Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29136
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)

Post autor: J-31 » 2015-01-10, 14:25

Na pewno zużycie ma znaczenie, więc i pojawiają się z czasem wibracje, ale w poprzednikach silnik od początku był zawsze głośniejszy ;)

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1499
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)

Post autor: Auper » 2015-01-10, 15:53

A mieliście te z silnikami paccar czy cumminsy...? I jaka jednostka jest w nowym...? Bo nie jest tajemnicą że Solaris z paccarem jest głośniejszy niż wszystkie MAZy ze śląska razem wzięte...;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29136
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)

Post autor: J-31 » 2015-01-10, 22:37

O ile się nie mylę, to z tego co pamiętam Cummins ;)

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1499
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)

Post autor: Auper » 2015-01-10, 22:46

Eee to i tak nie powinno być tragedii...;) Ale generalnie z Pańskiej relacji wynika że jest się z czego cieszyć

Awatar użytkownika
oolek15
Posty: 748
Rejestracja: 2008-03-13, 13:02
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Kontakt:

Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)

Post autor: oolek15 » 2015-01-10, 22:55

J-31 pisze:O ile się nie mylę, to z tego co pamiętam Cummins ;)
TWB podaje DAFa MX11 271, Katalog Solarisa Urbino precyzuje, że DAF MX11 240 jest standardem w SU18 i że nic słabszego nie wsadzają ;) Cumminsy kończą się na 280 KM z 6,7 litra, co jest dość małą ilością mocy jak na dzisiejsze przegubowce.
Wiem jak brzmi PR228 E5, wyobrażam sobie dźwięki wydawane przez prawie 11-to litrowego DAFa MX11 E6. Jeżeli w Jastrzębiu ostatecznie wygra jastrzębska firma to możliwe, że będzie mi dane słyszeć je na co dzień.
Cumminsy w Solarisach i Deutz / MB w MAZach mają pojemność ok. 7 litrów, DAF MX11 jak wspomniałem - prawie 11, więc trudno żeby nie było różnicy w dźwiękach.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29136
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)

Post autor: J-31 » 2015-01-10, 23:36

A faktycznie sorry to mój błąd, faktycznie MZA kupuje od pewnego czasu SU18 z mocniejszymi jednostkami ;)

Awatar użytkownika
Jack the Ripper
Posty: 1037
Rejestracja: 2011-07-10, 21:41
Lokalizacja: Radom - Lublin
Kontakt:

Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)

Post autor: Jack the Ripper » 2015-01-11, 14:01

Na moje ucho MX11 brzmi bardzo podobnie do MAN'a D20. Jest dosyć cicho.

Piotr

Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)

Post autor: Piotr » 2015-02-05, 17:51

http://infobus.pl/text.php?from=main&id=69184
W końcu jakiś progres w tym temacie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29136
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)

Post autor: J-31 » 2015-02-05, 22:27

Czy ja wiem czy progres. Mnie to wygląda na chwilową modę. Szczególnie, że te urządzenia na razie zamontowano tylko w Solarisach Urbino 18 Euro 6. ;)

Prawdę powiedziawszy to o ile jest to dobre przy porannym rozruchu pojazdu, o tyle ciekawe jak MZA zechce oprogramować te urządzenia uwzględniając fakt wymiany kierowców na mieście. Oby się nie okazało, że kierowca musi dmuchać... w czasie jazdy co 30 minut. Nie wyobrażam sobie, by kierowca wioząc setkę pasażerów miał jednocześnie dmuchać w urządzenie.

A jak nie zdąży ? To co ? Zgaśnie mu silnik ? Pojazd się nagle zatrzyma (przewracając ludzi w środku). :cool:

wojtek1611
Posty: 457
Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)

Post autor: wojtek1611 » 2015-02-05, 23:08

Prędzej przy każdym odpaleniu silnika ;) Na pętli nowy kierowca najprawdopodobniej zgasi silnik.

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1499
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)

Post autor: Auper » 2015-02-05, 23:17

Już widzę jak kierowcy gaszą silnik by sobie roboty dołożyć, na pewno...;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29136
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)

Post autor: J-31 » 2015-02-05, 23:34

Z moich obserwacji wynika, że w Warszawie dosyć częstą normą jest zmiana kierowców na trasie. Do wymiany dochodzi na przystankach, przy zapalonym silniku. Autobus przyjeżdża na przystanek, na którym czeka zmiennik. Kierowca z pierwszej zmiany otwiera drzwi - w trakcie wymiany pasażerskiej - następuje zamiana kierowców. Następuje to dosyć szybko, czasami kierowcy wymieniają się jakimiś spostrzeżeniami dotyczącymi pojazdu i autobus bardzo szybko rusza dalej. Nie ma gaszenia silnika, bo to tylko przedłużyło by postój pojazdu,a przecież trzeba gonić rozkład ;)

wojtek1611
Posty: 457
Rejestracja: 2011-06-02, 08:01
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)

Post autor: wojtek1611 » 2015-02-06, 00:32

Tak, rozumiem, ale nie sądzę żeby autobus stał na pętli przy włączonym silniku ;) Tak więc lepiej późno, niż wcale

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1499
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)

Post autor: Auper » 2015-02-06, 09:57

Dlaczego nie...? Bardzo częste zjawisko to przecież jest...;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29136
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)

Post autor: J-31 » 2015-02-06, 11:00

W Warszawie różnie to bywa. Zdarza się, że autobus stoi z uruchomionym silnikiem, a zdarza się, że kierowca wyłącza silnik. Szczególnie w zimie jest normą, że autobus stoi na pętli z włączonym silnikiem ;)

Awatar użytkownika
pmaster
Posty: 9998
Rejestracja: 2005-10-31, 16:42
Lokalizacja: Europa Środkowa

Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)

Post autor: pmaster » 2015-02-06, 20:52

Mogliby pójść dalej i zrobić jeszcze odpalanie językiem

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 29136
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)

Post autor: J-31 » 2015-03-19, 19:36

Niedawno jeden z kolegów podlinkował zdjęcie jaworznickiego elektryka... a mnie - dzięki Wawkomowi - udało się znaleźć fotki warszawskiego elektryka ;)

:strzałka: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 1e2259fe70

:strzałka: https://scontent-fra.xx.fbcdn.net/hphot ... e=55BB27D5

Awatar użytkownika
Michalbc
Posty: 884
Rejestracja: 2008-12-20, 23:31
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)

Post autor: Michalbc » 2015-03-24, 22:04

pocięte poszycie to już chyba standard w wozach dla Warszawy?
i ja myślałem, że chociaż czarną listwe świateł dostanie, dla odróżnienia...

Awatar użytkownika
TLG
Ekspert
Ekspert
Posty: 4239
Rejestracja: 2006-08-15, 20:32
Lokalizacja: Warszawa

Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)

Post autor: TLG » 2015-03-24, 22:49

Michalbc pisze:pocięte poszycie to już chyba standard w wozach dla Warszawy?
MZA tak sobie wymyśliło. Ułatwia to naprawy po drobniejszych kolizjach.

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 1499
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Miejskie Zakłady Autobusowe (Warszawa)

Post autor: Auper » 2015-03-24, 23:02

Pocięte poszycie świetna sprawa, tylko że solaris jakoś tak ułomnie tego dokonał że tak powiem...;) A co do czarnego pasa, dzięki bogu tutaj go nie dali, nie rozumiem tej nagminnej zmiany schematów malowania...

ODPOWIEDZ