Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Lopez pisze:Krakowskie się ZTCM trzymają. Ciekawe od czego to zależy?
Może od tego, że MPK Kraków samo je sobie zmontowało...?

Lopez

Post autor: Lopez »

TLG pisze:MPK Kraków samo je sobie zmontowało
:o:
Na pewno nie ostatnią partię 20 SU18. Tam też były jakieś problemy, ale wszystko wyłapano przed dopuszczeniem autobusów do ruchu i teraz chyba jest OK.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Hmmm. Rzeczywiście Lopez ma rację. Przecież nasze 18-stki były montowane prawie w tym samym czasie co krakowskie. Zarówno te z klimą jak i te bez klimy. I w obu przypadkach, w Bolechowie :roll:

Może w przypadku naszych producent - by obniżyć cenę - zainstalował jakieś tańsze elementy, czy też podzespoły. I to teraz "wychodzi" :chytry:

Lopez

Post autor: Lopez »

J-31 pisze:Może w przypadku naszych producent - by obniżyć cenę - zainstalował jakieś tańsze elementy, czy też podzespoły. I to teraz "wychodzi"
@J-31: No ale pamiętam, że po jednej z Twoich wizyt w Krakowie pisałeś, że nasze SU18 i warszawskie są prawie identyczne. Coś przekręciłem? Oczywiście elektroniki nie widać na pierwszy rzut oka, ale nie sądzę żeby Solaris robił coś dla Wawy na zasadzie: "ten kabelek lekko naderwany, pójdzie dla MZA" ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Lopez pisze:@J31. No ale pamiętam, że po jednej z Twoich wizyt w Krakowie pisałeś, że nasze SU18 i warszawskie są prawie identyczne. Coś przekręciłem?
Bo dokładnie tak jest. Napisałem wtedy, że tą dużą rzeźnię to mamy dzięki MPK Kraków. ;)
Lopez pisze:Oczywiście elektroniki nie widać na pierwszy rzut oka, ale nie sądzę żeby Solaris robił coś dla Wawy na zasadzie: "ten kabelek lekko naderwany, pójdzie dla MZA" ;)
Nie chodziło mi o "naderwany kabelek", a raczej elementy wykorzystywane do skompletowania i zmontowania autobusu.

Być może Solaris składając 18-stki dla MZA zastosował jakieś tańsze komponenty... na co skolei nie zdecydowało się MPK Kraków w specyfikacji pojazdu.

Jednakże szczegółów nie znam. I mogę mylić ;)

Gdyby to była kwestia pośpiesznego montażu i popełnionych błędów. To zarówno warszawskie jak i krakowskie SU18 III cierpiałyby dokładnie na te same problemy.

Jest jeszcze jedna kwestia. MPK Kraków nie przyjęło na stan wadliwych autobusów. I wycofało je do producenta. A tymczasem Zarząd warszawskiego MZA przyjął na stan wszystko "jak leci". Potem wychodziły problemy - na początku z elektroniką, teraz z zawieszeniem. Może tutaj tkwi sedno. MZA powinno przeprowadzić skuteczniej przeglądy (odbiory) pojazdów przez wprowadzeniem ich do ruchu...

... a przecież jak pamiętam, to nowe autobusy jednego dnia przyjeżdżały od producenta, a drugiego dnia wyjeżdżały na miasto. Wszystko trwało super szybko... czy nie za szybko ?

Oj, ale zaczynam bawić się w detektywa. I obawiam się, że nie słusznie ;)

... A póki co czekam na nowe Jelcz M121M "Mastero :D

Lopez

Post autor: Lopez »

J-31 pisze:"naderwany kabelek"
To miało być takie delikatne uproszczenie ;)
J-31 pisze:MPK Kraków nie przyjęło na stan wadliwych autobusów. I wycofało je do producenta. A tymczasem Zarząd warszawskiego MZA przyjął na stan wszystko "jak leci". Potem wychodziły problemy - na początku z elektroniką, teraz z zawieszeniem. Może tutaj tkwi sedno. MZA powinno przeprowadzić skuteczniej przeglądy (odbiory) pojazdów przez wprowadzeniem ich do ruchu..
W tym może być wiele prawdy.
J-31 pisze:A póki co czekam na nowe Jelcz M121M "Mastero
Zobaczymy jak Wam się będą spisywać jelczowe cuda ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Ja mam pytanie do naszych forumowych fachowców.

Czy, któryś z kolegów orientuje się jakie - dokładnie jakie - obowiązki ma serwis firmy Solaris Bus & Coach, ulokowany w zajezdni MZA R3 "Ostrobramska" (chodzi mi o serwisowanie 80 szt. SU18 III z klimą) ? ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Wszystko, co się weń zepsuje, musi naprawić.

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 282
Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G

Post autor: TranslatorPS »

J-31,co to za numery?Ostrobramska jest R-10.


Przepraszam za wychylenie z tematu.

JacekM

Post autor: JacekM »

Dzieciak, nie na czasie jesteś.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

pisaczek pisze:J-31,co to za numery?Ostrobramska jest R-10.
W starej numeracji, nowej R-3.

JacekM

Post autor: JacekM »

R-7 R-1 Woronicza
R-11 R-2 Kleszczowa
R-10 R-3 Ostrobramska
R-13 R-4 Stalowa
R-6 R-5 Redutowa
(R-9 R-6 Chełmska)

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 282
Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G

Post autor: TranslatorPS »

Dzięki za wyjaśnienie. Ale czy to oznacza nagięcie systemu numeracji taborowej?

JacekM

Post autor: JacekM »

Obawiam się że tak.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

JacekM pisze:(R-9 R-6 Chełmska)
O "Chełmskiej" to już trochę nie potrzebnie Wspomniałeś - to już zamknięta historia. ;)

Teren został wykupiony i właśnie ekipa budowlana hale po byłej zajezdni wyburzają :cry:

JacekM

Post autor: JacekM »

Dlatego napisałem ją w nawiasie :]

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Szanowni koledzy, nie wiem jak mam traktować tą informację - zatem póki co patrzę na nią z przymrużeniem oka, a Wam napiszę, że... MZA zamierza kupić autobusy 20 metrowe :mruga:

Taką informację znalazłem wczoraj w Gazecie
:strzałka: http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34864,4733612.html

A dlaczego patrzę na nią z przymrużeniem oka ?
Otóż MZA jest jak kobieta - jedno mówi, drugie myśli, trzecie robi. Na pewno Pamiętacie, że MZA chciało kupić autobusy używane, a także CNG. I nic z tego nie wyniknęło.

Również plany zakupu 400 autobusów Volvo, to też była plotka opowiadana przez kierowców. :retard:


Jak będzie z najnowszymi "planami" ? Zobaczymy :chytry:

Awatar użytkownika
Amalio
Posty: 5887
Rejestracja: 2006-12-31, 20:37
Lokalizacja: Pawłowice
Kontakt:

Post autor: Amalio »

Biorąc pod uwagę tabor MZA byłyby to zapewne Lion's City. Pod warunkiem, że w ogóle je kupią ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Zacznę od dygresji związanej z pewną niezbyt lubianą przeze mnie osobą:
Magiera powiedział, a redaktor pisze:Może taki ekologiczny autobus będzie korzystniejszy do obsługi Tarchomina niż planowany na Modlińskiej tramwaj?
A nie mówiłem, że Magiera na najwyższym stołku w MZA nie oznacza nic dobrego?
J-31 pisze:Również plany zakupu 400 autobusów Volvo, to też była plotka opowiadana przez kierowców.
Ja jakoś nic o tym nie słyszałem
Co do samych planów — cóż, IMHO tradycyjnie już nic z tego nie wyjdzie. Ale to nawet nie byłoby takie głupie — kupić tego trochę, powiedzmy, 20 Lionsów GXL czy GL (unifikacja z NG313 i gdańszczakami) i puszczać na najbardziej obciążone linie, koszt niezbyt wielki (choć i tak pewnie te superdługie busy są wyraźnie droższe od 18-metrowych) i specjalnie dużego kłopotu z tym nie ma.
BTW IMO jeśli ktoś wali takimi tekstami jak Magierski, nie powinien zajmować w instytucjach związanych z KM stanowiska wyższego niż kierowca/motorniczy/maszynista/kompatybilne środka transportu. Zgadzacie się?

faja_k
Posty: 6027
Rejestracja: 2007-01-08, 21:57
Lokalizacja: Nie jest kolorowo.

Post autor: faja_k »

Tak na marginesie, te 175 centymetrów powoduje aż taką różnicę?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Organizatorzy i przewoźnicy”