Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)
Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)
Ja myślę, że testują, ale z tego co widziałem naocznie. To tak naprawdę nic się nie zmienia prócz kolorów. Dalej są to diody jakie znamy. Póki nowe, są jasne i wyraźne (nota bene bardzo ładna, czytelna czcionka).
Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)
Oj koledzy z Wawkomu to pewnie mnie uduszą... gdzieś w autobusie MZA, za kopiowanie artykułów. No, ale warto to napisać, więc się poświęcę
Otóż jeden z userów "Bernard" Wawkomu znalazł taki oto interesujący artykuł
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 45937.html
Warto go przeczytać, a w wielkim skrócie MZA chce w najbliższej przyszłości zakupić więcej autobusów elektrycznych, a nawet - UWAGA! - hybrydowych. To ostatnie mnie mocno zdziwiło, bo jak wiemy doświadczenia zarówno poznańskiego MPK jak i stołecznego MZA, wcale nie są optymistyczne. Koszty eksploatacji autobusów hybyrydowych to żadna ulga dla kieszeni przewoźnika
Cztery BYD-y wciąż czekają na jazdy z pasażerami. Natomiast w artykule pojawiła się ciekawostka - czekają nas... 2 letnie testy autobusu Volvo 7900 Hybrid (i Volvo się na to zgodziło ? )
Czyżby kilkuletnia eksploatacja 4 szt. SU18 III Hybrid nie wniosła nic do testów ?
Prawdę powiedziawszy o ile z zaciekawieniem przeczytałem ten artykuł, o tyle ja znam już tyle obietnic, które nigdy się nie zrealizowały, że po prostu w to nie wierzę
Wydaje mi się, że pan doradca zarządu MZA za bardzo się pospieszył. O ile testy jednego autobusu elektrycznego mogły wypaść pomyślnie, o tyle wciąż czekamy na swoje 10szt. SU12 III Electric - warto nimi pojeździć przynajmniej rok by móc ocenić zasadność dalszych zakupów
No i ważne, MZA idzie w gaz - czekamy na nasze Solbusy SM18 LNG. Przynajmniej to jest realne, ale jak widziałem tą mega szafę, to już się przeraziłem
Otóż jeden z userów "Bernard" Wawkomu znalazł taki oto interesujący artykuł
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 45937.html
Warto go przeczytać, a w wielkim skrócie MZA chce w najbliższej przyszłości zakupić więcej autobusów elektrycznych, a nawet - UWAGA! - hybrydowych. To ostatnie mnie mocno zdziwiło, bo jak wiemy doświadczenia zarówno poznańskiego MPK jak i stołecznego MZA, wcale nie są optymistyczne. Koszty eksploatacji autobusów hybyrydowych to żadna ulga dla kieszeni przewoźnika
Cztery BYD-y wciąż czekają na jazdy z pasażerami. Natomiast w artykule pojawiła się ciekawostka - czekają nas... 2 letnie testy autobusu Volvo 7900 Hybrid (i Volvo się na to zgodziło ? )
Czyżby kilkuletnia eksploatacja 4 szt. SU18 III Hybrid nie wniosła nic do testów ?
Prawdę powiedziawszy o ile z zaciekawieniem przeczytałem ten artykuł, o tyle ja znam już tyle obietnic, które nigdy się nie zrealizowały, że po prostu w to nie wierzę
Wydaje mi się, że pan doradca zarządu MZA za bardzo się pospieszył. O ile testy jednego autobusu elektrycznego mogły wypaść pomyślnie, o tyle wciąż czekamy na swoje 10szt. SU12 III Electric - warto nimi pojeździć przynajmniej rok by móc ocenić zasadność dalszych zakupów
No i ważne, MZA idzie w gaz - czekamy na nasze Solbusy SM18 LNG. Przynajmniej to jest realne, ale jak widziałem tą mega szafę, to już się przeraziłem
Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)
Jeszcze z pocałowaniem ręki. Wszyscy chyba dobrze wiedzą, jakie do tej pory było zainteresowanie tym modelem w PolsceJ-31 pisze:Natomiast w artykule pojawiła się ciekawostka - czekają nas... 2 letnie testy autobusu Volvo 7900 Hybrid (i Volvo się na to zgodziło ? )
Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)
Dobrze. Testy - tak, ale aż dwu letnie ? Przecież oni mogą stracić ten pojazd. A po dwóch latach to już będzie pojazd mocno używany... a w tym czasie nie wiele zarobią, bo MZA i tak nie kupi Volvo. A przynajmniej nie prędko
Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)
Te testy to pewnie bardziej dzierżawa będzie...
Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)
BYD-y sztuk cztery już jeżdżą. Od wczoraj. Wszystkie są jednakowo obklejone. Wygląda to ładnie.
Ja się natknąłem na dwa pojazdy z układem drzwi 2-2-0
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=31565
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=31561
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=31556
W jednym z pojazdów natknąłem się na najprawdopodobniej pracownika firmy BYD. Albo jest to albo serwisant, albo opiekun. Miał przy sobie plecak i przez znaczną część drogi spał.
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=31564
Spodobał mi się pulpit pojazdu. Wg. jest tu czytelnie i prosto
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=31558
Autobusy są fajne, ale wersje dwu wejściowe kiepsko sprawdzają się nawet na linii 222, gdzie czasami bywa tłoczno, a już największym utrudnieniem są wysokie stopnie i wysokie podesty - szczególnie dla osób starszych, które mają spore problemy by się tam wdrapać.
Na jednym z przystanków byłem świadkiem sytuacji, gdzie drugie drzwi (wychylne na zewnątrz) napotkały na stojącą zbyt blisko osobę i... zablokowały się. Połówka drzwi nie otworzyła się. To był jednorazowy przypadek. Tak poza tym pojazd działa bez większych zarzutów. Słyszałem nawet słowa pochwały od kierowcy, chwalił sobie ten wóz
Generalnie rzecz biorąc autobusy są dosyć przyjemne w podróżowaniu i całkiem nieźle radzą sobie na zatłoczonych warszawskich ulicach
Autobusy będą kursować na tej linii przez kilka miesięcy - jeśli ktoś z Was chciałby przyjechać do Warszawy by na nie zapolować, to autobusy nie są wykazywane w rozkładzie i jeżdżą różnie. Ja np. dzisiaj trafiłem na taki przypadek gdy #937 gonił rozkład, a #934 jechał tuż za nim, po za rozkładem. Mijając pozostałe dwa, miałem wrażenie, że jeżdżą one poza rozkładem, a na pewno jeden z mijanych, bo chwilę później goniła go Scania z PKS-u Grodzio.
Aczkolwiek jeśli chodzi o rozkład linii 222 jest on w godzinach szczytu nie realny - powód: korki.
Ja się natknąłem na dwa pojazdy z układem drzwi 2-2-0
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=31565
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=31561
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=31556
W jednym z pojazdów natknąłem się na najprawdopodobniej pracownika firmy BYD. Albo jest to albo serwisant, albo opiekun. Miał przy sobie plecak i przez znaczną część drogi spał.
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=31564
Spodobał mi się pulpit pojazdu. Wg. jest tu czytelnie i prosto
http://www.km-forum.com.pl/galeria/deta ... e_id=31558
Autobusy są fajne, ale wersje dwu wejściowe kiepsko sprawdzają się nawet na linii 222, gdzie czasami bywa tłoczno, a już największym utrudnieniem są wysokie stopnie i wysokie podesty - szczególnie dla osób starszych, które mają spore problemy by się tam wdrapać.
Na jednym z przystanków byłem świadkiem sytuacji, gdzie drugie drzwi (wychylne na zewnątrz) napotkały na stojącą zbyt blisko osobę i... zablokowały się. Połówka drzwi nie otworzyła się. To był jednorazowy przypadek. Tak poza tym pojazd działa bez większych zarzutów. Słyszałem nawet słowa pochwały od kierowcy, chwalił sobie ten wóz
Generalnie rzecz biorąc autobusy są dosyć przyjemne w podróżowaniu i całkiem nieźle radzą sobie na zatłoczonych warszawskich ulicach
Autobusy będą kursować na tej linii przez kilka miesięcy - jeśli ktoś z Was chciałby przyjechać do Warszawy by na nie zapolować, to autobusy nie są wykazywane w rozkładzie i jeżdżą różnie. Ja np. dzisiaj trafiłem na taki przypadek gdy #937 gonił rozkład, a #934 jechał tuż za nim, po za rozkładem. Mijając pozostałe dwa, miałem wrażenie, że jeżdżą one poza rozkładem, a na pewno jeden z mijanych, bo chwilę później goniła go Scania z PKS-u Grodzio.
Aczkolwiek jeśli chodzi o rozkład linii 222 jest on w godzinach szczytu nie realny - powód: korki.
- TranslatorPS
- Posty: 282
- Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
- Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G
Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)
Ciekawe z tym niewykazywaniem w rozkładzie, gdyż na pierwszym zdjęciu widać, że np. #937 jeździł na 222.5, czyli rozkładowej całce. Woronicza, która obsługuje gros brygad 222, ma w dni powszednie brygady 1, 2, 3, 5 i 07, natomiast Grrrrrodzio oberwał 4 i 06. Postaram się na dniach ułożyć rozkład brygadowy 222 od nowa... zmiana rozkładu szlag trafiła ten, co miałem rozpoczęty obecnie.
Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)
Zapomniałem Wam napisać wczoraj, więc czynię to dzisiaj. Udało mi się skutecznie zapolować i załapać się na jeden z 25 najnowszych warszawskich Solarisów Urbino 18 III Euro 6. Autobusy otrzymały numerację 8440-8465 i wszystkie trafiły do zajezdni R4 "Stalowa" na Pradze.
Póki ciemno i brudno (syf, sól, zima), nie widać za bardzo tej podzielonej blachy na zewnątrz. Zresztą sposób segmentowego wykończenia zewnętrznego poszycia tych pojazdów pojazdu wzbudza zdziwienie i konsternację nawet wśród pracowników MZA - ale na razie tego tak nie widać, poczekajmy do wiosny
Jednakże wnętrze jest rzeczywiście bez zarzutu, są też i zmiany:
1. po pierwsze zniknęła serwerownia, która pojawiła się w roczniku 2013 (#8580-8595). Była to czarna, skrzynka sporych rozmiarów. Znajdowała się na lewym przednim nadkolu pomiędzy pierwszym rzędem foteli, a rzeźnią. Teraz w jej miejscu stworzono półkę na bagaż podręczny
2. W pierwszym członie producent musiał zainstalować dodatkowe zbiorniki na jakąś ciecz - prawdopodobnie Adblue. Zbiorniki (sztuk 2) znajdują segmencie pomiędzy II drzwiami a nadkolami II osi. W związku z tym fotele, które znajdują się tuż za II drzwiami ustawione są postumentach (dwóch, po obu stronach korytarza)
W poprzednich wersjach te fotele umiejscowione stosunkowo nisko, dostępne były z wysokości podłogi, teraz są wysoko i trzeba się do nich wdrapywać
3. Euro 6 to większa szafa i lekkie zmiany na tylnym zwisie. Wcześniej obok szafy udało się zmieścić trzy fotele pojedyncze. Teraz jest jeden półtorak i jeden fotel pojedynczy.
4. Zmieniono typ foteli. Są to fotele lekko kubełkowe, z gąbką, ale mimo tego, że tej gąbki jest mniej w porównaniu z poprzednikami - siedzi się super wygodnie i nic nie boli nawet po dłuższej jeździe
5. Podsufitka nie jest perforowana, tylko pełna. Natomiast mam wrażenie, że producent zastosował inny tym świetlówek. Jest nieco jaśniej, ale obudowa (znana z poprzednich wersji) - jest bez zmian
Generalnie nic skrzypi, nic nie trzeszczy, autobus porusza się dosyć przyjemnie.
Natomiast nie wiem, może to subiektywne odczucie, ale mam wrażenie, że silnik jest o wiele cichszy od braci z poprzednich roczników. Przez większą część jazdy, siedziałem tuż za II drzwiami i... ledwo słyszałem silnik. Nie było czuć nawet wibracji. Było naprawdę super.
Jak dla mnie autobus jest na plus. A Ci którzy poniżej będą krytykować "większą szafę" - dedykuję Solbusa SM18 LNG, Zobaczcie jak tam wygląda szafa
Zdjęć chwilowo nie mam, poczekam do wiosny i wtedy porobię fotki
PS. A propo Solbusów SM18 LNG, na "Ostrej" już oczekuje na nich cysterna Gaspromu
Póki ciemno i brudno (syf, sól, zima), nie widać za bardzo tej podzielonej blachy na zewnątrz. Zresztą sposób segmentowego wykończenia zewnętrznego poszycia tych pojazdów pojazdu wzbudza zdziwienie i konsternację nawet wśród pracowników MZA - ale na razie tego tak nie widać, poczekajmy do wiosny
Jednakże wnętrze jest rzeczywiście bez zarzutu, są też i zmiany:
1. po pierwsze zniknęła serwerownia, która pojawiła się w roczniku 2013 (#8580-8595). Była to czarna, skrzynka sporych rozmiarów. Znajdowała się na lewym przednim nadkolu pomiędzy pierwszym rzędem foteli, a rzeźnią. Teraz w jej miejscu stworzono półkę na bagaż podręczny
2. W pierwszym członie producent musiał zainstalować dodatkowe zbiorniki na jakąś ciecz - prawdopodobnie Adblue. Zbiorniki (sztuk 2) znajdują segmencie pomiędzy II drzwiami a nadkolami II osi. W związku z tym fotele, które znajdują się tuż za II drzwiami ustawione są postumentach (dwóch, po obu stronach korytarza)
W poprzednich wersjach te fotele umiejscowione stosunkowo nisko, dostępne były z wysokości podłogi, teraz są wysoko i trzeba się do nich wdrapywać
3. Euro 6 to większa szafa i lekkie zmiany na tylnym zwisie. Wcześniej obok szafy udało się zmieścić trzy fotele pojedyncze. Teraz jest jeden półtorak i jeden fotel pojedynczy.
4. Zmieniono typ foteli. Są to fotele lekko kubełkowe, z gąbką, ale mimo tego, że tej gąbki jest mniej w porównaniu z poprzednikami - siedzi się super wygodnie i nic nie boli nawet po dłuższej jeździe
5. Podsufitka nie jest perforowana, tylko pełna. Natomiast mam wrażenie, że producent zastosował inny tym świetlówek. Jest nieco jaśniej, ale obudowa (znana z poprzednich wersji) - jest bez zmian
Generalnie nic skrzypi, nic nie trzeszczy, autobus porusza się dosyć przyjemnie.
Natomiast nie wiem, może to subiektywne odczucie, ale mam wrażenie, że silnik jest o wiele cichszy od braci z poprzednich roczników. Przez większą część jazdy, siedziałem tuż za II drzwiami i... ledwo słyszałem silnik. Nie było czuć nawet wibracji. Było naprawdę super.
Jak dla mnie autobus jest na plus. A Ci którzy poniżej będą krytykować "większą szafę" - dedykuję Solbusa SM18 LNG, Zobaczcie jak tam wygląda szafa
Zdjęć chwilowo nie mam, poczekam do wiosny i wtedy porobię fotki
PS. A propo Solbusów SM18 LNG, na "Ostrej" już oczekuje na nich cysterna Gaspromu
Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)
Ale w szafie z LNG jest cysterna jeszcze więc nie ma co porównywać... W kwestii pracy silnika i wibracji, czy odczuwalna różnica nie wynika z kwestii zużycia pozostałych egzemplarzy...?;)
Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)
Na pewno zużycie ma znaczenie, więc i pojawiają się z czasem wibracje, ale w poprzednikach silnik od początku był zawsze głośniejszy
Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)
A mieliście te z silnikami paccar czy cumminsy...? I jaka jednostka jest w nowym...? Bo nie jest tajemnicą że Solaris z paccarem jest głośniejszy niż wszystkie MAZy ze śląska razem wzięte...
Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)
O ile się nie mylę, to z tego co pamiętam Cummins
Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)
Eee to i tak nie powinno być tragedii... Ale generalnie z Pańskiej relacji wynika że jest się z czego cieszyć
Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)
TWB podaje DAFa MX11 271, Katalog Solarisa Urbino precyzuje, że DAF MX11 240 jest standardem w SU18 i że nic słabszego nie wsadzają Cumminsy kończą się na 280 KM z 6,7 litra, co jest dość małą ilością mocy jak na dzisiejsze przegubowce.J-31 pisze:O ile się nie mylę, to z tego co pamiętam Cummins
Wiem jak brzmi PR228 E5, wyobrażam sobie dźwięki wydawane przez prawie 11-to litrowego DAFa MX11 E6. Jeżeli w Jastrzębiu ostatecznie wygra jastrzębska firma to możliwe, że będzie mi dane słyszeć je na co dzień.
Cumminsy w Solarisach i Deutz / MB w MAZach mają pojemność ok. 7 litrów, DAF MX11 jak wspomniałem - prawie 11, więc trudno żeby nie było różnicy w dźwiękach.
Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)
A faktycznie sorry to mój błąd, faktycznie MZA kupuje od pewnego czasu SU18 z mocniejszymi jednostkami
- Jack the Ripper
- Posty: 1037
- Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
- Lokalizacja: Radom - Lublin
- Kontakt:
Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)
Na moje ucho MX11 brzmi bardzo podobnie do MAN'a D20. Jest dosyć cicho.
Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)
http://infobus.pl/text.php?from=main&id=69184
W końcu jakiś progres w tym temacie.
W końcu jakiś progres w tym temacie.
Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)
Czy ja wiem czy progres. Mnie to wygląda na chwilową modę. Szczególnie, że te urządzenia na razie zamontowano tylko w Solarisach Urbino 18 Euro 6.
Prawdę powiedziawszy to o ile jest to dobre przy porannym rozruchu pojazdu, o tyle ciekawe jak MZA zechce oprogramować te urządzenia uwzględniając fakt wymiany kierowców na mieście. Oby się nie okazało, że kierowca musi dmuchać... w czasie jazdy co 30 minut. Nie wyobrażam sobie, by kierowca wioząc setkę pasażerów miał jednocześnie dmuchać w urządzenie.
A jak nie zdąży ? To co ? Zgaśnie mu silnik ? Pojazd się nagle zatrzyma (przewracając ludzi w środku).
Prawdę powiedziawszy to o ile jest to dobre przy porannym rozruchu pojazdu, o tyle ciekawe jak MZA zechce oprogramować te urządzenia uwzględniając fakt wymiany kierowców na mieście. Oby się nie okazało, że kierowca musi dmuchać... w czasie jazdy co 30 minut. Nie wyobrażam sobie, by kierowca wioząc setkę pasażerów miał jednocześnie dmuchać w urządzenie.
A jak nie zdąży ? To co ? Zgaśnie mu silnik ? Pojazd się nagle zatrzyma (przewracając ludzi w środku).
-
- Posty: 457
- Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)
Prędzej przy każdym odpaleniu silnika Na pętli nowy kierowca najprawdopodobniej zgasi silnik.