MZK Grudziądz
Super są wasze tramwaje!
Bardzo dobre wrażenie sprawiają torowiska - dobrze utrzymane, brukowane Ślicznie
Jakiś czas temu pisali o zawieszeniu tramwajowej linii 1 Tarpno - Dworzec PKP. Czy nadal jest ona zawieszona, czy też już rozpoczęła kursowanie?
Czy naprawdę częstotliwość kursowania tramwajów jest duża (na linii 1 - 20 minut, na linii 2 - 10, a w szczególności w dni świąteczne - jedn wagon co 40 minut)
Czy w najbiższym czasie planowana jest jakaś rozbudowa linii tramwajowych (np. linia do dzielnicy/miejscowości na literę M, nie pamiętam nazwy , albo może połączenie trójkąta przy dworcu PKP z ulicą Focha tak, aby powstała pętla uliczna, bez potrzeby trójkątowania na linii 1)?
Bardzo dobre wrażenie sprawiają torowiska - dobrze utrzymane, brukowane Ślicznie
Jakiś czas temu pisali o zawieszeniu tramwajowej linii 1 Tarpno - Dworzec PKP. Czy nadal jest ona zawieszona, czy też już rozpoczęła kursowanie?
Czy naprawdę częstotliwość kursowania tramwajów jest duża (na linii 1 - 20 minut, na linii 2 - 10, a w szczególności w dni świąteczne - jedn wagon co 40 minut)
Czy w najbiższym czasie planowana jest jakaś rozbudowa linii tramwajowych (np. linia do dzielnicy/miejscowości na literę M, nie pamiętam nazwy , albo może połączenie trójkąta przy dworcu PKP z ulicą Focha tak, aby powstała pętla uliczna, bez potrzeby trójkątowania na linii 1)?
PAFAWAG pisze:Super są wasze tramwaje!
Bardzo dobre wrażenie sprawiają torowiska - dobrze utrzymane, brukowane Ślicznie
Jakiś czas temu pisali o zawieszeniu tramwajowej linii 1 Tarpno - Dworzec PKP. Czy nadal jest ona zawieszona, czy też już rozpoczęła kursowanie?
Czy naprawdę częstotliwość kursowania tramwajów jest duża (na linii 1 - 20 minut, na linii 2 - 10, a w szczególności w dni świąteczne - jedn wagon co 40 minut)
Czy w najbiższym czasie planowana jest jakaś rozbudowa linii tramwajowych (np. linia do dzielnicy/miejscowości na literę M, nie pamiętam nazwy , albo może połączenie trójkąta przy dworcu PKP z ulicą Focha tak, aby powstała pętla uliczna, bez potrzeby trójkątowania na linii 1)?
Linia numer 1 jest odwieszona od dłuuugiego czasu (wakacji 2006)
Częstotliwość jest jeszce większa - np. linia numer 2 kursuje co 7 minut.
Dzielnica o której zapewne myślałeś - Mniszek. Niestety, nie będzie do niej torowiska (notabene było w latach siedemdziesiątych zbudowane w czynie społecznym, jednak po roku zostało zamknięte)
Trójkąt naprzeciw Dworca PKP ma zostać połączony z ul. Focha za pieniądze z Regionalnego Programu Operacyjnego. Dodatkowe torowisko ma biegnąć ulicą Rapackiego, obok mleczarni.
Przyjrzałem się fotce tego, testowanego M121I. On się jednak różni i to mocno od naszych, czyli warszawskich "gniotów".JasinGDZ pisze:jest u nas JELCZ M121I w malowaniu warszawskim, jednak na tablicach DOA, więc przyjechał prosto z fabryki. Jeździ codziennie liniowo, przez tydzień lub jak da radę 2 tygodnie
Coś mi się wydaje, że to jest tester, ten sam, którego pokazywano na targach Transexpo.
Jelcz ten jest z tej serii, którą zamówiła Warszawa. Po testach na pewno pojedzie do stolicy.
A oto schemat grudziądzkich linii tramwajowych:
http://mzkgdz.ovh.org/images/mapa%20tramwaje.jpg
A oto schemat grudziądzkich linii tramwajowych:
http://mzkgdz.ovh.org/images/mapa%20tramwaje.jpg
Jeżeli chodzi a autobus to złom trochę lepszy niż np. w Inowrocławiu.
Tramwaje macie super Fajny klimacik tam jest:D
Nowe to pewnie będa Scanie bo są najtańsze, a MANy w Berlinie wcale nie są "dobrze utrzymane", one są zajezzdzane bo i tak dostaną znów nowe autobusy, może daDZ¡ wam NL262 z klima całopojazdowa:D
Tramwaje macie super Fajny klimacik tam jest:D
Nowe to pewnie będa Scanie bo są najtańsze, a MANy w Berlinie wcale nie są "dobrze utrzymane", one są zajezzdzane bo i tak dostaną znów nowe autobusy, może daDZ¡ wam NL262 z klima całopojazdowa:D
Pewne jest że będą to MANy NL202. Więc najbardziej uboga wersja
Na Scanię bym nie liczył. Władze miasta aż za bardzo faworyzują MANa Lion's City, który ze względu na stan naszych dróg nie nadaje się do Grudziądza.
Tramwaje - owszem. Miały być sprowadzone GT4 ze Stuttgartu z końca lat 50-tych, ale na szczęście jakieś austriackie miasto przebiło ofertę Grudziądza Więc powstał plan awaryjny - przebudowa torowisk w 2008 roku i zakup tramów z pierwszej połowy lat 90-tych. I to jest najlepsze rozwiązanie, niż 12 sztuk niemieckiego szrotu.
Na Scanię bym nie liczył. Władze miasta aż za bardzo faworyzują MANa Lion's City, który ze względu na stan naszych dróg nie nadaje się do Grudziądza.
Tramwaje - owszem. Miały być sprowadzone GT4 ze Stuttgartu z końca lat 50-tych, ale na szczęście jakieś austriackie miasto przebiło ofertę Grudziądza Więc powstał plan awaryjny - przebudowa torowisk w 2008 roku i zakup tramów z pierwszej połowy lat 90-tych. I to jest najlepsze rozwiązanie, niż 12 sztuk niemieckiego szrotu.
Seria 200 IkarusaKrzysztof II pisze:Chyba nie ma autobusu, który nadawłby się na polskie drogi, jeżeli tak jest to podaj przykłąd?
Mógłbyś napisać więcej szczegółów na temat austriackiego szrotu?JasinGDZ pisze:ale na szczęście jakieś austriackie miasto przebiło ofertę Grudziądza Więc powstał plan awaryjny - przebudowa torowisk w 2008 roku i zakup tramów z pierwszej połowy lat 90-tych. I to jest najlepsze rozwiązanie, niż 12 sztuk niemieckiego szrotu.
Hmm, to troszkę stare, z 92 to moga być z równą linią okien..... Stare kapcie wam przywleką, szkoda, liczyłem chociaż na takie z 1996JasinGDZ pisze:Mniej więcej w przyszłym tygodniu do Grudziądza przyjadą 2 MANy 202NR (Nie wiem czy dobre oznaczenie, tak było w komunikacie UM) z roczników 92-93. A więc "Rewolucja Taborowa" ( ) Się zaczyna..
Nie wiedziałem, że autobusy - rocznik 1992-1993 - to jest "rewolucja taborowa". To raczej nazywa się "bieda", która z rewolucją niewiele ma wspólnegoJasinGDZ pisze:Mniej więcej w przyszłym tygodniu do Grudziądza przyjadą 2 MANy 202NR (Nie wiem czy dobre oznaczenie, tak było w komunikacie UM) z roczników 92-93. A więc "Rewolucja Taborowa" ( ) Się zaczyna..
Bingo. Otóż to.Amalio pisze:Ach te urzędasy...
Domyślam się, że zaraz znajdzie się jakiś urzędas, który te złomy nazwie "nowymi autobusami". Normalnie "Cieszcie się ludzie"
Najpierw obiecywano nam 6 NOWYCH tramwajów - wyszło to, że wiceprezydent pojechał zakupić 50-ci letnie GT4 ze Stuttgartu
Autobusy - miało być 20 fabrycznie nowych - przyjedzie 10 używanych i 8 nowych Używane miały być z lat 97-98 a co mamy? 92- 93
Tak to jest, gdy za reformę w Zakładzie Komunikacyjnym biorą się nie mający żadnego pojęcia urzędnicy
Autobusy - miało być 20 fabrycznie nowych - przyjedzie 10 używanych i 8 nowych Używane miały być z lat 97-98 a co mamy? 92- 93
Tak to jest, gdy za reformę w Zakładzie Komunikacyjnym biorą się nie mający żadnego pojęcia urzędnicy
Może 15-letni autobus nie jest specjalnie nowoczesny, ale pamiętajcie — to mimo wszystko MAN NL202, czyli porządny wóz. Tak jak z samochodami — 15-letni Mercedes W124 jest lepszy od nowej Dacii Logan.J-31 pisze:Nie wiedziałem, że autobusy - rocznik 1992-1993 - to jest "rewolucja taborowa". To raczej nazywa się "bieda", która z rewolucją niewiele ma wspólnego
Może 15-letni MAN nie jest lepszy od nowego MAZ-a, ale na pewno zastąpi starsze autobusy, a nie nowsze. Macie mnóstwo PR-ek, które nie dość, że są starsze, to jeszcze gorsze. Te GT4 to też by nie był aż taki zły zakup - lepsze to niż nic. I o ile dobrze pamiętam nie 50-letnie, a 40-letnie, a przeszło 50-letnie są te wasze GT6-ki, no i niepraktyczne - GT4 może jeździć w parze z drugim takim, albo solo, zaś GT6 z niczym nie połączysz, bo za długie, a samo może nieraz być za krótkie.plocmaster pisze:Może 15-letni autobus nie jest specjalnie nowoczesny, ale pamiętajcie — to mimo wszystko MAN NL202, czyli porządny wóz. Tak jak z samochodami — 15-letni Mercedes W124 jest lepszy od nowej Dacii Logan.