Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)
Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)
Czyli jak na razie 7 z 17 gniotów zostało w Warszawie - 1 w MZA, 1 w KMKM oraz 5 w KMŁ
Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)
I mamy to! MAN szaleje - kolejne Lionsy zawitają do Warszawy - tym razem gazowce na Kleszczową.
http://infobus.pl/mza-warszawa-wybiera- ... 04547.html
Wychodzi na to, że MAN w ciągu najbliższego roku dostarczy 195 autobusów do stolicy - bardzo pokaźna ilość, w końcu po tylu latach producent wrócił na warszawskie ulice. Czyli łącznie w Warszawie będziemy mieli 270 MANów z serii Lion's City!
http://infobus.pl/mza-warszawa-wybiera- ... 04547.html
Wychodzi na to, że MAN w ciągu najbliższego roku dostarczy 195 autobusów do stolicy - bardzo pokaźna ilość, w końcu po tylu latach producent wrócił na warszawskie ulice. Czyli łącznie w Warszawie będziemy mieli 270 MANów z serii Lion's City!
Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)
Zgadza się. To będzie spora zmiana w Warszawie
Mnie tylko martwi jedna drobna rzecz, że gazowe MAN-y LC, trafią do zajezdni "Kleszczowa" i tym samy kończy się stary porządek, którego MZA bardzo pilnował - że wszystkie MAN-y były wyłącznie na "Stalowej", NG313 nawet alokowano potem na Stalową po kilku latach eksploatacji.
No, ale to taka mała drobnostka. Idą nowe czasy, a my czekamy na nowe autobusy. Najszybciej na ulicach pojawi się aż 61 szt. MAN-ów LC Hybrid od "Mobilisa" - bo już w czerwcu
Mnie tylko martwi jedna drobna rzecz, że gazowe MAN-y LC, trafią do zajezdni "Kleszczowa" i tym samy kończy się stary porządek, którego MZA bardzo pilnował - że wszystkie MAN-y były wyłącznie na "Stalowej", NG313 nawet alokowano potem na Stalową po kilku latach eksploatacji.
No, ale to taka mała drobnostka. Idą nowe czasy, a my czekamy na nowe autobusy. Najszybciej na ulicach pojawi się aż 61 szt. MAN-ów LC Hybrid od "Mobilisa" - bo już w czerwcu
Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)
Na razie tylko #3382. Przeszedł remont kratownicy i jak widać nadkola też się zmieniły, resztę pewnie też to będzie czekało, na razie są po staremu
- vernalisadonis
- Posty: 282
- Rejestracja: 2019-10-22, 21:12
Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)
Ostatnio "gdańszczak" dostał nowe barwy. Można to zobaczyć na oficjalnym fanpage MZA na facebooku.
Jakiś tydzień temu na warszawskie ulice wyjechały ostatni raz Jelcze.
Solarisów Urbino 15 zostało już 11 sztuk:
R1: 8701, 8703, 8706, 8718, 8731, 8732
R2: 8007, 8715, 8728, 8903
R3: 8745
Jakiś tydzień temu na warszawskie ulice wyjechały ostatni raz Jelcze.
Solarisów Urbino 15 zostało już 11 sztuk:
R1: 8701, 8703, 8706, 8718, 8731, 8732
R2: 8007, 8715, 8728, 8903
R3: 8745
Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)
Owszem, wszystkie trzy "gdańszczaki" są już w nowych barwach, #3383 też miał trafić do lakierowania
Jedzie nowe, więc pewnie teraz następne do odstrzału będą MAN-y NG313 z roku 2001 (R4 Stalowa), wiele z nich jest już w opłakanym stanie
Jedzie nowe, więc pewnie teraz następne do odstrzału będą MAN-y NG313 z roku 2001 (R4 Stalowa), wiele z nich jest już w opłakanym stanie
- vernalisadonis
- Posty: 282
- Rejestracja: 2019-10-22, 21:12
Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)
Pierwszy ze 130 elektrobusów dla Warszawy!
http://infobus.pl/jest-pierwszy-ze-130- ... 19970.html
A tutaj coś o zielonym jamniku, który zniknie z elektryków.
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... ach-o.html
http://infobus.pl/jest-pierwszy-ze-130- ... 19970.html
A tutaj coś o zielonym jamniku, który zniknie z elektryków.
https://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/7 ... ach-o.html
Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)
Fajnie zagospodarowane ma wnętrze i generalnie fajny pojazd z tego będzie. Jeśli nic się nie zmieni, to powinny one w pierwszej kolejności objąć linię 503. Ładowarka już od ponad pół roku stoi sobie na pętli Konwiktorska... a nawet dwie. Jedna dla Ursusów a druga dla Solarisów.
Dwie, bo panom urzędnikom przeszkadza zielony jamnik, ale kompletnie nie przeszkadza im, że Ursusy mają inną końcówkę na ramieniu, do ładowania niż Ursusy. W konsekwencji trzeba kupować teraz różne ładowarki dla dwóch typów pojazdów - dla Ursusów i dla Solarisów. Tego nie jednak powiedzą ludziom, ważny przecież jest jamnik
Swoją drogą niezłe hopy-siupy są z tą ładowarką dla Ursusów na Konwiktorskiej. Postawiono ją specjalnie tuż przy stanowisku linii 178, bo miała być ona obsługiwana autobusami elektrycznymi. I w sumie, ktoś słusznie zadecydował, że linia 178 ma być obsługiwana Ursusami, natomiast linia 222 - Solarisami (SU12 Electric). To ma ogromne znaczenie, bo - jak już pisałem powyżej - oba typy elektryków mają inną końcówkę do ładowania.
Postawiono te ładowarki już szmat czasu temu. Jednakże zgodnie z warszawską tradycją samo postawienie urządzenia trwa stosunkowo szybko, ale załatwienie formalności, wybudowanie, a potem podłączenie przyłącza energetycznego trwa już ogromną ilość czasu liczoną w miesiącach. Tego w Konstancinie jakoś uniknęli, ale MZA nie chce wysyłać elektryków do Konstancina, woli je wysyłać na stołeczne linie - byle gdzie, byle by tylko jeździły
No i od początku grudnia br., ZTM uznał, że skoro wszystko jest gotowe, to R1 "Woronicza" przejmuję obsługę linii 178 - czyli w domyśle - Ursusy. I tak się stało, tzn. "Woronicza" obsługuje linię 178... tyle, że Solbusami SM12, które są fest ekologiczne i tak ciche, że jak ruszają z przystanków w Warszawie na Krakowskim Przedmieściu to zapewne na Rynku we Wrocławiu można je usłyszeć.
No i pytanie dlaczego Ursusy nie obsługują linii 178 ? A bo teraz ponoć kierowcy nie są przeszkoleni z obsługi ładowarek. Grzecznie zapytam, czy nie można tego było załatwić wcześniej ? Co więcej, podobno ta ładowarka uległa jakiemuś uszkodzeniu i nie da się z niej skorzystać - szczegółów tej awarii nie znam, ale czarno widzę te 130 autobusów elektrycznych, szczególnie, że MZA chce skasować 130 autobusów spalinowych. Czyli w razie problemów, rezerwy nie będzie.
Dwie, bo panom urzędnikom przeszkadza zielony jamnik, ale kompletnie nie przeszkadza im, że Ursusy mają inną końcówkę na ramieniu, do ładowania niż Ursusy. W konsekwencji trzeba kupować teraz różne ładowarki dla dwóch typów pojazdów - dla Ursusów i dla Solarisów. Tego nie jednak powiedzą ludziom, ważny przecież jest jamnik
Swoją drogą niezłe hopy-siupy są z tą ładowarką dla Ursusów na Konwiktorskiej. Postawiono ją specjalnie tuż przy stanowisku linii 178, bo miała być ona obsługiwana autobusami elektrycznymi. I w sumie, ktoś słusznie zadecydował, że linia 178 ma być obsługiwana Ursusami, natomiast linia 222 - Solarisami (SU12 Electric). To ma ogromne znaczenie, bo - jak już pisałem powyżej - oba typy elektryków mają inną końcówkę do ładowania.
Postawiono te ładowarki już szmat czasu temu. Jednakże zgodnie z warszawską tradycją samo postawienie urządzenia trwa stosunkowo szybko, ale załatwienie formalności, wybudowanie, a potem podłączenie przyłącza energetycznego trwa już ogromną ilość czasu liczoną w miesiącach. Tego w Konstancinie jakoś uniknęli, ale MZA nie chce wysyłać elektryków do Konstancina, woli je wysyłać na stołeczne linie - byle gdzie, byle by tylko jeździły
No i od początku grudnia br., ZTM uznał, że skoro wszystko jest gotowe, to R1 "Woronicza" przejmuję obsługę linii 178 - czyli w domyśle - Ursusy. I tak się stało, tzn. "Woronicza" obsługuje linię 178... tyle, że Solbusami SM12, które są fest ekologiczne i tak ciche, że jak ruszają z przystanków w Warszawie na Krakowskim Przedmieściu to zapewne na Rynku we Wrocławiu można je usłyszeć.
No i pytanie dlaczego Ursusy nie obsługują linii 178 ? A bo teraz ponoć kierowcy nie są przeszkoleni z obsługi ładowarek. Grzecznie zapytam, czy nie można tego było załatwić wcześniej ? Co więcej, podobno ta ładowarka uległa jakiemuś uszkodzeniu i nie da się z niej skorzystać - szczegółów tej awarii nie znam, ale czarno widzę te 130 autobusów elektrycznych, szczególnie, że MZA chce skasować 130 autobusów spalinowych. Czyli w razie problemów, rezerwy nie będzie.
- vernalisadonis
- Posty: 282
- Rejestracja: 2019-10-22, 21:12
Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)
"Deski" przeszły do historii.
http://www.wgkm.waw.pl/galeria/displayi ... B9ZXforX7M
http://www.wgkm.waw.pl/galeria/displayi ... B9ZXforX7M
Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)
No to teraz następne do skasowanie będą MAN-y NG313. Niektóre wyglądają fatalnie. A szkoda, to były śliczne wozy
- vernalisadonis
- Posty: 282
- Rejestracja: 2019-10-22, 21:12
Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)
1 z 130 przegubowych elektryków rozpoczął testy.
Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)
Tak już od kilku dni jest w Warszawie. Dostawy zaczną się już niedługo. Gorzej, że na razie nic nie drgnęło w sprawie budowy ładowarek kolumnowych na mieście, pomimo tego, że umowa jest już dawno podpisana. Co gorsza jest problem z ładowarką na Konwiktorskiej i na linii 178 można spotkać częściej spalinowe Solbusy SM12. Natomiast Ursusy ... ostatnio dosyć często widuje jednego na linii 166
- vernalisadonis
- Posty: 282
- Rejestracja: 2019-10-22, 21:12
Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)
MZA wystawiło na sprzedaż SU18 z 2005 roku.
https://www.mza.waw.pl/spolka-mza/przet ... sprzedaz-3
https://www.mza.waw.pl/spolka-mza/przet ... sprzedaz-3
Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)
Hmmm, chyba zaczyna sprawdzać się to czego domyślali się kierowcy i kilka osób na Wawkomie. Zarząd MZA liczy na to, że po wprowadzeniu do eksploatacji SU18 Electric będzie można skasować autobusy spalinowe. Padło na SU18 III z rocznika 2005. Tyle tylko, że te elektryki - aby mogły kursować - potrzebują ładowarek. A tych na mieście na razie nie ma, a wybudowanie ich wymaga czasu, szczególnie przyłączy. Może się okazać, że będą problemy, pozostaje mieć nadzieję, że MZA nie pospieszy się ze sprzedażą tych SU18 z rocznika 2005
Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)
MZA sprzedaje, w formie licytacji, kolejne 14 sztuk Jelczy M121I4 "Mastero".
http://infobus.pl/mza-warszawa-sprzedaj ... 22101.html
Może ktoś z Was ma ochotę się skusić ?
http://infobus.pl/mza-warszawa-sprzedaj ... 22101.html
Może ktoś z Was ma ochotę się skusić ?
- vernalisadonis
- Posty: 282
- Rejestracja: 2019-10-22, 21:12
Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)
To jeszcze coś zostało? Myślałem, że Lublin zgarnął wszystko.
Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)
Jeszcze jak widać zostały i są na sprzedać