PKM Katowice
Many NL202 o numerach taborowych #222 i #223 wróciły już z Będzińskiej firmy Business Consulting sp.zoo, w której przez 2 tygodnie znajdowały się w celu przygotowania ich do trasy. Autobusy otrzymały całopojazdową reklamę hipermarketów BOMI.
Obecnie oba wozy znajdują się na zajezdni w Katowicach przy ul. Mickiewicza 59
.
Prawdopodobnie ruszą na obsługe swojej stałej linii jaką zapewne będzie linia 43 + 133, objęta programem wsiadania pierwszymi drzwiami...
Zdjęcie #222
Obecnie oba wozy znajdują się na zajezdni w Katowicach przy ul. Mickiewicza 59
.
Prawdopodobnie ruszą na obsługe swojej stałej linii jaką zapewne będzie linia 43 + 133, objęta programem wsiadania pierwszymi drzwiami...
Zdjęcie #222
Ostatnio zmieniony 2007-02-03, 22:50 przez Shadow238, łącznie zmieniany 1 raz.
Hmmm. Nie mam nic przeciwko reklamie, ale... po jakie licho obklejono mu wszystkie szyby ? Współczuję pasażeromMKM Shadow pisze:Many NL202 o numerach taborowych #222 i #223 wróciły już z Będzińskiej firmy Business Consulting sp.zoo, w której przez 2 tygodnie znajdowały się w celu przygotowania ich do trasy. Autobusy otrzymały całopojazdową reklamę hipermarketów BOMI.
Dlatego, że autobus otrzymał reklame cało pojazdową, ponieważ PKM Katowice stwierdził, że póki go nie będą malować na barwy zakładowe może wozić reklame@J-31 pisze:Hmmm. Nie mam nic przeciwko reklamie, ale... po jakie licho obklejono mu wszystkie szyby ? Współczuję pasażerom
W sumie Business spieprzył troche w okolicy reflektorów, ale autobus prezentuje się świetnie, teraz tylko trzeba je ujechać
PS. J-31 nie łam się te reklamy to one way vision czy jakoś tak które pozwalają widzieć pasażerom znajdującym się we wnątrz.
Ostatnio zmieniony 2007-01-28, 12:26 przez Shadow238, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeśli masz na myśli #223 to mamy biegunowo różne gusta. Dziś go zobaczyłem (a raczej nie zobaczyłem w tych maskujących barwach) na 830. Na końcowych przystankach po zgaszeniu świateł po zmroku jest zupełnie niewidoczny.MKM Shadow pisze:W sumie Business spieprzył troche w okolicy reflektorów, ale autobus prezentuje się świetnie, teraz tylko trzeba je ujechać
Ty to nazywasz widzeniem? Ja jak patrzę przez te oklejone szyby czuję się jak po pół litrze wódki. Ale wnętrze jest całkiem przyjemne - autobus sprawił na mnie korzystne wrażenie, pomimo braku trzecich drzwi.MKM Shadow pisze:PS. J-31 nie łam się te reklamy to one way vision czy jakoś tak które pozwalają widzieć pasażerom znajdującym się we wnątrz.
A ta reklama #223 jest odrażająca, jeszcze przednią atrapę pozostawili gołąEgon pisze:Jeśli masz na myśli #223 to mamy biegunowo różne gusta. Dziś go zobaczyłem (a raczej nie zobaczyłem w tych maskujących barwach) na 830. Na końcowych przystankach po zgaszeniu świateł po zmroku jest zupełnie niewidoczny.
Zdjęcie #223
Może w nocy jest nie widoczny, ponieważ autobus zarówno atrape jak i samą reklamę ma w kolorze szarym
Faktycznie we wnątrz jest ciemno, ale co nie co i przy ładnej pogodzie da się coś zobaczyć, niestety gorzej już to wygląda jak pada deszczEgon pisze:Ty to nazywasz widzeniem? Ja jak patrzę przez te oklejone szyby czuję się jak po pół litrze wódki. Ale wnętrze jest całkiem przyjemne - autobus sprawił na mnie korzystne wrażenie, pomimo braku trzecich drzwi.
A jak oceniasz siedzenia
Ostatnio zmieniony 2007-02-03, 22:48 przez Shadow238, łącznie zmieniany 1 raz.
Dzięki. Znam folię "One vision" i....MKM Shadow pisze:PS. J-31 nie łam się te reklamy to one way vision czy jakoś tak
... właśnie dlatego podzielam Twoje zdanie. Mam ten sam problem.Egon pisze:Ty to nazywasz widzeniem? Ja jak patrzę przez te oklejone szyby czuję się jak po pół litrze wódki. Ale wnętrze jest całkiem przyjemne - autobus sprawił na mnie korzystne wrażenie, pomimo braku trzecich drzwi.
Nie tylko jak spadnie deszcz. Wystarczy, że będzie ciemno na zewnątrz i już nic nie widać. A jak spadnie śnieg, albo okna zaparują, to już w ogóle ...... widzę - oczyma wyobraźni - jak pasażerowie będą, na każdym przystanku, wyskakiwać z autobusu i pytać przechodniów: "Pani, a jaki to przystanek?"MKM Shadow pisze:Faktycznie we wnątrz jest ciemno, ale co nie co i przy ładnej pogodzie da się coś zobaczyć, niestety gorzej już to wygląda jak pada deszcz
To się chyba muszę cieszyć z tego co jest w Łodzi - w każdym autobusie z wyświetlaczami są zaprogramowane wszystkie linie z danej zajezdni. Razem z komunikatami głosowymi (w starszych Volvach i Ikarusach trzeba wspomóc system kartami pamięci).
PS. Jaką informację pasażerską mają te MANy? (żeby nie robić 100% OT )
PS. Jaką informację pasażerską mają te MANy? (żeby nie robić 100% OT )
Dziś udało mi się wreszcie zaliczyć wóz #222 na lini 13
Więc po krótce o wrażeniach.
Autobus wewnątrz (zewnątrz nie będę go opisywał) prezentuje się w bardzo dobrym stanie, nie widać żadnych śladów wandalizmu zniszczeń, itp. Siedzenia jak to w starych Manach wygodne i nawet nie poprzecierane! Również listwy wykończeniowe są w kolorze czarnym a nie żółtym co mnie bardzo cieszy, bo tamte mnie raziły w oczy
Niestety brak okien wewnątrz pojazdu w cieplejsze dni będzie powodować ugotowaniem się pasażerów na miękko Na szczęście są 2 luki dachowe, z którego 2 lekko przeciekał
Ogólnie jedzie się bardzo komfortowe, silnik cicho pracuje, siedzi się bardzo nisko, skrzynia automatyczna bardzo spokojnie zmienia biegi.
Bardzo dobrze autobus został przygotowany do wyjazdu na linię, świadczą o tym choćby zerwanie niemieckich nalepek wewnątrz, przyklejenie taryf i wstawienie kasowników. Niestety póki co wyświetlacze zewnętrzne nie działają, wyświetla się tylko z przodu i z boku napis: VIP PKMKatowice póki co jeździ z 1 tablicą z przodu.
Wewnątrz również nie ma co się na razie spodziewać porządnego Polskiego wyświetlacza z kierunkiem jazdy, pasażerowie muszą się na razie tylko zadowolić niby wyświetlaczem z literami, które podświetlają się jeśli ktoś naciśnie przycisk "Przystanek na żądanie", po niemiecku WAGEN HALT
Kończąc zakup obu tych Manów NL202 uważam za świetny, zrobiły na mnie duże wrażenie, jeszcze tylko gdyby miały stały przydział na linie 43/133, bo póki co walają się po wszystkich
Więc po krótce o wrażeniach.
Autobus wewnątrz (zewnątrz nie będę go opisywał) prezentuje się w bardzo dobrym stanie, nie widać żadnych śladów wandalizmu zniszczeń, itp. Siedzenia jak to w starych Manach wygodne i nawet nie poprzecierane! Również listwy wykończeniowe są w kolorze czarnym a nie żółtym co mnie bardzo cieszy, bo tamte mnie raziły w oczy
Niestety brak okien wewnątrz pojazdu w cieplejsze dni będzie powodować ugotowaniem się pasażerów na miękko Na szczęście są 2 luki dachowe, z którego 2 lekko przeciekał
Ogólnie jedzie się bardzo komfortowe, silnik cicho pracuje, siedzi się bardzo nisko, skrzynia automatyczna bardzo spokojnie zmienia biegi.
Bardzo dobrze autobus został przygotowany do wyjazdu na linię, świadczą o tym choćby zerwanie niemieckich nalepek wewnątrz, przyklejenie taryf i wstawienie kasowników. Niestety póki co wyświetlacze zewnętrzne nie działają, wyświetla się tylko z przodu i z boku napis: VIP PKMKatowice póki co jeździ z 1 tablicą z przodu.
Wewnątrz również nie ma co się na razie spodziewać porządnego Polskiego wyświetlacza z kierunkiem jazdy, pasażerowie muszą się na razie tylko zadowolić niby wyświetlaczem z literami, które podświetlają się jeśli ktoś naciśnie przycisk "Przystanek na żądanie", po niemiecku WAGEN HALT
Kończąc zakup obu tych Manów NL202 uważam za świetny, zrobiły na mnie duże wrażenie, jeszcze tylko gdyby miały stały przydział na linie 43/133, bo póki co walają się po wszystkich
Ostatnio zmieniony 2007-02-02, 12:33 przez Shadow238, łącznie zmieniany 1 raz.
MKM Shadow pisze:Dla mnie jako wielbiciela PKM Katowice, to jest cios w plecy może mnie uznacie za "dziwaka", ale jakoś rozpaczam nad tym zakupem PKMu. Dowodzi to na to, że firma zaczyna schodzić na psy......
Widać Pana Uszoka też nie chcieli posłuchać i zrobili tak jak oni uważali; Właściwie się dziwię, po co kupowali teraz używki :?: nie lepiej było jeszcze trochę poczekać i może wtedy było by ich stać na zakup nowych Tantusów
Poza tym, o ile mi wiadomo PKM K-ce nie ma aktualnie problemów taborowych
No, i widzicie, jak się ludzie zmieniająMKM Shadow pisze:Kończąc zakup obu tych Manów NL202 uważam za świetny, zrobiły na mnie duże wrażenie
Przepraszam, że odpowiadam dopiero teraz ale nie działało mi forum. Siedzenia - nic oryginalnego, typowe dla tej serii MANów. Wygodne, choć trochę wąskie i twarde. W #223 są w dobrym stanie, w #222 nie wiem, bo nim nie jechałem. Mam wrażenie, że w porównanu do 3-drzwiowych jest więcej miejsca na nogi, szczególnie z tyłu.MKM Shadow pisze:A jak oceniasz siedzenia
Wczoraj oba MANy jeździły na 13-tce. Nadal mają dykty, wyświetlacze co prawda działają ale nie są zaprogramowane.
Co Ty opowiadasz? Przecież takie autobusy w ogóle nie nadają się na linie objęte programem wsiadania pierwszymi drzwiami, a jeszcze przy długości trasy 43/133 opóźnienia byłyby gigantyczne. One są idealne dla linii o małej liczbie przystanków, np. 8xx.MKM Shadow pisze:jeszcze tylko gdyby miały stały przydział na linie 43/133, bo póki co walają się po wszystkich
Egon sorry, ale powianiem już wycofać to pytanie, ponieważ zaliczyłem sobie już #222 w czwartek na 13, mówisz, że był razem z #223 ? nieźle!- ciekawe co na to pasażerowie ? No i kiedy w końcu mechanicy PKMu będą miali ochotę zaprogramować te wyświetlacze ?Egon pisze:Przepraszam, że odpowiadam dopiero teraz ale nie działało mi forum. Siedzenia - nic oryginalnego, typowe dla tej serii MANów. Wygodne, choć trochę wąskie i twarde. W #223 są w dobrym stanie, w #222 nie wiem, bo nim nie jechałem. Mam wrażenie, że w porównanu do 3-drzwiowych jest więcej miejsca na nogi, szczególnie z tyłu.
Wczoraj oba MANy jeździły na 13-tce. Nadal mają dykty, wyświetlacze co prawda działają ale nie są zaprogramowane.
Jeśli chodzi o siedzenia, to oceniam pozytywnie, wygodnie, w dobrym stanie- niepoprzecierane, niestety mające plastikowe obicia, ale mogą być, no i fajny wzór tapicerki.
Jadąc tym Manem zastanowiło mnie czy na tych słynnych już "półtorakach" z przodu zmieszczą się 2 osoby ?
PS. Z tyłu nie siedziałem, więc nie wypowiem się w tej kwestii
[ Dodano: 2007-02-03, 00:12 ]
To czemu po ich zakupie krążyły plotki, że podobno mają iść na linie 43/133Egon pisze:Co Ty opowiadasz? Przecież takie autobusy w ogóle nie nadają się na linie objęte programem wsiadania pierwszymi drzwiami, a jeszcze przy długości trasy 43/133 opóźnienia byłyby gigantyczne. One są idealne dla linii o małej liczbie przystanków, np. 8xx.
Jesteś pewien Ciekawe co tam robił- może jakaś wycieczka ?*Dziwny pisze:O ile mnie wzrok nie mylił to widziałem dziś jednego z tych MANów w... Krakowie, w okolicach Ronda Grunwaldzkiego. Był to chyba wóz 223, w te kolorowe kółka, guziki czy co to tam jest obsmarowane na nim
PS. Tak z ten brzydka reklama z tymi kółkami to wóz #223
To tylko jedynie 2 sztuki używańców w PKM K-ce, reszta to nowy tabor prócz IK280, Jelczy M11, M121 i 120MM/1Rafaellos pisze:O boże to już w Legnicy są ładniejsze Solarisy i Neoplany
[ Dodano: 2007-02-03, 21:51 ]
Chętnie bym zmienił, ale temat założył kol. james206- więc jego proście o zmiane odpowiedzi w ankiecieKKS pisze:MKM Shadow, skoro już zmieniłeś zdanie na temat tych MAN-ów, to może zmień odpowiedzi w ankiecie, wtedy chętnie zagłosuję
Ostatnio zmieniony 2007-02-04, 14:05 przez Shadow238, łącznie zmieniany 1 raz.