pięć - ni w dziesięć. Starano się aby fotele przed nadkolem znalazły się bezpośrednio na podłodze (bez podestów), ale jednocześnie powstał problem co zrobić z tymi fotelami na nadkolu. Można było je nieco przesunąć do przodu... ale z kolei siedzący na nich pasażerowie nie mieliby co zrobić z nogami - bo musieli by je opierać na nadkolu.
Jednocześnie przestrzeń pomiędzy nadkolem a szafą jest mała, więc i tak jest ciasno i nie ma co zrobić z nogami
http://imageshack.us/f/585/zar9.jpg/
Wg mnie można było przynajmniej wykorzystać tą wolną przestrzeń na lewym nadkolu i położyć tam półkę na bagaż.
Jednocześnie układ foteli po prawej stronie pojazdu jest nie tylko wzorcowy, ale bardzo wygodny
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=28698
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=28699
Reasumując, takie małe niedociągnięcie, ale generalnie autobus jest super. MZA dobrze zamówiło pojazd, a producent doskonale się wywiązał z zamówienia. Oczywiście szkoda, że brakuje okna z tyłu
I jeszcze jedno - Solbusy z poprzedniej dostawy mają jednolite poszycie zewnętrzne. W najnowszych pojazdach, producent podzielił poszycie na segmenty
Co widać choćby na tym zdjęciu
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=28701
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Re: SM10, MZA Warszawa
No i bardzo dobrze Wreszcie szybko będzie się im robiło blacharkę po wszelkich incydentach drogowych.J-31 pisze:I jeszcze jedno - Solbusy z poprzedniej dostawy mają jednolite poszycie zewnętrzne. W najnowszych pojazdach, producent podzielił poszycie na segmenty
Co widać choćby na tym zdjęciu
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=28701
Przypominam, że Specyfikacja określała liczbę miejsc dostępnych z poziomu podłogi.J-31 pisze:No i teraz coś na minus - tak aby nie było zbyt różowo. Najwyraźniej producent miał problem z zaaranżowaniem tego miejsca
Wciąż problem niewygodnie zaprojektowanego podestu między I i II drzwiami nie ruszony. A wystarczyłoby poszerzyć go o 10 cm.
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Miałem okazję przejechać się dzisiaj kolejnym najnowszym nabytkiem MZA - SU18III.
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=28756
Zewnętrznie - prócz świateł do jazdy dziennej - w zasadzie nie ma
Natomiast środku dwie małe zmiany. Generalnie układ siedzeń bez zmian. Brak rzeźni w członie B, ale... w członie A pojawiła się skrzynka na tzw. serwer (znacznie większą ma SU10 III)
http://imageshack.us/f/208/9zew.jpg/
A prócz tego sufit jest pełny
http://imageshack.us/f/138/w2c7.jpg/
Na razie wszystkie przeguby trafiają na R4 "Stalowa". Solbusy na R1 "Woronicza".
Jedynie na Wawkomie mówi się o tym że część Solbusów Solcity 10 miałaby trafić na "Stalową", ponieważ ta ostatnia zajezdnia ma problemy z lwiątkami (NM 223.3). Czy to prawda, okaże się niebawem.
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=28756
Zewnętrznie - prócz świateł do jazdy dziennej - w zasadzie nie ma
Natomiast środku dwie małe zmiany. Generalnie układ siedzeń bez zmian. Brak rzeźni w członie B, ale... w członie A pojawiła się skrzynka na tzw. serwer (znacznie większą ma SU10 III)
http://imageshack.us/f/208/9zew.jpg/
A prócz tego sufit jest pełny
http://imageshack.us/f/138/w2c7.jpg/
Na razie wszystkie przeguby trafiają na R4 "Stalowa". Solbusy na R1 "Woronicza".
Jedynie na Wawkomie mówi się o tym że część Solbusów Solcity 10 miałaby trafić na "Stalową", ponieważ ta ostatnia zajezdnia ma problemy z lwiątkami (NM 223.3). Czy to prawda, okaże się niebawem.
Owszem, część Solbusów została przeniesiona na Stalową. Sam niedowierzałem, jako że Woronicza jest zajezdnią tej marki pojazdów (same MZA w Klaksonie z 2011 roku pisały o pojazdach na Woronicza - Solarisy i Solbusy), ale zdjęcie mówi za siebie:
http://www.omni-bus.eu/omnigaleria/disp ... play_media
Wielka szkoda, bo teraz tych ciekawych pojazdów ubędzie po lewej stronie wisły, a starsze solbusy nie są takie fajne.
http://www.omni-bus.eu/omnigaleria/disp ... play_media
Wielka szkoda, bo teraz tych ciekawych pojazdów ubędzie po lewej stronie wisły, a starsze solbusy nie są takie fajne.
Ponadto oświetlenie wnętrza jest diodowe zamiast jarzeniowego.J-31 pisze:A prócz tego sufit jest pełny
Zajrzyj do SU10, które są na Kleszczowej. Tam jest całą szafa zaraz za kabiną.pmaster pisze:skrzynka na serwer wg mnie bezsensownie ogromna
Osiemnastki nie. Wyżej przeze mnie wymienione SU10 mają. Ma też jedna z łomiańskich dwunastek.pmaster pisze: I wcześniejsze SU18 nie miały świateł do jazdy dziennej?
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
- M_Szymkowiak
- Posty: 1535
- Rejestracja: 2005-01-21, 18:56
- Lokalizacja: Kraków - Prądnik Cz.
- Kontakt:
Autobus zagra jak akordeon? Pomysł internauty spodobał się MZA
Spóźniony Prima Aprilis? Jeżeli MZA traktuje poważnie takie propozycje to chyba nie ma na co kasy wydawać (w sumie pewnie nie jakiejś wielkiej, ale zawsze coś). Poza wkurzeniem warszawiaków i wyrzuceniem kasy w błoto nic z takich głupot nie będzie.
PS: Wiem, post bardziej pasuje do "Strefy 51" a najlepszą reakcją na te bzdury jest facepalm, ale skoro MZA podjęło ten temat to niech będzie tu.
Spóźniony Prima Aprilis? Jeżeli MZA traktuje poważnie takie propozycje to chyba nie ma na co kasy wydawać (w sumie pewnie nie jakiejś wielkiej, ale zawsze coś). Poza wkurzeniem warszawiaków i wyrzuceniem kasy w błoto nic z takich głupot nie będzie.
PS: Wiem, post bardziej pasuje do "Strefy 51" a najlepszą reakcją na te bzdury jest facepalm, ale skoro MZA podjęło ten temat to niech będzie tu.