Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

MZA

Post autor: J-31 »

Likwidacja zajezdni R5 "Redutowa" na Woli jest już potwierdzona. "Redutowa" zostanie zamknięta do końca tego roku - pomimo wielu inwestycji na jej terenie, w tym nowej stacji paliw. Podobnie z ORT, zostanie zlikwidowane

Natomiast to nie koniec dziwnych informacji z Warszawy. MZA coraz poważniej zastanawia się już nad likwidacją... kolejnej zajezdni - R4 "Stalowa". Tereny zarówno z R5 jak i z R4 przypuszczalnie zostałyby sprzedane deweloperom

O kosztach społecznych i finansowych raczej się nie mówi. Zarząd podjął decyzję - amen :chytry:

Mrozard
Moderator
Moderator
Posty: 1563
Rejestracja: 2009-06-18, 10:17
Lokalizacja: co

Post autor: Mrozard »

Sprzedaż R-4? Chcą sobie chyba podciąć nogi, przecież Stalowa jest co najmniej duża. Gdzie oni wozy pomieszczą?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Dobre pytanie. Jest jakaś cicha idea, by na obrzeżach Warszawy wybudować zajezdnię MZA, ale... to są plany tak mgliste, że aż strach myśleć ;)

Awatar użytkownika
Burmistrz
Posty: 119
Rejestracja: 2012-07-28, 16:31
Lokalizacja: Pcim Dolny

Post autor: Burmistrz »

Tak prawdopodobnie będzie wyglądał plan MZA pierwszego stycznia 2014:

R-1 - 277
SM10 - 40
SM12 - 25
SU18 - 212

R-2 - 295
SU10 - 20
SU12 - 50
SU15 - 165
MERC - 60

R-3 - 296
SU10 - 16
SU12 - 76
SU18 - 204

R-4 - 338
M121/4 - 87
NG313 - 103
NG363 - 70
NM223 - 15
SU12 - 30
SU18 - 33

Razem 1206 sztuk.

Jelcze w starej budzie, Ikarusy i Nerwoplany- out.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Nerwoplany - nawet te, które przeszły remont na Włościańskiej, one też out ? :cool:

Awatar użytkownika
Burmistrz
Posty: 119
Rejestracja: 2012-07-28, 16:31
Lokalizacja: Pcim Dolny

Post autor: Burmistrz »

Te trupy już ledwo jeżdżą. Ale tak, do tego zmierza aby wszystkie nerwoplany wylądowały tam gdzie ich miejsce, czyli na złomie.

Awatar użytkownika
Michalbc
Posty: 884
Rejestracja: 2008-12-20, 23:31
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Michalbc »

J-31 pisze:Nerwoplany - nawet te, które przeszły remont na Włościańskiej, one też out ? :cool:
I te odpicowane gnioty i odkurzacze?

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Odkurzacze to były chyba tylko picowane poprzez nowy lakier, to nic dziwnego. Nie są w najlepszym stanie.

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TLG »

pmaster pisze:Odkurzacze to były chyba tylko picowane poprzez nowy lakier, to nic dziwnego
Prowadzono naprawy główne z pełnymi odbudowami kratownic. Zaprzestano ich ze względu na koszty, które przekraczały granice rozsądku (a i pewnie niejednokrotnie wartość samego autobusu)

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

Obrazek Obrazek
No i wreszcie słuszne wyświetlacze :)

Awatar użytkownika
TranslatorPS
Posty: 282
Rejestracja: 2007-10-02, 21:05
Lokalizacja: PL-WR,KR,KSU/IE-G

Post autor: TranslatorPS »

Wg komentarzy pod 2. zdjęciem jest to... Novamedia ze zmienionym softem... Więc słuszne jak słuszne, może czytelne, ale firma wciąż ciut nie taka jaką byśmy woleli.

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Post autor: Jack the Ripper »

W 1206 testowali nowego softa i ponoć jest nieźle.

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Czcionka może i nie jest zła (nie mam pojęcia czemu dawno temu ZTM nakazał pisanie kierunków wersalikami, skoro to jest mniej czytelne, no ale jak chcieli, tak mają), tylko dlaczego 101 ma takie M na końcu? ¯e chodzi o metro to się domyślam, ale przede wszystkim, czemu to jest jakieś zwykłe M w kwadraciku zamiast powszechnie znanego logotypu ,,ze strzałką"? Kryteria przyznawania znaczków różnym liniom to trochę inna sprawa (skoro dowozówka do metra 101 ma mieć, to czy np. 512 jadące przez pół miasta bądź 190 jadące przez całe też? Też przecież dowożą), ale przydałoby się, gdyby cały szeroko pojęty SIP był w miarę dobrze obmyślany i ujednolicony — nie tak, że autobus z wyświetlaczem firmy Wyświetlaczex nie będzie miał M, kupiony dwa lata później autobus ze sprzętem firmy Polsim będzie miał ,,metrowe" M, a rok potem do nowych wozów ładowano już wyroby firmy Ziutek & Kolega z Wojska które potrafią wyświetlić tylko ,,zwykłe" M, toteż zostawiamy tak jak jest, a do tego tramwaje mają sprzęt firmy Villamos Displayos, gdzie tekst <M> dodawany jest na końcu tekstu.

ppln

Post autor: ppln »

pmaster pisze:skoro to jest mniej czytelne, no ale jak chcieli, tak mają
A na pewno jest? Popatrz na Kraków, tam mają kierunki małymi literami (i obrzydliwe czcionki na R&G i totalnie nieogarniętą Novamedię, jednym słowem syf) i wcale korzystnie to nie wypada. Poza tym małe litery gorzej wypełniają tablicę (zauważ, że w przypadku dużych masz wszystkie litery jednakowej wysokości, poza kreskami do polskich znaczków, można albo zostawić na górze i dole 1-2 wolne piksele albo delikatnie zmniejszyć wielkość polskich znaków, żeby miały taką samą wysokość, w przypadku małych masz główny poziom jak w "a" i znaczki, które schodzą poniżej [p, q, g, j] i powyżej [l, t, b, k] i niemal na pewno oba typy pojawią się w tekście)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

¯e tekst napisany ,,normalnie" czyta się łatwiej niż TYLKO WIELKIMI LITERAMI właśnie ze względu na zróżnicowany kształt liter wiadomo, z tego zresztą powodu też łatwiej czyta się alfabet łaciński niż grażdankę. A że teraz jest moda na ohydne kroje czcionek na wyświetlaczach to inna rzecz, warszawskie wyświetlacze sprzed wprowadzenia tego były estetyczne. Wprawdzie to nie zdjęcie z Warszawy i słabo widać, ale tu widać, o co mi chodzi.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Oznaczenie metra literką (M) lub <M> na displayach - to jest albo pójście na łatwiznę, albo brak możliwości graficznych by odtworzyć symbol metra. W grę może też wchodzić prawo własności intelektualnej, aczkolwiek tutaj nie wydaje mi się. To raczej kwestia techniczna ;)

Co do tychże Solbusów, mnie cieszy, że tym razem czcionka jest już znacznie bardziej czytelniejsza, czyli udało się to w końcu wyprostować. Pozostaje mieć nadzieję (naiwną), że MZA wspólnie z producentem oprogramowania, poprawią wyświetlacze we wcześniejszych pojazdach ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 10000
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Post autor: pmaster »

Oznaczenie <M> nie jest wcale złe, o ile jest konsekwentnie stosowane
J-31 pisze:W grę może też wchodzić prawo własności intelektualnej, aczkolwiek tutaj nie wydaje mi się.
Cośtam kiedyś było, ale te sprawy powinny już być do dziś uporządkowane.

Awatar użytkownika
Michalbc
Posty: 884
Rejestracja: 2008-12-20, 23:31
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Michalbc »

Mi sie czcionka podoba :> druga sprawa - kierunki pisane wielkimi są jednak bardziej czytelne, niz małymi literami :P

Shadi
Posty: 71
Rejestracja: 2010-08-24, 17:19
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Shadi »

Witajcie. Udało mi się złapać nowe Solbusy 10-tki na 192.
Mam dla was kilka zdjęć i opis.
Od zewnątrz z przodu autobus wyróżnia się nową czcionką wyświetlacza i dodatkowymi małymi światłami:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... y%2014.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... y%2015.JPG
Oczywiście, jak zostało wcześniej wspomniane - są trzecie drzwi:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... y%2010.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... sy%202.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... sy%203.JPG
Największą zmianą w środku pod względem wykończenia są szklane wiatrołapy :dance: :
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... y%2018.JPG
Oprócz tego wykładziny podłogowe są ciemniejsze i lepiej udekorowane:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... sy%201.JPG
Wyświetlacz reklamowy jest wyżej niż w starszych dziesiątkach, a wyświetlacz z trasą tym razem jest czarny:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... sy%208.JPG
Mamy oczywiście też pełną kabinę kierowcy :eek: :
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... sy%209.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... sy%207.JPG
Jeżeli chodzi o zmiany w układzie wnętrz - to jest ich całkiem sporo. Przybyły trzecie drzwi i ubyły fotele z tyłu. W zamian fotele przy ekranach nie są już na niskiej podłodze.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... sy%206.JPG
Rzeźnia jest podobnych rozmiarów co w starych dziesiątkach, acz minimalnie mniejsza. Jest tak dlatego, że fotele od strony nadkola są na niskiej podłodze. Oprócz tego nie ma już pojedynczego fotela i obok niego miejsca na biletomat - miejsce na biletomat jest wewnątrz rzeźni, a fotele są dwa.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... sy%205.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... sy%204.JPG
Jeszcze zdjęcie od tyłu:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... y%2016.JPG
I wyświetlacz z boku:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/106 ... y%2011.JPG
Ogółem jestem miło zaskoczony. Autobus ma podobną pojemność do U10 z MZA i przy czym ma pełną kabinę kierowcy. Szkoda tylko, że poprzednie dziesiątki takie nie mogły być.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29619
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Super relacja Shadi :P

Nareszcie MZA zamówiło w Solbusie fantastyczne 10-tki. Rzeczywiście szkoda wielka, że wcześniejsze egzemplarze nie zostały aż tak fajnie skomponowane. Na szczęście jest sporo linii, na których dają radę pomimo braku trzecich drzwi ;)

No dobra. To skoro tak, to czas by się tym przejechać :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Organizatorzy i przewoźnicy”