Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Powoduje. Narysuj sobie na podłodze prostokąt o wymiarach 2,5mx1,75m i zobacz, ilu ludzi tam wejdzie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

plocmaster pisze:A nie mówiłem, że Magiera na najwyższym stołku w MZA nie oznacza nic dobrego?
Pan Magiera jest tylko prezesem MZA, zatem, może sobie... pogadać. ;)

Są konkretne plany budowy linii tramwajowych na Tarchomin. TW są już na finiszu przygotowań. Zatem... EOT :mruga:

Szczególnie, że i tak wszyscy doskonale wiedzą - sorry, wszyscy warszawiacy ;) - co dzieje się na ul. Modlińskiej, a także moście Grota. A taka naprawdę w całym mieście. Zatem pomysły "a kupmy sobie nowe busy i zapomnijmy o tramwajach" od razu wzbudzają śmiech politowania. :D

Mimo wszystko jedno drugiego nie wyklucza. I faktycznie autobusy 20 metrowe mogły by się sprzydać... ale nie rezygnujemy z tramwajów. Najwyżej będą się - tradycyjnie - dublować :P

A tymczasem dzisiaj, w Gazecie, znalazłem kolejny temat - jakiś urzędnik z warszawskiego ratusza wpadł na pomysł... przebudowy kilku Ikarusów 260 (MZA) na karetki

:strzałka: http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34864,4740249.html

Pomysł jest dobry, ale pytanie czy również wypali ? :roll:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

J-31 pisze:Pan Magiera
:rotfl:
J-31 pisze:Pomysł jest dobry, ale pytanie czy również wypali ?
Jako środek masowego transportu rannych w sytuacjach krytycznych mogłyby się sprawdzić. Czy wypali — zobaczymy.

JacekM

Post autor: JacekM »

Amalio pisze:Biorąc pod uwagę tabor MZA byłyby to zapewne Lion's City. Pod warunkiem, że w ogóle je kupią
Raczej Mercedes Capacity.
J-31 pisze:Są konkretne plany budowy linii tramwajowych na Tarchomin. TW są już na finiszu przygotowań.
Wszelkie inwestycje tramwajowe są gnębione przez miasto ślepo ukierunkowane na metro, kolej i autobusy.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

JacekM pisze:Raczej Mercedes Capacity.
Ale są też i przedłużane Lionsy
JacekM pisze:Wszelkie inwestycje tramwajowe są gnębione przez miasto ślepo ukierunkowane na metro, kolej i autobusy.
A czemu akurat na wszystko z wyjątkiem tramwajów?

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

JacekM pisze: Raczej Mercedes Capacity.
A czemu Capacity, a nie LC GLX :?: P co wprowadzać kolejnego producenta :?:

Awatar użytkownika
ep40
Posty: 1549
Rejestracja: 2006-05-14, 01:02
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: ep40 »

Amalio pisze:
JacekM pisze: Raczej Mercedes Capacity.
A czemu Capacity, a nie LC GLX :?: P co wprowadzać kolejnego producenta :?:
MZA jest nieprzewidywalne, czyli równie prawdopodobne że kupią Lion'sa by zunifikować tabor, ale Capacity też mogą kupić. Jest też możliwość że ewentualny przetarg w Warszawie zmusi innych producentów do stworzenia własnego długaśnego węża.

A jak wygląda sprawa prawna? Wiem że można wydać specjalne pozwolenie, ale czy jest to wystarczające gdy będzie ich jeździć kilka?

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

ep40 pisze:
A jak wygląda sprawa prawna? Wiem że można wydać specjalne pozwolenie, ale czy jest to wystarczające gdy będzie ich jeździć kilka?

A co to za różnica ile ich będzie :?:

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

ep40 pisze:Jest też możliwość że ewentualny przetarg w Warszawie zmusi innych producentów do stworzenia własnego długaśnego węża.
Taak, na pewno wszyscy się rzucą do opracowywania nowego modelu na przetarg na 5 egzemplarzy.
ep40 pisze:Wiem że można wydać specjalne pozwolenie, ale czy jest to wystarczające gdy będzie ich jeździć kilka?
Tak.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Panowie sprawa zakupu 20 metrowych autobusów jest na razie "mglista" - ja osobiście traktuję ją jako kolejną "rewelację". A uwierzę jak zobaczę.. kupione, a nie testowane. :retard:

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Amalio pisze:A czemu Capacity, a nie LC GLX
Bo pan Magierski bardzo lubi się z panem Rakaszem.
J-31 pisze:anowie sprawa zakupu 20 metrowych autobusów jest na razie "mglista" - ja osobiście traktuję ją jako kolejną "rewelację".
I bardzo słusznie. Bo Komisja Infrastruktury rewelacje pana Magierskiego przyjęła raczej z przymrużeniem oka.

Mibars

Post autor: Mibars »

Wróćmy do planów recyklingu Ikarusów, bo te są ciekawsze, a przynajmniej bardziej realne.

Wiecie co? Ja bym te Ikarusy, a przynajmniej tak z 10 sztuk zostawił - Usunąć siedzenia (ewentualnie zostawić te na nadkolach), dodać kilka solidnie trzymających się podłogi i sufitu rurek do trzymania się, poręcze wzdłuż ściany na wysokości szyb i byłby z tego genialny autobus do przewozu kibiców :)

Można by pójść jeszcze dalej, opancerzyć kabinę, wstawić grube akrylowe okna i takim czymś można by nawet cekowo robić kółka wokół stadionu Legii z kibicami Widzewu na pokładzie :)

Ale mówiąc poważnie - Odporne autobusy przeznaczone na sytuacje awaryjne to całkiem dobry pomysł... Ale czy aby na pewno w formie karetek?

EDIT:
Przyszła mi do głowy szalona myśl - czy dałoby się jednego, wybranego Ikarusa bardzo unowocześnić, a jednocześnie "postarzyć" i puścić liniowo?

Co mam na myśli?
-Nowoczesny, ekologiczny i cichy silnik
-wzorowo zrobione wnętrze w układzie z początku produkcji
-Poważne zabezpieczenie antykorozyjne całego autobusu
-Jeśli oryginalnie był grill metalowy - to dać taki
-niehistoryczne stanowisko kierowcy nastawione na ergonomię
-Modyfikacje zawieszenia mające za zadanie upłynnić jazdę
-Nietelepiące się okna :)
-szczelne drzwi :)
-może nawet wyświetlacze diodowe?

Czyli krótko mówiąc nie wierny historycznie autobus wyjezdżający na linię raptem parę razy w roku, tylko w pełni liniowy pojazd, który po prostu próbuje zachować pamiątke po Ikarusie, jednocześnie zapewniając komfort podróży.

Naszło mnie to po tym, jak przypomniałem sobie o praskich Tatrach (tramwaje), które unowocześnione i odświerzone kursują tam do dziś...

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Mibars pisze:Czyli krótko mówiąc nie wierny historycznie autobus wyjezdżający na linię raptem parę razy w roku, tylko w pełni liniowy pojazd, który po prostu próbuje zachować pamiątke po Ikarusie, jednocześnie zapewniając komfort podróży.
Ale po co komu taka parodia autobusu?

Mibars

Post autor: Mibars »

Bo z zewnątrz wygląda jak historyczny, a w środku jest znośny dla podróżnych :)

JacekM

Post autor: JacekM »

Po co taka lipa, historyczne wozy powinny być w gestii KMKM przy współpracy z MZA i TW.

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Wyobrażasz sobie tę "radość" podróżnych za np. 10 lat, gdy już w Wawie Ikarusów nie będzie, że przyjeżdża im nagle na linię jakiś Ikarus, do którego trzeba się wspinać po całym dniu męczącej pracy?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Hmmm. Nie wiem jak mam potraktować te "rewelacje" Mibarsa. Póki co MZA po prostu kasuje niektóre Ikarusy. A jeśli Zarząd MZA znów zakupi kolejne autobusy, to na pewno nie będą przerabiać Ikarusów (bo po co marnować kasę) tylko od razu skasują ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

TLG pisze:Bo pan Magierski bardzo lubi się z panem Rakaszem.
Czyli jakby poszedł do Warszawy trochę wcześniej, byłyby Conecta. Powiało grozą.
Mibars pisze:Ale czy aby na pewno w formie karetek?
A czego, schronów przeciwatomowych?
Mibars pisze:Przyszła mi do głowy szalona myśl itp itd
Istotnie szalona.
Może to jest głupie porównanie, ale to tak, jakby 75-letniej profesjonalistce nałożyć pół kilo tapety na twarz, założyć obcisłą bluzeczkę z dekoltem, mini i szpilki, po czym zaoferować klienteli przybytku, w którym pracowała za czasów tow. Wiesława, w ramach sentymentalnego powrotu do dawnych lat. Nikt nie będzie z tego korzystał (choć z autobusami inna sprawa), będzie wzbudzać obrzydzenie i pogarszać wizerunek przybytku.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

plocmaster pisze:Czyli jakby poszedł do Warszawy trochę wcześniej, byłyby Conecta. Powiało grozą.
Jeżeli MZA by nie rozpisało tak nieudolnie ustawiony przetarg to pewnie tak.
Mibars pisze:Przyszła mi do głowy szalona myśl - czy dałoby się jednego, wybranego Ikarusa bardzo unowocześnić, a jednocześnie "postarzyć" i puścić liniowo?[CIACH GŁUPOTY]
A można wiedzieć: po jakiego wuja????

ppln

Post autor: ppln »

TLG pisze:A można wiedzieć: po jakiego wuja????
Ja sam nie wiem... Zresztą Ikarus bez swoich cech charakterystycznych (wątpliwy komfort podróży) to by nie był Ikarus...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Organizatorzy i przewoźnicy”