Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

nolem pisze:Solaris jest nieomal skreślony na najbliższy okres.
Czemu?
nolem pisze:Jedynym elementem jaki mi tu nie pasuje to zamówienia dla Jelcza, ale może dlatego, że za mało obserwowałem wtedy...
Jako płocczanin stwierdzam, że tu akurat pasuje

nolem

Post autor: nolem »

TLG pisze:
Jedynym elementem jaki mi tu nie pasuje to zamówienia dla Jelcza, ale może dlatego, że za mało obserwowałem wtedy...
Tutaj słyszałem opinię, że to po prostu takie zgniłe jajo, które podrzucił świadomy swojego końca stary zarząd.
W gruncie rzeczy takie tłumaczenie pasuje, bo do nowego pasuje to nijak...
plocmaster pisze:
nolem pisze:Solaris jest nieomal skreślony na najbliższy okres.
Czemu?
Po pierwsze Solaris strasznie pośpieszył się z produkcją ostatniej partii i delikatnie rzecz biorąc teraz to wychodzi. Kupa drobnych usterek. Jak się chce mieć najtańsze to tak się to kończy.
Po drugie jak już zostało wspomniane Evobus doskonale dogaduje się z kierownictwem MZA i tu należy dopatrywać się głównego powodu.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

Ponadto jeszcze w tym roku lub na początku przyszłego Evobus ma pokazać przegubowe Conecto G LE, więc niewykluczone, że stanie się to jeszcze przed rozpisaniem przez MZA ewentualnego przetargu na nowy tabor. Być może wpierw MZA zechce przetestować nową konstrukcję, w końcu warszawskie warunki to bardzo dobry test wytrzymałości dla autobusu.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

LE? Na pewno?

nolem

Post autor: nolem »

TLG pisze:Ponadto jeszcze w tym roku lub na początku przyszłego Evobus ma pokazać przegubowe Conecto G LE, więc niewykluczone, że stanie się to jeszcze przed rozpisaniem przez MZA ewentualnego przetargu na nowy tabor. Być może wpierw MZA zechce przetestować nową konstrukcję, w końcu warszawskie warunki to bardzo dobry test wytrzymałości dla autobusu.
Hmmm... LE? Czyżby silnik leżący? Warunki dość dobre, ale pisząc szczerze to chyba bardziej DTP zaszkodziło Conecto niż testy liniowe.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

LF oczywiście. Nie dość, ze głuchy, to jeszcze ślepy :D
nolem pisze:Czyżby silnik leżący?
Konstrukcja niskopodłogowego Conecto przeca wyklucza możliwość zabudowy leżącego silnika

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

A także polityka Mercedesa - nie przerobią konstrukcji, bo cena się zwiększy

nolem

Post autor: nolem »

TLG pisze:LF oczywiście. Nie dość, ze głuchy, to jeszcze ślepy :D
nolem pisze:Czyżby silnik leżący?
Konstrukcja niskopodłogowego Conecto przeca wyklucza możliwość zabudowy leżącego silnika
W dwunastometrowym owszem, ale o przegubowym nic nie wiem stąd pytanie, choć powinienem przypuszczać, że to będzie oparte na tej samej konstrukcji. Ogólnie Conecto LF to jak na razie moim zdaniem doskonałe posunięcie. Może zmienię zdanie jak się ujawnią wady... :-P

ppln

Post autor: ppln »

nolem pisze:Może zmienię zdanie jak się ujawnią wady...
Nie tyle jak się ujawnią wady, tylko jak po 3 latach zacznie niemiłosiernie trzeszczeć...

PS. Jakie usterki są w tych Solarisach nowych?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Do mnie też dotarły jakieś słuchy o wadach Solarisów dla MZA, ale... czy naprawdę Zarząd Evobus Polska będzie zainteresowany współpracą z MZA, po "prztyczku w nos" (najpierw 80 niedoszłych Citaro G, a potem 100 nie kupionych Conecto G) ? ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

A kto tu kogo oszukał, MZA Evobusa czy Evobus MZA? Należałoby raczej spytać, czy MZA będzie zainteresowane

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

plocmaster pisze:A kto tu kogo oszukał, MZA Evobusa czy Evobus MZA?
W pierwszym przypadku (rok 2005) - kiedy MZA chciało kupić 80 przegubowców. Przetarg wygrał "lepszy". Czyli Solaris. Evobus oferował Citaro G...

Zatem o oszustwie nie ma mowy, ale... w Evobusie mówiło sie wtedy (przypadkowo rozmawiałem z ludźmi z Evobusa), że MZA "kupiło gorszy produkt. Citaro są lepsze". Mówiono to z nieukrywaną irytacją. Nie dziwiła mnie ta wypowiedź, bo wiadomo nie od dzisiaj, że każda sroczka swój ogonek chwali :mruga:

Natomiast w drugim przypadku, 100 autobusów przegubowych (rok 2006) można mówić o "oszukaniu" Evobus. Evobus wygrał przetarg... ale MZA, po dłuugich bojach w sądzie, podpisało kontrakt z Solarisem.
plocmaster pisze:Należałoby raczej spytać, czy MZA będzie zainteresowane
Wiele wskazuje na to, że póki co jest zainteresowane. Świadczą o tym powyższe posty kolegów TLG i Nolema. Oraz testy dwóch autobusow "ze stajni" Evobusa... aczkolwiek doszły do mnie słuchy, że MZA chciałoby przetestować również inne marki (w RDC słyszałem o Volvo). MZA najwyraźniej "szykuje" się do przetargu :cool:

ppln

Post autor: ppln »

Tego conecto to ja chcę w Łodzi, a najlepiej żeby wymienili nam za dopłatą te wysokie na niskie

drentwy

Post autor: drentwy »

Słyszałem, że najnowszym nabytkom MZA i Mobilisu daleko do ideału, ale nie sądziłem, że sprawa jest na tyle poważna. Szkoda bo bardzo lubię tę markę, a możliwy bojkot w Warszawie może przedłożyć się i na inne miasta - w końcu jeśli największy odbiorca nagle by zrezygnował to wyraźny znak, że coś tu jest nie tak...

nolem

Post autor: nolem »

W Solarisach z ostatnich dostaw największy problem sprawia elektryka a co za tym idzie elektronika szaleje. Już specjaliści z Woronicza odpowiednio zmodyfikowali by jakoś to jeździło... :diabeł:
Zdarzają się wariujące czujniki w nowych i starych. Rozlutowują się styki w deskach rozdzielczych oraz kupa jeszcze innych głupot.
Jednym z większych problemów okazuje się zawieszenie. Wiem, że polskim drogom daleko do ideału, ale po 30 tyś. kilometrów jest ono w poważnej rozssypce (a podobno jest wzmocnione w U12 MZA, wiem, że na pewno wzmocniona jest kratownica). Nie występuje to u konkurencji, czyli u MAN-a czy Scanii. Kierowca z Solarisa U12 stwierdził, że teraz, jak będzie serwisowany jego wóz przy 30 tyś. to, albo wymienią mu elementy zawieszenia, żeby jakoś trzymało się to kupy, albo nie wyjedzie tym wozem na trasę. To powinno dość dobitnie świadczyć o tym w jakim stanie jest zawieszenie.
Co prawda problem ten nie dotyczy Solarisów MZA, ale podam kolejną wadę Solarisów U12, tym razem tych dostarczonych dla Mobilisu. Podczas postoju wpadają w poważne wibracje (mam pewną teorię na ten temat, ale nie potrafię tego klarownie wytłumaczyć, gdyż nie zapoznałem się dokładnie z budową automatycznej skrzyni biegów). Jednak mam poważne obawy, jeśli chodzi o pękanie konstrukcji ze względu na te wibracje.

ppln

Post autor: ppln »

To nie najlepiej, pewnie mieli w planach jakieś duże zagraniczne zamówienie i te duże krajowe odwalili.

A jeśli się coś zacznie sypać to wystarczy dać wóz na naprawę gwarancyjną

nolem

Post autor: nolem »

Ale to niczego nie tłumaczy. Solaris ostatnio "daje ciała" na polu krajowym... Niby jest jak najtaniej, to się tak dostaje, jednak nie jest to zbyt dobre dla renomy marki...

NeoMan

Post autor: NeoMan »

Tak samo było w Gdańsku. Solaris za szybko zrobił autobusy i wyszły na jaw wady. Jeden kierowca powiedział mi że jak Solaris nie będzie miał wypadku, to sam się bardzo szybko rozsypie. Zresztą tak samo jest z Neoplanami od pana Olszewskiego które wyjeżdżają tylko na dodatki. Ogólnie kierowcy w Gdańsku nie lubią jeździć Solarisami.

Lopez

Post autor: Lopez »

Krakowskie się ZTCM trzymają. Ciekawe od czego to zależy?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Hmmm. Może to kwestia jakiegoś pośpiechu przy montażu. :roll:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Organizatorzy i przewoźnicy”