MPK / MZUK / ŚKA Wałbrzych

Organizatorzy transportu miejskiego, przewoźnicy komunikacji miejskiej, wykazy taboru.
Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

MPK / MZUK / ŚKA Wałbrzych

Post autor: irisbus »

MPK Wałbrzych jest tak oszukiwane przez miasto czy ZDiK że są problemy z utrzymaniem taboru na dobrym poziomie (np. ostatnio chodzą plotki że Ikarusy na liniach podmiejskich jeżdżą bez hamulców), a miasto chce zwalniać pracowników w firmie przy około 30% bezrobociu. Do tego jeszcze busiarstwo. No coment.
Ostatnio zmieniony 2013-01-06, 11:26 przez irisbus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

Nie wiem co sie dzieje w urzędzie miasta (na pewno nic dobrego), ale Wałbrzych był, jest i będzie miastem bez przyszłości. Busiarstwo powoli wypiera MPK, które nie może liczyć nawet na miasto które popiera tańszych w utrzymaniu busiarzy, niż miejskiego przewoźnika.

Milenium

Post autor: Milenium »

:( Nie dziwie się, po likwidacji kopalń kursy autobusów na pewno sporadycznie znikały :/ . A pasażerów było coraz mniej.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Skoro miasto nie chce popierać głównego zakładu komunikacyjnego w mieście, jakim jest MPK, tylko woli busiarzy to faktycznie jest źle. Chociaż widzę, że MPK Wałbrzych ostatnio przeszło całkowicie na wysokopołogowce, skoro nawet nie tak dawno temu sprowadzili sobie z Grodziska Mazowieckiego 120M, które dosyć często dekektują. Czym będą sie różnić Karosy, które teraz przyjadą do Wałbrzycha od wozów, które już jeżdżą w MPK? niczym, czy jednak będą sie czymś różnić?

Milenium

Post autor: Milenium »

Adrian_ pisze:Skoro miasto nie chce popierać głównego zakładu komunikacyjnego w mieście, jakim jest MPK, tylko woli busiarzy to faktycznie jest źle.
Myślę że miasto powoli czeka aż się MPK rozpadnie. Jest to obojętne...

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

Milenium pisze::( Nie dziwie się, po likwidacji kopalń kursy autobusów na pewno sporadycznie znikały :/ . A pasażerów było coraz mniej.
Niestety to prawda w związku z powiększającym sie bezrobociem rośnie również ilość gapowiczów, a nasz kochany ZDiK nie potrafi nawet ściągać pieniędzy od dłużników za mandaty. Sytuacje poprawiają chociaż trochę markety i linie prowadzące do nich, ale to za mało. Jest pewien plus - busiarze nie mogą wjeżdżać na tereny marketów.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

To faktycznie przykre, szczególnie, iż gdyby miasto zainteresowało by się MPK i wyłożyło kasę na rozwój tej firmy to jestem pewien, że MPK mogło by być jeszcze całkiem rozwojową firmą. Poza tym nie sądzę, by miasto chciało upadku MPK, gdyż wtedy nie kupowali by im nowych autobusów. Podejrzewam jednak, iż kiedys w końcu MPK zakupi coś lepszego od Karos, ale to wymagało by logicznego myślenia ze strony władz, jak i zarządu MPK.

Milenium

Post autor: Milenium »

:/ Adrian, być może miasto samo wybrało producenta, a MPK dostało na to konkretne pieniądze na ten cel. A tak swoją drogą, macie fajnie. Niskopodłogowe Neoplany a tu przychodzi cios "nowszego Ikarusa" z Czech.

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

Adrian_ pisze:To faktycznie przykre, szczególnie, iż gdyby miasto zainteresowało by się MPK i wyłożyło kasę na rozwój tej firmy to jestem pewien, że MPK mogło by być jeszcze całkiem rozwojową firmą. Poza tym nie sądzę, by miasto chciało upadku MPK, gdyż wtedy nie kupowali by im nowych autobusów. Podejrzewam jednak, iż kiedys w końcu MPK zakupi coś lepszego od Karos, ale to wymagało by logicznego myślenia ze strony władz, jak i zarządu MPK.
Zarząd MPK myśli logiczne na testach mieliśmy wspaniałe wózki takie jak SU12, Volvo 7000, Solbus, Irisbus Citelis itp ale to od miasta zależy co nam zafunduje a z kasą jest ciężko (obwodnice budują 10 lat i położyli asfalt na jednym pasie na odcinku 200 m.), kasa na KM i drogi dziwnym trafem znika z miejskiej kasy.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Tak, tylko zauważ, z którego rocznika sa te Neoplany i kiedy przyszły do MPK. To było dobrych parę lat temu, a od tego czasu wiele sie zmieniło w kwestii nowego taboru. Jesli zas miasto wybierało producenta to nie dziwię sie, ze akuratnie wypadło na Karosę. Przeciez Karosa jest wysokopodłogowa i co najwazniejsze tania, przecież urzędasom trudno jest znaleźć w budżecie KM pieniądze na zakup np. 1 lub 2 krótkich Volv, czy też niskopodłogowych Jelczy :/.

Milenium

Post autor: Milenium »

:) A, używane Many z Niemiec? Chyba są tańsze od Karos i w lepszej cenie?

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Tylko, czy MPK Wałbrzych zakupiło by je? myślę, ze tak, ale skoro jest to instytucja sterowana przez władze zaślepione rządzą łapówek i przekrętów to podejrzewam, iż przetargi będa ustawiane pod takiego producenta, który miastu najbardziej pasuje. Zresztą nie wiem, czy jakby ktoś zaproponował takowe MAN-y MPK nie zostałby odprawiony z kwitkiem, albo jego propozycja nie została by wzięta pod uwagę.

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

Milenium pisze::) A, używane Many z Niemiec? Chyba są tańsze od Karos i w lepszej cenie?
Jak już pisałem chodzi o cenę jak i o wiek taboru, miasto stawia wygórowane warunki, prezes MPK stara sie o wozy fabrycznie nowe.

Milenium

Post autor: Milenium »

Tylko, czy MPK Wałbrzych zakupiło by je?
Napisz do MPK, kandytuj tam na radnego, przezydenta miasta itp. Może coś zmienisz.
Adrian_ pisze:przez władze zaślepione rządzą łapówek
Takie miasta zawsze podają się "ciemnej stronie władzy".
Adrian_ pisze:z którego rocznika sa te Neoplany i kiedy przyszły do MPK
No i co z tego? MPK było w lepszej sytuacjii, podasz mi przykład?
Adrian_ pisze:który miastu najbardziej pasuje
:D Mowa o tym była, cena...

:wall:

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Owszem, MPK stara sie o nowe fabrycznie wozy, ale czy nie lepiej byłoby zakupić jakis polski autobus, który nie jest drogi? przecież w Polsce też są dobre autobusy i wysokopodłogowe, np. Solbus xD. Poza tym wysoka podłoga to jak dla mnie niezbyt wygórowany warunek, by zakupić dany autobus. Jesli przetargi były by odpowiednio dopracowywane to MPK brąło by pod uwage też inne czynniki, a nie tylko cenę oraz to, czy autobus jest wysokopodłogowy, czy też nie.

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

Już niedługo kolejne wybory na prezydenta, coś się na pewno zmieni, byle nie na gorsze . :cry:

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Owszem, podam przykład. Kiedyś MPK zakupywało niskacze z prawdziwego zdarzenia i miasto jakoś nie miało ku temu żadnych przeciwskazań, co budowało pozytywną opinie o MPK. Dzisiaj tą opinię można diametralnie zmienić, gdyż liczy się tylko to, co podoba sie miastu, a nie MPK. W sumie dziwię się miastu, że nie chce zakupić niskopodłogowych autobusów, które nie są nawet takie drogie (wykluczając Solarisa oczywiście).

Awatar użytkownika
irisbus
Posty: 1944
Rejestracja: 2006-05-08, 17:24
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: irisbus »

Prawda, wszystko wina zachłannych polityków.

Adrian_

Post autor: Adrian_ »

Ale i tak zmiana prezydenta chyba nic nie da, przecież odpowiedzialnośc za KM w urzędzie miasta biorą także politycy, więc zmiana prezydenta raczej nie uzdrowi sytuacji MPK Wałbrzych. Trzeba by było wyciąć wszystkich skorumpowanych ludzi z urzędu miasta, a wtedy byłby szansa, na polepszenie w MPK nie tylko sytuacji taborowej. @Millenium: skoro nie jesteś moderatorem, ani administratorem to się w to nie baw, bo nie masz do tego uprawnień, a w dodatku nie śmiesza mnie już te Twoje prowokacje i na ten temat EOT.

marekJG

Post autor: marekJG »

Przede wszystkimj miasto musi wziąść się za busiarzy, ktorzy nie chcą dostosować się do cywilizowanych warunkow konkurencji. Ludzie jak w ponad 130 tys mieście KM może być w tak tragicznym stanie. Busiarze jeżdżą na tych samych liniach co MPK. To jest chore. Sytuacja ta przypomina jakieś byłe republiki sowiecke. Totalny burdel i pełno marszrutek. Niech właściciele transitów i innych pojazdów pseudokomunikacji w końcu staną do uczciwych przetargów na obsługę konkretnych linii a nie dobijają miejskiego przewoźnika. Zobaczymy co będzie kiedy naprawdę MPK upadnie. Ciekawe czy busiarze będą mogli zagwarantować taką samą jakość usług. Co do polityki taborowej stan dróg w tym mieście jest tak tragiczny, że nie wiem czy niskacze wytrzymałyby tam długo. Jeśli mają kupować juz wysokopodłogowce to niech będą to Jelcze. Nie są wcale gorsze od karos. Można też zdecydować się na zakup najtańszych niskopodłogowców np Vecto.
Ostatnio zmieniony 2006-07-23, 15:33 przez marekJG, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Organizatorzy i przewoźnicy”